Здравейте,отскоро имам следния проблем:Някой е напълнил главата на шефа че като ограничи максималната скорост на стралиса на 85 ще постигне големи икономии.Ограничиха ми камиона и сега мъка,нито да караш нито да изпревариш,показват ти запалки,възглавници мъкааааааааааааааааааа.Хора ако някой знае цяр да помага
Изхода е,познат майстор на тахограф,слагаш копче и си ти.
Смени Шефа...Шегувам се разбира се ;D
Цитат на: driver70 - Сряда, 16 Януари, 2013, 22:39:48
Изхода е,познат майстор на тахограф,слагаш копче и си ти.
Няма такова нещо. Ограничителя е в софтуера на камиона.
През тахото става .Но не чертае на шайбата.
На Стралис?
Мога да ти кажа, на Мерцедес Актрос, Ман Тга, Волво С мотор...Не става. Лично съм опитвал.
За Даф съм чувал че става само за Е3. За Ивеко си мисля, че няма да стане.... много е ново.
Стралис 2005г. става.
Цитат на: driver70 - Сряда, 16 Януари, 2013, 22:55:33
През тахото става .Но не чертае на шайбата.
Значи не става.
А иначе във всеки един сервиз могат да пренастроят софта, стига да имат програмата за Ивеко.
Купи си камион, карай го със 120
Цитат на: American - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 03:08:47
Купи си камион, карай го със 120
;D :D ;D :D ;D
Един бивш чорбаджия у мойта фирма нервно ми спори, че с 90 км/ч камиона бил най-икономичен, по-икономичен от 80, еле па 70. Отговорих му, че поради тези си твърдения и вярвания е БИВШ чорбаджия... Как ще коментираш? :D ::) :D
При 70 е далеч по-икономичен отколкото с 80 еле пък от 90 ;)
Преди време работих в Словения и в съседната фирма - 5 автовоза МБ ги затвориха на 84 км.За 1 месец разхода се увеличи с 1-1.5лт.(всичките бяха с GPS).Така че не знам къде е истината.
Цитат на: anatolii.v - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 10:22:33
Преди време работих в Словения и в съседната фирма - 5 автовоза МБ ги затвориха на 84 км.За 1 месец разхода се увеличи с 1-1.5лт.(всичките бяха с GPS).Така че не знам къде е истината.
Истината е, че тогава пак можеш да го настъпваш при набиране и баир и да се оправдаваш, с ограничението.
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 06:50:04
;D :D ;D :D ;D
Един бивш чорбаджия у мойта фирма нервно ми спори, че с 90 км/ч камиона бил най-икономичен, по-икономичен от 80, еле па 70. Отговорих му, че поради тези си твърдения и вярвания е БИВШ чорбаджия... Как ще коментираш? :D ::) :D
Той затова е при теб,оти е спечелил при 90 Км,от салярка :D.Около 70,ама най-арно гледам 67 на макс.висока предавка,това при МБ,и само го галиш подавайки му ;).Който,обича жените знае как се подава на магистралата ;D
Колега ако караш Гърция на Солун в Бош сервиз Фотис се казва шефа за 10-15 евро си готов.Моята Скания Е3 я направи на 94км.
Икономията е много относително нещо и не е обвързана със скоростта, а с натоварването (използвана мощност) и специфичен разход на гориво.
Натоварването според наклона на пътя може да бъде както много голяма, така и много малка. Специфичния разход на гориво е най-важен. Има една гориво-икономична характеристика. От нея може да се определи кога е най-икономичен автомобила. Около 40-70% от мощността на дизеловия двигател когато се използва е най-икономичен, съответно в подобен диапазон и на оборотите.
Примерно двигателя е 400kw. Когато се ползват от 160-280kw от двигателя за да се поддържа скоростта в диапазона на оборото, ако максималните са 2500об/мин, от 1000 до 1750 об/мин.
Ако примерно се ползват на една скорост 250kw при 1100об/мин на една предавка със скорост 80км/ч и се премине на по-ниска, мощността е относително същата, но оборотите са пи-високи около 1500об/мин.
При тези условия разхода на гориво е един и същи.
При промяна на скоростта и наклона на пътя мощността също се променя. Много голямо влияние оказва и челното съпротивление. До около 50км/ч не е съществено, но над тази скорост става доста сериозна бариера.
От тука идва една съществена разлика между автомобилите с разлизна мощност. Ако приемем че имаме един камион с мощност 200 kw., от които са дстатъчни да се движи с 50км/ч около 100kw Това са 50% от мощността, което означава че има най-нисък специфичен разход около 200g/kwh, и двигател с мощност 300kw, от кото също се ползват 100kw за да се движи с 50км/ч, но това са едва 33% от мощността и специфичния разход на гориво е около 230g/kwh. При първия случай разкода за изминаване на 100км за един час ще е 40кг говиро, а във втория 46кг гориво.
Ако приемем скоростта че се е увеличила на 70км/ч, необходимата мощност ще е около 180kw за реализиране на скоростта, в първия случаи това са 90% от мощността, където специфичния разход на гориво е около 230g/kwh. Във втория случаи има използвани 60% от мощността и специфичния разход на гориво е около 200g/kw. Така за изминаване на 100км в първия случай ще са необходими 59кг гориво, а във втория 50кг гориво.
Данните са за камион а обща маса около 50т. За по-малко натоварване на камиона разхода на гориво ще е доста по малък и горивото съм го сметнал в кг. За да стане в литри трябва да се умножи по плънтостта на горивото. Дизела може да се пиеме 1л=0,8кг.
С примера исках да покажа че мощността на двигателя е много важна за това коя скорост е по-икономична. Става въпрос за сравнение на един и същи камион, с еднакъв товар и с различни по мощност двигатели.
Малко в страни от темата смятам,че нещо се е объркало в самия замисъл на тоз чорбаджия.Ограничението на скоростта и икономията на гориво са колкото близки неща,толкова и далечни.Като имаш ограничение на 85 км да речем не означава,че не можеш да пържиш по баира.В голяма степен зависи от задкормилното устроиство и куп подробности.Да не говорим,че с това ограничение може да се вкараш в беля.
Личното ми мнение е че това е извиване на ръце.
Колега,вече има много фирми,в които има вътрешна заповед от шефа, да се кара до 80 км.,който не я спазва се глобява,а след това се уволнява >:(.Бях на интервю в една такава,и още щом ми казаха за ограниченията си тръгнах.
Цитат на: imter - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 13:14:42
Колега,вече има много фирми,в които има вътрешна заповед от шефа, да се кара до 80 км.,който не я спазва се глобява,а след това се уволнява >:(.Бях на интервю в една такава,и още щом ми казаха за ограниченията си тръгнах.
И аз не бих почнал при такива условия.Но държа да отбележа,че съм и твърдо против каране с превишена скорост,независимо дали е на магистрала или където и да е.Винаги съм се прибирал с икономия и винаги съм получавал бонус за това.
Ами то колко е ограничението на скоростта? Ако не се лъжа за камиони над 3,5т по извънградски пътища е 80км/ч а за камиони с ремарке е 70км/ч. Ако има някой чесно да си признае че кара по закона заслужава да получава повече. Една композиция с тегло от 40-50т при превишаване на скоростта е фатално за спирането. За това е нормално да се иска подобен тип ограничения. Хубаво е обаче като се качи на магистралата да може да се кара с позволената скорост 100км/ч. Ако един камион е ограничен на 85км/ч и пътува от София към Бургас по магистрала тракия означава че около час трябва да се кара повече, което може да е от значение за връщането в същия ден.
Аз съм против това ограничение... аз лично на магистралата карам със 83-84км. но по някога се налага да се изпревари вдигна 90 и след някоя минута пак си връщам на 84. и както каза колегата във баира ако се надува мотора кел ти файда за ограничителя...
Лека Вечер.
Няма смисъл от спорове кой камион кога е икономичен. Понякога два камиона, на една и съща възраст, с долу-горе еднаква амортизация, дават различен разход на гориво. Казвам го от личен опит. Карам единия камион по един маршрут и ми дава един разход. Следващия път отивам с другия камион по същия маршрут и разхода е различен. Карайте с такава скорост и обороти при които двигателя е най-тих. Тогава камиона е най-икономичен.
Цитат на: abator - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 18:47:08
Няма смисъл от спорове кой камион кога е икономичен. Понякога два камиона, на една и съща възраст, с долу-горе еднаква амортизация, дават различен разход на гориво. Казвам го от личен опит. Карам единия камион по един маршрут и ми дава един разход. Следващия път отивам с другия камион по същия маршрут и разхода е различен. Карайте с такава скорост и обороти при които двигателя е най-тих. Тогава камиона е най-икономичен.
То може и с един и същи да караш по един и същи маршрут и да получиш пак разлика. Ако има вятър, колкото и да е незначителен оказва голямо влияние в зависимост от скоростта и челното съпротивление. За един камион, да преодолее насрещен вятър от 2км/ч при скорост 100км/ч са необходими около 0,5л гориво в повече за 100км. Ако единия път този вятър е билпопътен, а другия път насрещен, от двата курса е 1л/100км.
Карам на темпомат с 89км,разход не ме интересува и не бъркам в резервара.Разходна норма в Европа няма .Всички съвремени камиони имат разходомери но на БГ чорбаджии това не им изнася не им изнася да плащат! Да плащат командировка -на км е незаконно В БГ са научени да рабтят на свръх печалба
Цитат на: ruskov - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 22:15:06
Карам на темпомат с 89км,разход не ме интересува и не бъркам в резервара.Разходна норма в Европа няма .Всички съвремени камиони имат разходомери но на БГ чорбаджии това не им изнася не им изнася да плащат! Да плащат командировка -на км е незаконно В БГ са научени да рабтят на свръх печалба
Не може да не ли лепнем един "+"
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 17 Януари, 2013, 11:00:36
Истината е, че тогава пак можеш да го настъпваш при набиране и баир и да се оправдаваш, с ограничението.
И какво като го настъпваш в баира? Нали това е целта за икономия!?
Максимално бързо ускорение до желаната скорост и след това поддържане. Аз нека си излетим през баиро за минутка с 90л/100км разход, па кой ще да си пъпли по баирчето с повече от 150л/100км и да икономисва... :D :D :D
Има ли все още някой да си мисли, че на темпомат камиона харчи повече от колкото на педал? :o
Колега шепне за разход срещу ветъра, ма ми е чудно от де е взел такава информация, че и в литри... Жалко, че нямам вертопоказател на камиона да засечем и язе... ::)
Голямо благодаря,най-после един свестен отговор,всичко останало хлапешки бръщолевения.
Да, колега темпомата се ползва само на аутобана за не повече от 10-15мин., за да ти починат краката.Друга голяма грешка е постоянното превключване на скоростите.Ако знаеш англ. или немски направи си справка от каталозите на Мерцедес , Сканиа и др.
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 18 Януари, 2013, 04:10:13
Колега шепне за разход срещу ветъра, ма ми е чудно от де е взел такава информация, че и в литри... Жалко, че нямам вертопоказател на камиона да засечем и язе... ::)
Скоростта на вятъра се добавя или изважда от скоростта на превосзното средство. За това и разхода от съпротивлението на вятъра е различен в различния скоростови диапазон. формулата е (скорост).(скорост).(скорост).(челно сечение на камиона АхВ).(коефицент на обтичане)/47
За да се сметне мощността трябва да се види колко ще е без вятър и след това с вятър.
без вятър при 100км/ч 100*100*100*2,5*3*0,0003/47=47,9kw
с насрещен вятър 2км/ч при скорост 100км/ч 102*102*102*2,5*3*0,0003/47=50,8kw
Разликата е около 3kw мощност по специфичния разход на гориво е 3*0,200=0,6кг, което в литри е около 0,75л
Размерите на челното сечение съм ги вземал 2,5м и 3м, но не съм отчел факта че има просвет около 25-30см ширината е по-малко от 2,5м за това и съм сложил стоиност 0,5л. Смятали сме го този разход за мерцедес актрос и се получи 0,52л при скорост от 100км/ч.
За скорост от 80км/ч ще дам пример за да видите какво се получава само при 20км/ч по-малко.
без вятър при 80км/ч 80*80*80*2,5*3*0,0003/47=24,5kw за да получим мощността за изминати 100км е 24,5*1,25=30,6kw
с насрещен вятър 2км/ч при скорост 80Км/ч 82*82*82*2,5*3*0,0003/47=26,4 за да получим мощността за изминаване на 100км е 26,4*1,25=33kw
разликата е около 2,5kw по специфичния разход на гориво се получава 2,5*0,200=0,5кг, което е около 0,625л
Колкото е по ниска скорстта толкова и по-малко мощност е необходима за да се изминат 100км, но както засегнах в по-горна тема има специфичен разход на гориво, който е най-малък в определен процент на използване на двигателя. Това че се движим с ниска скорост не ни дава основанеие да мислим че сме икономични.
Цитат на: mischon - Петък, 18 Януари, 2013, 09:53:37
Голямо благодаря,най-после един свестен отговор,всичко останало хлапешки бръщолевения.
Последно,искаш да избягаш от ограничителя или да караш икономично.
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 18 Януари, 2013, 04:10:13
И какво като го настъпваш в баира? Нали това е целта за икономия!?
Максимално бързо ускорение до желаната скорост и след това поддържане. Аз нека си излетим през баиро за минутка с 90л/100км разход, па кой ще да си пъпли по баирчето с повече от 150л/100км и да икономисва... :D :D :D
Има ли все още някой да си мисли, че на темпомат камиона харчи повече от колкото на педал? :o
Колега шепне за разход срещу ветъра, ма ми е чудно от де е взел такава информация, че и в литри... Жалко, че нямам вертопоказател на камиона да засечем и язе... ::)
Що се правиш на левак?
Или това е целта?
Ето ти един клип, а Ти ми кажи дали набира максимално икономично.
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 14:45:41
Що се правиш на левак?
Или това е целта?
Ето ти един клип, а Ти ми кажи дали набира максимално икономично.
ОК, аз съм левак! Леж на таа кълка. Аз не се уча от клипчета...
А ти не е зле да се научиш да четеш какво ти пишат, а не да подскачаш кът джинка, без да си разбрал нищо...
Другите важни фактори зависещи от задкормилното, освен този който съм споменал, са редуциране на употребата на спирачка до минимум и скоростта/оборотите.
Много, ама много малко колеги го могат, вервай ми! Аз с това се занимавам от ученик и мнооо отдавна ми е рефлекс, който и да искам не мога да променя...
Даже тръгвай с превъртане на гуми, така е най-най-икономично.
Аз не се уча от клипчета, а от практиката.
Това да караш камиона оптимално не е настъпване.
Настъпване е да го държиш постоянно в обороти на 1500....
И ако го караш на баира с 1800-2000об/м разхода няма да е 90/100....
Та за такова настъпване ти говоря, ама ти се опитваш да оправдаеш някой ми се струва.
Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 15:24:54
Даже тръгвай с превъртане на гуми, така е най-най-икономично.
Аз не се уча от клипчета, а от практиката.
Това да караш камиона оптимално не е настъпване.
Настъпване е да го държиш постоянно в обороти на 1500....
И ако го караш на баира с 1800-2000об/м разхода няма да е 90/100....
Та за такова настъпване ти говоря, ама ти се опитваш да оправдаеш някой ми се струва.
За мен настъпване е педала до дупка, което в никакъв случай не е = на преразход, ама в никакъв, ако скоростта и оборотите са в разумни граници... Галене е да връщаш газта и да си трепеш инерцията, дека даже бех дал и пример, както винаги правя.
Явно трябва да поработим над начина си на изразяване и тълкуване...
Това исках да кажа:
Дори да ти скопят камиона на 70 ако искаш пак можеш да го накараш да харчи повече.
Ама ти нали си държиш за точното изказване..... се получи че спорим за едно и също.
П.С. Явно доста време караш икономично, вече си забравил какво е да свалиш една надолу и натиснеш газта. ;)
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 18 Януари, 2013, 16:53:48
За мен настъпване е педала до дупка, което в никакъв случай не е = на преразход, ама в никакъв, ако скоростта и оборотите са в разумни граници... Галене е да връщаш газта и да си трепеш инерцията, дека даже бех дал и пример, както винаги правя.
Явно трябва да поработим над начина си на изразяване и тълкуване...
Зависи какъв е регулатора на помпата. ако се ползва всережимен регулатор е добре да се ускори бързо и след това да се поддържа скоростта. Това е най-икономичния начин на управление на този тип помпи. Ако е двурежимен е добре плавно да се ускорява и да се кара на интервали с усорение и връщане на газта. Имитира се начина на рагота на всережимния регулатор. За електронните помпи е малко по-различно. Те работят като еднорежимен (поддържа само празен ход) в началото и след това като всережимен
От камионите в днешни време с двурежимен регулатор е само....Краз ЯМЗ 238 и Маз ЯМЗ236
Ифата също е с двурежимен регулатор. Някой модели мерцедеси също са с такъв, ивеко фолцваген. Но това са от леко товарните модели.
Я това за ифата не го знаех... Мкар,че имам Два курса обиколка на България с Ифа.
Ама тогава бях млад и зелен, сигурно други неща са ми правили впечатление.
Единственият спомен е от голямото люлеене по завоите и ковещите спирачки.
Имаше предложения да си купи камион и да си го кара както иска. Предполагам повечето не са карали камион ограничен на 85 км/ч или даже на 80. Когато при мен се случи, го разбрах след около 300 км. Избягвам да карам на ограничител!
Разбираемо е, ако шефа каже: "Искам да ти давам повече пари и за това ще правим икономии."
Да, ама това е едностранно променяне на условията на работа. Към влошаване. По-ниска средна скорост - по малко идва надницата на час. Повече време за извършване на курса за същите пари. При забрана за изпреварване, а и изобщо, става много по-бавно. В единия случай, вероятност от глоби, в другия излишно затрудняване на околните. Показване на "средни" пръсти, дано на някой да му е хубаво - на шефа, например!
За мен безспорно, от 90 км/ч, като караш с по-ниска скорост е по-икономичен. Би могло да се иска да се поддържа някаква по-ниска скорост, когато не "спъваш" потока. Но само така, увеличаване на ядовете, без увеличение на заплатата, не е добре!
Колега, по-горе спомена, за Гърция. Можели да го направят да върви на 94 км/ч, а вероятно да показва 90 км/ч. Първо лесно може да се разбере от шефа му, второ не е добре да показва, по-малко разстояние от действителното. Например: Реално разстояние 94 км, показания на километраж 90 км. Около 4,5 % по-малко пари ще вземе (на 1'000 лв, са 45 лв). И, ако реалния разход е 30 л/100 км. Ще бъде изгорено 0,94х30=28,2 литра. А, тези 28,2 литра ще бъдат по километраж 90 км. И 28,2/90=31,3 или с 1,3 литра, на 100 км по-голям разход!!!
Аз се колебая кой да подкрепя, но това което видях от клипчето е вадене на душата на камиона. Предполагам е по-слабичка скания, съдейки от оборотомера. Аз карам 16 литров осмак и за да влизам в нормата, тоест икономично - карам с около 83-86(1250-70 об.) в равното, там ми се струва, че на мотора му е най-леко, баира катеря на по-ниски обороти, не повече от 1370-80 до 1400. нагоре вече има мощност, но е лакома. Гледам мотора леко да се товари, но да не гъгне и да не затъва. Също така гледам колкото може повече да задържа на по-високата предавка, дори и с по-натиснат педал, тоест изчаквам до около 1000 оборота и дори по-ниски, и чуквам директно цяла предавка. Стигнах до извода, че колкото по-бързо се измъкна от баира толкоз по-добре. И сега нещо важно: Разход се смята в литри върху киловат/час. От тук - повече обороти - повече мощност в киловати и повече нафта през аспуха. Номера е да уцелиш най-добрия въртящ момент на мотора, а не да извадиш най-голямата мощност, които са в различни обороти.
А надолу - ох, на батко - пускам я да тичка по инерция колкото и душа иска, има едно място на новата магистрала - изпълвам километража. Където може де, друг път пускам бавно, както дойде...
Понеже темата е за ограничителя - аз съм твърдо против ако се прави за икономия. Друго е да почнеш да катериш с 90, друго е с 80 и още преди баира да си свалил половинка.
дай координати ако обичаш,къде точно се тамира този сервиз,как се казва?
;D
(http://www4.picturepush.com/photo/a/11997807/800/V8/95.jpg)
TSAKIRI ΑFI & SΙΑ Ο.Ε.
9th km THESSALONIKIS-KILKIS
57008 THESSALONIKI
Tel: 2310 783403
Fax: 2310 783568
Благодаря много,ще се възползвам