Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 10:24:25
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
Експлоатация на дискови спирачки
Страници: [
1
]
2
3
...
5
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Експлоатация на дискови спирачки (Прочетена 18308 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Експлоатация на дискови спирачки
«
-:
Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13 »
Отговор
Много от нас(и вас) знаят съвсем малко за устройството, начина на работа и особености на дисковите спирачки.
И понеже се зараждат спорове Млад шофьор майсторско управление, тираджии, дападжии, и тем подобни ...ии.
Ще ви дам примерни аварии ,а вие кажете причините,признаците ,начините за отстраняване и евентуално избягване на бъдещи такива.
1. Блокирал апарат
2. Счупен диск
3. Напукан диск
4. Не работещ апарат(разрегулира се)
5. Шум(тропане) в спирачния апарат
6. Изпадане на накладките
7. Посинял диск
8. Износване само на едната накладка
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:16 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
Експлоатация на дискови спирачки
«
-:
Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13 »
Активен
FH16
Пълноправен потребител
Рейтинг: +255/-16
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 211
Теми: 10
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #1
-:
Събота, 06 Август, 2011, 19:59:35 »
Отговор
и за да се избегне всичко изброено - моторна спирачка
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:31 от admin
»
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #1 -:
Събота, 06 Август, 2011, 19:59:35 »
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #2
-:
Събота, 06 Август, 2011, 20:07:35 »
Отговор
Това е тема за дискови спирачки и се разглеждат само такива . По времето на експлотация неизбежно възникват такива и това до някаква степен е свързано или не с ретардер мот.спирачка но за тях на друго място
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:42 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Експлатация на дискови спирачки
«
Отговор #3
-:
Събота, 06 Август, 2011, 20:54:04 »
Отговор
Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #4
-:
Събота, 06 Август, 2011, 21:15:27 »
Отговор
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ в Събота, 06 Август, 2011, 20:54:04
Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.
Е аре престраши се де Темата е малко или много изпит с оценка от колеги . На някой от въпросите има по няколко отговора. Но основната причина се крие в ....е няма да кажа няма да е интересно. Чакаме наистина добрите шофьори да си кажат думата.
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:54 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Експлатация на дискови спирачки
«
Отговор #5
-:
Събота, 06 Август, 2011, 21:22:15 »
Отговор
Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 5 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия.
«
Последна редакция: Събота, 06 Август, 2011, 22:02:43 от НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
»
Активен
abator
Потребител герой
Рейтинг: +494/-8
Неактивен
Публикации: 811
Теми: 51
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #6
-:
Събота, 06 Август, 2011, 21:34:39 »
Отговор
Да онагледя казаното от Тракториста
http://www.youtube.com/watch?v=fmTQwsFoP9c
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:05 от admin
»
Активен
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #7
-:
Събота, 06 Август, 2011, 21:44:56 »
Отговор
Хе хе баш баце то и посиняването оттам иде мислим .Аз имах предвид локвичка или нещо от сорта ма и твоя вариант мноо важи .
Тва е за температурните разлики кой не се е светнал.Резки как ги обичам.
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:17 от admin
»
Активен
antoniyu
Старши потребител
Рейтинг: +105/-2
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 441
Теми: 10
Активност
0%
ТЕ,искат да се съгласим с ужасяващите снимки върху
Re:Експлатация на дискови спирачки
«
Отговор #8
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:01:39 »
Отговор
Наистина отговорите са много.
За голямата разлика и рязката промяна в температурата съм съгласен,но има и други причини например защо се нагрява толкова много диска.
1.Много често използване на спирачките което и е най-честата причина.
2.Не качествени материали на феродо и диск.Както се знае дискът е направен от чогун,който поема огромни разлики в температурата,но се знае,че чогунът трябва да старее за да стане достатъчно здрав и да не се променя неговата форма от разликата в температурите.Старееното на чугуна се прави когато изделието се нагрява и охлажда бавно,при не спазване на необходимите нагрявания и охлаждания чугунът не е остарял.За феродото се знае много твърдо(Първомайското е такова).
6. Изпадане на накладките-когато се износят достатъчно.
8. Износване само на едната накладка-когато отсрещният механизъм или по-точно шейната на която е закрепена неподвижната накладка(не тази която е на цилиндъра) е клеясала
5. Шум(тропане) в спирачния апарат-може пружината да се чупила.
Активен
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #9
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:05:10 »
Отговор
Шейна било
е учим се бре баце .
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:27 от admin
»
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #10
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:07:00 »
Отговор
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ в Събота, 06 Август, 2011, 21:22:15
Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 4 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия.
За старанието получаваш 4- близо си до си от истинската причина и следствията от нея . Наистина може да се изкриви диска от висока температура но да приемем ,че това не е по вина на водача остава да е механична повреда .Високата температура се развива поради триенето дори когато педала на спирачката пуснат тоест апарата е блокирал. А за да блокира апарата и износи феродото има други причини като основна е счупване на механизма за саомрегулиране на спирачния апарат .
За да се счупи регулиращия механизъм(представлява тресчотка развиваща посредством резба буталото с верига ,която задвижва второ паразитно бутало) има друга причина блокиране на буталата в резбите им.
За да блокират буталата в резбите са
Скъсани маншоните на буталата
или в следствие на прекомерното износване на феродото и диска ,буталата остават в резбите се само 3-4 оборота и се получават луфтове в резбата.
при натискане на спирачка и излизане на буталата те се усукват и замазват резбата и апарата блокира. При опит за реглаж или охлабване се чупи главата на накрайника за регулиране това е показател за счупен или блокирал апарат.
Шумове тропане изпадане на накладки блокиране на колело износване на едната накладка - основна причина има
Скъсани маншони на направляващите втулки на супорта на апарата
след което луфта на втулките се запълва с ръжда и боклуци и апарата блокира износва феродото и диска . Ако не се вземат мерки предварително това може да доведе до счупване и на регулиращия механизъм.
Така че стига се до извода . При всяко сваляне на джантата се прави контрол на феродото диска и маншоните ,апаратите са може би вечни ако знаеш как да ги експлотираш.
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:37 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #11
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:12:26 »
Отговор
А баце още не съм се завирал толкоз навътре та вериги,тресчотки па бутала па други бутала молим я мъцам доде съм се завирал.
Оно де викат ората довчера си маах на барабанки па ко ми е,те ме пич та дрънкам
или пък не..........
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:50 от admin
»
Активен
antoniyu
Старши потребител
Рейтинг: +105/-2
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 441
Теми: 10
Активност
0%
ТЕ,искат да се съгласим с ужасяващите снимки върху
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #12
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:15:37 »
Отговор
Браво на отговора както писах по горе отговорите са много,а аз съм любител монтьор не съм запознат с термините.
Това ми е едно от хобитата да ремонтирам коли,мотори,камиони и тежки пътно строителни машини(баща ми е монтьор и от 10 годишен съм с него).
Много си запознат с техническите термини което ме води на мисълта,че си се занимавал с тази професия професионално получавал+ от мен.
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:00 от admin
»
Активен
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #13
-:
Събота, 06 Август, 2011, 22:24:30 »
Отговор
Вярно е , бил съм монтьор в Булавтотранс (ДАП-7) и в един друг сервиз(не искам да му споменавам името). Все попадам на фирми в ,които сам си подържам камиона и опита ме е научил.
Снимка 1 фиг. 1 и 2 са са водачите на супорта
3 и 4 са болтовете които стягат водачите
5 - водещите втулки
6 маншони на вдещите втулки
7 главите с маншоните на буталата на апарата
8 ,9 и 10 - тапи на направляващите водачи
снимка 2-тресчотка
снимка 3- бутала с резби , на които се слагат главите с маншоните от от снимка 1 фиг. 7 и в едното бутало влиза тресчотката а в другото паразитния механизъм
снимка 4-лагерите върху,които лагерува тялото с буталата.
снимка 5-може да се види целия комплект с тялото в което се навиват буталата(най-отгоре в средата) и лоста ,по който натиска буталото на спирачния цилиндър (под него), тресчотката и паразитния механизъм, веригата и лагерите.
.
Wabco_Caliper_Guides_Seals_Repair_Kit.jpg
(44.25 KB, 640x480 - видяно 2479 пъти.)
caliper-adjusting-mechanism-ay-sat-otomotv-ltd-sti_B3327345-20090916140723.jpg
(3.19 KB, 200x118 - видяно 2031 пъти.)
brake-caliper-calibration-bolt-3-thread-_B4394454-20100527060043.jpg
(6.67 KB, 193x199 - видяно 2071 пъти.)
sell-roller-bearing-set-wabco_A4359465-20100616060735.jpg
(2.1 KB, 100x53 - видяно 1958 пъти.)
2252889-20081108003915 репар.кит.jpg
(10.36 KB, 196x164 - видяно 2125 пъти.)
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:17 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-723
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Експлоатация на дискови спирачки
«
Отговор #14
-:
Сряда, 24 Август, 2011, 10:14:18 »
Отговор
Как разбирате("познавате") кога феродото на накладките е износено и те са за смяна.
:oВъпрос капан!
«
Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:29 от admin
»
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [
1
]
2
3
...
5
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...