Напрежение на бушоните.
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 01:32:19 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Напрежение на бушоните.  (Прочетена 12788 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #15 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43 »
ОтговорОтговор

Доколкото знам, се делят ватовете на волтажа и се получава ампеража. Тоест имаш крушка 10 вата мощност на 12 волта напрежение и получаваш 0,83А. Сумират се всички възможни мощности, захранвани от даден предпазител, делят се на волтажа и не бива да надвишават указаните ампери на предпазителя.

     На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари Ампер, Александро Волта, Джеймс Уат (Ват)!
     Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43 »

 Активен
gadinka
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +84/-9
Неактивен Неактивен

Публикации: 111
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #16 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 02:55:49 »
ОтговорОтговор

Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 02:55:49 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #17 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 08:19:45 »
ОтговорОтговор

Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.

     И не винаги добрите намерения са достатъчни. Особено ако държим, че сме само шофьори и отдавна знаем всичко!

     Това че съм те цитирал не значи, че намеквам нещо. Ако все пак така го приемаш, можеш да се успокояваш като някой, че съм само тролейбусен шофьор и едва ли зная какво говоря!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +541/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 740
Теми: 33



Активност
0%


« Отговор #18 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 10:18:59 »
ОтговорОтговор

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D1%8B_%D0%BE%D1%82_%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%85%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B0
Сега излизам, така че после ще коментираме.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #19 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 10:38:45 »
ОтговорОтговор

Милко, аз се пошегувах за дупката.
всъщност електричеството се движи през сечението на проводника, тази равнина която се получава при мислен сряз на проводника. не по повърхността му.

ето как става>
Протичането на ел. ток през твърди материали е възможно ако има свободни електрони. Например при медта повечето електрони н са свободни.Те са здраво свързани към отделните  атоми, но все пак има свободни такива, които да позволяват протичнето на ток. Обикновенно движението на свободните електрони е хаотично, но при прилагане на напрежение в двата края на блок мед те се насочват към единия край. Този край е с по-високия потенциал и се нарича положителен. Другият е с по-нисък потенциал и се нарича отричателен. Затова и предназначението на батерия или друг източник на ел. ток е да създаде и поддържа потенциална разлика между полюсите си. Батерията прави това като "концентрира" електрони на отрицателния си край, за да компенсират тези които го напускат в посока на положителния и абсорбира електроните идващи на положителния си полюс.

Някой го е обяснил много просто, аз не мога така добре, затова го копирах.
Затова зарядното за акумулатор дава ток с по-голямо напрежение от батериите, както и генератора.. за да протече и да иде където трябва.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
batalov80
Старши потребител
****

Рейтинг: +692/-409
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 477
Теми: 9



Активност
0%


« Отговор #20 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 11:23:49 »
ОтговорОтговор

     На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари Ампер, Александро Волта, Джеймс Уат (Ват)!
     Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.

Така е.Напрежението,което се ползва е 12 или 24 волта/за автомобила/.Това е опасно напрежение/за разлика от напрежението ползвано в къщи/ ,защото при него тока на консумация може да скочи до 100 ампера.Затуй и бушоните трябва да са точни за определен консуматор.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #21 -: Вторник, 10 Декември, 2013, 12:12:43 »
ОтговорОтговор

Минко, извинявай че ти станах кръстник, требва да ти заколям петел... Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #22 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 01:01:55 »
ОтговорОтговор

     На тези които им харесва по-правилното изразяване.

Правилното изразяване за краткост се нарича грамотност. Харесва ли ни или не - факт!

    С по-голямо напрежение и при същия ток можеш да включиш по-голям консуматор. Затова на камионите и автобусите е 24 Волта инсталацията, за да бъдат токовете наполовина по-малки и съответно, сечението на проводниците.


     На 12 Волта и 5 Ампера бушон ще издържа консуматор 60 Вата, съответно на 24 Волта - 120 Вата. Обаче все си е 5 Ампера. Напълно са заменяеми и могат да се използват и при двете инсталации.


     Не съм сигурен каква роля играе напрежението. Няма значение и определено няма разлика между 12/24 Волта.


     П.П. Предлагам да променим в заглавието "Волтаж" в "Напрежение"  - по е правилно!

Що се касае до техническата част - перфектно! Кратко, точно и ясно! Само в предложението за заглавието не го схванах, ама това вероятно е защото вече е сменено... Усмивчица
Случайно ми попадна темата и няма как да не аплодирам! Дън си помисли някой, че аз нихилист спрямо Минко.  
За напрежението, за напрежението ясно е споделил Краси. То е туй нящо де предизвиква протичането на електричество между две точки с различен потенциал. Затова далекопроводите са в киловолти, а не напр. 220 или 12 волта...  Ухилен





















Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #23 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 17:21:40 »
ОтговорОтговор

Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи  бушона на левия габарит. На какво се дължи това?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Roshko
Гост
« Отговор #24 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 17:24:42 »
ОтговорОтговор

Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи  бушона на левия габарит. На какво се дължи това?

На първо четене лош контакт в куплунга. Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #25 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 18:00:13 »
ОтговорОтговор

Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?

Би трябвало да са (една и съща марка са), моите със сигурност са както трябва да са по книжка понеже ги проверих, а на колегата не съм се сетил да го питам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #26 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 19:09:17 »
ОтговорОтговор

Хлабави контакти на клемата на бушона (куплунга) както е писал колегата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +71/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 134
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #27 -: Неделя, 05 Януари, 2014, 20:03:21 »
ОтговорОтговор

Сигурно е от това, то тия куплунги са толкова калпави, че ги връзвам с един кабел да не мърдат. Благодарим ви за съветите Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +287/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1424
Теми: 107



Активност
0%


« Отговор #28 -: Събота, 15 Февруари, 2014, 11:13:46 »
ОтговорОтговор

MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v  от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла  букса за 12 волта , но кабел до там не отива.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2284/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2135
Теми: 136



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #29 -: Събота, 15 Февруари, 2014, 12:30:00 »
ОтговорОтговор

MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v  от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла  букса за 12 волта , но кабел до там не отива.

     Автоматичен е бушона и ако прекъсне се изключва ключ-масата за малко. Така че само да имаш въобще такъв преобразувател може и без бушон - защитен е!



П.П. За ТГХ е 100% така, сега видях, че е за ТГА питаш.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 15 Февруари, 2014, 14:40:47 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!