Renault Clio-1,5dCi
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 19:28:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Renault Clio-1,5dCi  (Прочетена 133644 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #60 -: Сряда, 18 Юни, 2014, 21:42:41 »
ОтговорОтговор

 Отдавана не съм писал, тъй като няма нищо конкретно. Новото е, че пак направи стария номер-изгасна на кръстовище и запали много трудно, въпреки включването на резистора във веригата на соленоида на регулатора. Тогава купих нов (чисто нов) регулатор на налягане за 190 лв., смених го, изчистихме грешките и адаптивните настройки и изкара около седмица без проблеми. След това отново започнаха. Сравнително рядко, но ги има. Или не пали (трудно пали), или гасне на малки обороти и после трудно пали и докато не я покарам 50-100 м, не се оправя. Освен това (доста рядко) ми светват за 2-3 секунди едновременно трите лампи на таблото-чек енжин, стоп и подгревни свещи. Винаги под 2000 об/мин.
   Познат специалист по автомобилна електроника изказа предположение, че гасненето може да е и от клапана за управление на входящия въздух (известен и като клапа за меко гасене). Тоест, възможно е проблемите да са два различни... И наистина, когато ми гасне по кръстовищата гасне съвсем меко-почти не се усеща разтрисане на двигателя. А когато аз я гася-понякога разтриса и малко повече.
   Никъде в схемата обаче не намерих електрическо управление на тази клапа-когато се поосвободя ще я търся физически къде се намира (някъде в смукателния колектор, около EGR клапана) и от къде получава вакуум и ток за управление.
 Колега, клапата за която говориш според мен въобще не е за "меко гасане" на двг-то функцията й е свързана единствено с работа на  EGR-клапана(на моята печка тази клапа не работи от поне 4 год защото съм изолирал EGR-a и с клапа и без клапа гасне еднакво твърдо  Ухилен  По принцип има едни други клапи в смукателите(те са кратни на броя цилиндри примерно 4 за 4 цилиндров мотор ) тези клапи на жаргон се наричат "вихрови клапи" или т.н SWIRL ТЕХНОЛОГИЯ, но не вярвам 1.5 DCi да има такива клапи и въобще да става въпрос за тях  Усмивчица )- т.е когато започне рециркулацията на изгорелите газове отново във всмукателлния тракт, ЕКУ-то подава сигнал на тази клапа да ограничи постъпването на свеж въздух  във всмукателните колектори за да може да се запази подходящата пропорция на постъпващите газове в мотора. Не е задължително тази клапа да е близко до EGR клапана, най-често тази клапа се управлява с електровакуумен клапан(огледай всмутелния тракт за място където отива маркуче за вакуум)- спри вакумното(НЕ електрическото на клапана защото ще ти грейне таблото с грешки  Намигване Смотан ) управление на този клапан и клапата ще остане в напълно отворено положение(метода е проверен) но най-добре изолирай EGR клапана(също е изпитано и работи+ ремап+ демонтиран катализатор+ леко напомпан "турбалан"+изолирани отдушници на маслените пари- печката си ,,хапе каишката" без да светят никакви лампи  Ухилен Ухилен Ухилен ), след като изолираш EGR-а клапана, клапата във всмукателя ще остане без управление т.е ще остане напълно отворена. Успех  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #60 -: Сряда, 18 Юни, 2014, 21:42:41 »

 Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #61 -: Понеделник, 23 Юни, 2014, 07:45:05 »
ОтговорОтговор

   Благодаря за съветите, Емо! Още когато я купих, преди година и нещо, продавачът няколко пъти ми наблегна да почистя и проверя EGR-клапана. Месец по късно, когато започна да гасне и да ми създава проблеми се сетих за това и го казах на елконаджиите, но всички казаха, че EGR-клапана няма никакво отношение към проблема. Но щом мога да изолирам всичко това чрез вакуума, ще го направя и ще карам така известно време.  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #61 -: Понеделник, 23 Юни, 2014, 07:45:05 »

 Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #62 -: Понеделник, 23 Юни, 2014, 22:27:24 »
ОтговорОтговор

   Благодаря за съветите, Емо! Още когато я купих, преди година и нещо, продавачът няколко пъти ми наблегна да почистя и проверя EGR-клапана. Месец по късно, когато започна да гасне и да ми създава проблеми се сетих за това и го казах на елконаджиите, но всички казаха, че EGR-клапана няма никакво отношение към проблема. Но щом мога да изолирам всичко това чрез вакуума, ще го направя и ще карам така известно време.  Усмивчица
  Колега, според мен сам по себе си EGR клапана не може да е причина за изгасването на двг-то, но  тази спомагателна клапа във всмукателния тракат може да има някаква връзка с изгасването.
Принципно може да изолираш много лесно EGR клапана, ако EGR-a e механичен с вакумно управление работа е лесна- болтче М6 или малка съчма от стар лагер във управляващия вакумен маркуч EGR-a(на моята печка е такъв, даже е с водно охлаждане, но и моя мотор не е Рено) и работа е шест. Но и идва голямото ,,Но" ако е механичен с електрическо управление тогава работа е по-сложна, тогава ще трябва и хардуерно изолиране- разглобяване и буквално затапвне. Ако ЕГР-а е Делфи(това са ЕГР-те на ЕВРО 4 моторите с Делфи горивна с-тема) тогава може да махнеш едното зъбно колело което управлява клапата на ЕГР-а и компа ще си мисли че управлява ЕГР-a но дефакто няма да го има едното зъбно колело което да отваря клапата. Варианти много за изолиране според зависи от вида на ЕГР клапана. Успех  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
milank0
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #63 -: Петък, 23 Януари, 2015, 11:56:09 »
ОтговорОтговор

Здравейте! От известно време имам проблем с клиото. На ниските обороти "тресе" и не е болка за умиране, но е неприятно. Карах го така известно време и заедно с това почна да ми прави проблеми с паленето. Когато завъртя ключа лампата за подгряване на свещите не свети и не мога да запаля. Реших да отида на майстор и веднага ми каза, че е от дюзите и за 2 дни е готова. Добре обаче се оказа, че не е от това и започна да проверя помпата, разни клапи и други разни неща (не разбирам много от коли) и стигна до извода, че е от ЕКУ-то, но не бил на 100% сигурен. Това стана в периода от 2 месеца. Също така преинсталира софтуера и каза, че за известно време се оправило всичко. Работила колата 2 часа без проблем, загасил я и при следващото палене пак същото. Правил е и диагностика и не показва да има проблем. След това отидох при друг и след 1 седмица той също стигна до извода, че е от ЕКУ-то. Някой случайно да е имал такъв проблем или да знае от какво може да е? Също така ако е от ЕКУ, само него ли трябва да купя или ЕКУ заедно с имобилайзера и ключа? След почти 4 месеца съм в безизходица така да се каже.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #64 -: Сряда, 28 Януари, 2015, 23:44:09 »
ОтговорОтговор

Здравейте! От известно време имам проблем с клиото. На ниските обороти "тресе" и не е болка за умиране, но е неприятно. Карах го така известно време и заедно с това почна да ми прави проблеми с паленето. Когато завъртя ключа лампата за подгряване на свещите не свети и не мога да запаля. Реших да отида на майстор и веднага ми каза, че е от дюзите и за 2 дни е готова. Добре обаче се оказа, че не е от това и започна да проверя помпата, разни клапи и други разни неща (не разбирам много от коли) и стигна до извода, че е от ЕКУ-то, но не бил на 100% сигурен. Това стана в периода от 2 месеца. Също така преинсталира софтуера и каза, че за известно време се оправило всичко. Работила колата 2 часа без проблем, загасил я и при следващото палене пак същото. Правил е и диагностика и не показва да има проблем. След това отидох при друг и след 1 седмица той също стигна до извода, че е от ЕКУ-то. Някой случайно да е имал такъв проблем или да знае от какво може да е? Също така ако е от ЕКУ, само него ли трябва да купя или ЕКУ заедно с имобилайзера и ключа? След почти 4 месеца съм в безизходица така да се каже.
Колега, така като описваш проблема според мен малко вероятно проблема ти да е в ЕКУ-то(хардуерен), най- малко сам прегледай всички маси по-мотора, тези които отиват към компа,(освен ЕКУ-то, имаш поне още два компа, които с в пряка връзка с мотора, екуто и по-между си) дори и масата на дебитомера може да прави проблем, не съм имал такава кола, просто предполагам(Лагуната, която карам е с Бош горивна с-тема) а Клиото е с Делфи. По принцип дори и проблема да е в самото ЕКУ т.е хардуерен, цената на едно ЕКУ втора ръка по- моргите е 50-100 лв и още някой дребен лев за прекодиране на ЕКУ-то от подходящия човек и нещата пак ще се решат. Но според мен щом твоите "майстори" за 3 месеща не са се решили на това значи работа нещо понамирисва да е в ЕКУ-то проблема. Дерзай и запрятай ръкави(макар че е студено сега  Ухилен Ухилен Ухилен ) и поне може да прегледаш и зачистиш всички маси на мотора и комповете с контактен спрей за 5 -6 лева, прегледай датчиците за позиция на колянов вал и датчика за позиция на разпределителен вал(ако този датчик стой срещу ангренажното колело, го прегледай само визуално и укабеляването му, НЕ ГО ИЗВАЖДАЙ ОТ "гмездото" му защото после ще изисква калибриране спря му разпределителния вал, а това се прави с диагостичен уред или с много точна ръка(на човек с опит, които го вадил и калибрирал многократно) . Ако всичко е наред с масите и няма напредък отиди в добър сервиз където са специализирани към поддръжката на Рено и Делфи компове. Май по- добре отиди в качествен сервиз, че след 3 МЕСЕЦА по "МАЙСТОРИ" и да е имало някакъв лек проблем(я прекъсната маса на дебитомер или някой комп) може нещата вече да са по сериозни(щом са барникали по дозите, рампата и помпата за високо налягане, че и по- електроклапана и по какво ли още не  Шокиран ).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
milank0
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #65 -: Събота, 07 Март, 2015, 21:37:44 »
ОтговорОтговор

Благодаря за отговора! Проблема бяха дюзите. След като ги рециклирах всичко се оправи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #66 -: Понеделник, 14 Ноември, 2016, 16:20:39 »
ОтговорОтговор

   Здравейте отново, колеги!
  Отдавна не съм писал, тъй като нямаше развитие. Оставих колата в дизел сервиз за горивна апаратура. Там провериха дюзите по излишно гориво и казаха, че са перфектни, а проблемът е в някакво клапанче в помпата за високо налягане. Отвориха помпата за високо налягане и се оказа, че клапанчето е ОК, но имаше една нахапана оринга. И че помпата е в перфектно състояние.
   Проблемът с гасненето, непаленето и чукането от високо налягане в рейла се видоизмени доста от началото. В смисъл, даде превес на "чукането" (не се майтапете, моля!  Ухилен защото бях от страната на булката) Сериозно, имаше дни, когато се налагаше да я спра от движение и да карам друга кола, защото почти постоянно чукаше. И като чука 5-10 мин. ЕКУ я гаси принудително. В такъв момент включихме диагностика и на празен ход показа 1400 бара в рейла при референтна стойност 230 бара. Това означава, че регулаторът на налягане изобщо не работи, а налягането се ограничава от механичния предпазен клапан на рейла. Да уточня и това-при нормална работа на празен ход токът през регулатора е около 0.69А при 230 бара, а когато започне да чука е по-малък пада под 0.65А, а понякога пада дори на 0.35А (намаляването на тока обуславя по-високо налягане). Това показва, че самият регулатор работи правилно, но се управлява некоректно от ЕКУ-то. В крайна сметка така се и оказа. Смених го с ЕКУ втора употреба -90 лв с доставката, +100 лв за прехвърляне на данните от ЕПРОМ-а (съгласуване с имобилайзера и обучение) и колата се оправи. Сега има малък проблем, че на празен ход тресе малко-дразнещо е, както пише колегата в предната тема, но и това ще се оправи, надявам се.
      Проблемът ми е от около 3-4 години, през които съм изминал над 50 000 км. И навсякъде, където отидех се хващаха за дюзите и че помпите Делфи "правели стружки". Благодаря на Емо за съдействието и че май беше единствения, който каза, че няма помпи, които хвърлят стружки. (Иначе за 50000 км от нея би останала само ремъчната шайба) Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #67 -: Петък, 09 Декември, 2016, 21:44:09 »
ОтговорОтговор

Още малко развитие. Отидох в един от фирмените сервизи на Рено. Оказа се, че по номер на рамата тази кола е била с бензинов мотор 1.4... Как и кога се е оказала с 1.5 DCI-никаква идея. Всичко си изглежда оригинално. Както и да е,  въведоха кодовете от дюзите (нито един не съответстваше) и спря да тресе. Изпратиха ме да мина 70-80 километра за адаптация и се върнах за диагностика-нямаше записани грешки. След няколко дни се адаптира и пак започна да тресе на празен ход, но по-малко от преди. Освен това често като отпусна газта поддържа около 1200 об на пр. ход, и след като я форсирам ги смъква на нормалните. За около 600 км пробег бордовия комп ми показа разход 2.8л/100 км, а реалният се оказа 5.3, което е доста за повечето извънградско каране.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #68 -: Неделя, 07 Април, 2019, 08:55:18 »
ОтговорОтговор

Здравейте, колеги! Не откривам нова тема, тъй като проблемите са идентични с предишните. След като смених ЕКУ-то, колата доста време се държа прилично, изключая нестабилния празен ход, повишена димност, постоянно светеща лампа на подгрева и по-трудно палене. Но преди около година започна понякога да губи мощност-по моя преценка около 40%. Имах съмнения, че понякога турбината не се управлява правилно-заяла геометрия или проблем в задвижка или датчик. После започна на моменти да чука (като детонации), да не иска да поема равномерно-в първия момент "забива" а после дръпва изведнъж, потеглям с доста газ, защото иначе гасне. След форсиране или гасене се оправя за малко и после пак както си знае. Сложих за проба старото ЕКУ-няма разлика, освен че добави и неговите си проблеми. Отидох на елкон, където ми даде грешка "прекъсната или с к.с. верига на ЕГР-клапан. Изкарах го (оказа се, че не съм първия, който го е вадил), сравних му параметрите с Аутодата и се оказа, че датчикът (потенциометричен) за позиция наистина има прекъсната верига. Тоест, ЕКУ няма инфо за позицията му и не го управлява правилно. Освен това клапата задържаше механично от многото сажди.
Почистих, сглобих и не включих куплонга. Колата пали лесно, не тресе както преди на празен ход, върви перфектно, само при пълна газ в началото изпушва зверски и вади черни сажди. Но е възможно и да чисти старите отлагания. Сега умувам дали да възстановя ЕГР-а, или да отида да го премахнат и софтуерно (около 150лв).
   Встрани от този проблем, бях сменил тампона, носещ двигателя (горе, дясно, с въженцето) с евтин-около 65 лв, и вибрациите ( а такива имаше в изобилие...) се предаваха по купето, като че ли ауспухът опира някъде. Сега го смених с оригинален, хидравличен и вече не предава вибрациите.
Надявам се постът ми да помогне на някого.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #69 -: Неделя, 07 Април, 2019, 10:41:41 »
ОтговорОтговор

Възхищавам се на търпението ти да се занимаваш с този автомобил. На твое място много отдавна щях да съм я продал или предал, в зависимост от обстоятелствата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!