Автовози
Форум на българските шофьори
Понеделник, 14 Октомври, 2019, 01:48:07 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: 1 2 [3]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Автовози  (Прочетена 28543 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +620/-711
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #30 -: Вторник, 19 Март, 2013, 22:16:45 »
ОтговорОтговор

Колко коли има на автовоза- правилен отговор: Многооо Смотан

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=J_4DXcbb0UA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=J_4DXcbb0UA</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Lzwa-5nM4v0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Lzwa-5nM4v0</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Вторник, 19 Март, 2013, 22:16:45 »

 Активен
grants
Потребител герой
*****

Рейтинг: +134/-42
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 506
Теми: 13



Активност
0%

Просякът с камиона


« Отговор #31 -: Вторник, 19 Март, 2013, 22:25:06 »
ОтговорОтговор

Колко коли има на автовоза- правилен отговор: Многооо Смотан

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=J_4DXcbb0UA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=J_4DXcbb0UA</a>
Е такова нещо за първи път виждам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не всичко е пари,но всичко е с пари
Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Вторник, 19 Март, 2013, 22:25:06 »

 Активен
Тариката
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +16/-16
Неактивен Неактивен

Публикации: 208
Теми: 11



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #32 -: Неделя, 01 Септември, 2013, 16:49:22 »
ОтговорОтговор

2008-a Руско-Финландска граница.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +620/-711
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #33 -: Неделя, 03 Август, 2014, 20:19:25 »
ОтговорОтговор

Укрепване на автомобил на платформа Ъ?, или не

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* автосмелчак.jpg (232.14 KB, 600x800 - видяно 2274 пъти.)
Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +155/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 728
Теми: 33



Активност
0.2%


« Отговор #34 -: Понеделник, 04 Август, 2014, 08:29:36 »
ОтговорОтговор

Ако се вгледате- вързал е колата за джантите. Малко куцо, но за джантата. А вътре, в купето е сложил излишния колан.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +155/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 728
Теми: 33



Активност
0.2%


« Отговор #35 -: Вторник, 19 Август, 2014, 12:49:58 »
ОтговорОтговор

Това ли е правилният начин за връзване?
И има ли правило, че колата трябва да е с муцуната напред, или може и така?
пп.Знам че са поредни публикации, но след 2 седмици не дава да коригирам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* avto_vr_1.JPG (231.18 KB, 1024x768 - видяно 2200 пъти.)

* avto+vr_2.JPG (236.33 KB, 1024x768 - видяно 2128 пъти.)
Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
driver1
Потребител герой
*****

Рейтинг: +619/-2278
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1766
Теми: 26



Активност
0%

JE SUIS CHARLIE ! Мразя цензорите!


Ел. поща
« Отговор #36 -: Вторник, 19 Август, 2014, 13:46:59 »
ОтговорОтговор

   С уговорката, че никога не съм управлявал автовоз, или платформа, ако колата ще се транспортира в това положение на рампата (неизвестно защо?), бих я натоварил обратно. Това е с цел за по-добра аеродинамика и изместване на тежеста напред. Укрепването намирам за правилно и достатъчно надеждно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +188/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #37 -: Вторник, 19 Август, 2014, 17:25:14 »
ОтговорОтговор


 Здравейте,

 Отдавна исках да напиша нещо по тази тема, понеже ми е любимата , но след като имах преблеми с влизането тук така и не се случи. Сега май всичко е наред и викам да си кажа мнението.
 Стотици, буквално стотици пъти съм бил свидетел на "случки" по Европа, където "професионалисти" са си укрепили колите по най-невъзможни начини. И понеже аз от 18 годишен допреди около година се занимавах с това ( докарване, покупко продажба и т.н. , включително и едни около 4-5 годин живот в чужбина и пак такава работа) нека да си кажа мнението. Предварително искам да подчертая, че мнението ми е базирано на мноооого, ама мнооого разговори с какви ли не хора, но най-вече с полицай от почти всички държави в Европа.
 
 МАСОВО се прави грешка от колегите ( при това въобще НЕ само сънародници) , да си вързват колите по абсолютно малоумен начин. И после "ама защо така , защо ме глобиха..." . Еми ще те глобят, като незнаеш как и най-вече неискаш да се научиш....

 Как се вързва кола? Начините осново са - ДВА, да повторя ДВА. ПРи тези начини НИ-КОЙ , НИ-КЪ-ДЕ няма право да ви направи проблем.

 Първият --> прикачената снимка. Това е най-добрият начин. Няма мърдане нито напред, нито назад, но също така няма и НАСТРАНИ !!! Такива колани са рядкост, понеже струват около 15-20Е, но са доказано най-добрите.
 Вторият - не пускам снимка, понеже е както едната снимка по-горе. Тоест - обикновен колан с 3 куки. Две се захващат в НАЙ-БЛИЗКАТА долна точка до гумата ( нужно е обаче пода да е с дупки, разбираемо) , за да "няма ход" самата гума, а третата по продължението следващо посоката на естествен ход на колата ( ако има) , и там , на произволно, но НЕ много голямо разстояние се захваща и се стяга. Тук на тази снимка постната на камиона на Автомотор има една грешка. Продължението на колана ТРЯБВА да е направо, а НЕ настрани, но това не е фатално. Хубаво е , дори задължително , колата да е широк и да обхване СРЕДАТА да гумата. Логично.

 Какво се случва ако пода няма дупки? Използва се метода от прикачената ми снимка и трябва да се захване ОТСТРАНИ. Този метод е САМО за странично захващане. Респективно, вторият метод със захващене ДОЛУ, е нужно да има дупки на пода, за да се захванат куките. Това е.

 Винаги е добре да има "стопери". Били то обикновенни автовозни или т.н. "дълги" ( аз на тях не съм голям фен, но това няма значение. Използват ги основно австрийците от Фитцел) . За обикновенните СА нужни "дупки" в пода за да се захванат. За "дългите" не. При тях е нужно само "странични" места за захват. 

 Когато колата "виси", поради естеството на платформата, което значи, че примерно на камиона са два етажа, или платформата отзад е двойна и също на два етажа, се предприема ДОПЪЛНИТЕЛНО захващане. То се прави по посока на инерцията на автомобила. Тоест ако е качен "напред" и тежестта пада натам, се осигурява в тази посока с два допълнителни колана или стопера. Тоест да се пази от "поддаване" по посока на естествено прдължение, следствие от евентуално отхлабване на единият или и двата основни колана.
 Вързва се ВИНАГИ на 4 основни точки - гумите ( изключвам тук темата за блъснати коли и т.н. , там е съвсем друго и често гуми няма :-) ) . Може да се върже и на 2 , но това е допустимо, ако разстоянието за придвижване е малко. При дългите преходи, 4 точково вързване е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.
 Коланите се ПРОВЕРЯВАТ при всеки удобен случай. Ако са хубави рядко изпускат. Ако не са , или са стари - често се случва за съжаление.

 Тук искам да подчертая, че НЕ говоря за големите автовози. Там е друго. В смисъл друго - разределението е различно, но като цяло пак начините за захват са тези. Там обаче има и изисквания , първите и последните коли по етажите да са задължително и със стопери, освен 4 колана. На доста места искат същото и за колите по негативите и позитивите на конструкцията.

 Друго много важно нещо - КАК СЕ ТОВАРИ ДВОЙНА ПЛАТФОРМА? В над 3/4 от случайте хората правят ГРЕШКА. Тази грешка се прави и от професионалисти дори. Какво имам предвид? Двойна дълга платформа ( говоря обикновенна ДЪЛГА, а НЕ двуетажна) слагат колите --> една СРЕЩУ друга, за да ... "тежи на осите" . Това са ГЛУПОСТИ. Да повторя ГЛУПОСТИ. С доста народ съм спорил, но много, много специалисти включително и БАГ-аджии са ми го обяснявали това. Товари се ОБРАТНО. Колите с ПРЕДНИЦИТЕ СИ ( защото ТЕ тежат най-много) КЪМ ДВАТА КРАЯ на платформата. Така се постига ефекта на "везната" и БАЛАНСА на тежестта е отличен. Когато се натоварят една СРЕЩУ друга, тежестта е в средата и респективно двата края са нестабилни и се получава като ...... 16 годишна чалгаджийка в селска дискотека  Ухилен ..... играе кючеци платформата та се къса. И после защо теглича свършил, защо гумите това, защо осите онова, защо спирачките еди какво си .....
 Когато се товари правилно, а именно с тежестта В ДВАТА КРАЯ, тогава и САМО ТОГАВА се постига БАЛАНС на тежестта и всичко е "ток" Намигване . Естествено не винаги това е възможно, понеже не винаги се товарят идентични като тегло коли. Когато има такъв случай ( почти винаги) , се прави следното --> ПО ТЕЖКАТА КОЛА СЕ ТОВАРИ ОТПРЕД с лице към ТЕГЛИЧА. Тя трябва да тежи на теглича Намигване. Това е правилното решение и нищо друго!!!

 Когато има комбинации, било то 2, 3, 4 и т.н. коли на камионче и платформа ( каквато и да е тя), наистина е много важна и аеродинамиката. Тука няма какво да обяснявам, че ще стане дълго. Всеки знае и предполагам може да си нарави сметка "кое-как-защо" Намигване !

 Друго - много дълга тема е тази за типовете платформи. Някой харесват един тип, други друг. Няма да навлизам в подробности, че наистина е дълга тема, но като цяло типовете са два. С ниски гуми , "десятки" или с големи 13/14. Предимството на ниските е - нисък център на тежестта което ми е любимото на мен. НО, това е супер когато се кара по хубави пътища. По лоши пътища обаче не е особено добре. Обратно , по-големите гуми са по добри за лоши пътища и малко по лоши за хубави. Всичко е въпрос на компромис. Другото интересно уточнение е, че с ниските гуми, широчината на самата платформа ДОЛУ, там където "стъпва" на пътя е по-голяма, понеже самите гуми са ПОД пода на платформата. Това е много по-добре за стабилността. Много хора считат, че платформите с гуми "отстрани" ( тези с 13-ки и 14-ки гуми) са по-добре. Аз не считам така, но това е лично мнение.
 
 Като цяло за мен най-добрата единична платформа е тази на чифутите от Витевийн. Гуми отдолу, 10-ки (има и с 12-ки) , два тандемни моста ОБАЧЕ --> ДВОЙНИ гуми и на двата моста ( не сте виждали предполагам) Намигване . Отлична стабилност ( стига да е наред де) и инерция.
 Най-добрата ДВОЙНА платформа е тази на немците от Блис. 6 метра ДВА ЕТАЖА ( не е сгъваема през пода) ТРИ моста, два отзад, един отпред , но УПРАВЛЯЕМ, на принципа на хенгерите с тип лафет и теглич стационарен, които може да се вдига нагоре ( ако се товари на нещо платформата) . Уникална стабилност и лекота на теглене (колкото и странно да ви звучи, камиона винаги дава по-нисък разход с нея, а за комфорта на шофьора да не говоря). Просто е класи, класи над всичко останало което съм карал. А не е като да не съм пробвал, претендирам всичко което е на пазара....... Но е специфична за каране, знаете , маневрите назад са ...... :-)) .

 И последно относно единичните платформи. Най-добрите са тези, чийто теглич ПРОДЪЛЖАВА по платото/пода на самата платформа , но ОТСТРАНИ по възможно най ВЪНШНАТА част. А НЕ да е "забит" от средната си част, успоредно назад. Категорично по-добре за стабилността е да продължават основите на пода, от теглича настрани към външната точка , респективно около гумите, а НЕ през средата......


 Пак много дълго стана, надявам се да съм бил поне малко полезен Намигване !

 Поздрави на всички. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +188/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #38 -: Вторник, 19 Август, 2014, 17:26:59 »
ОтговорОтговор

Понеже явно пак има нещо и снимки неможах да прикача..... ще се опитам сега да го направя ....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* $(KGrHqRHJDcE63Z(lQ40BO2PmRq99w~~_19.JPG (38.29 KB, 400x300 - видяно 3379 пъти.)

* $T2eC16Z,!y8E9s2flCKYBR6nwLRSY!~~48_1.JPG (21.34 KB, 400x246 - видяно 2322 пъти.)

* 0.jpg (18.52 KB, 480x360 - видяно 2216 пъти.)

* $_27.JPG (56.87 KB, 640x480 - видяно 2520 пъти.)
Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Hino
Старши потребител
****

Рейтинг: +188/-9
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 348
Теми: 6



Активност
0%

iYi


« Отговор #39 -: Вторник, 19 Август, 2014, 17:31:00 »
ОтговорОтговор


 И Витевийна :-)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Picture 075.jpg (133.21 KB, 640x480 - видяно 2060 пъти.)

* Picture 077.jpg (136.2 KB, 640x480 - видяно 2014 пъти.)
Активен

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)
Етикети:
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!