Бетоновози
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 08:37:30 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Бетоновози  (Прочетена 21287 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« -: Събота, 31 Март, 2012, 16:29:38 »
ОтговорОтговор

Нямаше такваз тема,а пичовете де въртат машинки из града целодневно с маса около 36-40 т си я заслужават.


За кандидат колеги решили ,че возенето на бетонец е тяхното призвание ще се опитам да наметам няколко момента.

1 Целенето на дупката на бъркачката е напръв поглед сложна работа,но истината е ,че не е чак толкова трудно.
2 Уцелили веднъж дупката на бъркачката незабравяйте да увеличите хода на бурето и то в посока на приемане ,а не на разтоварване,че оператора на възела много ще вика. Намигване
3 За да отвозите бетонец до някъде е хубаво да имате водица на бетоновозите има едно варелче ,което за съжаление е турнато бая нависочко за да го напълните е нужно да се уверите,че клапана пълнещ въздух е затворен и варелчето ви с вода не под налягане,тва е хубаво да се направи ако не искате да сте мокър отгоре до долу,след като сте свършили тез нещица идва ред да отворите крана за пълнене и да му ръгнете мъркуча с водата от възела ,за целта е нужно да стойте странично от тръбата за пълнене на бетоновозчето,че водата от варелчето(което ,както казахме е нависочко)ще вземе да ви понамокри ,щом вкараме веднъж маркуча за помпане е хубаво да го понатиснем с крана на тръбата за пълнене та да не излиза ако маркуча се захранва посредство помпа сега е момента да цъкнем копчето за нейното включване(обикновенно е лявото зелено на цвят)ако е на принципа на скачените съдове може да палнете цигарката .
Пълненето на водица се следи обикновенно по безцветен шлаух монтиран на варелчето на вашето миксерче или докът избие пълнещият маркуч(малко рискована метод)
4 Операторчето ви е свирнало със сиренката,което означава ,че намалявате въртенето на бурето и ръчкате 1-ва,2-ра и газ,тъй като бурето ви се върти посредством хидромотор(в 98% от случайте) не намалите ли бурето ,а тръгнете бурето ще се завърти много силно,а и голяма част от мощността на двигателя на камиона ще отиде в хидравличната помпа,задвижваща хидромотора,във вариант когато бурето ви се задвижва от допълнителен мотор също е нужно да му понамалите оборотите на въртене.
5 След превземането на всички тесни ,разбити или подобие на улици достигате целта там Ви очакват няколко варианта
-бетонпомпа
-кюбел на кран
-улуци(тва е когато директно от буренцето им го метате)
освен тези варианти имате и тез моменти
-започвате разтоварване на момента
- редите се на опашката и чакането започва
Спираме се на варианта бетонпомпа на момента-обикновенно въпреки,че пушкаджията ви е колега и приятел е стационирал(стабилизирал) на най-смотаното възможно място ваща цел е прикарвайки към коша да не му изтрескате пушчицата,че току виж взела та паднала,номера на прикарването е да свикнете доколко трябва да се приближите до коша на пушка,а дали ще е наляво или надясно ич да не ви е зор стига да не е повечко от метър,два  Намигване  ,след като вече некво сте се нагодили идва ред да обърнете хода на бурето от приемане на разтоварване тва се случва супер лесно посредством ръчка ,която обикновенно е отзад нейде от шофьорската страна,но има и тъпни от сорта на: зад кабината
При разтоварване следите само коша на пушката да не остане празен или да не прелее.
6 Разтоварили сте идва ред на миенето ,тъй като колко и добре да сте разтоварвали остават около 2-3 колички ръчни с бетон в бурето е нужно да вкарате малко водичка в него и тя да си остане там,тъй че отново обръщате движението на бурето на приемане (може и бавно да се върти,може и бързо)и с маркучето горе миете първите 2-3 ребра и ринга на бурето внимавате да сте мокри поне до коленете и да не вкарате много вода в бурето,че ще разредите следващия бетонец и ще ви се карат освен споменатите ребра и ринг се мие ,,гащите,, и олука ,тва в нормална фирмица в по-модерна капнало ли е бетонец нейде трябва да го миете.

Та тва е от Бриги(разбирача) за кандидат бетоновозаджиите.
Пропуснал съм моменти като как се разрежда и пресича бетон,но те се учат в движение.
Важно е да знаете,че почнете ли да мокрите само подметките на обувките си сте станали истински професионалист в бранша.


П.П.Темата я пуснах по молбица на един пич,тъй че не ме апете ,че си говорим сам.Ако некой пък мое му мъцне поечко,те тук е мястото .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Форум на българските шофьори
« -: Събота, 31 Март, 2012, 16:29:38 »

 Активен
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #1 -: Неделя, 01 Април, 2012, 00:58:18 »
ОтговорОтговор

Това е най-гадната работа на тоя свят.Карал съм бетоновоз и нищо хубаво не съм видял.Винаги си мокър от главата до петите,заради това миене,когато разтоварваш нема начин как да не ти се циментира поне главата,защото пръска яко.Работно време няма,като се почне да се налива,докато не се налее бетона няма спиране.До 11,до 12 вечерта най-редовно.Аз само един път съм закъснявал повече,защото се строши помпата.Колкото и да го миеш вътре полепва и в един момент от 10куб./м. почнал да събира 9 и като го натовариш почва да тече.Това означава само едно-по-голямо канго,тапи за уши и влизаш вътре да къртиш.Това упражнение в годината един път,ако се мие хубаво бурето,а ако шоферо е по мързелив и не мие как си требва,може и по често.Та общо взето е това,което каза Бригадира и допълненото от мене.Аз лично никога повече не бих се качил на такова.Кандидатите да прочетат това и да си помислят,а ако не вярват,може да го изпитат лично-най-мръсната работа с камион.
Ей го хубавеца

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 37735_127302913979827_100001003563483_148374_5926915_n.jpg (58.47 KB, 540x720 - видяно 7478 пъти.)
Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 01 Април, 2012, 00:58:18 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 01 Април, 2012, 10:57:35 »
ОтговорОтговор

Ако искаш да ти е чист миксера трябва да миеш по 2-пъти на курс , единият като натовариш, другият след като разтовариш, ако фирмата е стриктна ти се връчва и киселина за мене, отровна с отровни изпарения и разяждаща бетона полепнал от вън но това го правиш вечер за последно преди да си тръгнеш !!!Представте си че днес трябва да направите 5-10 курса на 2-5км.
 Освен това си е жив товар и люлее отвратително на  десен(и не само на десен) завой  заради посоката на въртенето на бурето. При лоши обекти  даже има случай да го изключиш да не върти за да не те обърне като накатери бетона от едната страна.
 Постояно има вероятност да затънеш по обектите, да ти потече от зад бетон, даже и полицаите  са се научили, че има забранени улуци за бетоновози(телевизионната кула), дори имаше случай да се заяждат , че тече вода от  миксера(та той е мит преди малко), А чакането на моменти е влудяващо, постоянно се караш  неграмотници строители по обектите, къде да прикараш.
 Но има и по лошо от това,  да караш  миксерпомпа (пуми) тогава си хем бетонджия хем помпаджия и  се прибираш последен а трябва да миеш не само миксера но и помпата, а и като амортизация е много по-сложно и тежко.
 Въобще прокажена работа, трябва да ти плащат достатъчно и  да не ти пука за да я работиш.
 Хубавото е ,не че е винаги има работа и по някога си лежиш по цял ден.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Неделя, 01 Април, 2012, 11:16:15 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #3 -: Неделя, 01 Април, 2012, 14:17:44 »
ОтговорОтговор

Това с обръщането е мит,колега.Иначе за миенето си прав,колкото по често,толкова по добре.Киселината също върши много хубава работа за отвън.Иначе да добавя,зимата купона е още по-голям.Ако не се източва системата с вода хубаво,пукат крановете и тръбите и после водопроводчик ставаш,за да ги оправиш.И на всичкото отгоре да миеш на студа е голям кеф.Карах и пуми там с миенето е същото,само че,трябва да измиеш и коша,е тогава все едно си се къпал.За тръбите има специални топки,които се слагат в маркуча и пускаш помпата на реверс докато не върне топката до тапата.Но е отврат и помпаджия да си особено като разтоварват новобранци в помпата и те задръстят и ни напред ни назад.Винаги трябва да търсиш равно и здраво място по обектите за да стабилизираш,а на много малко обекти осиуряват такова,въпреки че разполагат с техника,която може да подравни мястото поне малко.Но това не бил техен проблем те си искали бетона и не ги интересува как ще се оправяш.
Ето едно аматьрско видео от краткия ми период на помпаджия,качеството е гадно,защото е снимано с телефон
http://www.vbox7.com/play:c51931d481

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Неделя, 01 Април, 2012, 14:59:45 от pumix » Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #4 -: Неделя, 01 Април, 2012, 16:22:54 »
ОтговорОтговор

Никакъв мит не е обръщането, единият се обърна на детелината на Бояна другият на обект.
На лош обект по наклон наистина колеги са спирали бурето от страх да не ги обърне бетона особено  ако е по-гъст.
 В някои фирми се мие и стрелата, но по-рядко, особено ако протече от колената или скобите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #5 -: Неделя, 01 Април, 2012, 17:33:15 »
ОтговорОтговор

Бацета,че се изтепате бре,обръщането не е мит,но не е и лесно всичко идва от високия център на тежеста.
Дане за да тръгне бетона да се катери баце под влиянието на въртенето на бурето трябва да е малко преди да е станал на панелки или бордюри,тоест супер гъст,бетона само прескача перките и се бие в челото на бурето за да тръгне да се върти с бурето трябва да е тръгнал да свързва ,то тогава по-арно верно да го обърнете тоз камион,че инак не мое ви мислим.
Киселина се ползва само за вече стегнал бетонец и си е отрова спор няма иначе ако ви капне нейде стига да не е в окото вода му е майката и то бая,майтап няма.
Мие се миксера само по веднъж и това е когато разтоварите в центъра се мие ако не товарите до 20-30 мин тва взависимост от сезона де колко е по-топло толко по -малко е това време.
Това е тотално миене,тоест тук вече ви трябва над 1000л. вода,бурето се пълни желателно е с около 2-3000л вода и се върти на приемане поне 5 мин. след ,което се изпразва в специални шахти(утайници) с възможно най-бързото въртене на бурето в посока на разтоварване.
Това миене се извършва на края на работен ден или когато веднъж или повече пъти сте натоварили,но идва момент ,че няма заявка и трябва да чакате(не го ли измиете,2-3 колички бетон ви стават спътник,на следващия ден до вечерта е възможно да имате около 1 куб. бетон спътник и т.н.)

Забравих да спомена бурето се държи към камиона посредством хидромотора(отпред) и теглото си(отзад) тъй че по леко на дупките да не фане гората. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #6 -: Неделя, 01 Април, 2012, 23:49:46 »
ОтговорОтговор

Бриги,колкото по-често миеш толкова по-рядко ще влизаш с кангото вътре.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: Вторник, 03 Април, 2012, 18:49:27 »
ОтговорОтговор

Бриги,колкото по-често миеш толкова по-рядко ще влизаш с кангото вътре.
Има го и тоя момент. Намигване

На бурето има един люк и едно ухо за кука ,те служат за аварийно разтоварване при сериозна авария и за лесен достъп на въпросното канго кога му дойде реда.
Ухото се ползва за завръзване на въже (стоманено)което се намотава около бурето и се закача за нещо ячко де мое да тегли,дърпаки намотаното въже по посока на разтоварване вие въртите бурето и така се разтоварва аварийно,внимание ако отворите люка в такъв момент целият бетон ще се озове в средата на камиона и може да си направите един много красив паметник.
Люка служи за лесен достъп вътре в бурето при негово евентуално почистване(къртене с къртача) и съответно изхвърляне на изкъртеният бетон,също служи и при ремонт на ребрата(заварки и т.н.)

Друг вид авария е счупен компресор или проблеми с въздуха,нямате ли въздух нямате вода за миене  Намигване в такива моменти ако няма други ваши колеги или пушка или пък някакъв водоизточник съветвам бурето да се разтовари и да се остави на въртене разтоварване докато отидете в сервиз,гараж,бетонов възел и др. ,така бетонна ,който остава винаги ще е разпределен по цялата дължина на бурето и имате реалният шанс след отстраняване на въздушният проблем с едно товарене да самопочистите бурето(бетона е силно абразивен) Намигване,ако сте оставили бурето на приемане бетона ,който остава отива в челото на бурето на една голяма купчина и варианта ви е само един,казва се Канго. Намигване

Тва се досетих за са,по-натам още,кака ти Таня слуша ли ? Намигване Смотан Смотан Смотан Смотан Смотан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Slav_305
Старши потребител
****

Рейтинг: +40/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 272
Теми: 3



Активност
0%

Пишман шофЕр!


« Отговор #8 -: Вторник, 03 Април, 2012, 19:01:44 »
ОтговорОтговор

Има и други начини за чистене, ако бетона изсъхне в бъчвата.  Смотан Ухилен Смотан
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Gxm_qpKh7Jw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Gxm_qpKh7Jw</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Play Golf, don't drive it!
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #9 -: Вторник, 03 Април, 2012, 21:13:07 »
ОтговорОтговор

Вода и от обектите може да се вземе при авария,колкото да не стегне остатъка от бетон,докато стигнеш до възела,там вече вода колкото искаш.Щото оставиш ли го на разтоварване,ще цеди тънка струйка отзад и всички катаджии са се лепнали веднага.Иначе има и системи с помпа,която вкарва водата в бурето,обикновено се задвижва от хидромотора,който върти бурето.Лично аз предпочитам тези с въздух.Има по-голямо налягане и съответно по-силна струя на маркуча за миене отзад.
Бриги мене ли ме питаш за Таня? Завърти очи Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: Вторник, 03 Април, 2012, 21:52:13 »
ОтговорОтговор

Не баце питам един пич де следи темата с интерес,но ако и при теб има Таня и е русичка и теб те питам ,да. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #11 -: Вторник, 08 Май, 2012, 00:11:51 »
ОтговорОтговор

Не знам как работи това устройство , но явно има ефект.
Ready-Jet, революционно вътрешно почистване на бурето на бетоновози,,
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YYsQ3TJRm-w" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YYsQ3TJRm-w</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SPAVOxUAX6Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SPAVOxUAX6Y</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #12 -: Вторник, 08 Май, 2012, 10:45:05 »
ОтговорОтговор

У наше село нема таквоз гарантирам. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #13 -: Вторник, 08 Май, 2012, 11:05:13 »
ОтговорОтговор

Има Хилти-та,от тия по-големите.Иначе си е арна работа това,като гледам ги прави като нови вътре.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +541/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 740
Теми: 33



Активност
0%


« Отговор #14 -: Вторник, 08 Май, 2012, 20:39:56 »
ОтговорОтговор

Вода под налягане. Високо налягане- 20000PSI, около 1400 атмосфери. Машините за отпушване на канали работят почти толкова. Тук номера е тясната дюза, даваща висока скорост на водата, и от там този абразивен ефект.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!