Какви свещи са подходящи за автомобил с метанова уредба - с един или с няколко електрода?
Някои майстори казват, че свещ с 2-3 или 4 електрода пръскала искрата и не е добре за кола с газ. Аз карам Астра с 4 полюсен БОШ на газ и вече 40 000 км не съм ги сменил, а и зимата паля на газ. Маслото го сменям на 8000км, GM - 10W40. За метан съм чувал от таксиджиите , че са с 2 полюсни, за Дачия 1.4 .
Не е толкова важно колко полюсни са свещите, а степента на сгъстяване. Понеже пропан-бутана и метана имат доста по-високи октанови числа, могат да понесат и по-висока степен на сгъстяване. Няколкото полюса помагат за по-бързото възпламеняване при повишаването на степента на сгъстяване за съответното гориво. В случая на преминаване от бензин на газ, следва че може да се ползва свещ с по-малко полюси, поради устойчивостта на горивото.
Аз имам един бензинов двигател който има проблеми с първоначалното палене. Мислих си че като сложа свещ с няколко полюса ще се подобли паленето. Да ама не се случи това. Даже в някой режими на работа не работи добре.
Моя съвет е да ползваш стандартна свещ и да и намалиш хлабината на 0,7-0,8мм.
Срещам някакви свещи в интернет, които били специално за метан, обаче цената е 35 лева за брой. Не бих дал толкова пари в никакъв случай.
Няма и смисъл, това е по-скоро рекламен трик! Все пак запалителните свещи са предназначени за бензинов двигател, макар и да горивото да е различно. Затова и препоръчвам оригиналната спецификация за конкретния автомобил, само така може да се има пълно доверие. Важно е, чеовек да е наясно, че разликите между отделните запалителни свещи са много и понятие като "стандартна", какво видях в предишно мнение, е напълно необяснимо. Например запалителна свещ на Champion "N9YC" е сходна по размери и брой на електроди с "RN9YCC", но със сигурност ще има разлика в работата на само един двигател.
Ще допълня, че много от търговците на резервни части, често предоставят стока на клиентите, която не винаги отговоря напълно точно на каталожната информация, но са наясно кога може да се осъществи подмяна. Историята познава неравномерно работещ двигател, но проблемът не е в самия двигател, нито в запалителните свещи, а в това, че не са подходящи за съответното превозно средство. На това се дължат и неодобрителни мнения за определени марки, но не поради производствен дефект, а поради в проблем в търговеца и желанието му за осъществяване на продажба.
Въпрос към автора: За какъв автомобил става въпрос?
Цитат на: ИванТ - Събота, 16 Март, 2013, 22:16:50
Въпрос към автора: За какъв автомобил става въпрос?
Kia Picanto 1.1 2008 година.
Потърси в Гугъл за плазмено запалване,,,, дига мощността и сваля разхода,,,последно го монтираха в сервиз Опел на Ботевградско шосе,,,,ама това инфо отпреди няколко години,,,, скивай в нета.
Конкретно за този автомобил търсете следните каталожни номера, съотнесени към производителите:
ACDelco - "R6605"
Beru - "Z73"
Champion - "RC10YC4"
Оригиналния спецификация е с едномасен електрод, дължината на резбата е 19 милиметра. По тези данни на KIA Picanto, това са и подходящите запалителни свещи.