Момци да Ви питам ,какви са плюсовете на дисковите спирачки при ремаркенцата в сравнение с добрият стар барабанец.
"Не се обслужват"(гресират регулират), механизмът е скрит зад маншони, по-леки са като тегло, като площ за охлаждане дисковете са по-добре(дори да не са вентилирани),тоест к.п.д. е по голямо, но това означава по бързо износване и стареене(напукване ) . Единственото място, където барабаните се представят по-добре е при тежки външни условия(кал,вода, сол, и т.н). Но дори и там зависи от модела (има апарати с тасове на диска) и подръжката.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 12:52:19
"Не се обслужват"(гресират регулират), механизмът е скрит зад маншони, по-леки са като тегло, като площ за охлаждане дисковете са по-добре(дори да не са вентилирани),тоест к.п.д. е по голямо, но това означава по бързо износване и стареене(напукване ) . Единственото място, където барабаните се представят по-добре е при тежки външни условия(кал,вода, сол, и т.н). Но дори и там зависи от модела (има апарати с тасове на диска) и подръжката.
Интересно ,а откъм цена на подръжка нещо?
Комплект втулки и маншони около 400лв.
маншони за буталата около 80лв.
феродо 160-280лв.
Апарат- 800лв.-втора употреба в Гърция нов много над хиляда стига до 2000лв.
диск около 200 лв.
Интересна тема, която ме кара да питам дали към барабанни спирачки може да се сложи ABS?
И ABS и датчици за износване на феродото ,ESP, EBS няма никакъв проблем даже се слага . Зависи как искаш да поръчаш ремаркето .Въздушната инсталация е една и съща ,но при дисковете работи на по голямо налягане (учил съм някога защо, но ако почна ще се изложа).
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:24:51
И ABS и датчици за износване на феродото ,ESP, EBS няма никакъв проблем даже се слага . Зависи как искаш да поръчаш ремаркето .Въздушната инсталация е една и съща ,но при дисковете работи на по голямо налягане (учил съм някога защо, но ако почна ще се изложа).
В такъв случай дисковите спирачки са по-ефективни от барабанните.
Да по-ефективни са. Но (винаги има но) малко хора знаят как да ги подържат. Свикна ли са с барабаните ,а те имат особеността(преимущество) да работят с много големи луфтове(в последствие) ,което е неправилно.
Очакват и и при дисковете да е така НО остават изненадани в последствие.
На запад подръжката и грамотността на хората е друга и затова новите камиони и ремаркета са на дискове но се предлагат и като специално изпълнение и барабани( получих такава гондола чисто нова ).
Именно от по-големите луфтове барабаните са по-неефективни , но ако се обират навреме хлабините не отстъпват на дисковите !Но пък с дисковите системите за сигурност сработват по-адекватно и го няма разтрисането на камиона като при барабанните! Въпреки това аз съм по-доволен от барабанните - някак по-нормално спира с тях камиона ! И двата модела си имат предимства и недостатъци ,според мен !
От скоро карам композиция с дискови спирачки - трябва ли да обръщам някакво по-специално внимание на нещо ?
Не става дума за хлабини от разрегулирани тресчотки. Луфтове може да има във втулките ,в самите тресчотки,дори при малко подбити ролки и ексцентрик пак работят спирачките.
Хода на буталото е по-голям и е в състояние да обере тези луфтове.Хората си мислят ,че и така с луфтове може да се кара.
Хода на буталата при дисковете е много по-малък.
Ако те интересува има цяла тема, но не вярвам да не си я видял до сега.
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=868.0)
Ми всъщност съм я виждал , ама сега не се сетих за нея и не знаех че толкова много е изписано в нея :-[ Малко като "кон с капаци" съм . Май множко ми идват разделите ::)
Цитат на: godji - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 15:13:46
Ми всъщност съм я виждал , ама сега не се сетих за нея и не знаех че толкова много е изписано в нея :-[ Малко като "кон с капаци" съм . Май множко ми идват разделите ::)
Можеш да "сгънеш" тези раздели, към които нямаш интерес. Това става с минуса до името на самия раздел. Ако пак ти потрябва да се показва, натискаш плюса и готово. То на мен не само разделите, ами и темите и публикациите ми идват в повече напоследък. Не се оплаквам от това, но ми става трудно на моменти да чета всичко. ::)
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръжка дисковите ми харесват повече. На дисковите един сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора.Един сваля гумата другите двама сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превъртяли и става дълга и широка :) .За това на мен ми харесват повече дисковите.
Причина за редакция : Правопис
Цитат на: MagnuM - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:46:26
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръшка дисковите ми харесват повече. На дисковите 1 сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора. 1 сваля гумата другите 2 сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превартяли и става дълга и широка :) За това на мен ми харесват повече дисковите.
Баце на ремаркенце с барабанни спирачки не е баш така може да развиеш гайката на главината и гумите и барабана са история. ;)
Цитат на: MagnuM - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 21:46:26
Не съм шофьор, но искам да стана и работя за сега в на баща ми сервиза и откъм подръшка дисковите ми харесват повече. На дисковите 1 сваля гумата другия маха старите накладки и слага други, а другия почва да сваля другата гума и т.н докато на барабаните са нужни повече хора. 1 сваля гумата другите 2 сваля барабана после свалят челюстите почва да избива старото феродо докато през това време се сваля от другата страна (или другия мост) докато се изчука феродото идва другите челюсти почват се и те да се изчукват, през това време се набива новото феродо. После обръщане на матраците ако са превартяли и става дълга и широка :) За това на мен ми харесват повече дисковите.
Всичко е много относително.
Като пример мога да дам: смяна на диск на диференциал на камион с редуктор.
Сваля се всичко:гуми, редуктор ,главина , лагери,апарат за да извадиш
диска
Е чакайте са малко тук си дъдрим за ремаркенца при тех на болшинството редуктор няма.
И го мъцнах на пича само като идея ,тва дали ше си свалиш гумата,а после барабана или директно всичко си е въпрос на личен избор и въпрос на технически обсоятелства.Са ако барабана е сдал богу дух и трябва да се цикли или подменя или па требва се капне с електрожена ;) си е отделен въпрос и е неизбежно отвъртането на гайките на гумето,но ако е само феродце,счупена пружина нещо хебелче или бем ли го още кво казвам може да се разглоби цялото с един замах и една гайка,въпрос на избор.
Казвам го защото при проблем на задно колело с барабанни спирачки и редуктор в един сервиз почнаха ми развиват капачката на редуктора за да сваляли всичко комплект е от са да ви кажа няма такъв филм,свалянето по този начин е мисия невъзможна поради малките зъбчета и е много тъпо решение като изпълнение,единственното нещо което постигнаха е теч от редуктора,а той взима масълце от диферинциала,което си означава от нема нищо си такова таковата.
Ей всъщност сори за спама нещо се отплеснах.
При спиране барабана се нагрява и се разширява, т.е. отпуска. А при диска топлинното разширение всъщност помага, защото е в посока накладките.
Цитат на: Alexander - Петък, 24 Февруари, 2012, 23:02:22
При спиране барабана се нагрява и се разширява, т.е. отпуска. А при диска топлинното разширение всъщност помага, защото е в посока накладките.
Баце и при двете се разширява и отпуска бре.
А тва с помагането го мани,че ако мноо се разшири диско вземе та блокира,при барабано такива дертове нема. ;)
Цитат на: admin - Четвъртък, 22 Септември, 2011, 13:08:50
Интересна тема, която ме кара да питам дали към барабанни спирачки може да се сложи ABS?
По-въпроса-Моята кола е с дискове отпред и барабани отзад и е с АБС