(http://www.picvalley.net/u/1859/35225528919562020521323029393cWCt4nZ2cBLJeBBPlGHZ.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1859/35225528919562020521323029393cWCt4nZ2cBLJeBBPlGHZ.JPG)
По време на изложението Solutrans, което се провежда от 29 ноември до 3 декември в Лион, Франция, международното жури Камион на годината организира първия общ тест на хибридни камиони – камиони, задвижвани от електрически ток или дизелово гориво. Свои превозни средства представиха 6 от 7-те големи европейски производители на товарни автомобили – DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks и Volvo.
Основното предимство на хибридните камиони е в тяхното позитивно влияние върху околната среда – те са по-тихи (особено когато работят изцяло в електрически режим на задвижване) и имат средно 15% по-нисък разход на гориво, което съответно води и до по-ниски емисии от въглероден диоксид. Основният недостатък на хибридните камиони е тяхната твърда висока цена за момента, дължаща се главно на мощните акумулатори, но производителите очакват, че с по-масовото им производство и развитието на технологиите за акумулаторите цените ще могат да станат по-поносими след 5-6 години. Хибридните автомобили се разглеждат като един от вариантите автомобили с алтернативно гориво, които ще са най-подходящи за дистрибуция в градски условия и за комунални сметосъбирачни машини.На практика повечето големи европейски производители са готови за серийно производство. Mercedes-Benz вече продаде 100 броя от своя Atego BlueTech Hybrid, който спечели и приза ,,Камион на годината" за 2011 г. Всички производители работят усилено по развитието на хибридната технология, като същевременно са единодушни, че тя няма да стане масова в близко бъдеще.Разнообразието от предлаганите автомобили е доста голямо и макар принципната им схема да е една и съща, всеки производител предлага свое уникално решение. DAF, Iveco, MAN и Mercedes залагат на 12-тонни камиони, докато Renault Trucks и Volvo предлагат 19- и 26-тонни варианти. Източник : www.kamioni.bg