Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 14:00:31
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
Страници:
1
...
3
4
[
5
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация. (Прочетена 38276 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Don_Bazilio
Старши потребител
Рейтинг: +132/-23
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 395
Теми: 10
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #60
-:
Петък, 24 Февруари, 2012, 10:02:19 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Петък, 24 Февруари, 2012, 08:35:15
Защо да са от един и същ матерял клемите?
При мен всички са месингови , едната е за лек автомобил но става.
Защото месинговите се окисляват по-лесно. Това имах пред вид. Вярно, че по-лесно се монтират, но май само това им е предимството.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #60 -:
Петък, 24 Февруари, 2012, 10:02:19 »
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #61
-:
Петък, 24 Февруари, 2012, 10:09:27 »
Отговор
Преди 6 мес. си направих акумулаторите както е на снимката, изляха ми 2 клеми и смених една , защото не ми харесваха старите.
От тогава до сега не съм ги разремонтирал или чистил и това е резултата. Масълцето прави чудеса.
Киселината си е все на едно и също ниво вече 5 мес. чудна работа ни се изпарява нито тече
?
А и всички клеми са ми месингови но 3бр. са оригинални с заливка от олово.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #61 -:
Петък, 24 Февруари, 2012, 10:09:27 »
Активен
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +83/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #62
-:
Сряда, 16 Май, 2012, 22:31:42 »
Отговор
Цитат на: loshdancho в Събота, 18 Февруари, 2012, 18:33:52
Другият вариант, е когато не сработи бендикса на стартера.
Стартера е правотоков и когато в него все още има тока за възбуждане и двигателя го завърти , се превръща на динамо.
Но без реле регулаатор си буха толкова ток и напрежение колото е възможно да произведе и да се натовари. а той е доста по- мощен от алтернатора.
Здравейте. Днеска имахме упражнение за изпитване на натоварване на стартерите и как им се променя мощността.
Та от тази тема ми е останало че се коментираше за токов удар от стартера. Зададох го този въпрос на даскала. Отговори ми че стартера не може да върне никакъв ток по начина по който е конструиран за работа като стартер. Даскала каза че има голяма опасност ако не се отдели бендикса от маховика и започне двигателя да върти ротора на стартера, да излязат всичките проводници от стартера и да го разрушат. Евентуално от късо съединение да се запали нещо, но не и да вдигне напрежението. Питах даскала дали можем да пробвами да видим колко ампера ток ще произведе стартера. При теста стартера произвеждаше 0,3-0,4А и 6-7волта. За да стане динамо което да произвежда 12(24)волта напрежение е необходимо четките да се завъртят.
Активен
pumix
Старши потребител
Рейтинг: +66/-28
Неактивен
Публикации: 360
Теми: 2
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #63
-:
Сряда, 16 Май, 2012, 23:56:42 »
Отговор
Това дето ти е казал за ротора завъртян от двигателя е вярно.На мен ми се е случвало,вътре нищо здраво не беше останало.
Активен
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #64
-:
Четвъртък, 17 Май, 2012, 11:44:00 »
Отговор
Баце браво за теста и язък за тестваният стартер ,а Лошио да даде обяснение кви ги чурулика.
Ма уяждайте се с тва момче Лошио бре,язека у моторна спирачка и турбина го поядох,но нали не съм си по техниката и нямам доказателства технически да изложим тезата си.
П.П.Нещо не съм го дъвкал тия дни ,тука го зафанахте ша ода у турбината да го сдъвкам и аз.
Активен
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +83/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #65
-:
Четвъртък, 17 Май, 2012, 20:06:42 »
Отговор
Не сме тествали стартера да го върим с оборотите на запален двигател, а просто с малко по високи оборото до колкото даскала каза че е безопасно.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #66
-:
Сряда, 23 Май, 2012, 22:01:40 »
Отговор
При мен, по спомен от това което съм учил, е възможно едно динамо да работи като ел. мотор и точно това се използва в стартера. Не споря с теб нито с твоя даскал. Но има два вида стартери които се монтират в лек автомобил:
Статора на единия е постоянен магнит , на другия е електромагнит.
В камионите не е достатъчен постоянният магнит и се използва ел. магнити.
Трима ел. техници работещи е известни марки(производители на камиони) са ми се кълнели , че е възможно да върне ток...
Условията са много това да стане и рядко са били налични всички на куп....
Тоест фирмите конструират така стартера, че това да не е възможно.
Условието е :да не отдели бендикса, да задържиш през това време контактният ключ на положение стартер за да може тока да затвори верига през инсталацията на камиона(котвата и шалтера да е в затворено положение).
Ако върнеш контактният ключ в положение работа(контакт) и стартера не е върнал и бендикса не сработи..... резултата ще е (би трябвало) изгорял стартер, но ако има от къде да затвори верига резултата би трябвало да е токов удар.
Молбата ми е да изкоментираш това с твоя даскал и ако е възможно да направите опит да се види- дали е възможно или в бранша върлува един мит ...толкова силен , че е хванал дикиш в големите фирми даже.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #67
-:
Понеделник, 16 Декември, 2013, 19:53:22 »
Отговор
Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #68
-:
Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:26:46 »
Отговор
Цитат на: ceko1969 в Понеделник, 16 Декември, 2013, 19:53:22
Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?
Няма и 4 часа да издържи. 200 вата при 12 волта са около 16 ампера. По 4 часа приблизително 64 Ач.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #69
-:
Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:55:40 »
Отговор
Днеска ЧЕЗ пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика
) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2283/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #70
-:
Вторник, 17 Декември, 2013, 02:33:48 »
Отговор
Цитат на: ceko1969 в Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:55:40
Днеска ЧЕЗ пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика
) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.
Формулата е, C=I.t; P=U.I; I=P/U; C=(P.t)/U. Където C-капацитет в Амперчас, I-сила на ток в Ампери, P-мощност във Ватове и t-времето в часове.
Сметката по-горе е вярна т.е около 4 часа при 200 Вата. Вероятно помпата е доста по-маломощна. За един етаж мисля беше около 30-40 Вата.
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2409/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7182
Теми: 538
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #71
-:
Вторник, 17 Декември, 2013, 09:33:52 »
Отговор
Цитат на: ceko1969 в Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:55:40
Днеска ЧЕЗ пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика
) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.
Последно колко вата е помпата? 160 или 200? Принципно обозначението 62 Ач означава акумулатор, който може непрекъснато да отдава ток с големина 62 ампера в продължение на един час. Ако консумацията е 6.2 ампера, времето на разряд ще бъде 10 часа. А 6.2 ампера при 12 волта са около 75 вата.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #72
-:
Вторник, 17 Декември, 2013, 09:55:21 »
Отговор
Много опростявате нещата с тези формули.
Добавете- датата на производство, външната температура.
И какво означава това "да го скапя" щото един скапан акумулатор може да подържа напрежение и сила на тока. Но те се различават от зададените. Това не е телевизор- щракаш работи....
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
«
Отговор #73
-:
Вторник, 17 Декември, 2013, 13:01:32 »
Отговор
Дааа грешката е моя, сега намерих упътването на помпата и се оказа че е 45 на І и 60 вата ІІ скорост, така че сметките излизат. Благодаря на всички отзовали се!
Активен
Етикети:
Страници:
1
...
3
4
[
5
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...