Експлоатация на дискови спирачки
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 16 Май, 2024, 10:24:25 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Експлоатация на дискови спирачки  (Прочетена 18308 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« -: Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13 »
ОтговорОтговор

Много от нас(и вас) знаят съвсем малко за  устройството, начина на работа и особености на дисковите спирачки.
И понеже  се зараждат спорове Млад шофьор майсторско управление, тираджии, дападжии, и тем подобни  ...ии.
Ще ви дам примерни аварии ,а вие кажете причините,признаците ,начините за отстраняване и евентуално избягване на бъдещи такива.
1. Блокирал апарат
2. Счупен диск
3. Напукан диск
4. Не работещ апарат(разрегулира се)
5. Шум(тропане) в спирачния апарат
6. Изпадане на накладките
7. Посинял диск
8. Износване  само на едната накладка

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:16 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« -: Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13 »

 Активен
FH16
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +255/-16
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 211
Теми: 10



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #1 -: Събота, 06 Август, 2011, 19:59:35 »
ОтговорОтговор

и за да се избегне всичко изброено - моторна спирачка Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:31 от admin » Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Събота, 06 Август, 2011, 19:59:35 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #2 -: Събота, 06 Август, 2011, 20:07:35 »
ОтговорОтговор

Това е тема за дискови спирачки и се разглеждат само такива . По времето на експлотация неизбежно възникват такива  и това до някаква степен е свързано или не с ретардер  мот.спирачка  но  за тях на друго място

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:42 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #3 -: Събота, 06 Август, 2011, 20:54:04 »
ОтговорОтговор

Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #4 -: Събота, 06 Август, 2011, 21:15:27 »
ОтговорОтговор

Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.
Е аре престраши се де Темата е малко или много изпит с оценка от колеги . На някой от  въпросите има по няколко отговора. Но основната причина се крие в ....е няма да кажа  няма да е интересно. Чакаме  наистина добрите  шофьори да си кажат думата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:53:54 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #5 -: Събота, 06 Август, 2011, 21:22:15 »
ОтговорОтговор

Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 5 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 06 Август, 2011, 22:02:43 от НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ » Активен
abator
Потребител герой
*****

Рейтинг: +494/-8
Неактивен Неактивен

Публикации: 811
Теми: 51



Активност
0%


WWW
« Отговор #6 -: Събота, 06 Август, 2011, 21:34:39 »
ОтговорОтговор

Да онагледя казаното от Тракториста

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fmTQwsFoP9c" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fmTQwsFoP9c</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:05 от admin » Активен
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #7 -: Събота, 06 Август, 2011, 21:44:56 »
ОтговорОтговор

Хе хе баш баце то и посиняването оттам иде мислим .Аз имах предвид локвичка или нещо от сорта ма и твоя вариант мноо важи .
Тва е за температурните разлики кой не се е светнал.Резки как ги обичам. Усмивчица Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:17 от admin » Активен
antoniyu
Старши потребител
****

Рейтинг: +105/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 441
Теми: 10



Активност
0%

ТЕ,искат да се съгласим с ужасяващите снимки върху


Ел. поща
« Отговор #8 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:01:39 »
ОтговорОтговор

Наистина отговорите са много.
За голямата разлика и рязката промяна в температурата съм съгласен,но има и други причини например защо се нагрява толкова много диска.
1.Много често използване на спирачките което и е най-честата причина.
2.Не качествени материали на феродо и диск.Както се знае дискът е направен от чогун,който поема огромни разлики в температурата,но се знае,че чогунът трябва да старее за да стане достатъчно здрав и да не се променя неговата форма от разликата в температурите.Старееното на чугуна се прави когато изделието се нагрява и охлажда бавно,при не спазване на необходимите нагрявания и охлаждания чугунът не е остарял.За феродото се знае много твърдо(Първомайското е такова).
6. Изпадане на накладките-когато се износят достатъчно.   
8. Износване  само на едната накладка-когато отсрещният механизъм или по-точно шейната на която е закрепена неподвижната накладка(не тази която е на цилиндъра) е клеясала
5. Шум(тропане) в спирачния апарат-може пружината да се чупила.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #9 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:05:10 »
ОтговорОтговор

Шейна било  Намигване е учим се бре баце .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:27 от admin » Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #10 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:07:00 »
ОтговорОтговор

Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 4 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия. Намигване
За старанието  получаваш 4- близо си до  си от истинската причина и следствията от нея . Наистина може да се изкриви диска от висока температура но да приемем ,че това не е по вина на водача остава да е механична повреда .Високата температура се развива  поради триенето дори когато педала на спирачката  пуснат тоест апарата е блокирал.  А за да блокира апарата и  износи феродото  има други причини като основна е счупване на механизма  за саомрегулиране на  спирачния апарат .
За да се счупи регулиращия механизъм(представлява тресчотка развиваща посредством резба буталото с верига ,която задвижва  второ паразитно бутало) има друга причина  блокиране на  буталата в резбите им.
За да блокират буталата в резбите   са Скъсани маншоните на буталата или  в следствие на прекомерното износване на феродото и диска  ,буталата остават  в резбите се само 3-4 оборота  и се получават луфтове в резбата.
при натискане на спирачка и излизане на буталата те се усукват  и замазват резбата и апарата блокира. При опит за реглаж или охлабване се чупи главата на накрайника за регулиране това е показател за счупен  или блокирал апарат.
 Шумове тропане изпадане на накладки блокиране на колело износване на едната накладка - основна причина има Скъсани  маншони на  направляващите втулки на супорта на апарата след което  луфта на втулките се запълва с ръжда и боклуци и апарата  блокира  износва феродото и диска .  Ако не се вземат мерки  предварително това може да доведе до счупване и на регулиращия механизъм.
Така че  стига се до извода . При всяко сваляне на джантата   се прави  контрол на феродото диска и маншоните ,апаратите са  може би вечни ако знаеш как да ги експлотираш.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:37 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #11 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:12:26 »
ОтговорОтговор

А баце още не съм се завирал толкоз навътре та вериги,тресчотки па бутала па други бутала молим я мъцам доде съм се завирал.
Оно де викат ората довчера си маах на барабанки па ко ми е,те ме пич та дрънкам  Намигване или пък не..........
 Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:54:50 от admin » Активен
antoniyu
Старши потребител
****

Рейтинг: +105/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 441
Теми: 10



Активност
0%

ТЕ,искат да се съгласим с ужасяващите снимки върху


Ел. поща
« Отговор #12 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:15:37 »
ОтговорОтговор

Браво на отговора както писах по горе отговорите са много,а аз съм любител монтьор не съм запознат с термините.
Това ми е едно от хобитата да ремонтирам коли,мотори,камиони и тежки пътно строителни машини(баща ми е монтьор и от 10 годишен съм с него).
Много си запознат с техническите термини което ме води на мисълта,че си се занимавал с тази професия професионално получавал+ от мен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:00 от admin » Активен

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #13 -: Събота, 06 Август, 2011, 22:24:30 »
ОтговорОтговор

Вярно е , бил съм  монтьор  в Булавтотранс (ДАП-7) и в един друг сервиз(не искам да му споменавам името). Все попадам на фирми в ,които сам си подържам камиона и опита ме е научил.
  Снимка 1 фиг. 1 и 2 са  са водачите  на супорта
                       3 и 4 са болтовете които  стягат  водачите
                         5 - водещите втулки
                         6 маншони на вдещите втулки
                       7 главите с маншоните на буталата на апарата
                       8 ,9 и 10 - тапи на направляващите водачи
   снимка 2-тресчотка
      снимка 3- бутала с резби , на които се слагат главите с маншоните от от снимка 1  фиг. 7 и  в едното бутало влиза тресчотката а в другото паразитния механизъм
           снимка 4-лагерите върху,които лагерува тялото с буталата.
      снимка 5-може да се види целия комплект с тялото в което се навиват буталата(най-отгоре в средата) и лоста ,по който натиска буталото на спирачния цилиндър (под него),   тресчотката и паразитния механизъм, веригата и лагерите.
           .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Wabco_Caliper_Guides_Seals_Repair_Kit.jpg (44.25 KB, 640x480 - видяно 2479 пъти.)

* caliper-adjusting-mechanism-ay-sat-otomotv-ltd-sti_B3327345-20090916140723.jpg (3.19 KB, 200x118 - видяно 2031 пъти.)

* brake-caliper-calibration-bolt-3-thread-_B4394454-20100527060043.jpg (6.67 KB, 193x199 - видяно 2071 пъти.)

* sell-roller-bearing-set-wabco_A4359465-20100616060735.jpg (2.1 KB, 100x53 - видяно 1958 пъти.)

* 2252889-20081108003915 репар.кит.jpg (10.36 KB, 196x164 - видяно 2125 пъти.)
« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:17 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #14 -: Сряда, 24 Август, 2011, 10:14:18 »
ОтговорОтговор

Как разбирате("познавате") кога феродото на накладките е износено и те са за смяна. Ъ? :oВъпрос капан! Завърти очи

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Сряда, 24 Август, 2011, 20:55:29 от admin » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!