Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Mercedes-Benz => Темата е започната от: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13

Заглавие: Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13
Здравейте колеги, имам проблем с Мерцедес 2538 (каска) с електронните скорости . Ако някой знае как или от къде се натрупват грешки в системата моля да пише.( Проблемът,  е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка)? Има ли възможност да бъде датчик за температурата, защото и тя постоянно се качва и пада???
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:08:30
Цитат на: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13
Проблемът,  е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка
Според теб на коя трябва да включи на първа ли ?
Как си обяснил ,не видим какъв ти е проблема освен двете грешки,които са с голям номер и едва ли ще се праси Медуна,но все пак са под 100 като номер и не лошо да видиш къв им е случая
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: martin stanev - Четвъртък, 08 Август, 2013, 14:17:32
Колега всички каски с електронни скорости трупат грешки. Прави се една малка профилактика на самата система, която не отнема и 5мин:

Камиона трябва да е в режим на работа тоест с вдигнат въздух и в покой и изгасен двигател.

1. Натискаш амбриажа и го държиш до долу плътно.
2. С лявата ръка хващаш лоста на скоростите и го дърпаш към теб, демек го даваш на свободна и така го държиш.
3. Даваш контакт, и след 2-3сек. почва да се чува една псъскане и леко щракане по скоростите, което не помня колко продължаваше.

След тази процедура  на таблото трябва да ти се изчистят грешките и да има , само нули, ако и след профилактиката не изчезнат грешките тогаз и аз не знам за к'во иде реч.
Каските, които съм карал с EPS скорости винаги ми е помагала, тази профилактика, за която написах и съм я правил на всеки 5000км.
За греенето чудна работа, ама няма страшно тук във форума има един специалист по всички въпроси, и като види новата тема няма начин да не влезне да оплюе мечо, сега като почне с неговите чайници, скари-бири и самовари...ум да ти зайде... на Витиня на 5та с 25-тона така...и под Витиня с 30-тона онака.

Колега направи го както ти казвам и после драсни да кажеш кво е станало.
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: Tihomir78 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 22:36:03
Цитат на: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13
Здравейте колеги, имам проблем с Мерцедес 2538 (каска) с електронните скорости . Ако някой знае как или от къде се натрупват грешки в системата моля да пише.( Проблемът,  е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка)? Има ли възможност да бъде датчик за температурата, защото и тя постоянно се качва и пада???
Ама ти и по инерция ли караш??? Иначе е нормално да си включи на подходяща предавка спооред скороста на движение. А за грешките търси им кодовете
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: loshdancho - Петък, 09 Август, 2013, 22:19:25
Цитат на: martin stanev - Четвъртък, 08 Август, 2013, 14:17:32
Колега всички каски с електронни скорости трупат грешки. Прави се една малка профилактика на самата система, която не отнема и 5мин:

Камиона трябва да е в режим на работа тоест с вдигнат въздух и в покой и изгасен двигател.

1. Натискаш амбриажа и го държиш до долу плътно.
2. С лявата ръка хващаш лоста на скоростите и го дърпаш към теб, демек го даваш на свободна и така го държиш.
3. Даваш контакт, и след 2-3сек. почва да се чува една псъскане и леко щракане по скоростите, което не помня колко продължаваше.

След тази процедура  на таблото трябва да ти се изчистят грешките и да има , само нули, ако и след профилактиката не изчезнат грешките тогаз и аз не знам за к'во иде реч.
Каските, които съм карал с EPS скорости винаги ми е помагала, тази профилактика, за която написах и съм я правил на всеки 5000км.
За греенето чудна работа, ама няма страшно тук във форума има един специалист по всички въпроси, и като види новата тема няма начин да не влезне да оплюе мечо, сега като почне с неговите чайници, скари-бири и самовари...ум да ти зайде... на Витиня на 5та с 25-тона така...и под Витиня с 30-тона онака.

Колега направи го както ти казвам и после драсни да кажеш кво е станало.

Чакай сега тоя всезнаещия да те захапе и да ти свали малко самочувствието.
Това което си описал да направи, е процес на обучение!!!

Та между обучение и чистене на грешки има ....малка разлика!
При обучението-  компютъра се запознава със възлите , които управлява и ако има  актуална грешка процеса не може да завърши процеса!. Та още по времето на обучение да ти светне грешка.

  Грешките се чистят  когато върнеш контакта докрай!
И ако грешката е  моментна и при повторното завъртане на контакт не се появи.... скоростите ще работят , но грешката ще остане в паметта. Даже  познавам колеги които свалят  клемите на акумулаторите и  на свалени клеми  свързват кабелите +/- за да се  разредят кондензаторите в електрониката на камиона. Та надеждата им е, че тогава ще се  изтрият грешките, не знам дали обаче  е вярно и дали става на всички камиони.
А грешки от паметта се (стари неактуални) само с тестер или  със специални манипулации .
Та сега по темата!
.... По спомен до 25грешка бяха механични(от типа : не изпълнение на  дадена команда) тоест електрониката познава дали когато  си бутнал лоста  е подаден въздух, избутана вилка и включено на скорост. Ако това не се случи в рамките на Една секунда процеса се повтаря пак... ако и тогава не се случи се потретва и  ако след третият път не се случи това, което е зададено  от лоста и изпълнено от компютъра- самият комп отказва да изпълнява повече команди  и ти светва червено на таблото  с номера на грешката отговарящ за точно определеният възел, който не е изпълнил токовата команда.

От 25 грешка нагоре бяха електрически грешки; късо на маса, късо на +  скъсан кабел,  сензори, маси  и каквото се сетиш още.
Та  с обучение няма да стане или ако стане ще е временно, защото грешката се появява само в момента, който отказват скоростите.
Тоест в някакво време и момент  става нещо( обороти , напрежение вибрации  температура и т.н. , което влияе на електрониката и компютъра го разпознава като неизправност.
 

Моя съвет е потърси  квалифициран сервиз!  не си играй , за да не оскъпиш ремонта.
Тази грешка може да е признак или предизвестие за нещо по-голямо!
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: martin stanev - Събота, 10 Август, 2013, 21:47:03
 



Ха ха Данка вземи ме пусни, че от тоя захап ще ми паднат дзъркелите брее ;D, а и мен няма к'во да ми сваляш самочувствието, аз не съм дърдоркото на форума :), ами помогни на колегата с грешките. :)
Карал съм 2 каски с EPS скорости и на 2те това обучение ли е дресиране ли е както ти го наричаш не знам, ама на мен ми вършеше работа и ми чистеше грешките. Спомням си, че на една от каските 2433, като понатрупаше някоя и друга грешка и префърлянето от 4та към 5та предавка беше ужас, демек от малък към голям блок, а ако бях на по-голям баир и от 4та към 5та нямаше смисъл да се превключва 3-4сек. и камиона ще спре. И  като му правех профилактиката, която описах по горе всичко се оправяше.
Заглавие: Re:Мерцедес 2538 каска ЕПС
Публикувано от: loshdancho - Събота, 10 Август, 2013, 22:05:43
Каквото знаех, го казах.
Останалото- това което може да му помогне.....Явно не го знам.