Лятото си отиде и дойде есента. Обаче след нея ще дойде и зимата. А ние трябва да сме подготвени за снега и поледиците, които тя ще ни донесе. Споделете какви гуми сте или бихте избрали за своя автомобил?
От 8 години залагам само и единствено на марката ,,LASSA". Произведени в Турция, по лиценз на ,,Гудиър".
Gislaved Eurofrost 3 - тази зима ще им е втора .
Цитат на: godji - Понеделник, 03 Октомври, 2011, 22:39:19
Gislaved Eurofrost 3 - тази зима ще им е втора .
Гледах в "Метро" Gislaved, но са произведени в Румъния и не ми вдъхват голямо доверие. Освен това по неразбираеми причини не предлагат размер, който ми трябва.
Не съм доволен от Marangoni :(
Цитат на: abator - Вторник, 04 Октомври, 2011, 00:42:16
Не съм доволен от Marangoni :(
А аз не съм доволен от Maloya. Бяха произведени в Холандия, поне така пишеше. Обаче при прехвърляне на друга джанта, при напомпване едната гума изгърмя и се разцепи. А беше на максимум 20000 км.
Карам само с чисто нови гуми и ги сменям на 3-4 зими. Послените с които съм са корейски и съм много доволен. За кола със задно или с предно, газят до 20 см сняг и се изкачвам по баири с тях. Карам съм и на лед, поледица и до 20 км/ч държат колата залепнала и устойчива.
Цитат на: admin - Понеделник, 03 Октомври, 2011, 22:42:59
Цитат на: godji - Понеделник, 03 Октомври, 2011, 22:39:19
Gislaved Eurofrost 3 - тази зима ще им е втора .
Гледах в "Метро" Gislaved, но са произведени в Румъния и не ми вдъхват голямо доверие. Освен това по неразбираеми причини не предлагат размер, който ми трябва.
Моите също са произведени в Румъния , но не са дали дефект ако те е страх. Имат един недостатък - от много мек материал са и свършват бързо . Трябва да се карат наистина само зимата ! Потърси ги на други места . Защо трябва да са от Метро?! Само че да са от 3 серия . За по-новите не съм чул добри отзиви !
Мойта мецка си мааа и зиме и лете вече 3 годинка със зимни гуми Корморанче не им знам модело ма стаат летото малко се лизга и пищи ма ич да не ти е.
Тва по темата.
Инак имам питане за течни вериги или с други думи химията у флаконче,веднъж ми се наложи да въртим гуми у едно фирме и от мързел пръснах и издрасках,проблема е че не може да ми служи за пример ,защото бая си бех дрифтирал,та ако някой има по-богат житейски опит да мъцне на бацко.
Вече трета зима ще съм с Gislaved Nord Frost на едната кола. Супер са на дълбок сняг, но на мокро има какво да се желае. На другата ми кола втора зима ще търкалям Matador Nordicca MP59, за евтина гума добре се справя :)
Здравейте колеги . Форумът е супер готин , добре е да има и раздел за млади шофьори на товарни камиони , някакви напътствия указания съвети от опитни колеги .
По темата ЗА ГУМИТЕ - АЗ използвам Клебер много хубави на сняг , бавно се износват .
Недостатък им е шумът , лек е но минеш ли през вода стават доста шумни .
Следващите ще са втора ръка 25 лв бройката на пазара в СТАРА ЗАГОРА .
Пак идва зима и започнах да се оглеждам за зимни гуми. Ето една примерна страница с повече от 20 предложения. Интересуват ме обаче тези с единична цена на гума до 80 лева. Ще се радвам, ако ми посочите марка гуми, за които имате свои лични впечатления.
http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advanced_search_result.php?s=165&h=%2F70&r=R13&categories_id=2&manufacturers_id=
BF Goodrich :) уникално издръжливи.
Цитат на: !.!.! - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 16:31:44
BF Goodrich :) уникално издръжливи.
Карал съм с нови летни, такива и след по-малко от година, продадох колата. Не помня точно. Зимни Тойо, бях доволен. Лошото е, че голям пробег и добро поведение, най-вече коефициент на триене, са обикновено противоположни неща. Фаерстон, са такива, много пластмаса, трудно износване... и трудно спиране. Преди години, имаше проблеми в Съединените Щати.
http://www.gumi7.com/bg/tires.html?tire_width=155&tire_height=70&tire_diameter=13&brand_id=0&tire_type=1&search_type=1&submitSearch= Аз също препоръчвам ЛАСА за сняг са без забележка.
Вече пета година карам с ЛАСА и съм много доволен,специално за сняг и студ ЛАСА са отлични.
Здравейте колеги,по темата относно зимните и летните гуми има много какво да се каже.Според мен най-добре е човек да има два комплекта джанти:стоманени със зимни гуми и алуминиеви с летни гуми.Категорично не одобрявам да се кара целогодишно със зимни гуми,причините за това са страшно много.Относно марките както се казва кучето скача според тоягата.Аз лично не пестя от това,в момента и зимните и летните ми гуми са NOKIAN-произведени са във Финландия-много съм доволен.Преди това съм ползвал Холандската марка VREDESTEIN-също са много добри.Пожелавам ви да сте здрави преди всичко и да нямате неприятни зимни ситуаций на пътя.
Цитат на: Pepi Nikolov - Петък, 28 Септември, 2012, 07:48:40
...
Според мен най-добре е човек да има два комплекта джанти:стоманени със зимни гуми и алуминиеви с летни гуми.Категорично не одобрявам да се кара целогодишно със зимни гуми,причините за това са страшно много.
...
По първото изречение, така съм и аз. На всички коли, съм бил така. А, нещо против, да се "доизносват" зимните, които вече не стават за зимата, да се карат лятото? Да, не са подходящи за тези температури, но в България сме, на български заплати.
За камиона БРИДЖСТОУН,от тоя граифер на копчетата-много добри у снег ;)
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 29 Септември, 2012, 18:15:32
По първото изречение, така съм и аз. На всички коли, съм бил така. А, нещо против, да се "доизносват" зимните, които вече не стават за зимата, да се карат лятото? Да, не са подходящи за тези температури, но в България сме, на български заплати.
Колега трябва да призная че си прав,за заплатите имам предвид,но какво да се прави все пак сме родени тук.Нямам против да се "доизносват" старите зимни гуми през лятото(при мен не може да стане защото съм на различен цолаж).Но трябва да се отчете и факта че зимните гуми на горещия асфалт през лятото имат съвсем други характеристики при спиране и в завой от летните.Така че е въпрос на личен избор,аз компромиси с това не правя.
Днес в Благоевград заваля сняг и въпреки, че само на места е леко заснежено, бързам да се похваля с новите си четири зимни гуми Falken. Засега е рано да споделя впечатления, но ако продължи да вали и натрупа, ще пиша отново.
Цитат на: admin - Неделя, 09 Декември, 2012, 20:53:08
Днес в Благоевград заваля сняг и въпреки, че само на места е леко заснежено, бързам да се похваля с новите си четири зимни гуми Falken. Засега е рано да споделя впечатления, но ако продължи да вали и натрупа, ще пиша отново.
Невероятни гуми, ще ги усетиш и като натрупа поне 20-25 см сняг , само как тръгва колата, все е едно 4х4. А и спирането е здраво. 5 зими ще си с тях. На утъпкан сняг не ги карай повече от 70км, че се усеща едно приплъзване, но ще свикнеш. На поледица залепват и с 20км/ч ще караш, без мърдане и пързаляне. Бях с такива преди 6 г и бях възхитен от зимна гума на дълбок сняг и внезапно попадане на поледица. Сега съм с Ханкок на едната и Мишлен на другата, но разлика няма. Ханкок го карам 4 г от чисто нов и вероятно още 2 г ще издържат. Катерил съм планински път с 25 см неотъпкан сняг, час след като стигнах на кафето на върха, дойдоха след мен и снегорините . Мишлена е втора употреба за мен, но на 10 000км от колата на приятел. Меки и евтини гуми са, за мен :)
Имаш право по отношение на леда. На места беше замръзнало днес и въпреки, че карах повече от внимателно, нито веднъж не усетих някъде колата да поднесе. Все едно наистина се лепят за леда. Ще ги пробвам и на сняг и ще пиша как се представят.
Преди малко излизах с колата. Не повярвах че е заваляло сняг. До 8 часа нямаше ни дъжд, ни сняг. Така към 10 тръгвам и в един голям баир усещам как на 2-ра на места пробуксува. Тръгнах да се прибирам и реших да не рискувам да спускам баира. Минах по заобиколен път с малък наклон, но с един завой и както си мислех че всичко е наред задницата ме изпревари и се завъртях. Гумите са ми ласса и миналата година не съм имал проблеми, но до сега не съм карал в такава ситуация с току що паднал сняг и никои не е минал по пътя.
На моята кола съм с Марангони, но не съм доволен от тях. На сняг се представят горе-долу добре, но на лед и мокър асфалт се представят зле. Преди години се кефех на снега и си позволявах да вземам някои завои с вратите напред. Веднъж на такъв завой идващия срещу мен се стресна и се бухна в канавката доброволно, въпреки, че не го застрашавах. От тогава си карам и колата и камиона така, че да си стоят стабилно на пътя, независимо от пътните условия.
Цитат на: abator - Понеделник, 10 Декември, 2012, 08:58:34
На сняг се представят горе-долу добре, но на лед и мокър асфалт се представят зле.
Нашето момче , само да ти обадим на ушенце ;) че гумите ти са за сняг а не за лед.
Гуми за лед които да действуват върху такъв ефективно на повече от 25% няма все още изобретени.
stoil nedev, благодаря, че ме осведоми! Не съм от вчера зад волана и може да се каже, че вече не си знам километрите. Със сигурност това не са ми първите зимни гуми, а това означава, че имам някаква база за сравнение. Ако искаш да си говорим коя гума колко процента е ефективна на сняг, лед, асфалт и т.н., няма да стане! Нямам за цел да провеждам някакви тестове. Просто споделям моето мнение.
P.S. Извинявай ако съм малко по-рязък, но така ми отговори, че си шибнах задните части в тавана.
Да използвам темата да питам за мнение преди да купувам.
Имам кола с 17 джанти и Bolt Pattern: 5 lug 4.5 inch or 114.3mm Medium Offset
Искам да сложа 20 джанти и Bolt Pattern: 5 lug 4.53 inch or 115 mm High Positive Offset
Ще успея ли да завия болтовете ? Има разлика в диаметъра на разположението на отворите от 0.7мм
Благодаря
Не ти препоръчвам да правиш подобна замяна. Разликата не е голяма, но със сигурност болтовете ще бъдат "под напрежение" при завиването им.
Ще могат да се монтират. Особено ако са с конусни болтове. Лошото е че при затягането на първият болт, джантата ще се измести към него и това ще доведе до несъвпадане на оста на гумата с оста около която се върти. Като резултат ще има дебаланс и биене дори при идеално балансирани гуми. И както каза Админа болтовете ще са под напрежение и с повишена вероятност да се скъсат.
Като заключение- става за достигане до сервиза, с ниска скорост, но не и за сериозно каране.
Джантите могат да се обработят на фреза - да се направят отвори в съществуващите,съответно и конусите- по дълбоки , и ще легнат съосно.
Не забравяй да провериш и офсета на новите джанти, че може да стане гаф с завиващите колела.
Само че тази операция не е съвсем редна, и не знам как ще погледнат на нея вашите органи по техническото състояние ако я забележат.