Професионална компетентност
Форум на българските шофьори
Понеделник, 20 Май, 2024, 17:02:46 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 50 51 [52]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Професионална компетентност  (Прочетена 390511 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2288/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2142
Теми: 137



Активност
4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #765 -: Събота, 08 Май, 2021, 19:05:23 »
ОтговорОтговор

И къде е този код 95 ако не е тайна и какви права дава?

     Сигурно пак ще се повторя, ама за теб може. В нормалните държави се вписва срещу съответната категория. В България са два курса - квалификация на водача за товари и квалификация на водача за превоз на пътници. За голяма изненада на повечето "велики" шофьори, няма квалификация на водача за товари с ремарке (разлика от С и СЕ) или квалификация на водача за пътниците с прикачено ремарке (DE).

     В България са само и единствено да вида - превоз на товари и превоз на пътници. Дали е малко камионче с допустима маса малко над 3,5 тона или по-голям с ремарке като 40 тона обща допустима маса или 62 тона или повече. Нарича се - квалификация на водача за товари. Автобус с 12, 16, 52 места или 300 с правостоящите е - квалификация на водача за превоз на пътници. Ако има ремарке за пътници предполагам ще е пак същата. В България е забранено превозването пътници, но в Швейцария има. Дори има тролеи с прикачено ремарке и да не пропуснем управлението на тролей е също с - квалификация на водача за превоз на пътници.
     В Германия всичко се кара на едно с един курс. В Германия и на повечето места се кара форма - редовен присъствен курс. В България курсът е задочна форма. Дори няма "очни" (като това няма връзка с очни доктори). Интересно е, че при "дискусии" шофьори и "шофьори" се обиждат на "купена компетентност", подобно на "купените книжки".
    Тази квалификация или компетентност, първи започнаха да я искат в Италия и Словения края на 2010 година. Предполагам, че като Макрон са били загрижени за шофьорите и ги "мотивираха" с около 2 000 евро.

     А има ли нужда от някакви опреснителни курсове и периодично актуализиране на знанията? За българските шофьори - КАТЕГОРИЧНО ДА!!! Отдавна е ясно, че повечето изобщо не са наясно с времето на управление и почивки. Също отдавна е ясно, че са прости, необразовани, неграмотни писмено и всякакви аспекти свързани с професията. Както често се отговаря: те са шофьори! Да, така е няма лошо, ама те се гордеят с това, вместо да научат и да надградят това което отдавана са пропуснали! На мен лично напоследък ми стана ясно, че и правилата за движение не знаят. И какво имат? Имат само ОГРОМНО САМОЧУВСТВИЕ, което е десетки пъти по-голямо от знания и възможности. Да, ама задочно, без очно и няма шанс.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #765 -: Събота, 08 Май, 2021, 19:05:23 »

 Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 50 51 [52]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!