Форум на българските шофьори

Леки автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: Scania Power - Понеделник, 11 Март, 2013, 23:51:09

Заглавие: Метан
Публикувано от: Scania Power - Понеделник, 11 Март, 2013, 23:51:09
Здравейте момчета искам да ви попитам какво ви е мнението за метановите уредби.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: human1970 - Вторник, 12 Март, 2013, 19:30:25
Добро.
А ти момко какво конкретно имаш предвид - за обща култура ли питаш, искаш да си купуваш кола с метанова уредба или по някаква друга причина? Хубаво беше да поясниш.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Вторник, 12 Март, 2013, 20:26:36
Цитат на: Scania Power - Понеделник, 11 Март, 2013, 23:51:09Здравейте момчета искам да ви попитам какво ви е мнението за метановите уредби.

Карам с метан вече над една година. Предимството е ниската цена на пробега. Недостатъците са малка автономност предвид недостатъчния обем на бутилката и осезаемо понижената мощност на двигателя. Препоръчвам ти да помислиш дали ще имаш дълги пътувания извън града, защото там ще усетиш истинска икономия. В града си харчи и е почти съпоставимо с моментната цена на пропан-бутана.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: Scania Power - Сряда, 13 Март, 2013, 01:13:58
Значи аз си купих опел астра  комби 1.4  16V бензин / метан та реших да ви попитам какво ви е мнението за метана така за обща култура защото всеки  се прави на голям разбирач и казва че не било хубаво да си на метан и някакви такива тем подобни глупости.И да това че на дълъг път харчи малко това е вярно пробвах я моята количка Сливен-Бургас и я засякох 6-100 ми изгоря и аз съм много доволен от метана нищо че ми събира доста място с тея бутилки но комбинцето си е комбинце ;D :)
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: human1970 - Сряда, 13 Март, 2013, 12:23:13
Това вече е друго нещо.
От лятото и аз купих едно Деу Ланос с метанова уредба - 2 бутилки с общо около 50литра. Досега съм карал само коли с АГУ на пропан-бутан.
Лично аз съм доста доволен от метана. В Бургас има 7 места за зареждане с метан и цената е 1.79лв./кг. Като превключа от метан на бензин не усещам никаква разлика във вървенето. Цяла зима си паля колата на метан и няма никакви проблеми.
Единственото неудобство е, че трябва да се зарежда по-често ако тръгнеш на по-дълъг преход.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: Scania Power - Сряда, 13 Март, 2013, 14:15:38
human1970 а ще можеш ли да ми дадеш някой сайт в който пише 1кг метан на колко литра се равнява защото според моите изчисления всяка от бутилките ми събира по 6кг и това тоест са 12г общо в двете бутилки.Ако може да ми намериш такъв сайт ще съм ти много благодарен за полезната информация.А искам да те попитам твоята кола колко оборота поддържа след като е загряла защото моята някъде почти към 1000 ги държи но понякога и по малко от 1000.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Сряда, 13 Март, 2013, 14:38:58
40 литра са 7 килограма. А 7 килограма са около 10 кубични метра.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: Scania Power - Сряда, 13 Март, 2013, 17:38:39
Ами 1кг метан на колко литра бензин се равнява ме интересува,четох в интернет че се равнявало на 5,6л ма не знам дали е точно така.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: human1970 - Сряда, 13 Март, 2013, 18:50:09
Навсякъде в интернет е дадено, че 1кг. метан = 5,6 литра метан.
Другата особеност е, че лятото заради разширението на метана бутилките събират по-малко и съответно се изминават по къси разстояния от зареждане до зареждане. При мен лятото бутилките събират максимум 8кг., докато зимата 9кг.
Ето един сайт с местоположенията и цените на метан-станциите в Америка и Европа:
http://www.cngprices.com/station_map.php
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Сряда, 13 Март, 2013, 19:25:39
Ето и файл с местоположението на метанстанциите за iGO.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: stoil nedev - Четвъртък, 14 Март, 2013, 09:58:53
Ако си инжекцион, и си сложиш хубава уредба за такъв двигател ти гарантирам че няма разлика в мощността!  А относно другото ....... да караш на газ е много по-добре за продължителността на живота на двигателя. Имал съм и имам кола на газ ( пропан-бутан обаче) и няма никакъв проблем за мотора пък бил той и над 500 000 км.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Четвъртък, 14 Март, 2013, 10:18:49
Цитат на: stoil nedev - Четвъртък, 14 Март, 2013, 09:58:53
Ако си инжекцион, и си сложиш хубава уредба за такъв двигател ти гарантирам че няма разлика в мощността!  А относно другото ....... да караш на газ е много по-добре за продължителността на живота на двигателя. Имал съм и имам кола на газ ( пропан-бутан обаче) и няма никакъв проблем за мотора пък бил той и над 500 000 км.

Има разлика в мощността при мен въпреки инжекционната метанова уредба. Особено се усеща при изкачване на наклон.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: !.!.! - Четвъртък, 14 Март, 2013, 12:07:49
По мои наблюдения при работа на газ  моторът отделя значително по-вече конденз, за това мисля е добре да се ползват масла точно за такъв вид експлоатация.А как може да се избегне преждевременното загниване на генерацията нямам идея.От друга страна ДВГ на газ работи доста по-меко заради не толкова мощната детонация. По-малкото, и липсата на сяра и други вещества кои се съдържат в течните горива също е +. От личен опит съм се убедил,че ако се сгъсти мотора КПД нараства а стойностите се изравняват при работа на бензин с не сгъстен и на газ със сгъстен мотор.Ако ползваното гориво е пропан-бутан дори е възможно да върви доста по-добре от нормален бензинов мотор. Разхода също пада поради намаленият обем на всмуканата горивна смес,по-доброто и сгъстяване(газът е с ниска плътност в сравнение с бензина) от там по-пълното изгаряне. С  две думи газта работи по-добре при по-голяма степен на сгъстяване, но и това си има граници ако се пресгъсти се получава принудителна детонация,в леките случаи се чува доста силно аванса,за другите е ясно.........около 15-17 атмосфери за бензинов мотор е идеално.      
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: Scania Power - Петък, 29 Март, 2013, 21:23:49
Момчета възникна  проблем с метана,през един мрачен и дъждовен ден стана авария с колата.След като ми я измереха с волт метъра се оказа че имам проблем с динамото а предишния ден преди да разбера за проблема с динамото ми се изтощи нацяло акумулатора.Свалих го и оставих колата няколко часа без акумулатор след това сложих един друг оборотен акумулатор за да мога да я закарам на сервиз.Сутринта като отивах на работа реших да прехвърля на метан обаче  лампичката ми само премигаше без да спира помислих си че не е загряла като хората(уредбата ми е направена автоматично да прехвърля).Навръщане пак същата работа днес я закарах  на майстор и ми казаха че настройките на метановата уредба са се загубили поради това че съм я оставил доста време без акумулатор и също така споменаха за някакъв уред който можел да запазва самите настройки на уредбата и като сложиш например другия акумулатор ти само си ги въвеждаш с уреда.Та въпросът ми е наистина ли проблемът може да е от това че съм я оставил доста време без акумулатор?И може ли да ми кажете в Пловдив дали се занимават с метанови уредби TARTARINI. И да спомена метановата ми уредба е обикновенна не е инжекцион.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Петък, 29 Март, 2013, 22:28:08
Скоро си купувах нов акумулатор и се оказа, че оригиналната планка за закрепване не върши работа. Докато си направя нова, колата беше със свален акумулатор може би два часа. Не е имало никакъв проблем с настройките на метановата уредба.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: Scania Power - Петък, 29 Март, 2013, 22:49:49
Не знам ама при мене аз като си свалих акумулатора и жичката за паметта се откачи от болчето и после като свързах другия акумулатор видях че настройките които бях направил преди на борд компютъра там за дата месец година и час са се променили и също така ми изчезнаха км-те които съм минал а само ми седят тези оригиналните 143200 и няколко.Забравих да допълня тази жичка беше свързана към ,,+,,.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: human1970 - Събота, 30 Март, 2013, 00:43:59
Много съм учуден на това, което описваш. Моята кола също е с обикновена метанова уредба. Ключето за метан-бензин се превключва ръчно. Много пъти съм сменял акумулатора и съм държал колата без акумулатор по една нощ - такъв проблем не ми се е случвал. Интересно, че това автоматично превключване според мен не го прави самото ключе, а явно някакъв електронен модул. Предната ми кола беше с АГУ и пазя ключето за превключване газ/бензин - положенията бяха - газ, бензин, автоматично превключване от бензин на газ. На тази ми кола /с метана/ някой некадърник е свързал ключето - бензин, бензин, метан. Един ден ми хрумна да пробвам какво ще стане ако сменя ключето с това от предишната кола - отивам да пробвам - ми те ключетата се оказаха абсолютно идентични и даже не съм си играл да пробвам.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Петък, 18 Октомври, 2013, 22:49:24
ДАФ на метан. Казаха, че харчи около 60 лева метан на 400 км и отделно 22/100 нафта с общо тегло над 40 тона, но не запомних точно колко.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 19 Октомври, 2013, 01:31:56
Цитат на: admin - Петък, 18 Октомври, 2013, 22:49:24
ДАФ на метан. Казаха, че харчи около 60 лева метан на 400 км и отделно 22/100 нафта с общо тегло над 40 тона, но не запомних точно колко.

     Не е ли много? Повечето големи превозвачи, купуват нафтата на 2 и по-малко лева, без ДДС и отстъпка. За сто километра равностойността на 60 лв метан, ако е без ДДС, са 30 литра, ако е с ДДС - са 50 лв или 25 литра. Общо ако е 60 лв/100 км става, малко по-добре е. Автобусите с метанови уредби и самозапалване (има и изцяло на метан) използват 30% и по малко нафта, от тези само на нафта.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: admin - Събота, 19 Октомври, 2013, 08:27:20
Ами толкова идва някъде. Ако смятаме нафтата по 2 лева, значи един път имаме за 22 литра 44 лева на 100 км. И 15 лева за метан стават общо 59 лева на 100 км. Което превърнато през 2 лева на литър идва около 30 на 100 разход. А той каза, че този камион заради тежките бутилки преди да сложат метан е харчил 50 на 100.
Заглавие: Re:Метан
Публикувано от: naum4o - Петък, 25 Октомври, 2013, 07:57:05
От 4 години карам личен автомобил пасат B4 на метан. Колата е инжекцион, но уредбата не е .
Предимства: Бутилката е около 14,5кг. тоест София-Сливен по магистралата с 140km/h струва около 25лв. София-Каварна - 50лв. Евтино и удобно. Извънградско най-много съм минавал 331км. Градско 243км с едно зареждане.
Минуси: Под нулата е изключено да запаля на метан. Иска си бензин. На баир(7-12%), натоварен, повече от 70km/h не мога да постигна. Бутилката е голяма и дори в пасата заема доста място. Метанът иска галене, ако не е инжекция, така че, ако бързаш и натискаш газта, след няколко месеца сменяш кихалката.Вярно, че е два-три лева, но си е консуматив.
Колкото е по-мощен автомобилът, толкова по-добре върви. Карал съм бусове и малки коли метан и разликата е огромна. Миналата година видях един КРАЗ на метанстанцията и го питах колко арчи, човекът ми каза, че около 100лв на 100км, което ми се вижда множко вече.