Автобусите Ikarus
Форум на българските шофьори
Петък, 17 Май, 2024, 04:45:21 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Автобусите Ikarus  (Прочетена 12625 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« -: Понеделник, 16 Май, 2011, 19:44:39 »
ОтговорОтговор


Икарус е производител на автобуси и тролейбуси разположен в Будaпеща, Унгария. Компанията е създадена през 1895 като Uhri Imre Kovács- йs Kocsigyártó Üzeme.
След Втората световна война работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. След 1971 година най-голям износ се извършва в СССР и ГДР След 1999 компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг.


 


Това е най-попуярният и познат модел "Икарус 280"
 



 
Двойно-съчленен Икарус. Такъв в България не е имало.
 
Една легенда на градския транспорт си отива
 
Ето и един Икарус 260
 
 
Назад във времето: Икарус 620

 


 
Икарус 211
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 16 Май, 2011, 19:44:39 »

 Активен
tcvetan161
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-3
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 83
Теми: 16



Активност
0%


« Отговор #1 -: Понеделник, 16 Май, 2011, 19:53:03 »
ОтговорОтговор

Икарус е бил хубав за времето си. Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Понеделник, 16 Май, 2011, 19:53:03 »

 Активен
tcvetan161
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-3
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 83
Теми: 16



Активност
0%


« Отговор #2 -: Понеделник, 16 Май, 2011, 20:07:20 »
ОтговорОтговор

През 1949 г. работилницата за автомобили е национализирана и слята с авиационния производител "Ikarus", чието име приема новото обединено предприятие. "Икарус" бързо се налага като един от основните производители на автобуси в Източния блок. Като член на СИВ, Унгария се специализира в производството на автобуси и става един от най-големите производители на автобуси в света. През 1955-56 с новите модели Икарус 620,630 международните продажби се увеличават и са насочени към станите от Източна Европа, Китай, Египет. През 1962 г. "Икарус" е избран за основен производител на автобуси в рамките на Съвета за икономическа взаимопомощ. С оглед на разширяващото се производство, през същата година влиза в експлоатация нов завод в град Секешфехервар. През 1963 г. е представен съчлененият модел градски автобус "Икарус 180", който е призван да задоволи нуждите на бързо разрастващите се градове в страните от социалистическия лагер. От средата на 60-те години до 1973 г. този модел и неговият единичен вариант "Икарус 556" се изнасят в големи количества в СССР, ГДР, България (само моделът 180), Румъния. Нов етап в развитието на предприятието започва през 1967 г., когато е представен нов концептуален модел туристически автобус "Икарус 250". Притежаващ съвременен дизайн (дело на фирмения дизайнер Ласло Финта), новият модел печели няколко награди на международни конкурси. "Икарус 250" се певръща в "баща" на цяло семейство модели с различно предназначение и унифициран дизайн. През 1971 г. на базата на този модел са представени новите градски автобуси "Икарус 260" (единичен) и "Икарус 280" (съчленен), които се явяват наследници на моделите 556 и 180. През 1973 г. започва серийното им производство и износа за страните от СИВ, както и някои несоциалистически страни като Перу, Тунис, Венецуела, Турция, Гърция и др. През 1977 г. се появява и съчлененият модел "Икарус 286", предназначен за американския и канадския пазар. "Икарус 286" се произвежда през 80-те години съвместно с американския и канадския производители, съответно "Crown" и "Orion", които монтират двигателя и вътрешното обзавеждане на салона. Краят на 70-те години е времето, когато "Икарус" въвежда практиката на окончателно сглобяване на готови машинокомплекти в някои от държавите, където изнася продукцията си. Такива са Ирак, Ангола, Либия. За тези страни с тропически климат "Икарус" разработва редица модели с различно предназначение и капацитет, като повечето от тях се снабдяват с агрегати (двигатели, скоростни кутии, климатици и др.) на западни производители, с установени традиции в съответната държава. Съществува и практиката на изготвяне само на каросерии, пригодени за монтиране на шасита "Рено", "Мерцедес" и др. Редица модели се появяват и във варианти с десен волан за държави като Мозамбик и Танзания. През 80-те години "Икарус" разработва нови унифицирани като дизайн серии градски и междуградски/туристически автобуси съответно "400" и "300". Създават се новите модели с понижен под и задно разположение на двигателя "410", "415", "435" (съчленен) и др. Същевременно се появява богата гама от високоподови туристически автобуси. В сътрудничество с многобройни чужди производители "Икарус" навлиза и в нишата на "миди" и "мини" автобусите. Пример за това е и прототипът на малкия автобус "Икарус 543.70", проектиран съвместно с "Балканкар" през 1983 г., предназначен за българския пазар, който обаче не влиза в серийно производство. Въпреки сериозните постижения в разработването на нови модели, заради непазарната стопанска логика в социалистическия лагер и засилващите се икономически проблеми през 80-те години, "Икарус" не успява да ги въведе в серийно производство, за сметка на което продължава масовата продукция на остарелите вече модели от серията "200". "Икарус" посреща икономическите и политическите промени от края на 80-те години със значителни дългове от страна на СССР, които предизвикват и началото на упадъка на фирмата. Сигурните до този момент пазари на Източна Европа се свиват драстично. Фирмата е раздържавена. Епизодично се произвеждат малки серии автобуси за Турция, Иран, Тайпе, Полша, Швеция, Норвегия, Великобритания, Нова Зеландия, САЩ, Канада. В Тунис започва сглобяването на модела "283" със специфичен дизайн на каросерията. През 90-те години и първите години на 21 век Русия продължава да бъде основен клиент на "Икарус", като се сключват и няколко договора за сглобяване на автобуси по готови машинокомплекти на територията на Русия. От 1999 г. компанията е собственост на Ирисбус, френско-италиански холдинг, който разполага със значителни мощности в цяла Европа. На "Икарус" новите собственици отреждат производството на малки и средни автобуси. Фирмата, значително намалила обема на продукцията си, се съсредоточава в производството на моделите "Е13", "Е14", Е15", "Е91", купувани главно от клиенти от Унгария и скандинавските страни. На 11 декември 2007 г. от завода в Секешфехервар излизат последните три автобуса на вече над стогодишния автобусопроизводител, който прекратява дейност. След няколко безуспешни опита да се откупят акциите и правата над марката, през 2010 г. 18 от нароилите се междувременно малки унгарски автобусопроизводители, обявяват, че купуват марката и започват да произвеждат моделите на фирма "ARC" под марката "Икарус". Така се появяват моделите "V134", "V187", "E127", "E134".

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SOLAR
Потребител герой
*****

Рейтинг: +234/-16
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Belgium Belgium

Публикации: 530
Теми: 53



Активност
0%

ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ


encho.ganev
« Отговор #3 -: Понеделник, 16 Май, 2011, 20:56:42 »
ОтговорОтговор

Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:

7. При наличие на еднакви теми по-новата ще бъде отстранявана. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.

Считам, че втората тема "Икарус history"  е интереса и затова не я отстранявам.

ЛЕКИ ПЪТИщА !


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #4 -: Понеделник, 16 Май, 2011, 21:02:32 »
ОтговорОтговор

Двете теми за Автобусите Ikarus и histori са слети. Основание:

7. При наличие на еднакви теми по-новата ще бъде отстранявана. Създадени теми с еднакво съдържание в различни раздели ще бъдат отстранявани. Създадена тема в неподходящ раздел ще бъде премествана. Създадени теми с близко съдържание в един раздел ще бъдат обединявани под общото заглавие на най-късно създадената.

Считам, че втората тема "Икарус history"  е интереса и затова не я отстранявам.

ЛЕКИ ПЪТИщА !





Благодаря ,че ги сля.
Обясних на колегата всичко за темите ,но все още е нов тук. Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
MAN-305
Начинаещ
*

Рейтинг: +8/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 20
Теми: 0



Активност
0%


« Отговор #5 -: Петък, 20 Май, 2011, 09:48:40 »
ОтговорОтговор

Поздравления за труда

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Механик-водач
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +60/-10
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 214
Теми: 11



Активност
0%


« Отговор #6 -: Неделя, 03 Юли, 2011, 21:13:02 »
ОтговорОтговор

Да споделя и моите спомени от унгарската легенда...
Първият е някъде от 1971 година когато 3 годишното хлапе го взе баща му да се повози в кабината на модела 180 .Вратите ги управляваше кондукторка ,седяща на отделна платформа в задната част на Икаруса .Автобуса с номер в колона 144 се движеше по сегашната пешеходна зона на град Русе - улица Александровска , спирката му беше пред  Съдебна палата .Оттогава доста подобни минаха през ръцете ми ,като последния през 1999 година замина за Вторични суровини .
Сега карам модерни машини ,отговарящи на екостандарти 3,4,5 ...,но ми липсва сладникавия мирис на недоизгорели въглеводороди от стария автобус ..... Тъжен Тъжен Тъжен Тъжен Тъжен Тъжен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1859/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: Събота, 20 Октомври, 2012, 21:19:12 »
ОтговорОтговор

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Тариката
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +18/-16
Неактивен Неактивен

Публикации: 208
Теми: 11



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #8 -: Вторник, 05 Февруари, 2013, 13:41:47 »
ОтговорОтговор

           
Ikarus E91 градски 18+1места ДВГ+скорости Бенц 120/180к.с.-4249 cm³   

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
bojo
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +31/-3
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 154
Теми: 2



Активност
0%


bojo.neli
Ел. поща
« Отговор #9 -: Вторник, 05 Февруари, 2013, 15:42:25 »
ОтговорОтговор

Бриги,тея отвън правостоящи ли се водат? Смотан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Божо
Люси
Старши потребител
****

Рейтинг: +73/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 399
Теми: 7



Активност
0%

Ерудиран тъпанар-каруцар!!


liusi.nikolov@gmail.com LNikolov76
Ел. поща
« Отговор #10 -: Вторник, 05 Февруари, 2013, 17:25:41 »
ОтговорОтговор

Тия се водят правовисящи!!!
Това е все едно гледам 85 линия в София час пик през 1995 година!!!
Имал съм честа да карам Икаруса на баща ми,беше върхово постижение на технологията даже тоя на баща ми беше с 6 скорости нещо нечувано за тия години!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
MIMO MS
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 44
Теми: 7



Активност
0%


« Отговор #11 -: Събота, 23 Март, 2013, 20:41:04 »
ОтговорОтговор

Никаде не споменавате че Икарус 211 е с двигател ИФА W50 4 цилиндров

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
MIMO MS
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 44
Теми: 7



Активност
0%


« Отговор #12 -: Събота, 23 Март, 2013, 20:48:27 »
ОтговорОтговор

Ето малко снимки и от мен.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 000423085.jpg (61.31 KB, 640x480 - видяно 1724 пъти.)

* 000423086.jpg (41.63 KB, 640x480 - видяно 1657 пъти.)

* 000423094.jpg (45 KB, 443x304 - видяно 1715 пъти.)

* 000423095.jpg (46.53 KB, 640x406 - видяно 1546 пъти.)

* 000423105.jpg (48.16 KB, 640x448 - видяно 1896 пъти.)

* 000423112.jpg (49.83 KB, 600x400 - видяно 1947 пъти.)

* autowp.ru_ikarus-_avia_553_1.jpg (533.86 KB, 1024x768 - видяно 1618 пъти.)

* ik261.jpg (129.96 KB, 768x499 - видяно 2874 пъти.)

* 000423113.jpg (54.63 KB, 600x386 - видяно 1726 пъти.)

* 000423128.jpg (81.55 KB, 320x240 - видяно 1481 пъти.)
Активен
MIMO MS
Начинаещ
*

Рейтинг: +4/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 44
Теми: 7



Активност
0%


« Отговор #13 -: Събота, 23 Март, 2013, 20:51:10 »
ОтговорОтговор

И още

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* autowp.ru_ikarus_e94g_1.jpg (234.79 KB, 1024x768 - видяно 1696 пъти.)

* ik290.jpg (143.64 KB, 768x532 - видяно 1785 пъти.)

* 000423117.jpg (48.31 KB, 640x480 - видяно 1641 пъти.)

* 000423123.jpg (12.29 KB, 360x259 - видяно 1479 пъти.)

* 545k.jpg (42.17 KB, 655x470 - видяно 1548 пъти.)

* autobus1.jpg (283.17 KB, 1600x1200 - видяно 528 пъти.)

* autowp.ru_ikarus_c63_1.jpg (257.27 KB, 1024x768 - видяно 1853 пъти.)

* autowp.ru_ikarus_66_3.jpg (488.67 KB, 1024x768 - видяно 1655 пъти.)

* ik545zilb.jpg (46.28 KB, 637x513 - видяно 1596 пъти.)

* ik545zila.jpg (37.86 KB, 637x474 - видяно 1516 пъти.)
Активен
Тариката
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +18/-16
Неактивен Неактивен

Публикации: 208
Теми: 11



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #14 -: Вторник, 30 Април, 2013, 11:22:36 »
ОтговорОтговор

Шофьорите на икаруси казват:"Това е най-здравия автобус в света,защото нищо не му се чупи и няма електроника.Е вярно няма никакъв комфорт,ама това е друг въпрос!"

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!