Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 14:00:31 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.  (Прочетена 38276 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #60 -: Петък, 24 Февруари, 2012, 10:02:19 »
ОтговорОтговор

Защо да са от един и същ матерял клемите?
 При мен всички са месингови , едната е за лек автомобил но  става.
Защото месинговите се окисляват по-лесно. Това имах пред вид. Вярно, че по-лесно се монтират, но май само това им е предимството.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #60 -: Петък, 24 Февруари, 2012, 10:02:19 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #61 -: Петък, 24 Февруари, 2012, 10:09:27 »
ОтговорОтговор

Преди 6 мес. си направих акумулаторите както е на снимката, изляха ми 2 клеми  и смених една , защото не ми харесваха старите.
 От тогава до сега  не съм ги разремонтирал или чистил и това е резултата. Масълцето прави чудеса.
 Киселината си е  все на едно и също ниво вече 5 мес. чудна работа ни се изпарява нито тече Ъ??
 А и всички клеми са ми месингови но 3бр. са оригинални с заливка от олово.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #61 -: Петък, 24 Февруари, 2012, 10:09:27 »

 Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #62 -: Сряда, 16 Май, 2012, 22:31:42 »
ОтговорОтговор

Другият   вариант, е когато не сработи бендикса на стартера.
 Стартера е правотоков и когато  в него все още има тока за възбуждане и двигателя го завърти , се превръща на динамо.
Но  без реле регулаатор си буха толкова ток и напрежение колото е възможно да произведе и да се натовари. а той е доста по- мощен от алтернатора.


Здравейте. Днеска имахме упражнение за изпитване на натоварване на стартерите и как им се променя мощността.
Та от тази тема ми е останало че се коментираше за токов удар от стартера. Зададох го този въпрос на даскала. Отговори ми че стартера не може да върне никакъв ток по начина по който е конструиран за работа като стартер. Даскала каза че има голяма опасност ако не се отдели бендикса от маховика и започне двигателя да върти ротора на стартера, да излязат всичките проводници от стартера и да го разрушат. Евентуално от късо съединение да се запали нещо, но не и да вдигне напрежението. Питах даскала дали можем да пробвами да видим колко ампера ток ще произведе стартера. При теста стартера произвеждаше 0,3-0,4А и 6-7волта. За да стане динамо което да произвежда 12(24)волта напрежение е необходимо четките да се завъртят.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #63 -: Сряда, 16 Май, 2012, 23:56:42 »
ОтговорОтговор

Това дето ти е казал за ротора завъртян от двигателя е вярно.На мен ми се е случвало,вътре нищо здраво не беше останало.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1857/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #64 -: Четвъртък, 17 Май, 2012, 11:44:00 »
ОтговорОтговор

Баце браво за теста и язък за тестваният стартер ,а Лошио да даде обяснение кви ги чурулика.
Ма уяждайте се с тва момче Лошио бре,язека у моторна спирачка и турбина го поядох,но нали не съм си по техниката и нямам доказателства технически да изложим тезата си.

П.П.Нещо не съм го дъвкал тия дни ,тука го зафанахте ша ода у турбината да го сдъвкам и аз.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +83/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #65 -: Четвъртък, 17 Май, 2012, 20:06:42 »
ОтговорОтговор

Не сме тествали стартера да го върим с оборотите на запален двигател, а просто с малко по високи оборото до колкото даскала каза че е безопасно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #66 -: Сряда, 23 Май, 2012, 22:01:40 »
ОтговорОтговор

При мен, по спомен от това което съм учил, е възможно едно динамо да работи като ел. мотор и точно това се използва в стартера. Не споря с теб нито с твоя даскал. Но има два вида стартери които се монтират в  лек автомобил:
Статора на единия е постоянен магнит , на другия е електромагнит.
В камионите не е достатъчен постоянният магнит и се използва ел. магнити.
Трима ел. техници работещи е известни марки(производители на камиони) са ми се кълнели , че е възможно да върне ток...
Условията са много това да стане и рядко са били налични всички на куп....
Тоест фирмите конструират така стартера, че това да не е възможно.
Условието е :да не отдели бендикса, да задържиш през  това време контактният ключ на положение стартер за да може тока да затвори верига  през инсталацията на камиона(котвата и шалтера да е в затворено положение).
Ако върнеш контактният ключ в положение работа(контакт) и стартера  не е върнал и бендикса не сработи..... резултата ще е (би трябвало) изгорял стартер, но ако има от къде да затвори верига резултата би трябвало да е токов удар.
  Молбата ми е да изкоментираш това с твоя даскал и ако е възможно да направите опит да се види- дали  е възможно или в бранша върлува един мит ...толкова силен , че е хванал дикиш в големите фирми даже.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #67 -: Понеделник, 16 Декември, 2013, 19:53:22 »
ОтговорОтговор

Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #68 -: Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:26:46 »
ОтговорОтговор

Консуматор от 200 вата за колко време ще "скапе" 62 Ач акумулатор?

Няма и 4 часа да издържи. 200 вата при 12 волта са около 16 ампера. По 4 часа приблизително 64 Ач.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #69 -: Понеделник, 16 Декември, 2013, 23:55:40 »
ОтговорОтговор

Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика Ъ? Ъ?) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2283/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #70 -: Вторник, 17 Декември, 2013, 02:33:48 »
ОтговорОтговор

Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика Ъ? Ъ?) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

     Формулата е, C=I.t; P=U.I; I=P/U; C=(P.t)/U. Където C-капацитет в Амперчас, I-сила на ток в Ампери, P-мощност във Ватове и t-времето в часове.
      Сметката по-горе е вярна т.е около 4 часа при 200 Вата. Вероятно помпата е доста по-маломощна. За един етаж мисля беше около 30-40 Вата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2409/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #71 -: Вторник, 17 Декември, 2013, 09:33:52 »
ОтговорОтговор

Днеска ЧЕЗ  пак се изгавриха с нас и 6 часа нямахме ток (някаква профилактика Ъ? Ъ?) и помпата на парното (160-200 вата) изкара това време само на 62 Ач акумулатор, така че сметката май не е верна? Интересува ме формулата по която се изчислява по принцип.

Последно колко вата е помпата? 160 или 200? Принципно обозначението 62 Ач означава акумулатор, който може непрекъснато да отдава ток с големина 62 ампера в продължение на един час. Ако консумацията е 6.2 ампера, времето на разряд ще бъде 10 часа. А 6.2 ампера при 12 волта са около 75 вата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #72 -: Вторник, 17 Декември, 2013, 09:55:21 »
ОтговорОтговор

Много опростявате нещата с тези формули.
Добавете- датата на производство, външната температура.
И какво означава това "да го скапя" щото един скапан акумулатор може да подържа напрежение  и сила на тока. Но те се различават от зададените. Това не е телевизор- щракаш работи....
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #73 -: Вторник, 17 Декември, 2013, 13:01:32 »
ОтговорОтговор

Дааа грешката е моя, сега намерих упътването на помпата и се оказа че е 45 на І и 60 вата ІІ скорост, така че сметките излизат. Благодаря на всички отзовали се!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 3 4 [5]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!