• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Scania

Започната от loshdancho, Събота, 13 Август, 2011, 22:39:29

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

kkkvd

Ivopifeca, някой скании като например карал съм L114 420 коня моторната не се изключва, няма копче, винаги е включена, но се пуска с бутон на левия крак. Тази която най-много съм карал V8, е с копчета ауто-ретардер и ауто-моторна. За мен това е по-добрия вариант и логично - технологически е по-модерно решение. Освен това пишеш че копчето на моторната е до ретардера (под ретардера е копчето на самия ретардер), а на моторната е крайно вдясно на втория ред.

Rosen79, можеш да караш и на моторна в сняг и лед, аз дори си пускам и ретардера на 1 или макс. 2 позиция... трика с моторната спирачка да не ти спира мотора на лед е да спираш на по-висока предавка. Всичко е до усет. Аз отначало млатех ниски предавки по старото правило, но се убедих, че може и с по-висока предавка и чат-пат спирам и с накладките. На ниска предавка моторната е много мощна и няма спирателен ефект за композицията на хлъзгаво, а блокира моста, което е гадничко

Най-накрая камионите се оборудват според парите които им плащаш.. може да нямат ретардер или моторна или и двете, кой каквото си е поръчал.



kkkvd


ivopifeca

Така е за бутона на моторната,аз имах в предвид,че копчето до лоста на ретардера като е натиснато-включено,при натискане на спирачния педал се задеиства автоматично и ретардера,дори и моторната,ако натискаме педала по сериозно,но да копчето на самата моторна е по надясно и може да се изключи.При 124л-която карах,ретардера имаше 5 степени,като на 5-тата се включваше и моторната,ако разбира се е включена от копчето,което ти сам каза е по надясно на втория ред.И още за моделите на Скания-преди тази карах 113,неината кабина отвътре по ми допадаше :)-това разбира се е мое мнение.

ivopifeca


loshdancho

Гледам доста глупости са се изписали. :D
Да попитам риторично...
Коя е тясната кабина на SCANIA?
Кой камион е с вградени  панорамни фарове?
Кой камион е с масичка в решетката?
На кой му се дърпа дясната седалка докрай назад.
На кой камион му се сгъва скоростният лост.
Кой се предлага с опцията ватманка.
За екстрите на напълно вградения в системата ретардер няма да се спирам , а ще попитам от коя година го предлага SCANIA.
За двата вида окачване на диференциала (комфортно и серийно) малко от вас са са чували.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Аре бре тука ти мътим водата от сумасия време,тебе никъв те нема ми мъцнеш .
Са да ти шепнем нежно,значи масичката  на решетката е тъпн голяма по ред причини ,първо отвънка е ,тоест на черен паркинг сичкото пепел от мойто балансьор ти иде кат мезе,второ понекогиш вали дъжд  ;),трето сичкото навалица ти брой хапките или ти гледа сеиро.
Са за ватманка ,че ти мъцнем,ватманка имаше навремето из каските колко щеш,та по твойта логика дърта каска и са си важи откъм оборудване.
Са за фарците прав ,не моем нищо да рекнем,макар че у мъгла цъкнеш ли ги ,че останеш доволен ,а и ако дремеш дорде ги изключиш нощно време ебаваш бая народ ако е за мизерия ги признавам инак я и на свещи да си светим па си фискам.
Са за кабината да ти мъцна,спойлеро не е кабина да знааш  ;) инак ако го бройш и него да лидер е баба ти Скания.
Относно окачването ,че мъцнем -друса па бем ли го къв чешит е.
За другите нема ти шепнем да ти оставим малко въздух си поемеш.

:D :D :D


driver1

  Продължават тъпните и простотиите по темата. Ма не е заучудване, че идат от хора дет като чуят АКТРОС и примират. Не за друго, а защото им звучи като ТРАКТОР и им е близко нек'си до натурката и влеченията. Ма не е за учудване щото много комбайнери и трактористи нахълтаха в занаята, а аристократизма в шведските марки им е непонятен и очакват от един шосеен камион да има същите екстри като бившите им селскостопански машини.
   За останалите, които не са имали удоволствието да управляват тази, конструирана за европейските пътища техника ще поясня, че въпросната "масичка" на предната решетка е всъщност стъпенка за да може европейския шофьор да стъпи и да си почисти при необходимост стъклото от калта хвърлена от тракторсите... що се отнася до ватманката - тя отдавна е минала в историята за марката като е заменена с по-модерното и неизискващо участието на шофера решение, а именно - регулиране на спирачния кран за ремаркето така, щото да включва една идея по-рано от спирачките на влекача.
   За фаровете - едва ли има друга марка с толкова богат набор от фарове за всякакви случаи, включително и с фабрично вградени халогени в сенника над предното стъкло превръщащи нощта в ден. Ама тракторс-феновете се дразнят щото си искат свещите с които е оборудвана любимата им марка.
   Има и друго - спойлера верно не е кабина шъ знайш и с тази цел горния спойлер е сведен до минимум за сметка на общата височина на кабината, сиреч - на въздуха в нея и всички екстри с които е оборудвана и трябва да събере.
   Такива ми ти работи, трактористчета. Па ако искате да гледате свето из още по-високо, има едни марки "КЛААС" и "ДЖОН ДИР", пробвайте се, със сигурност ше ви аресат...

Бриги Магнито

Хихииииииииихи евала бре Драйвер стабилка си ,изкефи ме почваш да задобреваш ,абре я мъцни тва за крана и влекача и ремаркето,че ептен се доказваш колко ги чуваш нещата. :D :D :D :D

Драйвер ватманка не е нито ръчна нито тва дет си мислиш баце ,виж понаучи кое кво е и тогава лафи от високо. :D :D :D :D :D
Малииииииииии ,че паднем евала и кат нагласиш ремаркето да спира първо е все едно имаш ватманка а?
:D :D :D :D :D :D
Оуууууу и ти ги чуваш нещата,горд съм,че съм апекарче с диплома за готвач,а не такъв специалист запознат кат теб. :D :D :D :D :D

Едно е да лови целото ремарке драйвер друго е да ловат части от него ,ма вие магистралните пичове от де ше ги знаете тия неща.
Убавец ,определено ал абер си немаш от тая професия,не че аз имам де,но за разлика от теб и не твърдя да имам. :D :D :D


driver1

Цитат на: Бригадира - Четвъртък, 15 Март, 2012, 18:49:28
Хихииииииииихи евала бре Драйвер стабилка си ,изкефи ме почваш да задобреваш ,абре я мъцни тва за крана и влекача и ремаркето,че ептен се доказваш колко ги чуваш нещата. :D :D :D :D

Драйвер ватманка не е нито ръчна нито тва дет си мислиш баце ,виж понаучи кое кво е и тогава лафи от високо. :D :D :D :D :D
Малииииииииии ,че паднем евала и кат нагласиш ремаркето да спира първо е все едно имаш ватманка а?
:D :D :D :D :D :D
Оуууууу и ти ги чуваш нещата,горд съм,че съм апекарче с диплома за готвач,а не такъв специалист запознат кат теб. :D :D :D :D :D

Едно е да лови целото ремарке драйвер друго е да ловат части от него ,ма вие магистралните пичове от де ше ги знаете тия неща.
Убавец ,определено ал абер си немаш от тая професия,не че аз имам де,но за разлика от теб и не твърдя да имам. :D :D :D

    Верно пак се опитваш по изключение да споря с тебе, ама хайде ние, аристократите в транспорта можем да правим компромиси, ако поискаме...
    Та верно не ми е ясно кво е туй да спират части от ремаркето, ама при техниката с която явно си боравил това е нормално - кое спряло, кое - не. Иначе - ватманка прекрасно знам що е и съм имал и ползвал още на първата си СКАНИЯ, когато ти си викал "буу...бууууу" под масата, нещо, което всъщност правиш и днес, ама сори, не мога да ти помогна. Па и почвам да се чудя как ли успях да да ги навъртя тия километри дотук в кариерата си като не е имало кой да ме светва кое и как е в занаята, ама сигурно ще е щото съм бил зад волана, а не под камиона. Айде със здраве и в никакъв случай не се пробвай и като аптекар и готвач - ше изтровиш ората. Опитвай със споменатите по-горе от мен марки, ама пак внимателно, че те вече не ги правят толкова дуракоустойчиви като "НИВА" и  К700 от едно време.

Бриги Магнито

А тоз път нема те осветлявам,пак го заовърта и нищо същественно  на яве .
Драйвер аз не видех нещо по същество да мъцна иначе тва кво лови и кво не ,не се коси аз за разлика от теб такива си ги обичам да имат как беше ,,забележки,, умрем да ловат на кръст кат Добричко полуремарке.
Тоя лаф с километрите у Бетца го лафат ,а ти там не си бил чудно как почна им прифащаш лафовете. :D :D :D
А дали си викам буу бу или ту туу ,че ме запростиш ма ич не ти у бизнеса.

Инак ти пожелавам да врътнеш още толкова км баце,че без таквиз убавци кат теб нема кой ми прави купона на пъто.


И са вдигни поглед ,горе пише СКАНИЯ,а не Бриги срещу Драйвъро. ;)

Драйвер ти освен Маза ,Сканията и онуй Волво жде уж си го карал,ти друго виждал ли си как се подкарва бре?
Сериозно те питам,оти определено ми се струва,че май май само егото ни големо,по-големо от и от мойто,засрами се. :o :o :o :o


driver1

   Хайде, справка за Звеновода по хронология през годините (включва само товарните и автобуса):

'83 - '90г. - АВИА, ЗИЛ, Шкода-Европа
'90 - '92г. - ЧАВДАР и ИКАРУС (съчленен)
'92 - '94г. - МАЗ-супер (триосен)
'94 - '04г. - СКАНИЯ (в началото - 113, по-късно - 124 от всички модификации)
'04 - '05г. - РЕНО-Магнум
'05 - '07г. - Рено-Премиум
'07 - '09г. - МАН-ТГА
'09 - '10г. - малко СТРАЛИС (предишния модел) и ВОЛВО-460
'10 - '11г. - ДАФ-ХФ

   Не е много, но все е нещо.

Бриги Магнито

Aaaaaaaaa бравос,светнах се от де си прифанал лафовете,аз естественно не съм у час с изброените возила та нема те питам нищо по тех споки.

Драйвер не е ли малко късничко таз 83г. да ръгнеш по дарогите бре,мислим на Саламандърката и беше писал,че си нейде къде 52 лета или бъркам?


driver1

Цитат на: Бригадира - Четвъртък, 15 Март, 2012, 19:49:55
Aaaaaaaaa бравос,светнах се от де си прифанал лафовете,аз естественно не съм у час с изброените возила та нема те питам нищо по тех споки.

Драйвер не е ли малко късничко таз 83г. да ръгнеш по дарогите бре,мислим на Саламандърката и беше писал,че си нейде къде 52 лета или бъркам?

  Са на чат ли ще го обръщаме? Както написах - "справката" включва само тежките машини. Да не говорим, че да влезеш в международния транспорт преди '89та се искаха едни други "качества", каквито никога не съм имал. Може и да е късно, знам ли, а на саламандърката бях писал, че съм с над 25г. стаж, което си е коректно - нея това би я интересувало.

zhzhivko

Цитат на: Бригадира - Четвъртък, 15 Март, 2012, 19:49:55
Aaaaaaaaa бравос,светнах се от де си прифанал лафовете,аз естественно не съм у час с изброените возила та нема те питам нищо по тех споки.

Драйвер не е ли малко късничко таз 83г. да ръгнеш по дарогите бре,мислим на Саламандърката и беше писал,че си нейде къде 52 лета или бъркам?

Защо да не е карал '83 - '90г. - АВИА, ЗИЛ, Шкода-Европа
ако си направиш проста сметка колегата е около  52г. тоест около 60 набор,значи '83г. е бил около 20-23-24г. .........
не е важно колко взимаш а колко време ще ги взимаш

Бриги Магнито

Живко баце аз не съм мъцал,че не е карал ,а нещо друго,но иначе да сметките са така.
Арно,че Драйверо ми вдена питането .

Мислим поече тука Ви не мъцам ,че сте мноо апливи ,почнахте ми пишете слова де не съм ги мъцал.


rosen79

#148
По всичко си личи,че поклонниците на сканията не са се качвали на истински камион.Тая масичка на решетката мое да си я сложите некъде.Ще ме гледа целия свет и пепелта на всички ша ми влиза в яденето айде нема нужда.Като се качите на истински камион тогава друго ще говорите.

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 15 Март, 2012, 14:29:06
Гледам доста глупости са се изписали. :D
Да попитам риторично...
Коя е тясната кабина на SCANIA?
Кой камион е с вградени  панорамни фарове?
Кой камион е с масичка в решетката?
На кой му се дърпа дясната седалка докрай назад.
На кой камион му се сгъва скоростният лост.
Кой се предлага с опцията ватманка.
За екстрите на напълно вградения в системата ретардер няма да се спирам , а ще попитам от коя година го предлага SCANIA.
За двата вида окачване на диференциала (комфортно и серийно) малко от вас са са чували.

Отговарям ти веднага.
1.На скания R440 подчертавам топ лайн кабина.
2.Тея фарове си ги дръж.
3.Решетката също.
4.Дясната седалка може да я свалиш и да седиш на земята по-удобно ще е.
5.И кво от това?
6.Това отдавна приключи.
7.Пропускам този въпрос щото за екстри не мога да кажа че има.
8 Не знам кво е това окачване,но тук са се справили малко по-добре от Ивеко. По-малко друса от Ивекото.

Причина за редакция: Две поредни публикации, нецензурни думи и последно предупреждение!!!
Срещу Ман и Мерцедес да тичате,пак не можете да ги стигнете

admin

Ще се намеся и аз леко в спора. Междувременно използвам момента да помоля абсолютно всички участници да спрат да използват нецензурни думи в своите публикации. Виждам, че простотиите започват да вземат превес и ще започна да раздавам банове за всяка нецензурна дума. И така, по темата. Има ли друг производител на камиони, който предлага кабина, равностойна на Long Line?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!