Имам лек автомобил Ford Mondeo MK2 комби и вече му е време да се превърне в скрап и ми е необходима препоръка за подходящ пункт (правилно оценяващ финансовата стойност) за изкупуване на возилото, като то се намира в град Своге, но не е проблем да отиде до столицата на собствен ход.
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 31 Декември, 2012, 09:45:52
Имам лек автомобил Ford Mondeo MK2 комби и вече му е време да се превърне в скрап и ми е необходима препоръка за подходящ пункт (правилно оценяващ финансовата стойност) за изкупуване на возилото, като то се намира в град Своге, но не е проблем да отиде до столицата на собствен ход.
Много интересно! Колеги които са правили това, да кажат цени.
Приятел ми беше дал телефон за Лада, която се продава в София. Ако мога да се срещна със собственика. По телефона ми каза, че Форд Ескорт, са му дали 450 лв за скраб. А, за Лада, очаквал около 550 лв (да не бъркам, но поне 500 лв) и за по-малко не би я дал. За 300 лв, знам че по Плевен дават, ама знам ли!
И какви пари се дават за бракуването?
Аз съм от Русе, до нас има пункт за изкупуване на скрап. Идват и коли. Процедурата в пункта е следната, слагат колата на кантара, изтеглят я и ти смъкват 200кг за гуми, стъкла и тапицерия. Остатъка го плащат като цена на тънко желязо. В момента цената е 40ст/кг
Най-добрият варият е да го дадеш на автоморга. Там дават повече пари. За скрап, теглят колата и махат 20% за пластмаса, тапицерия, гуми и стъкла. В такъв случай , свали предна и задна броня, фарове, мигачи, стопове и седалки, скоростен лост и табло и го дай на вторични суровини, пак за 450лв. Другото ще продадеш за още поне 200лв.
В София и Ямбол е най-висока цената сега. Или ако не бързаш за тези 450лв, изчакай да се вдигне още цената на металите за скрап. Цената се вдига, като дойде кораб във Варна, а това ства 4 пъти в годината.
Ако му се занимава на някой може до към 600лв от кола. Има доста неща които са с по-висока цена (алуминии, мед а сега и пластмасата се изкупува на по-висока цена от желязото, но трябва сам да си я отделиш).
Аз имам Астра Ф която оставих пред сервиза на един приятел и я пуснах на части в няколко сайта.
За около два месеца,вече съм изкарал над 350лв и цялото купе,окачване,седалки,волан,скоростна кутия и много дреболии са още мои.
Уговорил съм се с едни цигани да ми дадат 300лв за остатъка,когато аз реша.До тогава ще почакам още няколко месеца,може пък да излязат още 200-300 лв. от нея.
Иначе по пунктовете за скрап ми даваха около 300-400лв или другия вариант който са описали колеги по-нагоре,на кантара минус 20% по 0,40лв/кг
Става въпрос за Бургас
Преди седмица се разделих с мойто Рено.Мога да кажа за Монтана.280лв за лек автомобил като единствено за Москвич 412 даваха 300лв заради алуминиевия двигател.Като това са цени от който приспадат 10% данък.Та и Аз избрах разкомплектовка и разпродаване на части.До тук съм на +260лв като двигател скорости мостове и почти целия салон и много дребни части са все още при Мен.
Преди десетина дена закарах една Хонда (не съм се интересувал от модела) на вторични във Видин, на единия пункт даваха на човека 270 лева, но да е окомплектована (акумулатор, гуми и т.н.), а на другия я качиха на кантара, излезе 1700 кг. минус 30% и другото го платиха по 0.36 лв след данъка. Чисто човека си взима 440 лв, като си беше свалил акумулатора и някакви уж по скъпи части от колата.
Процедурата е следната:
Етап 1: Избор на фирма за изкупуване.
Съветвам да не се търси най-ниската цена, а най-изгодните условия, тъй като някои фирми държат автомобилът да бъде напълно окомплектован. Други пунктове приемат и са съгласни собственикът на превозното средство да отдели определени възли и агрегати (не съдържащи метал). От моя автомобил успях да сваля предни светли (фарове), стоп-светлини, дроселова клапа, горивна релса с дюзи, арматурно табло, радиокасетофон, панел за управление на климатичната инсталация, текстилните кори на вратите и други по-дребни детайли, които са твърде много, за да бъдат описвани. Много е важно дали цената, включва държавен данък от 10%, затова съветвам да бъде питано.
Етап 2: Репатриране на превозното средство.
След уточняване на цената и времето, в което автомобилът ще бъде репатриран ще бъде извършен и самият физически акт. Работната група ще провери със сигурност за наличие на акумулатор, двигател с цилиндрова глава и маслен картер, полувалове, кормилна кутия (рейка) и други метални детайли. При процеса се издават 2 документа. Единият е фискален и има по-скоро значение на фискален бон. Другият документ служи пред пътната полиция и общинската данъчна служба.
Етап 3: Пътна полиция.
За препоръчване е да отдели работен ден, тъй като процедурата е изключително бюрократична, а и в момента има известен пик при бракуването на автомобили. Със споменатия по-напред документ, със свидетелството за регистрация ("голям" талон и "малък" талон) и с 15.00 лева може да стартирате процедурата по изваждане от употреба, разбира се, заедно със свалените регистрационни табели (2 броя).
Къде дават хубави пари за старите коли пишииии. Такива търгаши дето плащат по 300- 350лв. бол . Твоята за колко я предаде?
Аз дадох Голф 3-ка ударен за 500лв в София е вярно беше преди 3г. И другото което е по важно, че дойдоха от София да го вземат. Ако някай се интересува мога да дам ел. поща. Сега незнам дали съществува още тази фирма, но от опит глава не боли. ;)
При моя случай цената е 444 лева с 10% държавен данък или съм получил 400 лева. Но с правото да свалям каквото мога, стига да не е метално, като съм дал автомобила с броните, защото не успях да ги демонтирам. Фирмата е "Хефти Металс" ЕООД ("Надин Комерс" ЕООД). От друго място предлагаха 440 лева, но с условието да предам превозното средство в напълно изряден вид и без да е демонтирано нищо от него. Прецених, че първият вариант е по-изгоден.
Допълнение: Понеже има запитвания дали се изисква да бъде заплатен общинският данък, ще добавя, че не е необходимо и не се изисква нито при предаването на колата на съответния пункт, нито се изисква от пътната полиция при дерегистрирането.