Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 16:28:35 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.  (Прочетена 38277 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #15 -: Петък, 17 Февруари, 2012, 19:49:28 »
ОтговорОтговор

Да де ама човеко с лаптопо каза - слаба квалификация на шофьора и  и такава повреда не е експлоатационна....
 Свидетел съм  на  гонене на шофьор за  мотаене на тел върху бушоните и запалена инсталация от това.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Петък, 17 Февруари, 2012, 19:49:28 »

 Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #16 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 00:30:05 »
ОтговорОтговор

Експлоатация и зареждане:
 Като пример мога да дам палене на студен двигател зимно време.

 Акумулаторите  е 200Амперчса  има 1000 Ампера стартов ток  и при  паленето на камиона са  работили 10 сек.
 1000х6%= 60 ампера изразходени.
  За зареждането на акумулаторите в оптималният вариант с 10% от капацитета е необходимо да се зареждат 3часа.
200ампера Х10%=20ампера Х3часа=60Амперчаса
  Но това е оптималният вариант, защото  алтернатора на камиона освен да зарежда акумулатора захранва с ток и камиона.
 За да се знае колко време е необходимо трябва да се знае колко ток е способен да произведе алтернатора и консумацията на камиона.
 Ориентир може да  е ампермера , ако има вграден такъв или волтмпера на камиона(обикновено е  в менюто на компютъра).
Ампермера отива към +скалата, а влтмера регистрира пат на напрежението 27-27.5V заради консумацията на ток от акумулатора (алтернатора е натоварен до крайност и не може да създаде достатъчно напрежение) но въпреки това зарежда акумолатора защото неговото напрежение също е паднало и е под 24V.
 Не на последно място да спомена, че нормалното напрежение създавано от алтернатора е 27.8V-28.2V.
 А нормалното положние на стрелката на Ампермера е +/-0
 И ако след тези 3часа не е отново толкова има място за притеснение.
 
Много е интересна темата, но не виждам много верни неща написани. Само догатки. Колегата се е опитал да налучка нещо, но не е успял много.
Първо при стартирането на двигателя е важен стартовия ток. Стартера (всеки електромотор) консумира ток според товара си. Така колкото по-голямо съпротивление има върху стартера, му е нужен по-голям ток. През лятото натоварването е по-малко и е нужен по-малък стартов ток. А зимата има по-голямо натоварване, най-вече заради вискозитета на маслото и на горивото.
Примерно ако имаме акумулатор 200 Ач и 1000А пусков ток. 1000А означава че акумулатора може да задоволи консуматор за малък интервал от време, като в началото е 1000А и колкото по-дълго се консумира, толкова повече пада.
Ако за 10 секунди ползваме максималното натоварване от 1000А, ще изразходваме 1000х10/3600=2,78Ач изразходвани. Ако се изразходват за 10 сек, както колегата каза 60Ач, това означава че за 1мин ще е тотално изтощен акумулатора.
За възтановяването им е необходимо различно време. Ако алтернатора е 200вата. това озвачава 200w=28V.7,15A. Това означава че ако работи само за възстановяване на консумацията за стартиране са нужни 2,78/7,15=(около 25мин)
Ако се увеличи волтажа това означава че пада ампеража във веригата.

Някаде бяхте казали че не е възможно да достига зарядното напрежение до 16В (за 12В акумулатор). Е точно до 16В е възможно да достигне. Получава се тогава изравняване и колкото и да работи зарядното не може да дава ампери. Или с други думи зареждането е прекратено. Поддържа се по-високо напрежение за да е с възможно най-маък ампеража на зареждане. Зареждането е препоръчително да бъде до 10% от капацитета на акумулатора, но колкото е по-малък, толкова по-добре за акумулатора. 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 00:30:05 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #17 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 00:55:37 »
ОтговорОтговор

Цитат
Ако за 10 секунди ползваме максималното натоварване от 1000А, ще изразходваме 1000х10/3600=2,78Ач изразходвани
Как достигна до това заключение?Имаш 1000А в продължение на 10сек.(10сек.=6% от 1час) За 30 сек . въртене зимата си изтощил на 100% аумулаторите, А по твоите сметки  за един час трябва да се изтощят 1000 ампера с това натоварване.Или 200Ah при разряд с 1000 ампера трябва да стигнат за 15мин въртене на стартер.
Цитат
Ако алтернатора е 200вата. това озвачава 200w=28V.7,15A. Това означава че ако работи само за възстановяване на консумацията за стартиране са нужни 2,78/7,15=(около 25мин)

 И до това? И къде си видял алтернатор да се измерва във ватове?Както виждаш е описано 14V 40-70А или аа ти преведа  14волта  максимално напрежение 40Аток и 70 А кратковемено максимален ток
Цитат
Някаде бяхте казали че не е възможно да достига зарядното напрежение до 16В (за 12В акумулатор). Е точно до 16В е възможно да достигне
Ако  заредиш а 12V акумлатор  до 16 V   го пиши бегал. Зарежда се с 13.8 да 14.2V  ако са два се зареждат с 27.8 да 28.2V
 И на този волтаж  при достигане на гъстота на електролита 1.28 се спират.
 Всяка една клетка има номинално напрежение след утихване на процеса на зареждане 1.8-2.2 V

Малко съм объркал сметките и аз 10 сек = 0.28% от 1 час
 Значи тогава 1000х0.28=28А за 10 сек но не е 2.8А както казваш и за зареждането ще трябва 1.4часа

 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 18 Февруари, 2012, 01:58:30 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #18 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 03:25:12 »
ОтговорОтговор

Вкара ме в много сметки. Смотан
1000Ах0.28%h(10сек.от 1 час)=2.8Аh Тука те признах за прав ,явно съм смятал на ум и съм изпуснал няколко нули.
 Което ще рече ,че за зареждане на стационарно устройство(това съм казал ) не  алтернатор , защото  сметките се  усложняват много заради промяната на оборотите на автомобила и консумацията на ел. системата (а няма кой да ги прави).
 Значи 2.8Аh  за 10 сек. Х 6= 16.8Аh  за  изразходени за една минута разреждане с 1000А
 Или 16.8 Аh Х 12 мин.= 201Аh
 За 12 мин. ще бъдат тотални мъртъвци, но това е при условие ,че ги изчакваш във времето да  реагират отново и да възвърнат част от капацитета.Също при условие ,че използвания ток намалява .
 А за зареждането 20А/60min=0.33A/min.Споменал съм ,че са 200Ah и ги зареждам оптимално с 10% от капацитета.
9min зареждане Х 0.33A/min = 2.97Аh

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 18 Февруари, 2012, 03:37:34 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #19 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 11:20:33 »
ОтговорОтговор

Това че на алтернатора не го пише във ватове, не означава че няма такава характеристика. Всяка електрическа машина си има такава максимална мощност. Старите алтернатори са точно 200 вата. А аз го дадох като пример. Всеки камион/автомобил е оборудван с различен в зависимост от консуматорите.
За прецакването на акумулатора при зареждане с 16волта, няма да му стане нищо. Това не е както 12волтова крушка да я пуснеш на 24. Крушката не изгаря защото си и пуснал 24волта напрежение, а защото ампеража става много по-голям, а съпротивлението на крушката не може да го издържи. При зареждане на акумулатор се получава друго. Колкото по-високо е напрежението на заряд, толкова по-малък е ампеража. За това не е препоръчително да се зарежда при напрежение под 13,5В. Ампеража е доста голям и в зависимост от капацитета на акумулатора, може да е фатален.
Мога да ви дам пример с един трифазен асинхронен електромотор. Има три фази. Проектира се за използване в звезда. Това е по-лекия чежим на работа. И при свързването му в звезда, при напрежение 380волта, има натоварване от 10А върху намотките. Обаче при свързване в триъгълник веднага изгаря, въпреки че е на 380волта. Напрежението не се променя, но тока който протича през намотките е 3 пъти по-голям или в случая е 30А.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #20 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 12:43:23 »
ОтговорОтговор

За прецакването на акумулатора при зареждане с 16волта, няма да му стане нищо.

Преди няколко дни свалих акумулатора на колата и го ползвах на един юпс, че нямаше ток. След като пуснаха тока го държах 24 часа свързан с юпс-а (да се зареди) и когато го премерих показваше 16 волта, това ме учуди и премерих акумулатора на буса който не беше свалян и той показваше 16 волта.  В момента и двата акумулатора са изправни  Завърти очи

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #21 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 13:16:32 »
ОтговорОтговор

Цитат
Това че на алтернатора не го пише във ватове, не означава че няма такава характеристика. Всяка електрическа машина си има такава максимална мощност. Старите алтернатори са точно 200 вата. А аз го дадох като пример. Всеки камион/автомобил е оборудван с различен в зависимост от консуматорите.
 Всеки един консуматор има такава характеристика, дори стартера на камиона  е от порядъка 3kW-5kW дори 8kW.А алтернатора не е такъв в случая.
Цитат
За прецакването на акумулатора при зареждане с 16волта, няма да му стане нищо. Това не е както 12волтова крушка да я пуснеш на 24. Крушката не изгаря защото си и пуснал 24волта напрежение, а защото ампеража става много по-голям, а съпротивлението на крушката не може да го издържи.
Същото се получава и с акумулатора, но е се вижда - плочите  се изкривяват от напрежението.
 Всеки един консуматор (в случая на зареждане акумулатора е такъв консуматор) има един параметър  съпротивление.
 И когато е изтощен то пада. И по закона на Ом  когато волтажа му се вдигне  се увеличава и съпротивлението.
 При началното зареждане има пат на напрежението колко зависи от това кокло е изтощен акумулатора
 примерно е 22.5V и го зареждаш с 20 А и  това е 1.125 Ом (акумулатора не може да окаже съпротивление за да се вдигне напрежението).(и ако по това време увеличиш волтажа изкуствено .....)
 При зареждане  на акумулатор  с 28V и  20А  акумулатора оказва съпротивление от 1.4 Ом
 Ако уреда има скала  това се вижда когато акумулатора е зареден ампеража  пада а се вдига волтажа.
 
 По интересен въпрос имам. Намигване
  Приемаме ,че един акумулатор е  200Аh  и стартов ток 1000А, но това са стойности на нов акумулатор.
 И след 2 години примерно  ,част от активната маса е паднала долу на дъното  капацитета му е паднал с 30%
 Дали и стартовия ток е паднал с 30%(което се подразбира ) и дали зареждането трябва да е с 30 % по-малко от  капацитета като нов  или трябва да си е пак толкова  колкото за нов акумулатор.  

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #22 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 14:38:31 »
ОтговорОтговор

Самата активна маса представлява ововен окис и оловен диокис. Това са двете фази в които преминава покритието на плочата при разреждане и зареждане. Ако част от така наречената активна маса падне на дъното, се образува нова от самата плоча. Така докато се разруши напълно плочата. А когато плочата се разруши, капацитета на акумулатора пада. От падналата активна маса в старите акумулатори е имало опасност от даване на късо в дадена клетка. При новите си има сепаратори, който не позволяват да се получи късо в клетката.

  Всеки един консуматор има такава характеристика, дори стартера на камиона  е от порядъка 3kW-5kW дори 8kW.А алтернатора не е такъв в случая. Същото се получава и с акумулатора, но е се вижда - плочите  се изкривяват от напрежението.
 
И алтернатора има такава характеристика. Всеки електромотор, може да бъде генератор, както и всеки генератор може да бъде електромотор. Характеристиките им 99% еднакви. Ако на алтернатора му закачиш товар 5KW,а той произвежда 2KW, веднага ще изгори. Оборотите не са от голямо значение за това каква мощност ще се призвежда. Вярно е че при по-ниски обороти има и по-малка мощност, но това се компенсира от реле-регулатова. Той при по-ниски обороти създава по-силно магнитно поле.
Съвременните алтернатори представляват асинхронна променливотокова трифазна машина. От променливотоков се привръща в право токов. Самия генератор си произвежда относително постоянна мощност в широк диапазан от оборото. Просто при различния товар има различно напрежение. Колкото е по-голям товара, толкова е по-голям ампеража, напрежението е по-малко.
Провеждали сме подобен експиримент, в който съм видял тези данни.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #23 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 15:01:49 »
ОтговорОтговор

Цитат
И алтернатора има такава характеристика. Всеки електромотор, може да бъде генератор, както и всеки генератор може да бъде електромотор. Характеристиките им 99% еднакви. Ако на алтернатора му закачиш товар 5KW,а той произвежда 2KW, веднага ще изгори. Оборотите не са от голямо значение за това каква мощност ще се призвежда
Я сега да ми обясниш как ще превърнеш асинхронен алрернатор, който посредством диодна полочка изправя напрежението, в електромотор  захранен с  прав ток  и как .

 Въпроса беше :И след 2 години примерно  ,част от активната маса е паднала долу на дъното  капацитета му е паднал с 30%
 Дали и стартовия ток е паднал с 30%(което се подразбира ) и дали зареждането трябва да е с 30 % по-малко от  капацитета като нов  или трябва да си е пак толкова  колкото за нов акумулатор

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #24 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 15:57:55 »
ОтговорОтговор

Алтернатора е променливотоков и може да работи като промеливо токов. Има начин да се направи от прав в импулсен ток. Пак е с диодна плочна но различна. Друг е въпроса че точно този тип електромотор не могат да му се управляват оборотите. Понеже си е променливотоков.
Промелвивотоковите двигатели при промяна напрежението се променя и тока който консумират, така че мощността им не се променя, независимо дали са електромотори или генератори. Също така не се променят осезаемо оборотите при промяна на напрежението при двигателитем, а при генераторите при промяна на оборотите не се променя мощтността.
За това се използват в автомобилите променливотокови генератори, за да има една и съща мощност, както в ниски, така и във високи обороти.
Постоянно токоми двигатели са по лесни за управление. Оборотите се променят в зависимост от промяната на тока и напрежението. Също така нямат конкретна мощтност. Мощността варира в зависимост от товара. Така стартера през лятото е с една мощност и консумира по-малко ток, а през зимата има по-голяма мощност. При старите автомобили са използвали динамо (постоянно токов генератор) там има голяма разлика в тока когато двигателя е на празен ход и когато е на високи обороти. Сега се ползват такива генератори в синхронните електродвигатели.

Акумулатора има капацитет и стартов ток. Капацитета зависи от количеството на активната маса, като обем. И когато тя пада от плочите, капацитета намалява. Стартовия ток зависи от броя на плочите. По-точно от площа която те образуват. При падане на част от активната маса плочата изтънава, но площа и остава съяата, от което и стартовия ток се запазва. Има на пазара много малки като капацитет акумулатори, но с много голям стартов ток. Тези акумулатори са с много на брой плочи, но по тънки.
Когато плочата изтънява идва период в който тя се разрушава. Така тя става не ефективна.
Когато една плоча изчезне, се намалява не сами капацитета, стартовия ток, но и волтажа като цяло за батерията. Това не означава че батерията е издъхнала. Една батерия е за бракуване ако има клетки дадени на късо. Така се получава консуматор вътре в самия акумулатор и се саморазрежда. При зкачане към батерията на товарна вилка. Тази клетка, която е на късо започва да кипи бурно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #25 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 16:30:10 »
ОтговорОтговор

Цитат
Друг е въпроса че точно този тип електромотор не могат да му се управляват оборотите. Понеже си е променливотоков.
Променят се синсусуидите на фазите във времето  (или Hz) Но много се разводнява темата....
 Имаше точен въпрос с проценти и други  характеристики.  Трябва де се извади точно заключение за да е в помощ на  някой .
 Колко време се зарежда  акумулатор  който е  на 30%  износен.
 Със какви ампери.
 И какво трябва да се покаже за да се разбере , че е износен.
 След като 30% от активната маса е паднала долу , то  и стартовия ток ще бъде най-малко с 30% по-слаб.
 Но това няма да се усеща  ако  не се разрежда до крайност.

 При зареждане е нормално да се зарежда с по-малък ампераж от 10% (според мен трябва и там да се намали ампеража)
 Акумулатора ще вдигне бързо волтаж, заради по-малката останала  активна  маса . Но няма да увеличи гъстотата на електролита до степен  при която трябва да е зареден.
 Това е моето мение.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #26 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 17:22:36 »
ОтговорОтговор

Стартовия ток не е пряко свързан с капацитета. При намаляване на капацитета с 30% стартовия ток пада с по-малко. При по-малки стойности на намаляване на капацитета, стартовия ток се запазва. Незнам дали про 30% също не се запазва. Много зависи дали плочите са здрави, но просто са по тънки. Когато започнат да се получават дупки в плочите, тогава започва да пада стартовия ток.
Когато се зарежда е хубаво да бъде колкото може с по-малък ампераж. Това за 10% е препоръчително, но ако е по-малко е по-добре. Гъстотат е важна за заредеността на акумулатора, но може да има гъстота и пак да не става за нищо.
Акумулатора се зарежда до 80% с по-голяма стойност на ампеража. След това ампеража пада а напрежението се увеличава. Хубаво е да се остави 2-3 часа след като се задържи волтажа постоянен. Така акумулатора ще е зареден на почети 100%

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #27 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 17:29:46 »
ОтговорОтговор

След което искам де се изкоментира подаването на ток при изтощен акумулатори зимно време(и не само тогава).
 Възможността и причините за токов удар по време на процеса и причините за  взривяване на акумулатор при подаване на ток.

 За да си върви темата и да  се научи нещо от нея. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #28 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 17:56:38 »
ОтговорОтговор

Виждал съм три път да грумне акумулатор. Това обаче беше преди 15-тина години. До тогава се е случвало много често. Причината е че при стартирането се консумира много ток, плочите се изкривяват и опират една в друга. От това се получава взривяването. Сега всяка плоча се слага в джоб сепаратор и не съм чувал за гръмнал акумулатор. Токов удар се получава на изтощен акумулатор след запалването. Напрежението в него е твърде малко. Алтернатора започва да зарежда, но с много голям ток. Алтернатора в такава ситуация е натоварен на максималната си мощност и започва да загрява. От големия ток подаван от алтернатора могат да пострадат компютъра, датчици и дори инсталацията на автомобила. Не е препоръчително да се зарежда напълно разредена батерия на двигател. Трябва да се смъкне и да се зареди със зарядно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #29 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 18:33:52 »
ОтговорОтговор

За някои неща си прав но не съм съгласен с всичко.
Цитат
Токов удар се получава на изтощен акумулатор след запалването. Напрежението в него е твърде малко. Алтернатора започва да зарежда, но с много голям ток

 Вариантите за токов удар са два:
 Първият е подобен на описаният от теб  но причината е другаде.
  Някъде  по веригата от алтернатора до акумулатора  се губи  връзка съпротивлението нараства до безкрайност.(атенатора затваря верига през консуматор от камиона а не през акумулатора.
 От закона на Ом  произлиза ,че и напрежението  достига максималните стойност ,които е способен да произведе алтернатора.
 Не тока  прави токовият удар,  а напрежението, което може да достигне 70-80V.
 
 Другият   вариант, е когато не сработи бендикса на стартера.
 Стартера е правотоков и когато  в него все още има тока за възбуждане и двигателя го завърти , се превръща на динамо.
Но  без реле регулаатор си буха толкова ток и напрежение колото е възможно да произведе и да се натовари. а той е доста по- мощен от алтернатора.

  Причините за взрив на акумулатор са:
 Грешното убеждение на хората да оставят вързани   без да има консумация двата чифта акумулатори за да се заредят  изтощените.. Дори го правят с  кабелите за подаване на ток! Които имат много малко  съпротивление и са способни да пропуснат  максималният стартов ток.
 Изтощените акумулатори имат от своя страна много малко съпротивление и  също пропускат много ток.(но не по малко остава в тях)
 Получава се връзване почти на късо и бурна реакция в  всички акумулатори.
 От реакцията се получава отделяне на водород (може да е и друго  ама помнили човек , преди 18 год. съм завършил ДВГ).
 И при една искра от кабелите  се получава възпламеняване на газовете.

 Отделно ,че през това време са изтощени  подаващите ток акумулатори и плочите на двата чифта акумулатори са изкривени от  бурната реакция.
 
От стари монтьори жичкаджий и акумолаторджий  знам няколко правила .
 Кабелите се  поставят на клемите за подаване на ток единствено и само когато се върти на стартер.
 Ако искаш да се подсигуриш още се пускат фаровете на получаващият ток камион, а на подаващия са откача едната клема.
 По този начин е поне по-малък риска от  пораженията от токовият удар.
 Отделно е забранено да работи камиона подаващ ток!
 Как да се изравни напрежението при толкова акумулатори стартер и два алтернатора. Тогава токовият удар е почти сигурен.
 Алтернатора на подаващият ток камион е натоварен до крайност и при откачане  на кабелте с получав  рязък скок на съпротивлението -от там докато сработи реле регулатора  напрежението скача  със скок и пак имаме токов удар.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 18 Февруари, 2012, 19:23:45 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!