• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Експлоатация на барабанни спирачки

Започната от loshdancho, Събота, 06 Август, 2011, 20:03:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Както казах в предишната темаhttp://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0  трябва да се знае устройството и причините за авариите и това трябва да го знае всеки един добър шофьор .В тази тема  ще ви дам примерни аварии на барабанните спирачки и вие дайте  възможните причини , признаци и начините за отстраняване.
1.Камиона не държи на ръчна
2.Износва се феродото само на долната накладка
3.Чува се характерен шум(тропане) в колелата
4.Не разблокира или разблокира много бавно
5.Разрегулират се тресчотките
6.Спукан барабан
7.Посинял барабан
8.Неравномерно износване на феродото на различните колела
9.Блокирало  колело
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#1
Ха тук причини иляди баце  ;) тва май го писах у друга тема мислим.
Да спамнем некой нещица де се случват блокирал хебел на тресчотка  ;) ремонтира се с чук и водопроводен ключ  ;)
Счупена пружина на накладките.
Превъртела тресчотка,ма не умственно.
Кофти консумативи,феродото най-често,то е свирене,то е чудо.
Износени барабани,случва се често ма па с тех си маам.
Изгорело на барут феродо,спечена работа ма отвсекъде ,спирането трудна работа.
То е спирачни цилиндри,камери ,кранове заминали,бе купон си е с барабанките кой кво ще да ви разпраа.
;)
Тва си беше спам ма по темата.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#1

loshdancho

#2
За барабаните спирачки може да се каже -грес  грес и пак грес.
1.Камиона  не държи на ръчна -охлабени спирачки защото (буталото на цилиндъра за ръчната има по-малък ход от  хода на мембраната)тресчотките не са гресирани и са блокирали или втулките на хебела са износени защото не са гресирани и от получените хлабини се създават вибрации и разбиват  механизма на тресчотките.
2.Износва се феродото само на долната накладка- износени елипсовидно в долната си част  поради не гресиране  втулки  на хебела  , Тресчотката на това колело не може да се регулира правилно и  феродото на долната накладка постоянно трие в барабана.
3.Чува се характерен шум(тропане) в колелата- нерегулирани спирачки поради горните причини, последващите  аварии са свързани с  подбиване на ролките и ексцентрика , счупване на пружината на накладките от постоянните  вибрации на накладките .
4. Не разблокира  или разблокира много бавно -клеясали втулкки на хебела поради не гресиране  или разбита(в шлиците или механизма ) тресчотка може да има липсваща пружина на тресчотката  или счупена на накладките
5. Разрегулират се тресчотките-негресиране , износване и последващите големи луфтове разбиват  механизма на тресчотките.
6.Спукан барабан:1- дълга експлотация лош контрол.
                         2-рязко  прегряване и изстудяване ( минали сте през локва със  спирачка на горещи барабани)
барабана се къса точно покрай фланеца  с отворите за барабаните болтове.
                         3 -постоянно  рязко нагряване и изстудяване  барабана е посинял  на места и напукан навсякъде.
7.Посинял барабан  прегрял поради блокирал  хебел, разнитено или счупено феродо(чупи се  ако е занитено некачествено или запалено )феродото също може да се счупи от голям луфт на накладките и  произтичащите от това удари на накладките в барабана.
8.неравномерно износване  на феродото на различните колела-разрегулирани блокирали или счупени тресчотки , разбити  или клеясали втулки на хебелите,  подбити ролки на накладките,подбит ексцентрик,
9.Блокирало  колело-Прескочила тресчотка (износени накладки и едната  прескача върха на ексцентрика), блокирали втулки на ексцентрика, разнитено или  счупено феродо ,разбита тресчотка .

Така ,че гресирайте редовно.  
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Е така де,след водопроводния ключ и чука следващата стъпка е грес  ;) по-добре късно отколкото никога.

godji

за да няма проблеми с гресирането , хората са измислили това :)  :

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Бе така е,ма после го отрекоха  ;)-пътна безопасност ;)

Бриги Магнито

Кака Лиса ви показва,как се натега тресчотчица. ;)


loshdancho

Да бе да, "кака ти" Лиса е голямо патенце, хахаха опитва се да натяга спирачки на дръпната ръчна...
Съмнява ме , че и на нея и показаха как става номера с натягането....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Сряда, 11 Април, 2012, 19:53:17
Да бе да, "кака ти" Лиса е голямо патенце, хахаха опитва се да натяга спирачки на дръпната ръчна...
Съмнява ме , че и на нея и показаха как става номера с натягането....
Е ти ко сакаш да го подпре ли бре,ми ако ръгне ко праим,ма виж как се напъна с опорна точка,мноо си е фешън и русичка.
И плюс тва доказателство за ръчната немаш,мое хебело да е блокирал ,тъй че не апи кака Лиса.


loshdancho

 А ми защо  после колегата с едно ключе "осмичка"  свърши работата ......
Има ли колеги да обяснят как става натягането?...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Сряда, 11 Април, 2012, 20:17:51
А ми защо  после колегата с едно ключе "осмичка"  свърши работата ......
Щото не съм гледал клипа до края,за тва.
Голем бастун тоя ,мое ли ми срамва кака Лиса ,кажи ми.


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Некой,че ме светне ли ква е идеята на тез накладки?


loshdancho

Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 14 Декември, 2012, 17:06:44
Некой,че ме светне ли ква е идеята на тез накладки?

Това като гледам е камион от Париж-Дакар или друго подобно рали....
Единствената мисъл ми идва , че са специална изработка карбон или нещо подобно.

П.С. на гърба на човека има буквите Ка......маз. Питай там.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

emilpopoff

Темата е много добра и интересна и е моя  грешката, че до сега не се съм я намерил. Един голям ,,+" на Данчо, за клипчетата и  писмения материал  ;) .

Ето и едно клипче как се сменят накладки за 20-тина минути(на моменти в клипа има превъртане на бърз ход напред но не смятам, че толкова фрапантно много ще удължи времето, и клипчето започва вече при монтажа на накладките на десния барабан на средния мост) . Пича, който прави ремонта един път не изпсува  ;D аз не мога така.



Ако колегите с админски права имат желание и време нека коригират линка смятам, че ще е интересен на колегите, които се интересуват от техническия раздел, на мен нещо не ми се получава да кача клипчето, за което се извинявам предварително.

http://www.youtube.com/watch?v=6BkWKFB6b3I ето и линка на клипчето

emilpopoff