• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

За коректността

Започната от admin, Сряда, 24 Ноември, 2010, 08:07:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Илиян

За Европа не знам знам само за Америка как са нещата
Тва според мен е много глупаво да няма минимален праг на заплащане за какъвто и да е вид деиност
Дори и да няма праг на заплащане ако имахме синдикати поне щехме да си зимаме това за което сме се разбрали тогава а не в некои случаи да им дължим пари че сме им карали ветераните
Според мене по добре по малко ама сигурни и на време от колкото много ама с неясна дата и сума на получаване и това е след много телефонни обаждания и нерви !
Музикант, Търговец, Курва и Шофьор не се става - раждат се такива!

Илиян

Музикант, Търговец, Курва и Шофьор не се става - раждат се такива!

р...

И ама писах,писах и накрая отворената тема от тебе я няма :DЩе се разберем,че на един език говорим,Америка е далече и друго яче седят нещата.Тука също имаш праг човече 240 мин.работна заплата и чорбаджиите ги дават,то държавата първо па после тях-мое мнение.Щото като ти дадат горница и едва ли трябва ръце да им целуваш за щедростта.А това си е твоя труд иначе.Имам приятелка от 11 години живее в Ротердам там да си тираджия си е супер стандарт на живот-даже и за завиждане откъм финансова гледна точка.А тука -пореден пример с шофьор на Сис логистик обещания за вътрешно ,за супер заплащане месец по Норвегия пари йок,накрая изпратили 300 лв което е само за храната знаете сами,след още 2 месеца викане и каране по телефона шефа му казал,че му праща човек да го смени на камиона,а той да се спасява и същия от Норвегия до тука на стоп се прибрал,че и пари за храна нямал.Сега е в една друга фирма,прави курсове и с мотото"Като горя да е с един курс поне"последно мина през нашата фирма връщайки се от Унгария седмичен курс за 400 лв
Винаги има изход

р...

Винаги има изход

Илиян

Тва е щото толко си ми е грамотността за тва я нема темата  :D
А иначе за тва дето казваш то е така и съм съгласен с теб
нема повече кво да кажа :)
Музикант, Търговец, Курва и Шофьор не се става - раждат се такива!

admin

Цитат на: Илиян - Четвъртък, 02 Декември, 2010, 11:45:50
За Европа не знам знам само за Америка как са нещата
Тва според мен е много глупаво да няма минимален праг на заплащане за какъвто и да е вид деиност
Дори и да няма праг на заплащане ако имахме синдикати поне щехме да си зимаме това за което сме се разбрали тогава а не в некои случаи да им дължим пари че сме им карали ветераните
Според мене по добре по малко ама сигурни и на време от колкото много ама с неясна дата и сума на получаване и това е след много телефонни обаждания и нерви !

Аз цитирах именно Германия, защото там само могат да се срещнат какви ли не чудни неща. Например липсата на ставка за определен труд. Или пък липсата на ограничение на скоростта по определени магистрали. Или пък стандарта за бира от не знам си коя година. Факт е обаче мащаба на икономиката. А, сетих се и още нещо. Например Германия е единствената държава в Европа, в която пренасянето на номер в друг мобилен оператор става в рамките на деня. Във всички други държави сроковете са различни и както подобава, в България е най-дълъг, цели 15 дни.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

raptor

симитчиева ако всичко се плаща както е уговорено и не те карат да нарушаваш не те припират час по час разтовари ли натовари ли ако се държат с теб КУЛТУРНО няма никой да си остави камиона камо ли в европа  тоо брачет дето карал 19 дена за 1000лв голяма ТИР заплата ша има за мастика кът си иде у село за 2-3 дена всяка вечер у хоремага ще им обяснява колко са захлюпени и ко стаа у германията ,после ще му звъннът че трябва да товари спешно ще си напълни ракия земе сланинка и в EU за тебе тва ли е СЪВРЕМЕННИЯ тираджия еталон аз си мисля че си собственичка на някой избуфтял дарак и търсиш точно такива будали за да може криво ляво и на вас да остане някой лев да остане

admin

Не е собственичка на камион колежката, ама май истинския проблем в България си остава манталитета на хората. Имам предвид и работодатели, и шофьори трябва да променят своите отношения едни към други.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 :D Че драсне нещо и старото ТКЗС сърце ми не дава да пропуснем на нашенски испущим

Та мойто мнение е следното когато имате някакъв пазарлък с шеф или съответно работник е важно да бъде спазен няма значение дали е за 1лв. или за 10 000лв.,когато едната страна е недоволна поради някакви причини примерно за работодателя (тоя краде нафта,малиииии изпотроши ми камиона,писна ми да се извинявам на хората ,че моичкия им обърнал товара и др.)за работника(да не съм робот та да му карам и днеска и нощеска,писна ми моя шеф да ме праща некъде без да си е оправил нещата,бе аз за 30лв. на тоя няма да му работим и др.)
В такива случаи най-лесно е всеки да си поеме пътя на където сърце го води всичко се разбира в рамките на месец
Пазарлъка е спазен и няма за какво да си трошим нервите и времето

Но когато имаме пазарлък дори за 1лв. и една от страните реши по безброй много варианти да не го спази(ако искате примери ще ви изредя) вече си имаме некоректност и тогава оправия няма
За това аз мисля,че ако наща мила татковина изкара некое законче с което пазарлъка винаги е спазен ще сме номер едно.
В момента имаме нужда от ,,синдикат,,,защото много да не казвам 100% от пазарлъците не са спазени
Синдиката ни е нужен не чак толкова да ни осигури минимален праг на заплащане,колкото да си вземем вече изработените пари с който повечето колеги гледат семейства(аз съм ергенче ;) )
Тва се дължи на факта,че трудовото законодателство в РБ на която се чуда вече да бъда ли гражданин,меко казано куца или ако все пак подскочи то ще е за време за което някои хора ще хванат пенсия


ТВА Е МНЕНИЕТО МИ с най-голямо уважение го изложих пред вас

admin

Благодарим ти от сърце за изложеното мнение. Сега и аз да кажа какво мисля по въпроса. Значи по света има държави, в повечето от които са уредени законодателно едни задължителни минимални ставки за всякакъв вид труд и работодателя е длъжен да ги спазва. Има обаче една държава в Европа, в която липсват такива задължителни прагове и това е Германия. Там обаче едва ли някой работник има проблем с изплащането на своето заработено възнаграждение. Явно практичните германци са измислили работещ механизъм за защита правата на работниците и служителите. Струва ми се, че в България най-големия проблем е самия манталитет на хората. Друг проблем са случайно попадналите хора например в транспортния бизнес. Когато един човек се захваща с определен бизнес заради "далаверата", е много трудно както за него, така и неговите работници и служители. Никъде на друго място няма такива аматьори. Обикновено големите и не чак толкова големи транспортни фирми в Западна Европа са от потомствен характер. А в България, с риск и да обидя някого, много от фирмите са създадени с прословутите партийни куфари. А това, както знаем, е предпоставка за проблеми в бъдеще време в отношенията работодател-работник. Съдебната система също е доста голям източник на такива предпоставки. Отложени дела, сложни механизми и всякакви трикове пречат на едно честно и справедливо правораздаване.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 ;) Че мъцнем и аз един отговор
Първо Германия си е Германия,Италия си е Италия ,България си е България и като държави и като народ,мантилитет,стандарт на живот ,характер,нрави ,обичай и др. винаги ще се различаваме,което според мен не е лошо.
Относно далаверата нека да обсъдим 2 думи корупция и далавера
Значи да предположим,че наще контолни органи като КАТ,ДАЙ и дори Съдебна власт да кажем са леко корумпирани,нормално е да има тъй наречената далавера ,която да покрие тяхната корумпираност тва е за в момента положението  :)
Но както казах ако пък драстично корумпцията спадне и аз като един работник спазарил се за 1лв. и си го получавам от къв зор да си напрегам акъла за далавера при която евентуално има риск да ме хванат и да загуба моя сигурен и законен 1лв.
Тук говора разбира се за шофьорския бизнес не за синтетична или друг вид ганджа

А да ви питам и аз нещо в коя държава заплатата е да кажем 375лв.,а болшинството наказателни постановления започват от 500лв. нагоре и даже се чудим дали да не ги вдигнем
и при све ,че имаше нещо от сорта на че никой няма право да лишава с повече от 50% глоба или санкция даден работник(за процентите не съм сигурен но в кодекс по труда може да се провери)
Та мисълта ми е с глобата,ще ни цивилизоват ли или ще ни геноцират,че нещо не знам ква е идеята?
Според мен най-вероятния мотив ще да е подържане стимула за корупция и понеже всичко в тоя свят е навързано следва да се подразбере ,че и далаверата ще си продължи

admin

Това за въпросните 50% като максимална глоба е доста интересно. Някой би ли дал информация как стоят нещата? Може би колежката Симидчиева ще се включи.....
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#25
ТВА Е ЗА ОСЪДЕНИ ЛИЦА ЗА НЕОСЪДЕНИ ВЗИМАШ 375лв. ПЛАЩАШ ГЛОБА 1000-извода по добре да сте осъден длъжник от колкото глобен шофьор
ТАКАВА Е НАШАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА
                       
               Чл. 446 от ГПК:
,,(1) (Изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 01.03.2008 г.) Ако изпълнението е насочено върху трудовото възнаграждение или върху друго каквото и да е възнаграждение за труд, както и върху пенсия, чийто размер е над минималната работна заплата, може да се удържа само:
1. ако осъденото лице получава до 300 лв. месечно - една четвърт част, ако е без деца, и една пета, ако е с деца, които то издържа;
2. ако осъденото лице получава от 300 до 600 лв. месечно - една трета част, ако е без деца, и една четвърт, ако е с деца, които то издържа;
3. ако осъденото лице получава от 600 до 1200 лв. месечно - една втора част, ако е без деца, и една трета, ако е с деца, които то издържа;
4. ако осъденото лице получава над 1200 лв. месечно - горницата над 600 лв., ако е без деца, и горницата над 800 лв., ако е с деца, които то издържа.
(2) (Нова - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 01.03.2008 г.) Месечното трудово възнаграждение по ал. 1 се определя, след като се приспаднат дължимите върху него данъци и задължителни осигурителни вноски.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 01.03.2008 г.) Ограниченията по ал. 1 не се отнасят до задължения за издръжка. В тези случаи присъдената сума за издръжка се удържа изцяло, а удръжките по ал. 1 за другите задължения на осъдения и за задължения за издръжка за минало време се правят върху остатъка от всичките му доходи.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 01.03.2008 г.) Върху вземания за издръжка не се допуска принудително изпълнение. Върху стипендии се допуска принудително изпълнение само за задължения за издръжка."

admin

Има нещо сбъркано в тази територия. Просто да я нарека държава, ми се струва пресилено. Наистина трябва да има и глоби. Но размера им трябва да отговаря на възможностите. Явно тези големи глоби преследват някаква по-далечна цел. Особено когато не се плащат навреме и се натрупват като задължения.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 ;) Тва е от ГПК имаше и един член от ЗАНН там пък че ви светнем идваше реч че най-голямата глоба на адмистративно лице може да бъде мисля 150лв. ако го открия ,че ви го постна

Пак казвам закона ни не е никъв закон от там и държавата ни такава
ЛИЧНО МНЕНИЕ -но докога честния български гражданин ще бъде цицан от държавни институции
за глобите налагани от ДАЙ и КАТ -това си е висша форма на геноцид според мен

admin

Аз пък преди година и нещо писах писмо на омбудсмана във връзка с невъзможността за обжалване на наказателни постановления с глоби до 50 лв. включително. Получих официален отговор и той беше, че работят по въпроса. И до днес продължава нарушаването на основния закон в държавата, Конституцията. Какво да говорим повече?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

р...

Цитат на: raptor - Понеделник, 13 Декември, 2010, 22:46:34
симитчиева ако всичко се плаща както е уговорено и не те карат да нарушаваш не те припират час по час разтовари ли натовари ли ако се държат с теб КУЛТУРНО няма никой да си остави камиона камо ли в европа  тоо брачет дето карал 19 дена за 1000лв голяма ТИР заплата ша има за мастика кът си иде у село за 2-3 дена всяка вечер у хоремага ще им обяснява колко са захлюпени и ко стаа у германията ,после ще му звъннът че трябва да товари спешно ще си напълни ракия земе сланинка и в EU за тебе тва ли е СЪВРЕМЕННИЯ тираджия еталон аз си мисля че си собственичка на някой избуфтял дарак и търсиш точно такива будали за да може криво ляво и на вас да остане някой лев да остане
Здр.за много години,първо нямам никакъв дарак,ако си чел внимателно ще видиш ,че точно което ти си написал и аз съм написала "ако всеки е коректен няма да има недоволни"специално този човек от позицията на неговата си паница беше доволен.Както казва моя шеф(полу немец)аз нямам за нов джип ,вие за нов телевизор...всеки нямането е различно.А за обещанията ще ти направя аналог в дъното на който седи пак държавата.Нашия г-н Роберт има участие във  фабрика и в Германия и прави търговия и с Турция ами там дава едни заплати,тука други,наскоро на банкета го почнахме на майтап защо така и той каза"Там не може но тука-да," утре товаря от Беледжик стока,другата седмица същата я пращам към Немско,Европа-Европа идва по евтино и после по заявка поръчвам от Немско на дубъл цена и като ти сложа и транспорта ебати врътките,но тука дават.Но...половин българин е,той е светнал немците за това,да не мислиш,че те сами се сетили...да бе да.
Винаги има изход

р...

Винаги има изход