Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 04:45:21
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
>
Автобуси
>
Автобусите Ikarus
Страници: [
1
]
2
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Автобусите Ikarus (Прочетена 12625 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Trucker_Boy
Потребител герой
Рейтинг: +404/-56
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2630
Теми: 374
Активност
0%
Автобусите Ikarus
«
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 19:44:39 »
Отговор
Икарус е производител на автобуси и тролейбуси разположен в Будaпеща, Унгария. Компанията е създадена през 1895 като Uhri Imre Kovács- йs Kocsigyártó Üzeme.
След Втората световна война работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. След 1971 година най-голям износ се извършва в СССР и ГДР След 1999 компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг.
Това е най-попуярният и познат модел "Икарус 280"
Двойно-съчленен Икарус. Такъв в България не е имало.
Една легенда на градския транспорт си отива
Ето и един Икарус 260
Назад във времето: Икарус 620
Икарус 211
Активен
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
Форум на българските шофьори
Автобусите Ikarus
«
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 19:44:39 »
Активен
tcvetan161
Младши потребител
Рейтинг: +20/-3
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 83
Теми: 16
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #1
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 19:53:03 »
Отговор
Икарус е бил хубав за времето си.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #1 -:
Понеделник, 16 Май, 2011, 19:53:03 »
Активен
tcvetan161
Младши потребител
Рейтинг: +20/-3
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 83
Теми: 16
Активност
0%
Икарус history
«
Отговор #2
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 20:07:20 »
Отговор
През 1949 г. работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. През 1962 г. "Икарус" е избран за основен производител на автобуси в рамките на Съвета за икономическа взаимопомощ. С оглед на разширяващото се производство, през същата година влиза в експлоатация нов завод в град Секешфехервар. През 1963 г. е представен съчлененият модел градски автобус "Икарус 180", който е призван да задоволи нуждите на бързо разрастващите се градове в страните от социалистическия лагер. От средата на 60-те години до 1973 г. този модел и неговият единичен вариант "Икарус 556" се изнасят в големи количества в СССР, ГДР, България (само моделът 180), Румъния. Нов етап в развитието на предприятието започва през 1967 г., когато е представен нов концептуален модел туристически автобус "Икарус 250". Притежаващ съвременен дизайн (дело на фирмения дизайнер Ласло Финта), новият модел печели няколко награди на международни конкурси. "Икарус 250" се певръща в "баща" на цяло семейство модели с различно предназначение и унифициран дизайн. През 1971 г. на базата на този модел са представени новите градски автобуси "Икарус 260" (единичен) и "Икарус 280" (съчленен), които се явяват наследници на моделите 556 и 180. През 1973 г. започва серийното им производство и износа за страните от СИВ, както и някои несоциалистически страни като Перу, Тунис, Венецуела, Турция, Гърция и др. През 1977 г. се появява и съчлененият модел "Икарус 286", предназначен за американския и канадския пазар. "Икарус 286" се произвежда през 80-те години съвместно с американския и канадския производители, съответно "Crown" и "Orion", които монтират двигателя и вътрешното обзавеждане на салона. Краят на 70-те години е времето, когато "Икарус" въвежда практиката на окончателно сглобяване на готови машинокомплекти в някои от държавите, където изнася продукцията си. Такива са Ирак, Ангола, Либия. За тези страни с тропически климат "Икарус" разработва редица модели с различно предназначение и капацитет, като повечето от тях се снабдяват с агрегати (двигатели, скоростни кутии, климатици и др.) на западни производители, с установени традиции в съответната държава. Съществува и практиката на изготвяне само на каросерии, пригодени за монтиране на шасита "Рено", "Мерцедес" и др. Редица модели се появяват и във варианти с десен волан за държави като Мозамбик и Танзания. През 80-те години "Икарус" разработва нови унифицирани като дизайн серии градски и междуградски/туристически автобуси съответно "400" и "300". Създават се новите модели с понижен под и задно разположение на двигателя "410", "415", "435" (съчленен) и др. Същевременно се появява богата гама от високоподови туристически автобуси. В сътрудничество с многобройни чужди производители "Икарус" навлиза и в нишата на "миди" и "мини" автобусите. Пример за това е и прототипът на малкия автобус "Икарус 543.70", проектиран съвместно с "Балканкар" през 1983 г., предназначен за българския пазар, който обаче не влиза в серийно производство. Въпреки сериозните постижения в разработването на нови модели, заради непазарната стопанска логика в социалистическия лагер и засилващите се икономически проблеми през 80-те години, "Икарус" не успява да ги въведе в серийно производство, за сметка на което продължава масовата продукция на остарелите вече модели от серията "200". "Икарус" посреща икономическите и политическите промени от края на 80-те години със значителни дългове от страна на СССР, които предизвикват и началото на упадъка на фирмата. Сигурните до този момент пазари на Източна Европа се свиват драстично. Фирмата е раздържавена. Епизодично се произвеждат малки серии автобуси за Турция, Иран, Тайпе, Полша, Швеция, Норвегия, Великобритания, Нова Зеландия, САЩ, Канада. В Тунис започва сглобяването на модела "283" със специфичен дизайн на каросерията. През 90-те години и първите години на 21 век Русия продължава да бъде основен клиент на "Икарус", като се сключват и няколко договора за сглобяване на автобуси по готови машинокомплекти на територията на Русия. От 1999 г. компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг, който разполага със значителни мощности в цяла Европа. На "Икарус" новите собственици отреждат производството на малки и средни автобуси. Фирмата, значително намалила обема на продукцията си, се съсредоточава в производството на моделите "Е13", "Е14", Е15", "Е91", купувани главно от клиенти от Унгария и скандинавските страни. На 11 декември 2007 г. от завода в Секешфехервар излизат последните три автобуса на вече над стогодишния автобусопроизводител, който прекратява дейност. След няколко безуспешни опита да се откупят акциите и правата над марката, през 2010 г. 18 от нароилите се междувременно малки унгарски автобусопроизводители, обявяват, че купуват марката и започват да произвеждат моделите на фирма "ARC" под марката "Икарус". Така се появяват моделите "V134", "V187", "E127", "E134".
Активен
SOLAR
Потребител герой
Рейтинг: +234/-16
Неактивен
Пол:
Belgium
Публикации: 530
Теми: 53
Активност
0%
ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #3
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 20:56:42 »
Отговор
Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:
7. При наличие на еднакви теми
по-новата ще бъде отстранявана
. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.
Считам, че втората тема "Икарус history" е интереса и затова не я отстранявам.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Активен
ТЪЛКУВАНЕ НА РЕГЛАМЕНТ 561/2006
Trucker_Boy
Потребител герой
Рейтинг: +404/-56
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2630
Теми: 374
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #4
-:
Понеделник, 16 Май, 2011, 21:02:32 »
Отговор
Цитат на: SOLAR в Понеделник, 16 Май, 2011, 20:56:42
Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:
7. При наличие на еднакви теми
по-новата ще бъде отстранявана
. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.
Считам, че втората тема "Икарус history" е интереса и затова не я отстранявам.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Благодаря ,че ги сля.
Обясних на колегата всичко за темите ,но все още е нов тук.
Активен
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
MAN-305
Начинаещ
Рейтинг: +8/-0
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 20
Теми: 0
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #5
-:
Петък, 20 Май, 2011, 09:48:40 »
Отговор
Поздравления за труда
Активен
Механик-водач
Пълноправен потребител
Рейтинг: +60/-10
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 214
Теми: 11
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #6
-:
Неделя, 03 Юли, 2011, 21:13:02 »
Отговор
Да споделя и моите спомени от унгарската легенда...
Първият е някъде от 1971 година когато 3 годишното хлапе го взе баща му да се повози в кабината на модела 180 .Вратите ги управляваше кондукторка ,седяща на отделна платформа в задната част на Икаруса .Автобуса с номер в колона 144 се движеше по сегашната пешеходна зона на град Русе - улица Александровска , спирката му беше пред Съдебна палата .Оттогава доста подобни минаха през ръцете ми ,като последния през 1999 година замина за Вторични суровини .
Сега карам модерни машини ,отговарящи на екостандарти 3,4,5 ...,но ми липсва сладникавия мирис на недоизгорели въглеводороди от стария автобус .....
Активен
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!
Бриги Магнито
Потребител герой
Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 4813
Теми: 304
Активност
0%
Старши некадърник
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #7
-:
Събота, 20 Октомври, 2012, 21:19:12 »
Отговор
Активен
Тариката
Пълноправен потребител
Рейтинг: +18/-16
Неактивен
Публикации: 208
Теми: 11
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #8
-:
Вторник, 05 Февруари, 2013, 13:41:47 »
Отговор
Ikarus E91 градски 18+1места ДВГ+скорости Бенц 120/180к.с.-4249 cm³
Активен
bojo
Пълноправен потребител
Рейтинг: +31/-3
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 154
Теми: 2
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #9
-:
Вторник, 05 Февруари, 2013, 15:42:25 »
Отговор
Бриги,тея отвън правостоящи ли се водат?
Активен
Божо
Люси
Старши потребител
Рейтинг: +73/-7
Неактивен
Пол:
Germany
Публикации: 399
Теми: 7
Активност
0%
Ерудиран тъпанар-каруцар!!
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #10
-:
Вторник, 05 Февруари, 2013, 17:25:41 »
Отговор
Тия се водят правовисящи!!!
Това е все едно гледам 85 линия в София час пик през 1995 година!!!
Имал съм честа да карам Икаруса на баща ми,беше върхово постижение на технологията даже тоя на баща ми беше с 6 скорости нещо нечувано за тия години!!!
Активен
MIMO MS
Начинаещ
Рейтинг: +4/-0
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 44
Теми: 7
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #11
-:
Събота, 23 Март, 2013, 20:41:04 »
Отговор
Никаде не споменавате че Икарус 211 е с двигател ИФА W50 4 цилиндров
Активен
MIMO MS
Начинаещ
Рейтинг: +4/-0
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 44
Теми: 7
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #12
-:
Събота, 23 Март, 2013, 20:48:27 »
Отговор
Ето малко снимки и от мен.
000423085.jpg
(61.31 KB, 640x480 - видяно 1724 пъти.)
000423086.jpg
(41.63 KB, 640x480 - видяно 1657 пъти.)
000423094.jpg
(45 KB, 443x304 - видяно 1715 пъти.)
000423095.jpg
(46.53 KB, 640x406 - видяно 1546 пъти.)
000423105.jpg
(48.16 KB, 640x448 - видяно 1896 пъти.)
000423112.jpg
(49.83 KB, 600x400 - видяно 1947 пъти.)
autowp.ru_ikarus-_avia_553_1.jpg
(533.86 KB, 1024x768 - видяно 1618 пъти.)
ik261.jpg
(129.96 KB, 768x499 - видяно 2874 пъти.)
000423113.jpg
(54.63 KB, 600x386 - видяно 1726 пъти.)
000423128.jpg
(81.55 KB, 320x240 - видяно 1481 пъти.)
Активен
MIMO MS
Начинаещ
Рейтинг: +4/-0
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 44
Теми: 7
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #13
-:
Събота, 23 Март, 2013, 20:51:10 »
Отговор
И още
autowp.ru_ikarus_e94g_1.jpg
(234.79 KB, 1024x768 - видяно 1696 пъти.)
ik290.jpg
(143.64 KB, 768x532 - видяно 1785 пъти.)
000423117.jpg
(48.31 KB, 640x480 - видяно 1641 пъти.)
000423123.jpg
(12.29 KB, 360x259 - видяно 1479 пъти.)
545k.jpg
(42.17 KB, 655x470 - видяно 1548 пъти.)
autobus1.jpg
(283.17 KB, 1600x1200 - видяно 528 пъти.)
autowp.ru_ikarus_c63_1.jpg
(257.27 KB, 1024x768 - видяно 1853 пъти.)
autowp.ru_ikarus_66_3.jpg
(488.67 KB, 1024x768 - видяно 1655 пъти.)
ik545zilb.jpg
(46.28 KB, 637x513 - видяно 1596 пъти.)
ik545zila.jpg
(37.86 KB, 637x474 - видяно 1516 пъти.)
Активен
Тариката
Пълноправен потребител
Рейтинг: +18/-16
Неактивен
Публикации: 208
Теми: 11
Активност
0%
Re:Автобусите Ikarus
«
Отговор #14
-:
Вторник, 30 Април, 2013, 11:22:36 »
Отговор
Шофьорите на икаруси казват:"Това е най-здравия автобус в света,защото нищо не му се чупи и няма електроника.Е вярно няма никакъв комфорт,ама това е друг въпрос!"
Активен
Етикети:
Страници: [
1
]
2
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...