• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Експлоатация на дискови спирачки

Започната от loshdancho, Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: jegar - Понеделник, 28 Ноември, 2011, 23:57:15
От мене можеш сичко да си купиш...
Е тва е приказка.
Човека с парата ,трябва да ти дрънне днес.


Бриги Магнито



Бриги Магнито

Момци имам неква проблемация ,,каруцата,, френска спира с десните търкала ма с левите не си дава зор ,неква идея къв и случайо?


Бриги Магнито



loshdancho

Така както си го написал ,може само боб да се хвърля. Причини много, но коя е  точната може да се каже само на място с проби. Причините могат да са -електрически(EBS),въздушни -не работещ кран или механични- счупени апарати.Пробва се на място с манометри , гледат се луфтове на апарата,закача се диагностика на кабела за ABS. Чак тогава може да се покаже причината. Все пак  тука не сме врачки....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Правилно не сте,но я вденах ,мъцнал си 3 неща едно отпада остават 2 .
Тенкю вери мачката.


loshdancho

Ето го резултата от скъсани маншони на  буталата:
Цялата тресчотка е в ръжда и е клеясала.
На другите две снимки се вижда датчика за износването на накладките(потенциометър), реалната големина на това устройство е 2.5 см!!! Та да видите с каква техника  са снабдени днешните камиони.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

Колега относно този апарат които е на снимката,апарата е Кнор МАН тга и Мерцедес ползват идентични апарати от този вид точно за този вид апарати има пален комплект чаркове трисчотка винтове маншони вилката втулки с водачи абсолютно цялата карантия разглобявал сам го,имаме две ремаркета Кроне с оси САФ и спирачни апарати ВАБКО точно за тези апарати няма никакви части дори и маншони нямам снимки да покажа за кой вид става въпрос.Сменяхме на едното ремарка вече 3 апарата  последно ги взехме по 1250лв за брой с ддс.Цялата работа е да се следят маншоните ако се сваля цилиндъра да се намаже с силикон като се зглобява към апарата че от там влиза вода и това е нищо вечно няма  ;D

loshdancho

Не само Man и Mercdes, Това с система Knorr имаги също при SCANIA, DAF  не знам дали и IVECO ги ползва.
От ремаркетата съм попадал на BPW оси със същата система.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

Да Лош и Аз на Bpw кнор апарати сам засичал скоро видях на новия SAF също има такива апарати кнор.Темата е много добра аз харесвам техническите теми но истината е че повечето колеги въобще не ги интересува дали са здрави маншоните дали е пукнат диска .............аз лично ги гледам тези работи ;D

peev

Интересно,ми е да чета за датчици и комплекти от 4ри цифри нагоре.Да не би да са забранили,барабанните механезми?Дисковете колко издържат,в сравнение с барабаните?

SEMPER

Барабаните издържат повече от дисковете - факт е, както е факт също че дисковете спират по добре



Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Бриги Магнито

При толкова факти ,некой да събере смелост и да измаа едно заключение,че ше изгуба нишката да знаете.


loshdancho

Дискови спирачки

+При дисковете  е избегната операцията гресиране, и свързаните неизправности и аварии от пропускане на гресирането.
+Обслужването е много лесно (не става дума за ремонта) смяна на феродо дори на път.
+Дисковите спирачки са със по-малко тегло.
+К.П.Д. е много по голямо.
+Охлаждането също е много по-добро.
+Имат по-малко детайли за изработка и смяна.
- Имат по-малък живот на феродото заради по малката площ на накладките и по-голямото К.П.Д.
-Работят с много малки допуски и луфтове.
-Отказват от един път.
-Не са подходящи за тежки условия(кал, киша, сол) поради откритите триещи е части.Много са рядко моделите с вътрешен тас.
-Тъй като К.П.Д. е по-голямо по-бързо се нагрява диска и бързо се охлажда, което води до неговото напукване.
-Скъпи все още ремонти и части.

Барабанни спирачки

-Наложително и редовно гресиране.
-Обслужването е трудоемко и отнема време( не може да се извърши на пътя).
-Като килограми са повече.
- К.П.Д. е по-малко.
-Бавно се охлаждат.
-Имат много възли и детайли.
+ Работят с големи допуски( резерв  на луфтове).
+ Не отказват от един път, преди това дават признаци: тропане, греене, отслабване на спирачките.
+ Подходящи са за трежки условия , тъй  триещата се част е  затворена от таса.
+Тъй като К.П.Д. е по-малко и феродото е с по-голяма площ изкарват по-голям пробег.

Общо взето и двете системи си имат преимущества и недостатъци.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Brix

На първо място образуването на пукнатини по спирачния диск, посиняването и изкривяването са резултат от прегряване/разбира се тук не говоря за диск, чиято дебелина е под или около допустимото. В такъв случай това е абсолютно нормално/. Прегряване, съчетано с рязко охлаждане/напр. в локва/, както казаха някои е още по-лошо.  Прегряването също така значително намалява и спирачните качества на феродото. То се изпича и започва да се рони. Не е изключено дори и спирачния апарат да пострада от прегряването. Общо взето болшинството от повредите на дисковите спирачки се дължат на това. А защо прегряват...това е друга тема. Конкретния маршрут, претоварване, липса на качествен водач, недобре /или въобще не/ работещи спомагателни спирачни системи... Разбира се, случвало ми се е да заредя дискове, които сякаш бяха направени от пластелин. Така или иначе, обаче, това е спирачна система и компромис в обслужването, прегледите и подмяната не трябва да има. Аз си имам едно простичко мото: "Аз не държа автомобилът да тръгне на всяка цена. Но държа да може да спре винаги"

loshdancho

Голям плюс от мен, за изказаното мнение.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Tihomir78

И от мен колегата има един голям + ;)

Tihomir78