Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 10:00:03 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 2 [3] 4 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.  (Прочетена 38275 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #30 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 20:01:03 »
ОтговорОтговор

Момци, чета, чета и Ви се радвам! Ама Вие сте готови за фирмения сервиз на Волво при Инчето, бре!!! Де да бяха всички колеги като Вас... Бравос от мен!!!  Ухилен  Смотан  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #30 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 20:01:03 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #31 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 20:53:10 »
ОтговорОтговор

В последно време няма много работа и  си намираме такава тука. Смотан
 А иначе съм го завършил това и съм го работил. Може би да съм най-добрия монтьор измежду шофьорите и най-добрия  шофьор измежду  монтьорите.
 Обратното също е вярно..... Смотан
 Та да си довършим лафа.
 Темата продължава  с клеми за кабели и монтаж.
 Какви да са, преимущества  и недостатъци, как да се предпазят от окисляване,  с какво се чисти окиса.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #31 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 20:53:10 »

 Активен
georgi87
Потребител герой
*****

Рейтинг: +107/-257
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 567
Теми: 8



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #32 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 20:58:10 »
ОтговорОтговор

На мене са ми подавали ток с кабели от един Мерцедес на друг и винаги подаващият ток камион е работил даже и на по-високи обороти от тихите и никога не е имало токови удари и съм палил без проблем.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #33 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 21:49:20 »
ОтговорОтговор

Сигурно си държал волтметър в ръка за да разбереш. Ако е за кратко време и има консуматор  с ниско съпротивление , който поема тока може да  няма поразии, но просто не е правилно а работи камиона , SKANIA и VOLVO  имат едни от най големите алтернатори (за Мерцедес ако не се лъжа имаше 2 модела 34А и 54А) около 100А и с какво ще ти помогна тези  100А ,от които колко ще влезнат в стартера на другия камион?
 Рискът е необоснован  за мен.
 А как може да се разбере ,че камиона прави токов удар.
 Крушкит горят като реотана се пръска и стъклото става сив металик.
 Водата , маслото и др. уреди почват да играят с увеличаване на оборотите. (за по-старите камиони)
 При по новите компа може да го отчете като грешка ,ако оцелее.
  Но не е задължително да има токов удар , просто е вероятно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #34 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 21:55:10 »
ОтговорОтговор

Лошданчо, добре познаваш нещата. Има неща с които аз не мога да се съглася с тебе. Има и такива с които ти не се съгласяваш с мене. Хубава тема стана, зароди се спор и някаде в него е истината. Бих се радвал да се включи някой запознат с темата и да си каже и той мнението. Само двамата с тебе коментираме, а трети човек би хвърлил доста яснота.

Искам да каза че всеки генератор за да произвежда ток и той да е със стабилни показатели, му е нужен кондензатор. В автомобилите батерията играе ролята на този кондензатор. За това не се препоръчва работа на автомобили без батерия. Но има автомобили в които се слага допълнително кондензатор.Тези автомобили не им пречи да се махни акумулатора и да си работи без такъв. Но не е препоръчително.
Аз съм си направил кабели за ток, на единия край са с обувка за болт, така че да се стегнат здраво за колата. На другия край са ми с обувки за акумулатор. Ефекта е много добър и до сега не съм имал проблеми. С кабели с щипли, усещам как е много по мудно завъртането на стартера. Просто самите щипки нямат достатъчен контакт, а и след прехвърлянето стават доста горещи и едвам ги свалям.

Сигурно си държал волтметър в ръка за да разбереш. Ако е за кратко време и има консуматор  с ниско съпротивление , който поема тока може да  няма поразии, но просто не е правилно а работи камиона , SKANIA и VOLVO  имат едни от най големите алтернатори (за Мерцедес ако не се лъжа имаше 2 модела 34А и 54А) около 100А и с какво ще ти помогна тези  100А ,от които колко ще влезнат в стартера на другия камион?
 Рискът е необоснован  за мен.
Виждал ли си някой камион скапан от това че е прехвърлял ток със запален двигател? Аз не съм и не мисля че това е проблем. Тока отива там където има консуматор. Слабия акумулатор на пациента взема доста ток от донора. Получава се в донора 2 консуматора. единия е стартера, а другия е акумулатора.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:24:54 от dimich87 » Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #35 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 21:58:12 »
ОтговорОтговор

Цитат
Искам да каза че всеки генератор за да пройзвежда ток и той да е със стабилни показатели, му е нужен кондензатор. В автомобилите батерията играе ролята на този кондензатор
Това исках да го кажа, но се чудех как да го формулирам за да не се изложа и се отказах. Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #36 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 21:59:00 »
ОтговорОтговор

На мене са ми подавали ток с кабели от един Мерцедес на друг и винаги подаващият ток камион е работил даже и на по-високи обороти от тихите и никога не е имало токови удари и съм палил без проблем.
Баце немое да стане токов удар ако изгиналият акумолатор не е сдал ептен богу дух.
Бацета некой ,че ме светне ли как,че стане мяу кат имате последователно свързане и един източник на зареждане нема такъв филм ,картинката мое се промени само при втори източник на захранване и стават чудеса,но е редко явление мисля не съм запознат.
Бау прави най-често сух акумолатор при процес на зареждане .(работещ алтернатор)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #37 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:03:50 »
ОтговорОтговор

Опааа, дръжте се, дойде тежката артилерия. Цял ден е бил при жичкаджия  на уроци и сега се готви да ни лапне за закуска.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #38 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:07:49 »
ОтговорОтговор

Опааа, дръжте се, дойде тежката артилерия. Цял ден е бил при жичкаджия  на уроци и сега се готви да ни лапне за закуска.
Ми ми добре ,че му отворих мирогледо на човеко едвам го навих,че китайско рогче не е причина за атентат ,а просто лесно дефектираща вещ. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #39 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:14:53 »
ОтговорОтговор

Цитат
Баце немое да стане токов удар ако изгиналият акумолатор не е сдал ептен богу дух.
  Да трябва толко да е сдал багажа ,че да не може да затвори верига.
Цитат
Бацета некой ,че ме светне ли как,че стане мяу кат имате последователно свързане и един източник на зареждане нема такъв филм ,картинката мое се промени само при втори източник на захранване и стават чудеса,но е редко явление мисля не съм запознат
Ама чети по-нагоре бре.
Цитат
Как да се изравни напрежението при толкова акумулатори стартер и два алтернатора. Тогава токовият удар е почти сигурен.
Цитат
Бау прави най-често сух акумолатор при процес на зареждане
Требва да има газове (тоест реакция) за да се подпали и искра .....Независимо дали е от слаба връзка или от оголени ламели и късо между тях.
 Може даже от  една клетка , която кипи и  искра попаднала над капачката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #40 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:22:24 »
ОтговорОтговор

Баце ма при закачане на кабелите имаш само един алтернатор ,сещаваш ли се  Намигване дори и тръгне да върти получатела на ток имаш пак един стартер  Намигване,а впроцеса на въртене завърта слабо и втория алтернатор ,но точно по туй време му сработва и реле регулатора и инфекция ,трудна работа ,но възможна не отричам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


LKW
Потребител герой
*****

Рейтинг: +200/-87
Неактивен Неактивен

Spain Spain

Публикации: 540
Теми: 15



Активност
0%

Teodor Vasilev Stoqnov
Ел. поща
« Отговор #41 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:36:19 »
ОтговорОтговор

Малко и аз да драснем некой ред.
Най безопасния начин за акумулатора , а и за електрониката по камиона си е ,сваляне и зарядно Усмивчица.
Принципно опасност няма при подаване на ток ,подаващия камион да му работи двигателя.За да не се получи баууу с акумулатора е хубаво когато видиме ,че камиона няма да запали да не изтощаваме акумулатора до дупка с въртене.Колкото е по дебел кабела за подаване на ток и колкото щипките му стискат здраво толкова кабела или щипката не загряват и подавания ток е с по малко загуби.С две думи ,колкото е по хлабава една връзка толкова повече се загрява тя-специфичното и съпротивление е по голямо.
Сега за клемите на анода и катода (+и-) на акумулатора: през извесно време е хубаво клемите да се свалят и почистват от нагар и окис ,почистването става с ножче,пиличка шкурка.За да се предотврати окисляването на клемите е хубаво след като се стегнат към анода и катода на акумулатора да се намажат с грес или технически вазелин.Също през определено време трябва да се почиства самия акумулатор от изпаренията на електролита с един парцал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #42 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:43:50 »
ОтговорОтговор

Цитат
Сега за клемите на анода и катода (+и-) на акумулатора: през извесно време е хубаво клемите да се свалят и почистват от нагар и окис ,почистването става с ножче,пиличка шкурка
А е те тука дебнем да фанем некой. Смотан
 Да те попитам пробвал ли си да почистиш окиса с........вода и четчица?
 Ако не си пробвай, ефекта е удивителен, никакви шкурки, ножчета и тем подобни хамалогии.
 Само поливаш и потъркваш лекичко , стават като нови.  Намигване
 Въпрос друг - оловни или месингови(ама ще кажете кое и защо е по добре).
 Правите ли разлика между клема за лек автомобил и за камион?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #43 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:52:02 »
ОтговорОтговор

И без четчица а с ръчичка и водичка ги тръкнеш ефекто е същио не бой са окиса не апе  Намигване

Ми мислим оловните клеми сака да са мо арни ма се файда месинг ,олово ко има важи.
Относно за малки и големи не ,определено не правим разлика за кола и камион.
Я мъцни как па се избегва окиса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #44 -: Събота, 18 Февруари, 2012, 22:56:59 »
ОтговорОтговор

Оловните клеми са по-хубави, ама като се закачи акумулатора и да не се сваля няколко години. Оловото е меко и прави много добър контакт. Месинга също е хубав. Но при месинговите се получават тези окиси по клемите. С оловни не съм виждал до сега окис.
Нема никаква разлика за какво ще се ползва. Все са си клеми.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 2 [3] 4 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!