• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Автовози

Започната от loshdancho, Петък, 29 Юли, 2011, 16:36:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Ще ми се някой стар автовозаджия да изнесе една лекция. :)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Наистина би било интересно някой да разкаже малко тънкости. На пристанището на Дюнкер гледах един ирландец как се потеше с разместване на колите с цел да стане по-къса цялата композиция. Нещо не ми стана много ясно защо е този зор, след като е преминал през Германия и Белгия с тази дължина, пък за Англия и Ирландия му трябва да е по-къса. Ама той никак не беше подходящ за разпит и се отказах да го питам.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ifchu

#2
Аз правих един курс с автовоз...
Често да кажа, отначало си мислех че е голям к*р (зависи от фирмата) при тази дето бях имаше удръжки за ударена кола, чекната, одраскана. Имаше ли нещо по нея нередно за - твоя сметка, а колите бяха от Германия за Турция и от 40 000 евро нагоре,
Но трябва 2-3 пъти да натовариш и разтовариш и хващаш начина ... докато видиш колата и си правиш сметка къде да я сложиш (стига да не си много спрял в главата :Д )
А най-важното е да гледаш височината, че иначе горните коли можеш да ги отвориш като консервени кутии.

Може дължината в Англия или Ирландия да е по-малка ... и ако е имало начин да намали дължината ги е пренаредил :)

Причина за редакцията: Правопис.

малко луд и много гламав. :)  ιlιlι.|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅].ιlιlι

batNIKI

Цитат на: admin - Петък, 29 Юли, 2011, 17:50:55
Наистина би било интересно някой да разкаже малко тънкости. На пристанището на Дюнкер гледах един ирландец как се потеше с разместване на колите с цел да стане по-къса цялата композиция. Нещо не ми стана много ясно защо е този зор, след като е преминал през Германия и Белгия с тази дължина, пък за Англия и Ирландия му трябва да е по-къса. Ама той никак не беше подходящ за разпит и се отказах да го питам.
Англия нямат ограничение за височина но за дължина имат. Ето някои ограничения в Европа:
Германия дължина 20,75м. височина 4,00м, Австрия 19,75 на 4,00м (за 4,12м лично съм глобяван 200 евро, за дължина рядко се заяждат), Унгария 21 на 4,20м (плаща се около 25 евро извънгабаритна такса задължително без нея глобата е над 800 евро), Чехия 20,75 на 4,20м, Щвейцария 5м от средата на последните 2 оси до края на композицията и височина 4,00м, Румъния 20,75 на 4,00м (плаща се такса 47 евро), Хърватска 21,5 на 4,20м, Гърция 18,75 на 4,00м, Белгия 18,75 на 4,00м (по принцип не се заяждат) Холандия също.

bugunski

Здравейте. Искам да попитам нещо. Трябва ми автовоз, който да пътува от Германия до България. Става въпрос за един бус Мерцедес Вито, да се вземе между градовете Кьолн и Аанхен и да се докара до България. Колко ще струва и какво бихте ме посъветвали?

Grigoroff

Да кажа каквото знам за този вид превоз от скромния ми опит.Ако се кара по белите държави,с нормални товари,е песен.Под нормален товар нека се разбира 7 или най много 8 коли,както повечето от Betz и някой други големи спедиции возят.Проблемите настъпват,когато се правят 9-10 коли,защото тогава задължитетелно ставате дълги,високи,абе всичко.Тогава и се налагат пренареждания за отделните държави,според височина/дължина.При такива товари обикновено  се явяват претоварвания на ос,ако са големи колите.Ако рампите са по нови или просто с повече екстри-наричат се негативи и хидравлични щаблета(представляват отделни компоненти,с които накланяте колата,за да може следващата да влезне под/над нея),то пак добре.Ама ако на някой не са му се давали пари като е поръчвал рампите,тогава се вдигат щаблета на ръка,иначе събирането на товара е невъзможно.Проблем с повече товар е и шофирането.Качване на ферибот например.Ако се качвате на Видин,ако е пълен камиона,предполагам всеки знае как се кърши там композицията,колите стават на нищо между камиона и ремаркето.Рядко,но понякога и острите завои са проблем.Лош фактор е и кабината,която е доста ниска спрямо повечето други.Плюсове има някой и друг,хубаво е като се кара втора употреба,че на местата дето се взимат човек може да си купи/вземе някой и друг касетофон,гуми,джанти и др,естествено не по много,че и това е проблем.Хубава кола може да си намерите,абе има възможности за страничен лев.Плюс също е,че обикновено тотала не е голям на композицията.

A_Vangelov

  Особености при каране на автовоз  начин на товарене предимства,недостатъци.Кито има някакви впечатления нека да сподели Благодарая на включилите се в темата.

ianko33

Мисля че из форума няма много автовозаджии защото търся всякаква информация за този вид транспорт но удрям на камък при всеки опит.

scaniavolvo

На мен колеги ми е интересно,ако се наложи да се вдига кабината на автовоза как става това нещо,защото нали платформата продължава над кабината?

stoan

Само по един начин-като разтовариш колите,друг вариянт няма.

caterpillar

Цитат на: stoan - Четвъртък, 29 Ноември, 2012, 18:45:32
Само по един начин-като разтовариш колите,друг вариянт няма.
Бе яз мислим ??? дек тва неможе да е така. Платформата над кабинето май се вдига заедно с колата ма бем ли го ;)
Всеки неуспял шофьор става багерист!!!

zlatoto_zd

При някои конструкции парчето, което е над кабината се вдига с масло от помпата. Т.е, би могло да се вдигне заедно с колата върху него. Пречка би бил само задния свес на колата , при голям ъгъл на вдигане. При други конструкции, вдигането е с ръчна помпа и не би било много лесно. Аз лично, никога не съм опитвал да вдигна платформата с колата отгоре. При необходимост, колите се свалят. Интересно е, когато двигателят не пали и трябва да се вдигне кабината, а с неработещ двигател не можете да задвижите хидравликата и да нагласите платформите за разтоварване...???? На помощ идват мотокари или....друг автовоз, който подава вдигната платформа към ремаркето на повредения. После трябва да се разтоварят колите и от влекача. За целта ремаркето и влекача на повредения автовоз се поставят под прав ъгъл един спрямо друг и тогава се подава платформата на помагащия. Изобщо - работата на автовоз е "интересна" и "творческа"....особено, когато репатрирате повредени и катастрофирали коли от туристи. Питайте конкретни въпроси - ще се опитвам да отговоря.

caterpillar

Всеки неуспял шофьор става багерист!!!

scaniavolvo

Благодаря ви колеги за отговорите,които дадохте,добих вече представа как се вдига кабината и от снимката.

zlatoto_zd

хитринка - колата е повдигната на трупчета за да влезе теглича на караваната под нея

zlatoto_zd