• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Гондоли и самосвали

Започната от loshdancho, Понеделник, 01 Август, 2011, 17:14:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Има ли начин да се разтоварва гондола при малък страничен наклон, без да се обърне? Примерно денивелация от 20-30 см.

Rammbon


loshdancho

20-30см въобще не е малък наклон.
Процентното изражение за наклон е 1м. височина наклон на 100 дължина дава 1% наклон.
В темата има клип за гондола "Тонар" и в характеристиките е описано - не повече от 3% страничен наклон.
Има цяла технология за изпитване на устойчивостта на гондолите  при разтоварване.
Иначе има начин -подлага се матерял от долу по по-ниската част или с други думи ако можеш се качваш  върху купчината на разтоварилият преди теб.
Друг вариант е сам да си подсипеш матерял, като първо повдигнеш  малко (колкото да отвори капака) и после стъпиш върху изпадналият матерял. Иначе на лопата  трупаш купчинка за да нивелираш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dino412

Третия вариант е да си носиш дървени гредички и летвички и да подложиш под гумите от ниската страна.Едно време колегите с гондолите така правеха.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

loshdancho

Да ти кажа опитвал съм и аз варианта с гредичка, но винаги си я затрупвах като разтоварвам...по много товарех.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dino412

Гредичките се връзват със синджир за гондолата и си ги изтегляш с камиона.Но пак понякога някоя дава фира.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

MagnuM

;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Mandor

Цитат на: dino412 - Понеделник, 09 Април, 2012, 20:09:07
Гредичките се връзват със синджир за гондолата и си ги изтегляш с камиона.Но пак понякога някоя дава фира.
Това с връзването е стар номер за потегляне при наклон. Влачиш ги до равното и там си ги прибираш.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Rammbon

А ако пренасяме пръс през зимата и една част от нея замръзне в най-предната част на гондолата, при разтоварване как може да я свалим ? Същата тази пръс , при малък страничен наклон ще разлюлее ремаркето и може да обърне композацията. Как да се справим в такава ситуация ?

kkkvd


Rammbon

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Петък, 13 Април, 2012, 15:33:07
На ръка, с лопатата
Това добре и така ще го свалим , щом ни се плаща да караме и доставяме, но без да се вдигне коша неможе да знаем дали нещо е замръзнало и ако е само от едната страна и обръщането ни е в кърпа вързано :(  . Има ли начин да се спасим от такова обръщане или как се действа в такава ситуация ?

loshdancho

Гондола не стоварва в наклон или ако има се изравнява по описаните начини.
Пръст не се кара с гондола , кал глина и такива работи си има самосвали. Легена е по-малък и са по-устойчиви, влизат и излизат от всякъде.
Ако замръзне нещо в легена и е равномерно разпределено няма да те обърне.
Имало е случаи на замръзнал товар в легена и стоварване на лопата.
При мен най-страшното (бе то много е имало) беше когато замръзна  само от едната страна, но дори и тогава си вдигнах легена без проблем. Когато потеглих  за да изпадне всичко  ми се изправи косата видях как едната страна се опитва да се отлепи от земята.Пуснах легена и паркирах в обратен наклон, там вдигнах легена отново да го пече слънцето по обяд.
Това с обръщането не е толкова лесно ако си наблюдаваш легена.
Ако си"специалист" и вдигаш на усет .... Видях в самоков един такъв да обърне Мадарка с баластра и то през лятото.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

Точно за такива случаи Камазите си имат подгряване на легена.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Самосвалите са за земя, гондолите за пясък и филц(фракция) никой няма да е очарован зимата да му докараш мокър пясък или замръзнал на буци...   някои фирми даже може да върнат материала обратно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kobrata-kalugerovo

При мен товарите са основно меден концентрат и пепелина и двата лепят много затова постиляме наилон или оризови люспи и пак гледаме гондолата да е наравно иначе риска от обръщане е голям

pumix

Цитат на: Mandor - Събота, 14 Април, 2012, 08:26:58
Точно за такива случаи Камазите си имат подгряване на легена.
Много са самосвалите,които имат подгряване.Това с изгорелите газове през легена е открито много преди Камаза да се пръкне.Зимата замръзва и залепва всякакъв товар,аз съм копал пясък,фракция,каквото се сетиш.Пръста най-лесно залепва особено ако е мокра.Затова се вдига легена само в равно,защото и в най-малкия наклон остане ли от едната страна товар самосвала се обръща толкова лесно колкото и гондолата.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!