Форум на българските шофьори

Леки автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: SEMPER - Събота, 05 Май, 2012, 22:08:19

Заглавие: Диагностика, плс
Публикувано от: SEMPER - Събота, 05 Май, 2012, 22:08:19
Автомобил - Фиат Скудо

Съединител - с жило


Изведнъж проблем

Педала на съединителя е твърд ( явно жилото е здраво) 

Скоростите си влизат. Абсолютно всички - от 1ва до 5та и задна

Колата няма ход

Пали и на свободна, и на скорост - няма ход

Къде е проблема ???

Съединителя е относително нов, не е буксувал.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 05 Май, 2012, 22:22:55
Не съм запознат с техническата част баце,но ако няма стържене или тракане и ако преди да стане не е имало звук или трясък ,мисля ,че трябва да си купиш нов аксиален лагер или нов феродов диск счупена демферна пружина(май така и е  името).Тва пак ти казвам не съм специалист.

Момци дайте акъл бре.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: SEMPER - Събота, 05 Май, 2012, 22:37:51
Бе аз уж съм запознат, ама това ми дойде нанагорно изведнъж

А дано да е само аксиален лагер - ама ако само той е прецакан съединителя ще остане ли твърд

Проблеми със скоростите от известно време имам - нещо на 2-3та синхронизаторите явно малко са омазани, и си ги вкарвах малко с чалъми - ама дали има връзка с повредата - аз поне не мога да направя
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 05 Май, 2012, 22:50:19
Баце пак казвам не съм специалист ,а и не съм и на място,но ако е 2 и 3 на скоростите щеше или да включиш и колата изгасне(блокирала скоростна кутия) или на 2 и 3 щеше само да не е на скорост(счупени зъбни колела) има вариант,но е при Пежо и не всички да е скъсана шлицова фтулка на основен вал на скоростите,но тя стърже.
Спрях се на лагер или пружина (демферна) защото в описанието горе не си писал за шум а и всички скорости си влизат,тъй че според мен феродовият диск просто не се връща да зацепи и затова нямаш скорости .
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 22:55:30
За мен е счупена диафрагма(слънце) , защото в жилто има механизъм за самонатягане.
В един момент диафрагмата е отпуснала притискателният диск и феродовият не се натиска, а механизмът е обрал луфта и затова педала е твърд лагера вече няма място къде да се движи, не го натискай да не скъсаш жилото.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 05 Май, 2012, 22:58:21
Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 22:55:30
За мен е счупена диафрагма(слънце) , защото в жилто има механизъм за самонатягане.
В един момент диафрагмата е отпуснала притискателният диск и феродовият не се натиска, а механизмът е обрал луфта и затова педала е твърд лагера вече няма място къде да се движи, не го натискай да не скъсаш жилото.
Ето ти по -достоверна диагноза,защото при мойте жилото на съединителя щеше да си е нормално.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: SEMPER - Събота, 05 Май, 2012, 23:10:39
И на мен много ми се искаше да се размина само с лагер, ама ще опре до феродов диск май май.

Всъщност проблема е - ако е нещо без цепене на кутията - да си я откачам сам и да го оправям.

Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 23:13:59
Май, май не феродов -а притискателен.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 05 Май, 2012, 23:15:33
Баце отвори предният капак на колата и там където жилото е вързано за вилката поразгледай ако нещо се усъмниш тва е което може на ръка всичко останало отива към разтуране на таксето.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 06 Май, 2012, 01:08:30
 :( :( :(  Ще се излиза от джобовете пак
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: morskia86 - Неделя, 06 Май, 2012, 05:45:21
Притискателен диск.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: exon - Неделя, 06 Май, 2012, 08:36:43
Колега,с какъв мотор е това Скудо?При 1.9ТДИ съединителя е обратен(аксиалния лагер дърпа притискателя),а при 1.9Д и бензиновите е нормален.Според мен ако имаш проблем със съединителя няма да влизат скоростите(а ти казваш че влизат,така че явно съединителя отделя).Един от вариантите е скъсана главинка на феродовия диск.Ако той излезе здрав,тогава нещата загрубяват.Тези бусчета страдат доста от скоростни кутий,особено ТДИ-тата.Между другото при тях няма жила с тресчотка.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 06 Май, 2012, 09:34:03
+1!
Ама казвай ги по-рано тези неща, да не се излагаме като леваци.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 06 Май, 2012, 09:53:29
Лошио културно момче си баце възпитано ,би ли ме светнал какво променя поста на exon ,в него се дават подробности технически които видно до момента не знаехме,но тук има едно но и то голямо нищо не стърже нищо не квичи влизат всички предавки ,но нече да бути.Лично за мен не може да са скорости освен ако не са гумени.

??? ??? ??? ???

Бриги залага на съединителче,други залози ще имали?

Лошио не е лошо,че сме леваци баце,номера е ,че като такива сме се усмелили да се изложим.
exon баце специални благодарности за изложените технически данни.

Лошио ко че го праим са туй жило ми кай ту го има ту го нема,идеи предложения,некви?

Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: exon - Неделя, 06 Май, 2012, 10:09:02
Бриги,не е задължително при скъсана главина на феродото да се чува навън,дизела и без това вдига достатъчно гюрултия.Късат се ламелите които са между главината и повърхността върху която е занитено феродото.Ще поквичи 2-3 минути докато се опилят и толкова.Главинката си остава върху първичния вал на ск.кутия,притискатела си отделя,скоростите си влизат,феродото се задвижва и дотам.Няма кои да предаде движението към главината,няма да се чуе кои знае какво,тъй като нито феродото може да се разходи нанякъде(ограничено е от притискателя) нито пък главината ще хукне да пада(тя си е останала върху първичния вал)
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: pumix - Неделя, 06 Май, 2012, 10:12:16
ЦитатСкоростите си влизат. Абсолютно всички - от 1ва до 5та и задна
ЦитатПали и на свободна, и на скорост - няма ход
При такъв случай мислим,че съединителя е останал изключен,поради една или друга причина.Аз съм за диафрагмена-та пружина.Ако е тя,може да ти се хване скъпичко,защото трябва нов съединител,без феродовия диск,ако е читав евентуално.Тя не подлежи на ремонт или замяна.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 06 Май, 2012, 10:19:19
SEMPER баце не ги слушай ,плашат те,работата отива към един феродов диск поради трошена демферна пружинка и газ баце.

Не плашете човеко бре. ;)


exon  баце те за тва се дръглям ,та да се мъцат поечко неща ,а и не моем да не се сдръглям с Лошио от вътре ми иде. ;)
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: pumix - Неделя, 06 Май, 2012, 10:30:36
Ако е демпферна пружина съединителя ще работи,но ще придърпва при потегляне и смяна на предавките.Тяхното предназначение е да поемат натоварването в момента на зацепване и да предотвратят това придърпване.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 06 Май, 2012, 10:34:36
Цитат на: pumix - Неделя, 06 Май, 2012, 10:30:36
Ако е демпферна пружина съединителя ще работи,но ще придърпва при потегляне и смяна на предавките.Тяхното предназначение е да поемат натоварването в момента на зацепване и да предотвратят това придърпване.
Баце ми ако е паднала между двата диска ко праим ,нямаме сцепление а дране и съответно жилото на съединителя няма да е квото е било оти нещо му пречи. ;) ;) ;)
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: admin - Неделя, 06 Май, 2012, 10:35:02
Докато не се разглоби съединителя е много трудно да се определи къде е точно проблема. Според мен най-вероятно се е счупила диафрагмата на притискателния диск. По-малко вероятно е да има проблем в лагера. Третият възможен изход е силна корозия на амбриажната ос и съответно невъзможност за плавно и леко движение на лагера по нея. Имал съм такъв случай и след смазването на оста и без подмяна на нито една част съединителя стана като "нов".
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: pumix - Неделя, 06 Май, 2012, 10:46:33
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 06 Май, 2012, 10:34:36
Баце ми ако е паднала между двата диска ко праим ,нямаме сцепление а дране и съответно жилото на съединителя няма да е квото е било оти нещо му пречи. ;) ;) ;)
Има логика баце,ама една пружинка мислим,че я смеля като нищо.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Jack77 - Четвъртък, 10 Май, 2012, 22:06:35
Съединител и от един път може да се счупи и без да буксува, на 100 % ти гарантирам, че е лагера. Скоростите долу и знаеш каква е процедурата. Успех с ремонтчето. А и между другото така и така ще сваляш скорости направо си смени всичко, лагер, притискателен и феродов. По принцип лагера ти е към 15 кинта, феродовия към 80 и 150 притискател.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: SEMPER - Четвъртък, 10 Май, 2012, 22:15:46
Абе я да помолим и Иван да каже цени малко наистина, че аз чух за комлекти 350 и 420 лв за за закс и лук съответно.

Джак, той не е износен, даже си е чисто нов - на няма 5 хиляди километра. Най вероятно е счупено това дето му викаме "слънце" на притискателния .
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Jack77 - Четвъртък, 10 Май, 2012, 22:22:35
Братленце тези марки, които ги редиш в милата ни родина са фейк както и мотул и куп други, така че каквото и да вземеш все си прецакан, за това ти казвам средна цена на части среден клас. Ако си от София ти препоръчвам Евро 07 или Имахижу.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: ИванТ - Четвъртък, 10 Май, 2012, 23:11:44
Нa няколко местa нa бългaрския пaзaр нa aвточaсти се предлaгaт съединители нa мaркaтa Valeo, която и aз препоръчвaм. Зa дa бъде постигнaтa мaксимaлнa ефективност и точност е необходимо дa се уточни двигaтелят, тъй кaто във FIAT Scudo се монтирaт 4 тaкивa: 1.9D - 1868 кубически сaнтиметрa, 1.9D - 1905 кубически сaнтиметрa, 1.9TD - 1868 кубически сaнтиметрa, 1.9TD - 1905 кубически сaнтиметрa. Всичките дизелови двигaтели сa изцяло френски, кaто със сигурност ценaтa нa пълния комплект съединител ще е под 304 левa, но зa мaксимум резултaт споделете (може и чрез системaтa зa лични съобщения) номерa нa шaсито (VIN), състоящ се от 17 символa. Съветвaм дa се извърши преглед нa приводите между лостa зa превключвaне нa предaвките и скоростнaтa кутия.
Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 30 Юни, 2012, 09:50:38
В крайна сметка,кво се оказа не е мноо ясно.

Заглавие: Re:Диагностика, плс
Публикувано от: Jack77 - Събота, 30 Юни, 2012, 17:21:41
Оказа се, че толко много акъл му дадохме на момчето, че в момента вече се е преквалифицирал в монтьор и  най вероятно тунингова, някой гоуф с пернишка регистрация, за да го пуска с булидите от ф1, че там са им слабички кошниците  ;D ;D ;D