Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: juli76 - Неделя, 13 Ноември, 2011, 17:59:00

Заглавие: Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: juli76 - Неделя, 13 Ноември, 2011, 17:59:00
Здравейте,интересува ме кой е най-икономичния влекач от гледна точка на разход и поддръжка.Чувал съм добри отзиви за DAF,някой казват че Iveco са икономични но знам че те създават доста проблеми.Повишената мощност фактор ли е в икономията на гориво при дълги преходи или по скоро не,автоматичната скоростна кутия влияе ли негативно на разхода  ?
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 18:21:51
 За момента това е MERCEDES. Ako искащ още инфо защо е така мога да продължа но става досадно .
http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/ (http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/)
Това е до момента а новите модификации са още по икономични.Ще печелим ли с новия Actros
Колкото и да е добро едно превозно средство, въпросът, който вълнува превозвачите, е: колко ще струва и ще мога ли да спечеля с него. Да, новият модел ще е по-скъп от предишния, което всъщност не е изненада за никого. Цените се определят от различните пазари, но общо повишаването на цените ще е в рамките на 4–6% за Евро-5 версия и около 10% за Евро-6.
Остава вторият въпрос – ще можем ли да печелим с него? Най-вероятно отговорът и на този въпрос е да, защото производителят обещава по-нисък разход на гориво при новия Actros в сравнение със сегашния Actros – 6–7% при Евро-5 и 3–4% при Евро-6. Не трябва да пропуснем и факта, че разходът на AdBlue също се очаква да е по-нисък – 5% при Евро-5 версията и 40% при Евро-6. За да се ориентирате сами за степента и възвращаемостта на инвестицията, погледнете сметките в таблицата.
И тъй като са убедени в това, което казват, от Mercedes-Benz провеждат тест от 26 юни до 2 юли, в който Actros 1844 Евро-5, нов Actros 1845 Евро-5 и нов Actros 1845 Евро-6 ще изминат 10 000 км. Резултатите от теста можете да видите на http://www.record-run.com.

                                                          Източник сп.Камиони
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 13 Ноември, 2011, 18:50:52
        Аз, предпочитам по-мощни. Ще цитирам, мнение с което съм съгласен, ако караш по-мощния като слабия, ще е с по-малко гориво. Но, ако го караш с пълна газ по-мощния, харчи повече. Например, тръгват от място и двата след 700-800 метра завой, ще се движат с 40 км/ч. Мощния, ще стигне 90, след това на 40, а по-слабия, 60 и от там на 40. Автоматичната кутия, по-скоро автоматизираната смяна на предавки, за мен изисква повече майсторство. За съжаление, рядко можеш да се довериш, електрониката да я превключва. Когато карам автоматик, минавам на ръчен режим, а и шефа така иска. На магистрала, където се движиш с постоянна скорост и няма смяна е без значение. Обаче, ако приближаваш кръстовище, на ръчен режим, отпуска газта и спира притока на гориво, намаляваш при необходимост с ретардер, спирачки и когато започнеш да ускоряваш започва да изразходва гориво. Ако е на автоматичен режим, след като започне да намалява, на няколко пъти двигателя се форсира, за да мине на по-ниска предавка (с цел моторната да е по-ефективна, дори и когато е с ретардер, пак има моторна). Което е 1-2 литра на 100 км. Ако е поносимо, може на автоматичен режим. В нашата фирма, няма разлика в нормата на автоматична и ръчна, 24 л/100км празен, плюс по 0,4 за тон.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 19:09:22
По-мощният камион харчи по малко на извънградско, в града заради постоянното ускоряване и спиране харчи много повече от по-малко мощния. Но пък си е друго  да разчиташ на мощта при изпреварване и  удоволствието от  скоростта на баира.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Trucker_Boy - Неделя, 13 Ноември, 2011, 19:41:04
Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 19:09:22
По-мощният камион харчи по малко на извънградско, в града заради постоянното ускоряване и спиране харчи много повече от по-малко мощния. Но пък си е друго  да разчиташ на мощта при изпреварване и  удоволствието от  скоростта на баира.


По тази логика , на баир по-мощния ще харчи по-малко ?
Според теб, камионите с автоматична скоростна кутия колко минимум трябва да са мощни за да представят добър разход на гориво ?
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 20:33:28
Ами да по-мощият на баира харчи по-малко заради движението си на по-голяма предавка и по-малкото време за изкачването . На VOLVO  и MAN  съм гледал моментния разход . На Волвото беше 86л/100 на директна.
Една половинка надолу и отиваш на 105 л/100,още една половинка и си на 122л/100  и така до 1 скорост с разход 350л/100 .  На мана беше подобен ,само,че започваше от 82л/100.
За  автоматичните кутии не мога да дам мнение защото не съм карал. за първи път се качих на автоматик на състезанието на VOLVO.
Имам колеги с чипосани SCANIA единия отново смени компа и сега е с 600кс. и за сметка на това му дава разход пълен-празен (гондола за зърно) 32л/100 колкото и да не ти се вярва.Защото по баирите върви на директна или една половинка надолу.
Самото устройство на дизеловия двигател е такова ,че колкото по голям е толкова по малко харчи на тон товар .
погледни кариерните самосвали и корабите .Правят ги все по големи.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: abator - Неделя, 13 Ноември, 2011, 20:56:28
При въпросните автоматици можеш да коригираш предавките. Ако автомата сменя предавките примерно на 1500 оборота, шофьора може да повиши предавката на 1300 оборота. Дори си има и изцяло ръчен режим и камиона нищо не сменя. На мен ми допадат повече такъв вид скоростни кутии, но това си е лично виждане и не ангажирам никого с него.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Trucker_Boy - Неделя, 13 Ноември, 2011, 21:17:11
Благодаря много за информацията , +1 за отговорите.  ;)
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 13 Ноември, 2011, 22:49:26
Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 20:33:28
Ами да по-мощият на баира харчи по-малко заради движението си на по-голяма предавка и по-малкото време за изкачването . На VOLVO  и MAN  съм гледал моментния разход . На Волвото беше 86л/100 на директна.
Една половинка надолу и отиваш на 105 л/100,още една половинка и си на 122л/100  и така до 1 скорост с разход 350л/100 .  На мана беше подобен ,само,че започваше от 82л/100.
...


      Мога да се съглася, с много малко неща. Напоследък карам предимно Рено, повечето с Волво двигател. Съгласен съм, какво показва, като максимален, моментен разход. Това, че за по-малко време, качва баирите, със сигурност, прави по малко моточасове и повече пробег за шофьора на километър заплащане. На осма бърза, максималния разход е 86 л/100, ако скоростта започне да пада и се свали половин надолу. Скоростта се запазва или "пада" по-бавно. Така че, по малкия моментен разход се дължи, че кинетичната енергия преминава в потенциална. Иначе казано, скоростта пада на високи предавки, а на по-ниска се запазва като моментния разход е по-голям. Но при укорени/закъснение е некоректен, не можеш да си направиш извод за този малък участък. Ако по баир, освободим газта, моментния разход става 0. Така докато спре. Можеш да сравняваш подобни неща, например при постоянна скорост, при лек наклон, на темпомат. Да кажем с 70 км/ч можеш на осма-бърза, осма-бавна и седма-бърза. Да обобщя до тук, ако например на осма-бърза, при 90 км/ч даден участък харчи 30 л/100, то на 7-бавна, при 40 км/ч ще харчи не повече от 33 л/100. А е възможно да е същото, че и по-малко. Повечето мнения, са повтаряне на нещо което е чуто и прието за чиста монета. Когато работих в София, Градски Транспорт, имах много колеги, с по 10 и 20 годишен стаж. Както им е казал някой, така си кара цял живот. Най-честото, че като изключиш от скорост, правиш икономия. Което е абсолютно недопустимо за автоматици с хидротрансформатори, каквито са автобусите. Във връзка с темата, автобуса ми беше с 4 скорости. И дали ще се кара на втора или четвърта, нямаше голяма разлика. Въпреки, че на четвърта ще стигнеш по-рано, ще го угасиш, по малко моточасове. А защо, в някой случаи по-мощните са по-икономични, не съм сигурен. Може би, защото не са постоянно на товарени на 100%, както е при по-слабите и да кажем на 90%, натоварване КПД-то е по-добро.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: danaqstefanova - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 15:44:40
 :o :o :o :o :o :o Ха ха според моя скромен опит.Най-икономичния влекач е този дето не движи ;D ;D ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: driver1 - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 16:16:50
Цитат на: danaqstefanova - Понеделник, 14 Ноември, 2011, 15:44:40:o :o :o :o :o :o Ха ха според моя скромен опит.Най-икономичния влекач е този дето не движи ;D ;D ;D ;D ;D

Според мен това е най-неикономичния вариант - разходите по лизинга, лиценза, винетки, си вървят, а приходи - нула.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: dino412 - Вторник, 15 Ноември, 2011, 00:07:29
Цитат на: loshdancho - Неделя, 13 Ноември, 2011, 18:21:51
За момента това е MERCEDES. Ako искащ още инфо защо е така мога да продължа но става досадно .
http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/ (http://www.motoavangard.com/2008/06/04/actros-a-aeian-eaoi-iae-eeiiiieai-oedh/)
Това е до момента а новите модификации са още по икономични.Ще печелим ли с новия Actros
Колкото и да е добро едно превозно средство, въпросът, който вълнува превозвачите, е: колко ще струва и ще мога ли да спечеля с него. Да, новият модел ще е по-скъп от предишния, което всъщност не е изненада за никого. Цените се определят от различните пазари, но общо повишаването на цените ще е в рамките на 4–6% за Евро-5 версия и около 10% за Евро-6.
Остава вторият въпрос – ще можем ли да печелим с него? Най-вероятно отговорът и на този въпрос е да, защото производителят обещава по-нисък разход на гориво при новия Actros в сравнение със сегашния Actros – 6–7% при Евро-5 и 3–4% при Евро-6. Не трябва да пропуснем и факта, че разходът на AdBlue също се очаква да е по-нисък – 5% при Евро-5 версията и 40% при Евро-6. За да се ориентирате сами за степента и възвращаемостта на инвестицията, погледнете сметките в таблицата.
И тъй като са убедени в това, което казват, от Mercedes-Benz провеждат тест от 26 юни до 2 юли, в който Actros 1844 Евро-5, нов Actros 1845 Евро-5 и нов Actros 1845 Евро-6 ще изминат 10 000 км. Резултатите от теста можете да видите на http://www.record-run.com.

                                                          Източник сп.Камиони
Поредния рекламен трик.Я да го пуснат през Шипка или някой друг проход на милата Ни татковина и да видиш 120л/100км разход.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: комбайнер - Вторник, 15 Ноември, 2011, 10:38:58
Като изключим шофьор, товар, терен, състояние на ходовата част, остава трансмисия и двигател.
Ако приемем и трансмисиите 1:1, остава двигателя.
И тогава в темата може да се пита за най икономичния двигател.
А ако разполагаме с характеристиките на тези двигатели, и помислим върху тях, ще открием най-икономичния.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 16 Ноември, 2011, 18:50:55
На чист Български:
Момчета прочетох мненията Ви,но за жалост имам едно питане,не чак толкова ме интересува отговора,колкото да дам друга насока на мисълта Ви.
Та ,ако има създаден влекач с 2000 конски сили според ваща логика на байрите би трябвало да спре да харчи  ;) .
Твърдо ли мислите,че мощността в изкачване (байр-турски,сори  ;) )е гаранция за икономичност ?

Аз определено не съм съгласен с такава теория,да има логика,но всяко нещо си има граници .
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Mandor - Сряда, 16 Ноември, 2011, 19:51:03
Намери си броевете на сп.Камиони от 2008 (не съм сигурен за годината). Та там правеха "Тест Камиони". Пускаха различни влекачи, с максимален товар по м.Тракия, до края и, и обратно. И даваха доста инфо- разход по етапи, среден разход, скорост по етапи и средно.

http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/4/135
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/4/172
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/232
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/1/184
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/88
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 16 Ноември, 2011, 20:03:50
Ако четеш какво съм написал ще си отговориш сам.
"За тон товар"
Тоест ако натовариш с 200 тона един влекач с 400 кс. и един с 2000 кс. То на баира 2-я ше харчи по- малко.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 16 Ноември, 2011, 20:14:04
Точно де,но мисля че трябва да са 400 и 600 к.с, иначе 2000 определено ще си глътне повечко .
Примерно при 40 т тотал де е факт ше литне за 2 минутки байрчето,но ми се струва че ше лапне поечко,разбира се за 400 срещу 600 не съм склонен да споря,но определено разликата ше е минимална като разход върти ми се разлика от 1-2 кила на сто примерно наизуст казано. ;)

Иначе да такава е логиката на някой фирми 20-25 /100 и 300-500 гр. на тон,да ама не се навивам на такава аритметика нещо,но разбира се си е мой проблем.
Бе се тая,сори за тъпотийте де ви ги раснах ,мъцайте си аз ше си кютам.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 17 Ноември, 2011, 22:11:22
Може би грешно подхванахме темата, или говорим за различни неща.
За да  е ясно трябва да се знае какво търсим .
Търсим данни за мотора. От там(мотора) зависи и с какви скорости и с какво предавателно число е на диференциала.
Но както се каза по-горе  в един пост приемаме ,че скорости и диференциал са еднакви.
Тогава остава само мотора. Там  вървенето се изразява в  мощност и въртящ момент.
Колкото по голяма е мощността  и по рано се достига толкова по-добре.Но от мощността не зависи вървенето в баира а максималната скорост в баира(или по равното) .
Другата стойност , въртящият момент е по интересна, от нея зависи колко може да потегли един влекач и дали може да поеме с товара.Примерно  на 1800 об/мин има 400 к.с. на която и предавка да включим пак са 400к.с.
но въртящият момент предаван към колелата е различен е различен . Така че следва извода при еднакво мощни мотори ако въртящият момент е по-малък на единия то той трябва да движи на по-малка предавка  и по-големи обороти  за да поддържа същата скорост(както  казах по-горе) и затова  разхода е по-голям.
За въртящият  момент е важно да е по-голям ,да започва от по-малки обороти (тогава по лесно поема) и да остава максимално висок  в голям диапазон на оборотите(тогава камиона е с по-малко скорости и по лесно поема при превключване).
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: georgi87 - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:30:45
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Баце дори и така да е което ме съмнява що пишеш тия цифри ще ги види некой чорбаджия е ще почне хептен да реже пари на шофьорите си.Надявам ако наистина гори толко че не си го отчел така.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 18:41:30
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Баце ма Вие из тоя Транспрес бутате ли ги бре или сте сите факире.
Споки разходна норма за тая година 27/100 не мое ми бездеиствате на екскурзиите до немско с 10т товар ,че требва ми бутнете малко и дарака.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: EWGI - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:22:39
Сега, на skania R420 в фирмата във която работих последно празно бе 27 литра +0,7 литра на тон. Никога не са ми казали, че съм в преразход при положение, че е троник кутия (демек автоматик) и педала е смачкан до пода винаги. А по въпроса за най-икономичния, в моите ръце един и същ камион гори 45 до 75 л/100км в зависимост дали съм очистил филтъра  ::) ;D.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:46:19
Май при Сканиа беше Opticruise.А tronic беше май при Ивекото-Eurotronic.Иначе и двете скоросни кутии са автоматични.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:49:45
Цитат на: LKW - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:46:19
Май при Сканиа беше Opticruise.А tronic беше май при Ивекото-Eurotronic.Иначе и двете скоросни кутии са автоматични.
А tiptronic при кои е?
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 22:52:09
От камионите ,при никой.До колкото знам е при леките коли , но с новите технологии при леките коли не съм запознат много.При камионите има пак tip но самоче е tipmatic при Ман.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: bizzart - Петък, 20 Януари, 2012, 09:25:12
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Дай да го купя това икономично волво че то волвото дето най си апва.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 20 Януари, 2012, 10:09:36
Цитат на: bizzart - Петък, 20 Януари, 2012, 09:25:12
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Дай да го купя това икономично волво че то волвото дето най си апва.
Не стаа баце нема ти върши работа оно им е баено за такъв разход само за таз фирма ,па и трребе си и факир му праи магии.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: bizzart - Петък, 20 Януари, 2012, 12:18:44
Цитат на: Бригадира - Петък, 20 Януари, 2012, 10:09:36
Цитат на: bizzart - Петък, 20 Януари, 2012, 09:25:12
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
Дай да го купя това икономично волво че то волвото дето най си апва.
Не стаа баце нема ти върши работа оно им е баено за такъв разход само за таз фирма ,па и трребе си и факир му праи магии.
А бе по Турска релация неможем да го съборим под 39-40 на 100 да дойде майстора да покаже как стаа същото е 420 аигъря.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: dino412 - Петък, 20 Януари, 2012, 12:46:13
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
24 тона тотал или 24тона товар? Щото при 24тона товар отиваш към 40 тона тотал и сметките нещо не излизат освен ако у байрите те не теглат на буксир.
Заглавие: Re:Най-икономичния влекач ?
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 20 Януари, 2012, 13:22:58
Цитат на: dino412 - Петък, 20 Януари, 2012, 12:46:13
Цитат на: ziroozz - Четвъртък, 19 Януари, 2012, 17:07:00
Карам ново Волво-420ЕЕВ.Разхода с 24 тона от България до Германия е 28,5л/100км.
За мен Волво е най-икономичния камион.
24 тона тотал или 24тона товар? Щото при 24тона товар отиваш към 40 тона тотал и сметките нещо не излизат освен ако у байрите те не теглат на буксир.
Баце понеже факиро го нема ти мъцнем аз,начи 24 т тотал баце у фирмата на факиро не са виждали никогиш 24 т товар.Инак баирете за немско съм ги поскопал,та криво лево се ядва.
Фирмата с факирите дет дават тоз разход Ви я мъцнах,даже моя бивш убавец беше наострил уши ,но го излекувах бързо,връчих му дарако и му казах направи 35/100 и почвам да ти бутам дръгело на колко кажеш,според вас дали успее :)