Как да подходим професионално, така че ДВГ на автомобила да ни надживее? ;) ;D
Карал съм дизелов Мерцедес с Приста. Ако имах възможност преди 20 г да си купя чисто нов Мерцедес 190 или 124 с дизелов двигател, с нашите заплати и годишно каране, той би ме надживял. Мечока който карах беше от Мюнхен на 450 000 км ,10 г в чудесно състояние. Навъртях му 80 000км с Приста масла / 12 смени масло и филтър /. Колега още го кара и е на над 600 000км . :) Сага Опел го карам с Тотал 7000 и съм доволен. Тих мотор , смяна на 12000км.
Никога и при никакви обстоятелства не бих сложил в двигателя на мой автомобил масло "Приста".
Цитат на: Megol - Четвъртък, 14 Юни, 2012, 14:33:31
Как да подходим професионално, така че ДВГ на автомобила да ни надживее? ;) ;D
Моето мнение е, че не е толкова важна марката или производителят на двигателното масло, колкото това да бъде правилно подбрано за конкретния двигател и неговите спецификации и характеристики.
На времето имах една Лада, която карах с М10Д. Разполагах с такова масло в неограничени количества и затова го сменях на около 1000 км. Продадох Ладата на 400 000 км. без ремонт на двигателя. Този, който я купи от мен и смени сегменти и изкара още 100 000 км. и чак тогава двигателя отиде на ремонт. Извода който си правя е, че не е от толкова голямо значение какво е маслото, а своевременната му подмяна. Обикновено производителя препоръчва с какво масло да се кара. От вас остава да подменяте маслото преди да е загубило смазочните си качества.
Цитат на: abator - Четвъртък, 14 Юни, 2012, 20:33:37
На времето имах една Лада, която карах с М10Д. Разполагах с такова масло в неограничени количества и затова го сменях на около 1000 км. Продадох Ладата на 400 000 км. без ремонт на двигателя. Този, който я купи от мен и смени сегменти и изкара още 100 000 км. и чак тогава двигателя отиде на ремонт. Извода който си правя е, че не е от толкова голямо значение какво е маслото, а своевременната му подмяна. Обикновено производителя препоръчва с какво масло да се кара. От вас остава да подменяте маслото преди да е загубило смазочните си качества.
Абсолютно си прав, но за съжаление отдавна мина времето когато всеки разполагаше с неограничени количества от ресурсите на държавата,които му бяха под ръка ;D ;D ;D
И вече всеки си прави тънката сметка, защото за всяко нещо сакат или паре,или дупе ;)
Така че вярната сметка става цена спрямо пробег
И аз съм съгласен, че е най добре да се кара с масло с спецификациите препоръчани от производителя на машината, като не трябва да се взима под внимание препоръчвана марка, защото брандовото препоръчване е свързано по скоро с корпоративни интереси
Има голямо значение какво е маслото. Имаме мотокултиватор на моята възраст с двигател акме. На него си пише за какви температури какви масла да се ползват. За нашия климат се препоръчва 10w40. Поради липса на такива масла края на 80-те и началото на 90-те години, баща ми го е карал с М10д. Помня че правихме оснеовен ремонт. През няколко годинки сменяхме сегменти. 2005 година аз купих следващ ремонт бутало и го направих. От тогава слагам само 10w40 и не гори и грам масло. Това е предписано преди 25 години да се ползва, но поради липса е ползвано други и съответно направени излишно много ремонти по двигателя. Мнението ми е че трябва да се ползва препоръчано масло от производителя и съответно от съответния клас или по-голям.
(http://prikachi.com/images/545/4892545o.jpg)
Швецко масло за 40 000 километра 9,50 лева за литър.Вносител Евро 07.Има и бидон 60 литра.Без забележки.
Преди години карах мерцедес 1935 каска карахме го с масло Арал15w40 даваха му пробег30 000км ние го сменяхме на 20 000км карахме Турция,наложи се да му отворим мотора за пукната риза като изкарахме лагерите ако щете вярвайте но лагерите бяха бели ще кажеш че вчера са сложени камиона беше на около 500 000км взет от Белгия,но дали тогава маслото е било хубаво не знам.Но истината е една както каза колегата по горе каквото масло е предписано с такова да се кара и най важното да се сменя на време като му дават 50 000км смени го на 40 000км,с 10 000км не вярвам някой да спечели много.А като цяло съвременните масла всичките са добри стига да са с ясен произход
Щом камиона почне да пипа масло след изминаване на определено разстояние от смяната, значи маслото е загубило качествата си.
Загубата на масло може да е признак и на овехтял двигател , които натоварва маслото допълнително с картерни газове и температура.
В този случай е желателно смяната на маслото да е по-рано от предписаното , тъй като то то вече не отговаря на вискозитет , присадки, примеси , сажди, сяра и т.н.
Браво лош ;)личи си че си технически грамотен човек шапка свалям ;)