Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 01:32:19
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
Напрежение на бушоните.
Страници:
1
[
2
]
3
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Напрежение на бушоните. (Прочетена 12788 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2284/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #15
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43 »
Отговор
Цитат на: gadinka в Вторник, 10 Декември, 2013, 01:18:08
Доколкото знам, се делят ватовете на волтажа и се получава ампеража. Тоест имаш крушка 10 вата мощност на 12 волта напрежение и получаваш 0,83А. Сумират се всички възможни мощности, захранвани от даден предпазител, делят се на волтажа и не бива да надвишават указаните ампери на предпазителя.
На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари
Ампер
, Александро
Волта
, Джеймс Уат (
Ват
)!
Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #15 -:
Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43 »
Активен
gadinka
Пълноправен потребител
Рейтинг: +84/-9
Неактивен
Публикации: 111
Теми: 1
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #16
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 02:55:49 »
Отговор
Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #16 -:
Вторник, 10 Декември, 2013, 02:55:49 »
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2284/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #17
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 08:19:45 »
Отговор
Цитат на: gadinka в Вторник, 10 Декември, 2013, 02:55:49
Опитах да го обясня така, че всеки да разбере. Не е въпрос да се правим на умни и интелигентни, а да сме си полезни.
И не винаги добрите намерения са достатъчни. Особено ако държим, че сме само шофьори и отдавна знаем всичко!
Това че съм те цитирал не значи, че намеквам нещо. Ако все пак така го приемаш, можеш да се успокояваш като някой, че съм само тролейбусен шофьор и едва ли зная какво говоря!
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Mandor
Потребител герой
Рейтинг: +541/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 740
Теми: 33
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #18
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 10:18:59 »
Отговор
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D1%8B_%D0%BE%D1%82_%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%85%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B0
Сега излизам, така че после ще коментираме.
Активен
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
Красимир Тодоров
Гост
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #19
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 10:38:45 »
Отговор
Милко, аз се пошегувах за дупката.
всъщност електричеството се движи през сечението на проводника, тази равнина която се получава при мислен сряз на проводника. не по повърхността му.
ето как става>
Протичането на ел. ток през твърди материали е възможно ако има свободни електрони. Например при медта повечето електрони н са свободни.Те са здраво свързани към отделните атоми, но все пак има свободни такива, които да позволяват протичнето на ток. Обикновенно движението на свободните електрони е хаотично, но при прилагане на напрежение в двата края на блок мед те се насочват към единия край. Този край е с по-високия потенциал и се нарича положителен. Другият е с по-нисък потенциал и се нарича отричателен. Затова и предназначението на батерия или друг източник на ел. ток е да създаде и поддържа потенциална разлика между полюсите си. Батерията прави това като "концентрира" електрони на отрицателния си край, за да компенсират тези които го напускат в посока на положителния и абсорбира електроните идващи на положителния си полюс.
Някой го е обяснил много просто, аз не мога така добре, затова го копирах.
Затова зарядното за акумулатор дава ток с по-голямо напрежение от батериите, както и генератора.. за да протече и да иде където трябва.
Активен
batalov80
Старши потребител
Рейтинг: +692/-409
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 477
Теми: 9
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #20
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 11:23:49 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43
На тези които им харесва по-правилното изразяване. Бих обърнал внимание, че величини - волтаж и ампераж, няма. Има сила на ток, напрежение и мощност. Всичките тези величини са кръстени на учени и се изписват с главни букви. Андре-Мари
Ампер
, Александро
Волта
, Джеймс Уат (
Ват
)!
Инсталацията (кабелите) се подбира според консуматорите. И вече предпазителя е да защити инсталацията, най-вече от "късо" съединение. Което може да доведе до пожар или унищожаване на инсталацията.
Така е.Напрежението,което се ползва е 12 или 24 волта/за автомобила/.Това е опасно напрежение/за разлика от напрежението ползвано в къщи/ ,защото при него тока на консумация може да скочи до 100 ампера.Затуй и бушоните трябва да са точни за определен консуматор.
Активен
Красимир Тодоров
Гост
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #21
-:
Вторник, 10 Декември, 2013, 12:12:43 »
Отговор
Минко, извинявай че ти станах кръстник, требва да ти заколям петел...
Активен
Roshko
Гост
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #22
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 01:01:55 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Вторник, 10 Декември, 2013, 01:45:43
На тези които им харесва по-правилното изразяване.
Правилното изразяване за краткост се нарича грамотност. Харесва ли ни или не - факт!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Неделя, 08 Декември, 2013, 01:14:27
С по-голямо напрежение и при същия ток можеш да включиш по-голям консуматор. Затова на камионите и автобусите е 24 Волта инсталацията, за да бъдат токовете наполовина по-малки и съответно, сечението на проводниците.
На 12 Волта и 5 Ампера бушон ще издържа консуматор 60 Вата, съответно на 24 Волта - 120 Вата. Обаче все си е 5 Ампера. Напълно са заменяеми и могат да се използват и при двете инсталации.
Не съм сигурен каква роля играе напрежението. Няма значение и определено няма разлика между 12/24 Волта.
П.П. Предлагам да променим в заглавието "Волтаж" в "Напрежение" - по е правилно!
Що се касае до техническата част - перфектно! Кратко, точно и ясно! Само в предложението за заглавието не го схванах, ама това вероятно е защото вече е сменено...
Случайно ми попадна темата и няма как да не аплодирам! Дън си помисли някой, че аз нихилист спрямо Минко.
За напрежението, за напрежението ясно е споделил Краси. То е туй нящо де предизвиква протичането на електричество между две точки с различен потенциал. Затова далекопроводите са в киловолти, а не напр. 220 или 12 волта...
Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #23
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 17:21:40 »
Отговор
Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи бушона на левия габарит. На какво се дължи това?
Активен
Roshko
Гост
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #24
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 17:24:42 »
Отговор
Цитат на: ceko1969 в Неделя, 05 Януари, 2014, 17:21:40
Да ползвам темата да попитам - с мой приятел по някога си разменяме ремаркетата, той няма проблеми, но на моя бус като закачим неговото ремарке започва да ми се топи бушона на левия габарит. На какво се дължи това?
На първо четене лош контакт в куплунга. Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?
Активен
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #25
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 18:00:13 »
Отговор
Цитат на: Росен Димитров - Рошко в Неделя, 05 Януари, 2014, 17:24:42
Бушоните на двата буса еднакви ли са като стойност?
Би трябвало да са (една и съща марка са), моите със сигурност са както трябва да са по книжка понеже ги проверих, а на колегата не съм се сетил да го питам.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #26
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 19:09:17 »
Отговор
Хлабави контакти на клемата на бушона (куплунга) както е писал колегата.
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
ceko1969
Пълноправен потребител
Рейтинг: +71/-1
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 134
Теми: 1
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #27
-:
Неделя, 05 Януари, 2014, 20:03:21 »
Отговор
Сигурно е от това, то тия куплунги са толкова калпави, че ги връзвам с един кабел да не мърдат. Благодарим ви за съветите
Активен
Rammbon
Потребител герой
Рейтинг: +287/-23
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1424
Теми: 107
Активност
0%
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #28
-:
Събота, 15 Февруари, 2014, 11:13:46 »
Отговор
MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла букса за 12 волта , но кабел до там не отива.
Активен
http://www.portbulgariawest.com/
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2284/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2135
Теми: 136
Активност
3.2%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Напрежение на бушоните.
«
Отговор #29
-:
Събота, 15 Февруари, 2014, 12:30:00 »
Отговор
Цитат на: Rammbon в Събота, 15 Февруари, 2014, 11:13:46
MAN TGA 2006г. Трябва да намеря 12 v от някъде, освен от единият акумулатор, за да си вържа новото радио и радиостанцията. Има ли бушон на таблото с 12 волта на този МАН или да търся от другаде да пусна 1 кабел?
В долната част на таблото има малка бяла букса за 12 волта , но кабел до там не отива.
Автоматичен е бушона и ако прекъсне се изключва ключ-масата за малко. Така че само да имаш въобще такъв преобразувател може и без бушон - защитен е!
П.П. За ТГХ е 100% така, сега видях, че е за ТГА питаш.
«
Последна редакция: Събота, 15 Февруари, 2014, 14:40:47 от МИНКО ИЛЧЕВ
»
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
3
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...