Няколко въпроса и проблема за МР1
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 02 Май, 2024, 09:58:29 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Няколко въпроса и проблема за МР1  (Прочетена 10556 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« -: Петък, 22 Май, 2015, 17:04:53 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги, нов съм във форума и дано да съм задал въпросите си правилното място  Усмивчица
От скоро баща ми кара МР1 4-ос, 3240(пише на вратите, ама под боята си личи 3243) 2000г.
-Първия въпрос от многото е, как да разберем точно какъв е двигателя, разбрах ме че 2000г няма 400кс или 410кс, а има направо 430кс (съвпада с избелелия надпис)? По номер на двг или ако открием някъде по блока обема, ама къде да ги търсим?
-Втория въпрос е свързан със скоростите, как и кога се работи с врътката която под капачето на което пише внимание (achtung)?
На всички МР1 ли се включва от неутрална към някоя скорост без бутон?
-До скоро камиона беше с изгорял екран на километража, намерихме и сложихме работещ километраж, но излизат грешки които не ги разбирам. Изключваме грешките за износени накладки, защото датчиците са откачени, а даже някои изрязани, има една грешка която е с картинка (прилича на конус) без надпис.  Направих клип с грешките, по- късно ако успея да го прехвърля на компютъра ще кача клипа.  
-Какво е нормалното налягане на маслото, при първо палене показва 5бара, а когато загрее пада на 2-2,1 бара?
-Какво трябва да бъде маслото на ретардера, ретардера е VOITH?
-От скоро се борим с прекъсване на двигателя, когато го гъделичкаш прекъсва, при газ до ламарината върви много. Сменени са горивните филтри и датчик на колянов вал, когато АСР-а е изключен прекъсва малко по-малко, както и когато е откачен датчика на въздушния филтър прекъсва по- малко(за какво е този датчик, бартушките го пишат МАР, ама не отчита вакум или налягане). Това прекъсване е много противно, в града не може да се кара така.
- Вчера се пробвах да обуча скоростите, но при първото натискане на съединителя изписа грешка, за не докрай натиснат съединител, на какво може да се дължи това?
-Къде да търсим датчика на разпределителния вал?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Петък, 22 Май, 2015, 17:04:53 »

 Активен
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #1 -: Събота, 23 Май, 2015, 16:01:27 »
ОтговорОтговор

Какво означава символа след този на износени накладки на 4ти мост.
https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Събота, 23 Май, 2015, 16:01:27 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 24 Май, 2015, 00:41:12 »
ОтговорОтговор

Какво означава символа след този на износени накладки на 4ти мост.
https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI
FR ограничени функции (рестрикция поради проблем), няма въздух,  иска сервиз веднага... сигурно за смяна на консумативи , 4 ос  проблем с спирачки и табло за обучение.
 FR е важно и е свързано с педала на газта. Там е мозъка на камиона. А какъв и къде е проблема може да се каже само когато се качи на диагностика...
 Може и с диагностиката на камоина, но в България няма кой да го направи, то и никой не се наема да диагностицира само по данните на камиона. Щом се занимава професионално с диагностика си е купил програма с нужният хардуер и  я ползва вместо да се мъчи да гадае през данните  на камиона.

Цитат
-Първия въпрос от многото е, как да разберем точно какъв е двигателя
Като го качите на диагностиката ще си покаже, може да е сменяван мотор.
Цитат
-Втория въпрос е свързан със скоростите, как и кога се работи с врътката която под капачето на което пише внимание (achtung)?
Когато откажат скоростите ... се натиска съединителя и се включва ръчно-2,5 и задна
Цитат
-До скоро камиона беше с изгорял екран на километража, намерихме и сложихме работещ километраж, но излизат грешки които не ги разбирам.
Таблото трябва да се обучи(да се запознае компа с него) иначе може да не показва вярно или въобще да не показва някой функции... тоест трябва да се програмира според камиона.
Цитат
-Какво е нормалното налягане на маслото, при първо палене показва 5бара, а когато загрее пада на 2-2,1 бара?
Горе долу е нормално... не е нов камиона, 5 бара е максимума, с ново масло  след баир на празен ход ако падне под 1.5-1бара е зле.
Цитат
-Какво трябва да бъде маслото на ретардера, ретардера е VOITH?
Пак трябва да попиташ в Мерцедес... има си каталози не е еднакво за всички, попадал съм на ретардер с двигателно масло 0w/20  и в Вили Бетц навремето правиха запитване в Германия точно за този модел ретардер с какво масло е.
Цитат
- Вчера се пробвах да обуча скоростите, но при първото натискане на съединителя изписа грешка, за не докрай натиснат съединител, на какво може да се дължи това?
Камиона познава кога е натиснат, или има проблем с амбреажа... пак си иска диагностика защо.
 Закарайте камиона в добър сервиз... За предпочитане Балкан стар или Бетц да ви кажат поне кое е за ремонт и да ви обучат таблото.  Не е скъпо.

 А забравих, NR е ниво регулатор. А защо свети.... не се знае.
Цитат
АСР-а е изключен прекъсва малко по-малко, както и когато е откачен датчика на въздушния филтър прекъсва по- малко(за какво е този датчик, бартушките го пишат МАР, ама не отчита вакум или налягане). Това прекъсване е много противно, в града не може да се кара така.
Датчик за замърсен филтър. Работи на вакум и има едно шишенце с скала показва колко е замърсен филтъра. Не му вярвай.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Неделя, 24 Май, 2015, 20:21:08 »
ОтговорОтговор

Мерси много колега!!!
Ще пробваме да отидем до Балкан Стар и ще пиша пак.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +25/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 212
Теми: 12



Активност
0%


« Отговор #4 -: Понеделник, 25 Май, 2015, 13:31:54 »
ОтговорОтговор

   Блокът на Двигателя е един и същ 352, 402 и 428 коня са еднакви, даже ако не съм в грешка за Евро 2 и Евро 3 също са еднакви. Обемът е еднакъв 11967кубика. Щом е 32 тона може да е от Англия с обръщана дирекция, Австрия или Швейцария. Често горят уредите/екрана/ на Ивеко но за първи път чувам да се случва на Актрос.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Понеделник, 25 Май, 2015, 19:22:27 »
ОтговорОтговор

  Щом е 32 тона може да е от Англия с обръщана дирекция, Австрия или Швейцария. Често горят уредите/екрана/ на Ивеко но за първи път чувам да се случва на Актрос.

Швейцария може би, не е от Англия защото да обърнеш дирекция на камион не е просто, не е като на бус.

Как се обучава педала на газта?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #6 -: Вторник, 26 Май, 2015, 10:38:55 »
ОтговорОтговор

400 к.с има и след 2000 г, а по номер на шасито няма как да не излезе информацията . Врътката на скоростите се изполвзва когато се развали джойстика на скоростите(случва се на около 800-900 хил.км) . Преди години и на мене ми е горял екрана докато сменях една от крушките нещо даде на късо . За ретардера може и маслото да е АТФ а може и двигателно , някой колега който е сменял трябва да каже , аз не разполагах с такъв (актрос с ретардер си е рядкост ) . А относно грешките винаги си има нещо което свети , но за разлика от други камиони тва не е глоям проблем защото трудно ще те остави на пътя .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Monster
Старши потребител
****

Рейтинг: +295/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 252
Теми: 16



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #7 -: Сряда, 27 Май, 2015, 10:58:52 »
ОтговорОтговор

Швейцария може би, не е от Англия защото да обърнеш дирекция на камион не е просто, не е като на бус.Как се обучава педала на газта?
Камиони до Евро 3 включително ги обръщат, но аз търся мяйстори над Евро 4. От ударен криво шаси се взима всичко комплект-най-простия начин.
   Друтия вариянт е да е сменяна кабината kris_aleks снимай заден диагонал и преден на Бенца и ще разкриеме мистерията.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #8 -: Четвъртък, 28 Май, 2015, 09:38:29 »
ОтговорОтговор

Педала се обучава като се влезе в менюто на компа.   След датата и настройката за езика.  Пише FR, тогава с една химикалка се натиска в отворчето при бутоните заедно с бутона за ОК. Появяват се  А---А( или *---* не помня) на таблото  щом първата звездичка  се смени със А си натиска газта плавно нна 100%   щом  второто А се промени камиона  е запомнил. Натиска се ОК(не помня дали беше заедно със скритият бутон в дупката) И готово. Ако не я обучиш правилно... оставаш без газ ще работи само на празен ход.  Следва втори опит  До постигане на успешен резултат.

Когато го закарате на диагностика поискайте да ви направят менюто на компа на български, обикновенно влиза в цената на диагностиката

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
IvanovIvan
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 148
Теми: 17



Активност
0%

« Отговор #9 -: Четвъртък, 28 Май, 2015, 11:43:10 »
ОтговорОтговор

А защо решихте ,че на камиона му е сменен волана заради това че е с 4 оси и е самосвал или.... ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 28 Май, 2015, 13:56:03 »
ОтговорОтговор

Стига сте си чешали езиците. Сменен, променен,обърнат... какво значение има. Има  начин на работа- диагностика, ремонт.  Това не е газка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Петък, 29 Май, 2015, 13:50:35 »
ОтговорОтговор

От понеделник се занимаваме по цял ден с тоя троскот. Сваляне на турбина, картерни газове, смяна датчик разпределителен вал, нов въздушен филтър и къртене на асфалт (2 кофи асфалт под всмукателния колектор и върху скоростната кутия, дюзите не се виждаха). Проверка на турбина, задръстени картерни газове и заровен под асфалта датчик на разпределителния вал. Резултата е, че почна да работи по- тихо и да не прекъсва. Следва да се разбере защо има проблем със скоростите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +25/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 212
Теми: 12



Активност
0%


« Отговор #12 -: Вторник, 02 Юни, 2015, 14:33:15 »
ОтговорОтговор

Цитат на: IvanovIvanlink=topic=5260.msg71431#msg71431date=1432802590
А защо решихте ,че на камиона му е сменен волана заради това че е с 4 оси и е самосвал или.... ?
kris_aleks каза, че не му съвпада кончетата с избелелия надпис, от което следва че е преправян! 6х6 версията е 33, а не 32 тона, снимката ще изясни всичко.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
kris_aleks
Начинаещ
*

Рейтинг: +1/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 8
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #13 -: Вторник, 02 Юни, 2015, 18:06:40 »
ОтговорОтговор


http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Monster
Старши потребител
****

Рейтинг: +295/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 252
Теми: 16



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #14 -: Петък, 05 Юни, 2015, 10:34:34 »
ОтговорОтговор

Цитат на: kris_aleks link=topic=5260.msg71517#msg71517 date=1433257600[url=http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html
Внесен е в България от Швейцария/легена е алуминиев/ № на рама казва че е произведен в Германия. Потдръжката тия преди тебе малко са я изтървали, МР1 са си и малко капризни.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!