Здравейте на всички колеги. На кой от двата камиона бихте заложили, но не като удобство, а като здравина, надежност и сигурност на пътя. Ще ми бъде интересно да проследя вашите мнения по въпроса . :) :) :)
Цитат на: jorko__82 - Четвъртък, 03 Ноември, 2011, 10:53:41
Здравейте на всички колеги. На кой от двата камиона бихте заложили, но не като удобство, а като здравина, надежност и сигурност на пътя. Ще ми бъде интересно да проследя вашите мнения по въпроса . :) :) :)
Труден избор. Личното ми пристрастие обаче клони към DAF.
MAN !
Преди карах МАН тга 440 2007г,а сега карам ДАФ 105.460 2010г.За мен няма място за сравнение МАН-а доста повече ми допада,но това е мое мнение,а ако е ТГА ХХЛ 480 ще съм перфектен душата ми не е алчна толкова ми стига ;D
Като оставям на страна това че МАН с най-голямата си кабина при всички случай е по-удобен от ДАФ с най-голямата му кабина. По от ношение на здравина качество и надежност ДАФ-а е много далеч от истината. Забелязалили сте по пътищата на Европа колко от камионите които виждате с вдигната кабина са ДАФ. Истината е само МАН и конкурентния му сънародник който тази година изби рибата с новия си модел. Сега по темата МАН само МАН
Благодаря на отговорилите :) :) :) а колегите които карат от този модел камиони да не се срамуват а да дават мнения :) :) :)
Карал съм ги идвата,и сега като се замисля на т'ва железо МАНа,нищо не му се е чупило.Ма на ДАФа ,поне тоя който карах ,нещо електрониката се ебаваше.
Даф , карал съм го 2 години без никакви проблеми.
Причина за редакция : Правопис
Евала за темата адаш Жорко 82 но все пак всеки си има мнение аз например за пръв път подкарах камион който беше МАН ТГА18.410 нямах книжка само влекача разбирасе .После с С категория бащами ми даваше да карам композиция с МАН19.403 в Франция по 9ката. И повярвайми няма по удобни и здрави камиони от тях с най-големите кабини просто всичко е там където му е мястото без извити табла на вътре които ти заемат вътрешно пространство като Волво и Даф и други. Нека все пак си дадат мнението хора които са карали по няколко модели и от двете марки . Ще бъде най-обективно.
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=36.165 виж отговор #171
А по темата МАН
Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
Браво +1
Сега по темата.При MAN TGA с двигател от първите модификации (не комонрейл) има един много лош конструкторски недостатък. След определени километри почва да харчи ВОДА. Мястото, от което се получава това е.
-заради EGR-минава тръба с вода през колекторите и от там поради постоянните промени на температурата особено сутрин може да се появи теч.Водата си минава през мотора и не се вижда от никъде.
Говорил съм с специалисти в сервиз и отговора беше -карай до като почне да харчи повече защото за кило -две на седмица не си струва да разглабяме мотора. е след време се увеличава и стига до 5 литра и тогава се оказа ,че се разглабя половината мотор да се отстрани.Но пък има най-хубавата возия от всички кокали които съм карал.
Цитат на: loshdancho - Петък, 11 Ноември, 2011, 21:28:52
Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
Браво +1
Сега по темата.При MAN TGA с двигател от първите модификации (не комонрейл) има един много лош конструкторски недостатък. След определени километри почва да харчи ВОДА. Мястото, от което се получава това е.
-заради EGR-минава тръба с вода през колекторите и от там поради постоянните промени на температурата особено сутрин може да се появи теч.Водата си минава през мотора и не се вижда от никъде.
Говорил съм с специалисти в сервиз и отговора беше -карай до като почне да харчи повече защото за кило -две на седмица не си струва да разглабяме мотора. е след време се увеличава и стига до 5 литра и тогава се оказа ,че се разглабя половината мотор да се отстрани.Но пък има най-хубавата возия от всички кокали които съм карал.
Карах 4-ка с първия двигател на ТГА и не харчеше вода , а беше на 1 200 000 км. Свалянето на колекторите въобще не е половината двигател и се прави за около 2 часа (заедно със сглобяването) ! Явно не си попаднал на специалисти . На същия правихме основен ремонт и още имаше хонинг на цилиндрите , без никакъв ръб от износване .
Не е само това мястото. Другите са -изпуска вода от ангренажната плоча (даже се предлагат отремонтирани)- сваля се
-перката
-оптегач
-алтернатор
-водна помпа
капак на ангранажа
-и още куп дреболии
Има и друго място -през компресора-рядко но възможно място(касаещо не само MAN).
Затова и така ми беше отговорено(докато е малък разхода на вода не си струва ремонта ).
Явно говорим за различни двигатели ! На 410 к.с. ангренажа е отзад и се изважда целия двигател .
Може би защото беше 480 кс.
Това животно не го познавам :) , но един двигател не говори за качеството на камиона ! Не ми се разваляше темата , но - Да имаш да кажеш нещо за скания с 470 к.с.
Бягай далече от нея. Скъпа и трудна за поддръжка. За сметка на това имаш 50кс. да се фукаш получени от въздуха който излиза през ауспуха.
Не съм компетенция ,но мислим Дафинката е по-добрата.
Не съм карал ни едно от двете,но определено Дафинката ше се окаже по от всичко ко се сетите.
На ората със Сканията ше мъцнем ехххххххххххх мечти,ма съскайте си ги и си ги фалете,че инак нема друг кой да го направи.
Аз залагам на DAF.Карал сьм го в различни фирми и никога не сьм имал сериозни проблеми.Докато с МАН сьм брал ядове,а и колеги ,които са карали МАН-ове-при тях сьщо сьм забелязвал доста проблеми и чести повреди.
Ако е за Даф 105, даже не съм се качвал. Даф XF 85, цистерна съм карал малко, много друсаше. А XC 85, модел 2003г, с буре, съвсем малко, бива. Доста съм карал МАН, автобус, няколко месеца ТГА 460, удобни. ТГА-то беше автоматик, малко и там проблеми с електрониката. Всички МАН-ове, имат проблем с охладителната система. Слаба моторна, затова хубав ретардер/интардер. Свикнал съм МАН, за него съм.
Само МАН и никой друг всички други са БОКЛУК
Момци и моми,
По тамичката мисля, че няма база за сравнение! Единия е (Ман) Евро3, другия е Евро 5. Не виждам никъде да се упоменава дали са XXL или супер спейс кабин. Но ако говорим за модели с днешна дата от всички марки мое лично мнение е, че няма к'во да се сравнява(мое лично мнение).
Марката DAF винаги се е стремяла да покаже класа в областа на международния транспорт! Затова на няколко пъти се опитва да фалира поради здравината и качеството. За мене няма по-удобна кабина, странични джобове, качествена возия и не на последно място легловата база! Карал съм Ман, Мерседес, Скания, ... (водещи марки в бранша)
За другото - к'вото и да караш, нека да носи кинта, здраве, късмет, и най-вече разум на пътя! ;)