Мда, днес се промени времето в BG и ми минава мисълта ,че скоро зимата ще дойде.
Вече караме "модерни" камиони и не обръщаме достатъчно внимание (дори никакво) на подготовката.
А трябва.
Акумулатор ,стартер,алтернатор, кога за последно ги поглеждахте (електролит,окиси, изолация на кабелите,шумове ,виене ,стържене ит.н.).
Въздушна инсталация- конденз, смяна дехидратор, (има даже специален антифриз за въздушната инсталация).
Горивна инсталация- филтри, добавки за горивото,резервоар (проверка за вода и боклуци).
Гуми, Спирачки,гресиране(или ще чакаме от солта всичко да ръждяса и блокира).
Лопата ,кирка,вериги,(даже от Гърция си взимах луга в чувал и си го карах на шасито на влекача пред лафета).
Не на последно място и проверка на печката !
Прави ли ги някой тези неща или всички като закъсаме тогава се сещаме....
Баце че ко да му гледаш на акумулацията щом цело лето у жегите кога се изпарява туй -онуй не си го гледал и дянат значи мое да си сигурен ,че ше издяни и зимата.
Стартера кво ше му гледаш ,освен да му пребаеш против уроки друго не се сещам .
Относно антифризчето и имаше и някво гелче за въздуха да не замръзва т,турни си при наличието на дехидратор ше останеш максимално доволен ,но тъй като има по-компетентни и са ше ми развихрят една теорийка как ставало и как не знам си кво,плийз спестете си ги.До ден днешен у въздух нищо не съм слагал и все още никъде не съм аварирал.
Успех със зимният ден и не забравяйте да вдигнете кабината профилактично,та да сте сигурни,че зимата кат метнете котва нейде ще се вдигне.
Единственото нещо,което ви давам извън бъзика като съвет е-сменете си горивните филтри преди студа обикновенно там има малко водичка понякога и кат дойде Сечко,а честито,но пък нямате и гаранция,че като ги смените вашия петролен дилър дали няма да ви набута ,,първокласна стока,, тъй че кво излиза ич не се абете за щуротии. ;) ;)
И на мен не ми се иска ,честно казано, ама няма начин.
Утре и други ден мисля да отделя време за това.
Най-малкото ще пусна печката да видя дали работи. Ще премеря антифриза и гъстотата на електролита, преглед на клемите на акумулатора , точна конденза ,и без това имам малко нафта може и там да пусна малко от пробката-да изтекат мизериите ,горивен филтър няма да сменям -имам резервен в кабината. Има и друго но ако остане време.
Имах един шеф така вършеше нещата ,че преди зимата слагаше масло 15W/40 а на пролет 20W/50 мисля ,че е много хитро за стари камиони.
Ето ме и мен -тренировки на сухо
аз като гледам на последната снимка на къде си тръгнал май-няма да са на сухо тренировките :Д
Ко стана приключи ли ТО-то че глеам вече баце годжи честити първио снег.
Навремето май правеха зимен ден или нещо от сорта,броеха кой колко китки,лопати и синджири има и съответно имат ли дръжки или не.
;) майтап бре,ма правеха нещо.
Много добра идея.
Не знам само от къде да си ги купя.
Цитат на: bizzart - Сряда, 14 Декември, 2011, 12:49:26
Не знам само от къде да си ги купя.
Виждал съм ги в Швеция.
Цитат на: bizzart - Сряда, 14 Декември, 2011, 12:49:26
Не знам само от къде да си ги купя.
Производител: http://rud.com/en/produkte/snow-chains/rotogrip.html
Представител в България: http://www.piubultec.bg/
Такива вериги за първи път видях 95-96год на някакъв хенгер и тогава останах доста учуден.
Като се замисля, този модел вериги, дали помага при спиране? Или колелото блокира и когато спре, тогава?
Цитат на: Mandor - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 12:58:28
Като се замисля, този модел вериги, дали помага при спиране? Или колелото блокира и когато спре, тогава?
Не че ги чувам нещата,но въпросните вериги служат за потегляне само и единственно.Факт е че ги има от време оно и посредством завъртането на джаджата се подават под гумата и по този начин помагат да отлепиш зимата по некой сукак.
Аз не съм мноо фен на веригите и освен ,че помага при преспи от снежец при други условия като стабилен лед е малко по скоро като кънкьор с кънки и вместо да помагат повечко вредят,но както казах не ги чувам нещата,тъй че ...
Аз пък мисля, че класическите вериги са най-ефикасни именно на лед - впиват се в него и подобряват сцеплението. В мек сняг просто рият, особено, ако са единички.
На лед нищо не помага. Имам в предвид черен лед- когато конденза от мъглата замръзне по асфалта. На сняг също не помагат ако затънеш и тогава се опитваш да ги сложиш. Единственото спасение е когато ги сложиш предварително.Истината за мен са двойките, само че са много трудни за слагане.
Кой говори за "черен" лед? Имам предвид утъпкан върху пътя лед. А и кой левак ще сложи вериги когато асфалта е оголен? Та те ще се изпилят само за няколко километра.
Един въпрос от мен -нормално ли е да омекнат гумите зимно време и трябва ли да се допомпват или след като тръгнеш те сами ще си възвърнат налягането когато загреят.Направи ми впечатление , че са на по 8бара при условие ,че бяха напомпани преди време 8,5бара при изисквано от производителя 9бара. Защо питам. Защото една гума се мери на студено колко налягане има и един бар по ниско на цялата композиция води до повече разход на гориво. На времето с гондолата ги помпах 10-10,5 бара и като ги премеря топли показваха 11-11,5 бара но там товарите и естеството на работата са екстремни.
Нормално е. Като загрее гумата и налягането в нея се повишава. За това се мери на студено. Не се притеснявай, това загряване е предвидено и гумата е достатъчно здрава, да го издържи.
А неправилно напомпаната гума, освен повишен разход на гориво, се износва по-бързо.
А какво мислите за азота?
Хубавото на помпането на гуми с азот е ,че лятно време не се загрява гумата от натоварването на композицията по време на движение и по високите температури.Вие какво мислите за азота?