• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Гондоли и самосвали

Започната от loshdancho, Понеделник, 01 Август, 2011, 17:14:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Люси

Аз от старите самосваладжии съм чул че сухия пясък бил много по-тежък от мокрия,но от моята малка  кариера като самосваладжия не съм останал с такова впечатление,според мен мокрия пясък тежи повече!!!

Люси


kobrata-kalugerovo

Понеже ме пращат командировка на Тецовете в Гълъбово  да ме светнете как е положението

kobrata-kalugerovo


loshdancho

Цитат на: Люси - Вторник, 21 Май, 2013, 15:01:19
Аз от старите самосваладжии съм чул че сухия пясък бил много по-тежък от мокрия,но от моята малка  кариера като самосваладжия не съм останал с такова впечатление,според мен мокрия пясък тежи повече!!!
Точно така, просто при мокрият пясък,   няма въздух  между песъчинките. Та за това е по тежък и когато  легена е плътен се сбива и  утаява , а водата избива отгоре(което е "доста приятно" за транспортиране).... сухият е 1.4-1.5тон/куб.м. а мокрият започва от 1.5тон/куб.м. и стига до  1.7тон/куб.м.  че в някой случай и повече.
Ето ти да се види какво означава мокър пясък когато се сбие и заравни.
Снимката е на един колега.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Люси

Е чак толкова мокър е много лошо,на мен ми се е случвало 2-3 пъти да возя такъв пясък и докато го закарам от Негован до Обеля и половината леген е празен всяко спиране на светофара ти затрупва гумите не може да тръгнеш!!! ;)

dimich87

Чак толкова мокър не сме карали до сега. При нас се вади баластра от Дунава и стои доста време и може да се каже че е земно влажен. Имам предвид земно влажния пясък че е по-лек от абсолютно сухия пясък, щото ни се е случвало да возим и абсолютно сух (докато го сипват се вдига голяма пошилка). Хоросана като се вози става така сбит като на снимката и после много трудно се разтоварва.
За теченето по светофарите е важно колко са плътно затворени капаците. Баща ми караше една мадарка със зяпащи от свякъде канати и доста изтичаше, имахме и няколко газки. Първата със заварени канати и не течеше, а следващата я вземахме чисто нова и при добра подръжка не до последно не сме имали проблеми и с нея.

R560


miki07

scania,volvo forever

profi

#157
Цитат на: boby1105 - Четвъртък, 28 Февруари, 2013, 22:36:35
Един познат приспособи на гондолата си в задния край стабилизатори от кран Камаз .Трябва да ги снимам някой път и да я покажа . :) Нема обръщане !

Това със стабилизаторите не е задължително, ако ти не знаеш какво правиш нищо не може да ти помогне.

Yordan

Да се включа и аз в темата въпреки, че малко не съм подготвен от към снимки.
Ето това карахме края на миналата година в Галисия.
Гондолите бяха бракувани и захвърлени не зная на колко години са така и не погледнах. Може би мой набор  :) но бяха идеални за тези камъчета. За разтоварване също бяха много стабилни на няколко пъти ми се случваше да се заклещат 2 камъка отпред но не се обръща само веднъж се наклони доста опасно та се наложи бързо да пусна. Както е написал колега по-горе важното е да се гледа банерата докато се разтоварва.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

Yordan

А тук се счупи стрелата на багера ( или там както се казва) и се стовари върху гондолата ми. Ресорът се беше извил на обратно, но удържа  :)
За пясъка дето сте писали по горе от опит мога да кажа, че сухият пясък е по-тежък от мокрия.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

kobrata-kalugerovo

До всички колеги и най вече тия със  самосвали и гондоли от една седмица има кантар на АПИ на бензиностания Шел Пловдив на АМ Тракия посока София  товарете разумнно

dino412

Цитат на: loshdancho - Вторник, 21 Май, 2013, 20:01:15
Точно така, просто при мокрият пясък,   няма въздух  между песъчинките. Та за това е по тежък и когато  легена е плътен се сбива и  утаява , а водата избива отгоре(което е "доста приятно" за транспортиране).... сухият е 1.4-1.5тон/куб.м. а мокрият започва от 1.5тон/куб.м. и стига до  1.7тон/куб.м.  че в някой случай и повече.
Ето ти да се види какво означава мокър пясък когато се сбие и заравни.
Снимката е на един колега.

Е тука вече си в голяма грешка.

Водата също влиза в уравнението кубик/тон.А въпроса е един кубичен метър колко тона е.
Водата е с по-малко относително тегло от пякъка а заема определен обем (не малък видно от снимката).От тук идва и по-лекото тегло на мокрия пясък в един кубичен метър.По-малко пясък за сметка на по-леката вода.
При зърното е същото положение обратно на логиката че водата е с по-голямо относително тегло от зърното.Защо? Защото зърното с висока влага набъбва и стават по-малко зрънца в еденица обем и от там и относителното тегло (тон в кубичен метър) е по-малко.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

loshdancho

Въобще не съм в грешка, след 10 годин по кариерите съм го изпитал. Водата не влиза в зрънцата, а между тях, като изтласква въздуха и попълва свободното място.  В 25 кубикова гондола се събират максимум 45 тона сух пясък с връх . А мокър, когато е в свободноразливна консистенция  47тона равна.
Най-тежка е мократа баластра. Плътността  и е като на бетон  стига до  2.3тона на кубик.
Направи един опит като напълниш една чаша с сух пясък до ръба, после я премери колко е тежка и след това я сложи внимателно под чешмата да поеме вода. Ще видиш, как се сбива самият пясък и колко вода  е поела  после пак на кантара.
Когато пясъка, пръста, или скалата не е разрохкана, обема е по малък. Когато се изкопае и това я разрохка се умножава по 1.3 за да се види реалният обем разрохкан материал. ако вода влезе в материала го сбива обратно.
Тоест 1куб/м преди да се изкопае ,  след копаенето става 1.3куб/м ако го  намокриш обилно така че да тече вода от материала  може да стане пак 1куб/м. и точно това се вижда на снимката  на самосвала долу.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Радост за окото и душата .

Красимир Тодоров

Цитат на: dino412 - Събота, 26 Април, 2014, 17:06:29
Е тука вече си в голяма грешка.

Водата също влиза в уравнението кубик/тон.А въпроса е един кубичен метър колко тона е.
Водата е с по-малко относително тегло от пякъка а заема определен обем (не малък видно от снимката).От тук идва и по-лекото тегло на мокрия пясък в един кубичен метър.По-малко пясък за сметка на по-леката вода.
При зърното е същото положение обратно на логиката че водата е с по-голямо относително тегло от зърното.Защо? Защото зърното с висока влага набъбва и стават по-малко зрънца в еденица обем и от там и относителното тегло (тон в кубичен метър) е по-малко.


Ти си в грешка приятелче, водата измества въздуха но самата тя тежи 1т/куб.м. А пък това за зърното изобщо не го разбрах, какви зърна, каква вода, кой кара мокър слънчоглед например? Освен това набъбва боба, а боб в гондола не съм виждал да карат.

Красимир Тодоров