Анкета
Въпрос:
Шефовете ви взимат ли под внимание вашето мнение при избора на нов камион?
Опция 1: Да. Моето мнение има значение.
Опция 2: Никога. Аз съм безгласна буква.
Опция 3: Понякога
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Поне при мен имаше един такъв случай преди доста години , но така или иначе , шефа повече се допитваше до своите си колеги и реши че , повече може да се довери на тях. Той се убеди в това , но уви! Дори и за употребявани камиони , мнението на шофьора е от малко значение за нашите работодатели! ;)
Ина,повдигаш много добра тема,но мисля че в България собствениците на такива фирми се броят на пръсти.Специално до сега мен никога не са ме питали какъв камион да купят,даже в една от фирмите се опитах да си дам предпочитанията,но бях отрязан ;D.
А мен ме водиха да си го избирам....Естествено марката се подразбира.
Но беше много отдавна.
В друга фирма и по друго време .
Никога досега,но се надявам някой ден и това да стане.
Цитат на: loshdancho - Неделя, 29 Април, 2012, 12:34:34
А мен ме водиха да си го избирам....Естествено марката се подразбира.
Но беше много отдавна.
В друга фирма и по друго време .
Дане, разкажи повече.
Предполагам за всички ще бъде интересно.
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Има , но когато съвпада с тяхното :)
Специално при моите шефове , няма как да съвпаднат предпочитанията ни за марка камион!Всички собственици на фирми гледат колко струва камиона и в последствие поддръжката по време на експлоатацията да е за по-малко пари ! Различни са гледните точки ! Аз обичам да карам Волво и Ман , но когато и да похваля Волво-то на колегата пред Мерцедеса ,шефа изпада в истерия и започва да говори в цени - съединителя на единия струвал еди колко си пък на другия бил не знам си колко (вярно че разликата е двойна , ама мен това не ме интересува :) нали не ги плащам аз ) и разговора свършва ! Ако си купува камион който той ще кара едва ли ще мисли по този начин , но .....! Може да се вслуша в съвет за шасито или композицията , но пак ще е на неговата !
Цитат на: godji - Неделя, 29 Април, 2012, 13:04:34
Има , но когато съвпада с тяхното :)
:D със сигурност
Цитат на: godji - Неделя, 29 Април, 2012, 13:04:34
...Всички собственици на фирми гледат колко струва камиона и в последствие поддръжката по време на експлоатацията да е за по-малко пари ! Различни са гледните точки ! Аз обичам да карам Волво и Ман , но когато и да похваля Волво-то на колегата пред Мерцедеса ,шефа изпада в истерия и започва да говори в цени - съединителя на единия струвал еди колко си пък на другия бил не знам си колко (вярно че разликата е двойна , ама мен това не ме интересува :) нали не ги плащам аз ) и разговора свършва...
Това може би не е пряко свързано с темата, но все пак искам да коментирам.
Стойността на един камион не е просто цена на придобиване и след това сервизна поддръжка, ремонти и цена на части и консумативи взети на парче. Има значение и на какви интервали се правят тези неща, колко дълъг е живота на отделните компоненти и не на последно място разхода на гориво. Всички тези фактори, взети заедно, определят стойност на км., която заедно с цената при препродажба би трябвало да са определящи при вземането на решение.
Затова си мисля и че мнението на шофьора би трябвало да се има предвид, защото той кара един автомобил, докато собственика в общия случай има общ поглед върху целия автопарк.
Значи въпросите които едно време ,с един мой бивш шеф обсъждахме бяха :
той: Бе гледам тука два Дафа "по 360 коня са (за хенгери става въпрос с контейнери - тежат 19 т празни!!! ) - какво ще кажеш?!!
аз: Абе шефе , слаби са тези камиони за тези контейнери, трябва поне 430 коня да са!
той: Да , ама тези горят по малко!
аз: Е горят по малко , лъжеш се ! По баирите като се мъчи камиона , другите минават и заминават , аз по 1 кутия цигари пуша по баирите. С по силния камион се работи по лесно!
той: Да , ама 430 ще гори повече. Знаеш ли каква разлика става?!!
И т.н.
Горе долу такъв диалог се заформяше с искането на моето мнение!
После се убеди , че за такива композици е по добре да са с по яки и по мощни двигатели!
Ина ако всички гледаха разхода на гориво във всички фирми щеше да има марката и модела на най-икономичният камион.
По принцип един умен шеф гледа за какво и къде ще използва дръгела и подбира дръгел ,който е максимално най-добър за работата за която се купува.
Тъпо е със Скания да влизаш по черен път ,но ..........за там има по-добри дръгелчета(тва за пример)
Но според мен всички колеги бъркат ,за да има който и да е шеф мнение за даден камион ,то това мнение е изградено от общото мнение не на диспонетките по спедициите,а от вас гУспода шофери.Шеф от офис от де мое да знае кой колко гори,кой колко дяни и т.н.
Тва мойто мнение е тъпня,но с много истина въпроса е да погледнете малко по мащабно.
Бриги, ако обърнеш внимание какво съм написала, разходът на гориво е един от всички фактори.
И да, напълно прав си, че
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:33:19
... за какво и къде ще използва дръгела ...
е сред факторите при вземането на решение. И отново там съзирам и ролята на шофьора.
Ин ако беше вникнала в това което написах горе щеше да ти просветне,та да ти го преведа.Ти знаеш ли колко гори Актрос МП 1 с абсолютна точност,знаеш ли в какви условия важи и в кви не важи .Горе пише ,че шоферите те тез всичките дет са тук и по пътищата си снасят това инфо.
Ин ако дойда в твойта фирма ще ми похвалиш твойта стока,но колкото и да е добра ако общото мнение е че е куца познай колко ще ти повярвам,а общото мнение се базира на шофьори,монтьори и практика.
Навремето много не харесаха Актрос ,защото очакваха да е още по -здрав и добър от каските,но очакванията не се оправдаха и ..... на там е известно кво се случи.
П.П. Това е мое мнение и естественно не е миродавно,тъй че не си губи времето с мойте тъпотий.Също така искам да ти кажа,че разхода е важен само за нов камион,за камион втора употреба са важни другите неща де си ги мъцнала,причиите може и сама да се досетиш.
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:51:58
Ин ако беше вникнала в това което написах горе щеше да ти просветне,та да ти го преведа.Ти знаеш ли колко гори Актрос МП 1 с абсолютна точност,знаеш ли в какви условия важи и в кви не важи .Горе пише ,че шоферите те тез всичките дет са тук и по пътищата си снасят това инфо.
Ин ако дойда в твойта фирма ще ми похвалиш твойта стока,но колкото и да е добра ако общото мнение е че е куца познай колко ще ти повярвам,а общото мнение се базира на шофьори,монтьори и практика.
Ми нали и аз това съм написала :)
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 13:17:41
Затова си мисля и че мнението на шофьора би трябвало да се има предвид, защото той кара един автомобил, докато собственика в общия случай има общ поглед върху целия автопарк.
А с това
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 20:51:58
Също така искам да ти кажа,че разхода е важен само за нов камион,за камион втора употреба са важни другите неща де си ги мъцнала,причиите може и сама да се досетиш.
не мога да се съглася.
Не знам защо отново темата заби в тема за разход на гориво. Явно е болна тема.
Но вярваш или не, разходът винаги е важен и няма как да е друго, защото представлява над 50% от разходите в една транспортна фирма.
Аз не забивам Ин натам,а точно ти и за да съм откровен ,разхода на дизел е важен за твойте клиенти и политиката на фирмата ти,но това е далеч от истината за едно 40% от шефове на транспортни фирми.Пак ти казвам ако разхода на гориво е толкова важен щеше да се продава само една марка и модел,видно е че това не е така тъй че един съвет преосмислете си мисленето,но тъй като аз греша не го прави.
А всъщност да те питам нещо ,твойта фирма ,както и конкуренцията от другата ви комшийска фирма като страна на произход защо правите състезания за да покажете продукта си на тези който ще работят с него с цел да се хареса на тях или ги ползвате тез същите за да покажете продукта на техните шефове и ако е второто ,защо се абите с тез състезания бре,Трак шоу с 5 балета и безплатно туй онуй с покани за елита и продукта е представен.
:D :D :D :D Чудим се от си чуруликаш с бацко,кат простеем.
Та кво ,че мъцаме за разхода,като идеята на всичко напоследък е разход на гориво ,мани не ми казвай,че ми било болна тема,да болна е ,но не на мен ,а на други . ;)
Викат ме един ден познати шефчета...щели да купуват гондола с влекач.
Та да съм ходел да я видя дали става. Отиваме заедно в автокъщата и се спираме на SCANIA 124 400 .
Трябва да е най-хубавата им бяха думите, ама става ли според мен.
-Е как да не става...По-добро от това няма...
Мислих около 5 мин. и попитах :
-Е кой ще я кара?
-Е ти кой мислиш....Щом си я избираш?
После се почнаха едни трапези..., а аз продължавам:
-Ей хора да я огледаме по-хубаво, да я закараме в сервиза да я тестват какво ще покаже...
-Нема какво да я тестват, взимаме я , после ако има нещо ще се отстранява.
На другият ден отново почваме да обсъждаме.
Аз:
-Дайте да я пробваме с товар.
Шефовете:
-Кой ще и даде? Та тя няма регистрация.
Аз:
-Е ако искат да я вземете ще извадят.
Отидохме отново при камиона , аз си облякох работните дрехи и се зарових, да видя къде и какво има.
Установих няколко неща , до като шефчетата водят преговори за проба на камиона.
После от ново софри...
На 3-ят ден отново сме при камиона.
Вече е с временни номера(много бързо реагират продавачите).
И аз отново правя преглед дали е в състояние да пътува.
Изказах си забележките-няма маркуч за хидравликата, а и са охлабени спирачките на гондолата.
Веднага се взехамерки за оправяне на ззабележките.
И айде на Бошуля за пясък.
Да де ама не ми дават да го карам ... имало си шофьор на фирата...Та се возих като куфар.
Не ми дадоха да го натоваря както и знам , едвам се съгласиха на 30т. много било!
Оказа се , че седалката и ретардера не работят и ако искат да го вземем няма начин, но трябва а ги оправят.
Шефовете ме чакаха в София да си кажа мнението....пак на софрата.
Хубаво си беше.
ПО същият начин походиха и към моето заплащане.
-Колко искаш да взимаш?
-.....лв. е максимума.
-Добре ще ги взимаш и смятаме въпроса за приключен от утре почваш.
Дане, разказа ти звучи като сбъдната шофьорска мечта.
Дано има повече такива разкази.
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 21:14:26
....Пак ти казвам ако разхода на гориво е толкова важен щеше да се продава само една марка и модел,видно е че това не е така тъй че един съвет преосмислете си мисленето,но тъй като аз греша не го прави.
Да си цитирам ли още веднъж предишните постове, за да прочетеш, че
разхода на гориво е един, а не единствения фактор. Това надявам се отговаря на риторичния ти въпрос по-горе.
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 21:14:26
А всъщност да те питам нещо ,твойта фирма ,както и конкуренцията от другата ви комшийска фирма като страна на произход защо правите състезания за да покажете продукта си на тези който ще работят с него с цел да се хареса на тях или ги ползвате тез същите за да покажете продукта на техните шефове и ако е второто ,защо се абите с тез състезания бре,Трак шоу с 5 балета и безплатно туй онуй с покани за елита и продукта е представен.
Имаме отличен продукт, показваме го и го доказваме.
Начините избираме по своя преценка.
Ако проявяваш по-задълбочен интерес към продуктовата и маркетингова стратегия на "моята" :) фирма, заповядай в офиса и ще ти разкажа повече.
Цитат на: Бригадира - Неделя, 29 Април, 2012, 21:14:26
Та кво ,че мъцаме за разхода,като идеята на всичко напоследък е разход на гориво ,мани не ми казвай,че ми било болна тема,да болна е ,но не на мен ,а на други . ;)
Факт.
Баси хората гледат как да ме изхвърлят от своят офис,ти ме каниш.
За жалост ще пропусна имам тикове от офиси ,някак си все се чуствам нежелан. ;)
П.П. Добре,че поне сме на нова страница,че зареждането на пълна страница с постове ми отнема доста време в момента.
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 13:17:41
:D със сигурност
Това може би не е пряко свързано с темата, но все пак искам да коментирам.
Стойността на един камион не е просто цена на придобиване и след това сервизна поддръжка, ремонти и цена на части и консумативи взети на парче. Има значение и на какви интервали се правят тези неща, колко дълъг е живота на отделните компоненти и не на последно място разхода на гориво. Всички тези фактори, взети заедно, определят стойност на км., която заедно с цената при препродажба би трябвало да са определящи при вземането на решение.
Затова си мисля и че мнението на шофьора би трябвало да се има предвид, защото той кара един автомобил, докато собственика в общия случай има общ поглед върху целия автопарк.
И моето мнение съвпада с твоето , но не аз съм собственика :) а относно коментара ти извън темата ,можем да поспорим ,но хайде да не е тук че все омазваме темите ;D
Понеже ми е дебела кората, па си падам и хулиганче, не мога да се сдържа.
Има ли значение пита колежката. Може и да има , а може и да няма. Зависи от този който ще дава парите.
За мен тази тема е към празните приказки. Вадим пищовите и гърмим.
Ина не се сърди, ама не мисля че от форума някой се е напнал да си купува камион.
От произвежданите през последната десетилетка камиони не съм карал само Рено - Магнум.
Ако някой шеф ме попита за мнение, мога да си отворя устата само с едно изречение "всяко нещо си върви с плюсовете и минусите си".
На шефа ако му трябват данни за сравнителна оценка, няма да ги търси от мен, щото никой шофьор не е крачещ справочник.
Ако аз съм шефа, може да попитам шофьора за мнението му, но неговия отговор едва ли ще е от значение на фона на цялата информация, която ще трябва да си набавя. Ще трябва сериозно проучване и смятане, за да има печалба а не загуба.
Па ти - стоката ви е отлична, че коя стока не е отлична?
Комбайнер, няма как да ти се сърдя. Не ме познаваш.
Но е важно да се разбере, ако някой се съмнява, че аз не съм тук, за да ви продавам каквото и да било.
Предполагам, че хората, които вече ме познават са го разбрали.
За мен темата е интересна и затова я пуснах.
Но вече ще имам едно наум и ще се въздържам от публикуване на теми, защото последното ми желание е да бъдат разглеждани като корпоративен интерес.
Цитат на: комбайнер - Понеделник, 30 Април, 2012, 00:21:21
Ако някой шеф ме попита за мнение, мога да си отворя устата само с едно изречение "всяко нещо си върви с плюсовете и минусите си".
И със сигурност разговорът няма да свърши с това.
И затова иде реч в тази тема.
Цитат на: комбайнер - Понеделник, 30 Април, 2012, 00:21:21
Па ти - стоката ви е отлична, че коя стока не е отлична?
Зададоха ми въпрос - отговорих.
Ще отговоря и на твоя - да съм написала обратното? :D
Бацко ли овапца темата ? :'(
Корпоративен интерес-силно словосъчетание,пак ли бацко е заодил натам.
Ин една истина пиши смело и безотговорно от туй се не мре.
Спирам да вапцам теми.
Цитат на: Бригадира - Понеделник, 30 Април, 2012, 09:01:19
Бацко ли овапца темата ? :'(
Корпоративен интерес-силно словосъчетание,пак ли бацко е заодил натам.
Ти пък стига търси повод да изпитваш чувство за вина :)
И хайде стига спам, молА вЕ
Четох таз тема от до сигурно 5 пъти и реших да Ви запитам нещо.
Шефа дори и да иска вашето мнение,то той си имал лично изградено от събраното инфо,та ако някой може и иска били ме светнал откъде шефовете събират инфо и мнение за даден дръгел?
П.П. Обещах,не спазих,тва е за последно.( :'( )
Шефовете си формират мнението за различните дръгели въз основа на опита. Например една Сканиа взе, че си префорсира мотора и направи всичко на салата. Проблема уж бил в турбината. Шефа вече не ще да чуе за тази марка. Аз пък се питам как така се прецака тая турбина точно по баира надолу ;D
Цитат на: abator - Вторник, 01 Май, 2012, 10:02:38
Шефовете си формират мнението за различните дръгели въз основа на опита. Например една Сканиа взе, че си префорсира мотора и направи всичко на салата. Проблема уж бил в турбината. Шефа вече не ще да чуе за тази марка. Аз пък се питам как така се прецака тая турбина точно по баира надолу ;D
Е такива шефчета много ме радват.
С "кеф" да работиш при него, защото само неговото техническо мнение е меродавно.
Един такъв купи Мерцедеси, защото издържали да карат аварирали?!?!
Е, някой да ми обясни логиката- взимам камион ...ама ще го карам счупен, защото и така може....
Това се боря във всяка фирма, в която да променя.
Това не значи,че ще си карат строшени.Просто се движат аварирали до сервиз или до гаража.А не да пратиш дръгел да дърпа строшенио дръгел.Вместо да работи и изкарва пари,тоя дръгел че ти арчи нафтата само и кво печелиш,нищо.
Цитат на: pumix - Вторник, 01 Май, 2012, 10:59:56
Това не значи,че ще си карат строшени.Просто се движат аварирали до сервиз или до гаража.А не да пратиш дръгел да дърпа строшенио дръгел.Вместо да работи и изкарва пари,тоя дръгел че ти арчи нафтата само и кво печелиш,нищо.
Еее има и такива моменти , но шефа си знае най добре какво му е по джеба! ;)
Цитат на: pumix - Вторник, 01 Май, 2012, 10:59:56
Това не значи,че ще си карат строшени.Просто се движат аварирали до сервиз или до гаража.А не да пратиш дръгел да дърпа строшенио дръгел.Вместо да работи и изкарва пари,тоя дръгел че ти арчи нафтата само и кво печелиш,нищо.
Точно обратното...Строшен могъл да е движи не до гаража да работи, докато се съберат пари за ремонта...
Куриозен случай:
Нямаше масло за доливане!
Карай сега така....После 10-12литра досипване?!?!
Или без гуми, или със спукана възглавница , или без моторна, с изключващи скорости?!?!
Абе циркаджии има много.
Та за това си купи Мерцедес....Щото бил камион за чорбаджиите.
И си изкарва парата за ремонт,а некой друг дръгел,че го фърлиш у гаражо докато събереш пари да го оправиш.А без масло или с ниско ниво на маслото,мислим не даваше на двигатело да бръмне,ма не съм сигурен камионите дали го имат,колите им го имат.
Бацета мерси ,че се отзовахте,но аз имам и други питанки.
Има ли значение как се озаглавява една тема?
Има ли значение накъде отива темата в нея ?
Има ли значение дали сте участвали в нея или не?
Бе по принцип
Има ли значение коя гайка на гумата се отвива първа?
Цитат на: !na - Понеделник, 30 Април, 2012, 09:03:18
Ти пък стига търси повод да изпитваш чувство за вина :)
И хайде стига спам, молА вЕ
Преди се опитах да дам мнение по темата ,оказах се виновен,са ич не ми е зор дали
Има значение от къде духа вятъра и дали
разхода(болната тема) Ви изпила акъла.Аз съм си аз ,не съм безгрешен,но
Има ли значение къв съм ?
П.П. Мерси за вниманието.
Истина една
разбрах на мига...
Ма
Има ли значение ?
Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 01 Май, 2012, 11:37:59
Бацета мерси ,че се отзовахте,но аз имам и други питанки.
Има ли значение как се озаглавява една тема?
Има ли значение накъде отива темата в нея ?
Има ли значение дали сте участвали в нея или не?
Бе по принцип Има ли значение коя гайка на гумата се отвива първа?
Преди се опитах да дам мнение по темата ,оказах се виновен,са ич не ми е зор дали Има значение от къде духа вятъра и дали разхода(болната тема) Ви изпила акъла.Аз съм си аз ,не съм безгрешен,но Има ли значение къв съм ?
П.П. Мерси за вниманието.
Истина една
разбрах на мига...
Ма Има ли значение ?
Доктора е виновен, Той и само той...Дай телефона да му се обадя, да ти смени хапчетата.
Има ли значение дали съм ги сменил или не ,като и без друго съм пътник ?
Има ли значение щом съм пътник,кога ще свърши всичко ?
Цитат на: комбайнер - Понеделник, 30 Април, 2012, 00:21:21
.....Ина не се сърди, ама не мисля че от форума някой се е напнал да си купува камион.
Нито една рекламна стратегия на която и да е фирма не се прави от днес за утре. Много години трябва да минат, за да се докаже една фирма във времето. И когато му дойде времето за покупка, човек се доверява именно на тези дългогодишни усилия на фирмите с цел привличане на потенциални клиенти.
Сакам да се изясним за туй почерненото из мойте постове.
Че ме запростите ма съм се увлякъл поечко.Та в общи линии тва е ,сори най-вече на автора на темата и на всички посетили я.
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 11:53:04
В немалко фирми по света собствениците се допитват до шофьорите си, когато предприемат покупка на нов камион.
При вас как е? Вашето мнение има ли значение?
Цитат на: !na - Неделя, 29 Април, 2012, 20:58:13
Ми нали и аз това съм написала :)
А с това не мога да се съглася.
Не знам защо отново темата заби в тема за разход на гориво. Явно е болна тема.
(http://everydropcounts.volvotrucks.com/Assets/Images/save-up-to-7-pink_bg.png)
(http://everydropcounts.volvotrucks.com/Assets/Images/save-up-to-7-blue_bg.png)
(http://everydropcounts.volvotrucks.com/Assets/Images/save-up-to-30-pink_bg.png)
(http://everydropcounts.volvotrucks.com/Assets/Images/save-up-to-14-orange-big_bg.png)
Вярно е болна,ма за кой ?
;)