• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Гондоли и самосвали

Започната от loshdancho, Понеделник, 01 Август, 2011, 17:14:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kobrata-kalugerovo

А ми какво ще направите ако товара е на едната страна (има и такива фадромисти които немогат да се научат да товарят)

kobrata-kalugerovo


Rammbon

Качваш се и с лопатата подравняваш. Малко трудно и мръсно, но след това е безопасно.
А за въпроса ми за залепването на пръс по едната страна на гондола питах, защото скоро го видях с очите си. Разтоварваха пръс с гондоли и на едната нещо се разлюля. Шофьора изкочи от кабината и избяга на далеч. Друг водач от камиона, които щеше да разтоварва след него се качи в кабината му и пусна коша. После разбрах , че пръста замръзнала от едната страна . Бяха 8 камиона и шофьорите им се качиха в гондолата и почнаха да ровят с лопатите. После изсипаха товара. Случайно минавах и видях какво се случи.
А дали ще е полезно, ако от страната където е залепната пръс , така да се нагласи влекача, че да послужи за като странична опора? Да не е под права линия влекача и гондолата , а да е под тъп или прав ъгъл композицията?

Rammbon


loshdancho

ЦитатА дали ще е полезно, ако от страната където е залепната пръс , така да се нагласи влекача, че да послужи за като странична опора? Да не е под права линия влекача и гондолата , а да е под тъп или прав ъгъл композицията?
Абсурд!!
Изхождай от  мисълта ,че легена е на ТРИ опорни точки когато разтоварва.
И ако завиещ влекача -лафета става като люлка щом влекача е под ъгъл(той се люлее само напред и назад когато си с права композиция).
Дори когато е на 90ГРАДУСА  гондолата  може да се обърне, дори на равно при  високо вдигнат  леген и товар в него.
Малко са хората и гондолите , които не ги е страх да разтоварват на 90градуса.
Когато товара е на криво се практикува  повдигане на ремаркето подобно на това в наклон, и следене на легена.
Щом легена се движи вертикално и не е наклонен няма проблем за разтоварване.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

pumix

Цитат на: kobrata-kalugerovo - Неделя, 15 Април, 2012, 10:05:41
А ми какво ще направите ако товара е на едната страна (има и такива фадромисти които немогат да се научат да товарят)
Търсиш обратен наклон или с лопата подравняваш.А може да накараш и фадромиста с кофата да бутне товара малко.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

kkkvd

Ще си го попитам да въртя лопатата... Директно я връчвам на фадромиста, да се е научил да кара фадрома. От мен се иска да карам, а не да изравнявам след него. Ако пък е толкова опасно да се движа, просто им казвам да се погрижат да е равно, сядам и си пускам хоризонт, да слушам новините. Точно никога няма да подравнявам след фадромиста. И ви съветвам да не ги учите.
Както ми се е случвало на групаж да отказвам да тръгвам, докато на поредния адрес не ми наредят товара както мен ми харесва. Мотокариста испански тарикат говори нещо, аз му казах както аз си знам, че камиона не мърда докато не се натовари правилно и ме прередиха.

И както си питам ушите да въртя палетарката, който има стока да си я товари и разтоварва, от мен се иска да я закарам и да разкрия ремаркето, както им е удобно. С палетарката работя ако ми е кеф да се размърдям, но кажат ли ми... изрезвам ги на момента.

loshdancho

Даде ама с фадромиста сте колеги , и ако иска винаги може да те преебе.
Просто няма да те натовари или ще  малко или много или назад или напред , да не говорим , че ако ти тресне една кофа от високо може да ти счупи камиона, или да го няма въобще да те натовари, или да натовари другите преди теб, пък после е обедна почивка, или да ти каже материала е малко и ще чакаш 2-3 часа.
Фадромистите по принцип са с три  топки.
Стига ли сме до бой почти но това не решава нищо, по-добре да му намигнеш и да ти свърши работа от колкото да се караш , защото си по няколко пъти на ден  при него.
Отделно има кариери, в които даже той зарежда с  суровина машината и ако не я зареди за теб няма материал....

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kkkvd

От кога па сме колеги с фадромиста, това че сме на един обект не ме прави колега с него, айде всеки да си гледа работата.
Ако ме натовари накриво - ще ме изравни. Ако тръсне отвисоко и строши камиона, ще го плати шефа му. Това минава малко за саботаж на работния процес.  Не им сваляй толкоз шапка на тия готованци, още не се е намерил фадромиста или мотокариста да излезе наглава с мене.
Аз пак им се усмихвам и си говориме, но сгафи ли, нема аз да му оправям аз грешките с лопатата.

Единственото което е гадно и нищо не можеш да направиш, е да станеш на рампа и да не искат да те разтоварват... но това не е по моя вина, само докладвам за ситуацията и тва е, не мога да споря.

pumix

Точно сте си колеги с фадромиста.Имаше един бай Ицо на Студена на кариерата сега не знам дали е още там.По принцип е кадърен фадромист,ама е на моменти и като му превърти шайбата си прави квото иска.Аз един път му теглих една,защото удари легена с кофата,а следващата я изсипа между легена и кабината.Извода е да не се заяждаш много с тях,че са гадно племе понякога.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

loshdancho

Далече си от гондолажиството... ако поработиш ще свикнеш.
Там не е като да пътуваш на вънка , изграждат се постепенно  някакви отношения и винаги си помагаме.
Ако затънеш примерно на кариерата, или пътя е много лош , кой мислиш е човека , който ще ти помогне да те измъкне или оправи пътя?
Това не му се заплаща  и не му се рентира за горивото.
Кой ще скрие материал в някоя дупка и после ще го изрови когато дойдеш ти, за да те натовари?
Тука се говори за постоянна всекидневна работа. ;)



ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kkkvd

Това е вярно, отскоро карам гондола, докато сменявам фирмата, за кратко съм (надявам се). И погледнато от тая страна, да, фадромаджията ще ме дръпне... прав си.
Все пак не съм много склонен да им пускам ресто, като ме натовари криво ще ме изравни. нема да рина с лопата я. Пък ако изръси върху кабината примерно, счупи нещо, удари гондолата.. не е моя вината, да се оправя.. ;)
Онзи ден в мината в Перник ми вика фадромаджията да сляза долу, до забоя... Мислиш ли, че слязох?
Казах му байка, тва не е танк, ако ще ме товариш товари, ако не да звъня на шефа... и си ме натовари, без да сбърка никъде, нито удари гондолата, нито посипа по камиона, всичко беше точно. Въпрос на отношения от ден 1-ви. Пак казвам, всеки да си гледа работата. Неговата е да товари правилно, моята е да карам правилно. Всичко друго е на лична основа - тоест непрофесионално.
Ресто пускам само на катаджия и даяджия, що нема как...

loshdancho

За него не е проблем да бутне малко , да натисне или друго.
Никой няма да ти откаже това.
Е не си слизал долу щото толко си можеш. :D
Нищо ще се научиш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kkkvd

Хаха... да бе :-) аз мога, ама не ща... На мен ми е казано къде се товари, що да си скапвам камиона, като може той да слезе да гребне и да се върне.
Карай, това не важно. Аз просто дадох идея, ама вие не ми обръщайте внимание. В крайна сметка, който пък иска да върти лопатата, негова си работа.
Аз верно съм се научил и на лекото де. С хладилничето само с дясна ръкавица работиш, с новите дрешки... Не че не съм работил и в смрадта, на 6 осен хенгер слънчоглед... Там как се върти лопата и как се гази слънчогледа да се уплътни... кога нема начин се налага. Бях свалил 20 кила за 1 месец. Фитнес! Сега и не съм на тия годинки, шкембето ми тежи да върша на некой работата.
Няма сърдене баце, всеки си знае за него си.


kobrata-kalugerovo

Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Неделя, 15 Април, 2012, 16:52:50
Това е вярно, отскоро карам гондола, докато сменявам фирмата, за кратко съм (надявам се). И погледнато от тая страна, да, фадромаджията ще ме дръпне... прав си.
Все пак не съм много склонен да им пускам ресто, като ме натовари криво ще ме изравни. нема да рина с лопата я. Пък ако изръси върху кабината примерно, счупи нещо, удари гондолата.. не е моя вината, да се оправя.. ;)
Онзи ден в мината в Перник ми вика фадромаджията да сляза долу, до забоя... Мислиш ли, че слязох?
Казах му байка, тва не е танк, ако ще ме товариш товари, ако не да звъня на шефа... и си ме натовари, без да сбърка никъде, нито удари гондолата, нито посипа по камиона, всичко беше точно. Въпрос на отношения от ден 1-ви. Пак казвам, всеки да си гледа работата. Неговата е да товари правилно, моята е да карам правилно. Всичко друго е на лична основа - тоест непрофесионално.
Ресто пускам само на катаджия и даяджия, що нема как...

kobrata-kalugerovo

#73
Колега такиви дето се правят на отворени при нази неварвят  но това е друга тема

Тонев 88

Здравейте!Значи ас процедирах по следния начин-като се наместя за товарене качвам се на кабината и гледам и показвам ако е необходимо,вярно ставам малко в прахоляк ама съм натоварен като хората и после не прехвърлям един кубик пръст на ръка.Съгласете се че с тез новите и доста високи камиони и с някоя по нисички фадрома понякога не от лошотия ,а просто фадромиста не може да види как те е натоварил.

Тонев 88