Здравейте колеги, имам проблем с Мерцедес 2538 (каска) с електронните скорости . Ако някой знае как или от къде се натрупват грешки в системата моля да пише.( Проблемът, е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка)? Има ли възможност да бъде датчик за температурата, защото и тя постоянно се качва и пада???
Цитат на: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13
Проблемът, е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка
Според теб на коя трябва да включи на първа ли ?
Как си обяснил ,не видим какъв ти е проблема освен двете грешки,които са с голям номер и едва ли ще се праси Медуна,но все пак са под 100 като номер и не лошо да видиш къв им е случая
Колега всички каски с електронни скорости трупат грешки. Прави се една малка профилактика на самата система, която не отнема и 5мин:
Камиона трябва да е в режим на работа тоест с вдигнат въздух и в покой и изгасен двигател.
1. Натискаш амбриажа и го държиш до долу плътно.
2. С лявата ръка хващаш лоста на скоростите и го дърпаш към теб, демек го даваш на свободна и така го държиш.
3. Даваш контакт, и след 2-3сек. почва да се чува една псъскане и леко щракане по скоростите, което не помня колко продължаваше.
След тази процедура на таблото трябва да ти се изчистят грешките и да има , само нули, ако и след профилактиката не изчезнат грешките тогаз и аз не знам за к'во иде реч.
Каските, които съм карал с EPS скорости винаги ми е помагала, тази профилактика, за която написах и съм я правил на всеки 5000км.
За греенето чудна работа, ама няма страшно тук във форума има един специалист по всички въпроси, и като види новата тема няма начин да не влезне да оплюе мечо, сега като почне с неговите чайници, скари-бири и самовари...ум да ти зайде... на Витиня на 5та с 25-тона така...и под Витиня с 30-тона онака.
Колега направи го както ти казвам и после драсни да кажеш кво е станало.
Цитат на: Petar 1994 - Четвъртък, 08 Август, 2013, 12:02:13
Здравейте колеги, имам проблем с Мерцедес 2538 (каска) с електронните скорости . Ако някой знае как или от къде се натрупват грешки в системата моля да пише.( Проблемът, е че когато го карам и го изключа от скорост , после когато искам да включа той сам си включва на 8-ма предавка и на таблото ми изписва 49-та и 51-ва грешка)? Има ли възможност да бъде датчик за температурата, защото и тя постоянно се качва и пада???
Ама ти и по инерция ли караш??? Иначе е нормално да си включи на подходяща предавка спооред скороста на движение. А за грешките търси им кодовете
Цитат на: martin stanev - Четвъртък, 08 Август, 2013, 14:17:32
Колега всички каски с електронни скорости трупат грешки. Прави се една малка профилактика на самата система, която не отнема и 5мин:
Камиона трябва да е в режим на работа тоест с вдигнат въздух и в покой и изгасен двигател.
1. Натискаш амбриажа и го държиш до долу плътно.
2. С лявата ръка хващаш лоста на скоростите и го дърпаш към теб, демек го даваш на свободна и така го държиш.
3. Даваш контакт, и след 2-3сек. почва да се чува една псъскане и леко щракане по скоростите, което не помня колко продължаваше.
След тази процедура на таблото трябва да ти се изчистят грешките и да има , само нули, ако и след профилактиката не изчезнат грешките тогаз и аз не знам за к'во иде реч.
Каските, които съм карал с EPS скорости винаги ми е помагала, тази профилактика, за която написах и съм я правил на всеки 5000км.
За греенето чудна работа, ама няма страшно тук във форума има един специалист по всички въпроси, и като види новата тема няма начин да не влезне да оплюе мечо, сега като почне с неговите чайници, скари-бири и самовари...ум да ти зайде... на Витиня на 5та с 25-тона така...и под Витиня с 30-тона онака.
Колега направи го както ти казвам и после драсни да кажеш кво е станало.
Чакай сега тоя всезнаещия да те захапе и да ти свали малко самочувствието.
Това което си описал да направи, е процес на обучение!!!
Та между обучение и чистене на грешки има ....малка разлика!
При обучението- компютъра се запознава със възлите , които управлява и ако има актуална грешка процеса не може да завърши процеса!. Та още по времето на обучение да ти светне грешка.
Грешките се чистят когато върнеш контакта докрай!
И ако грешката е моментна и при повторното завъртане на контакт не се появи.... скоростите ще работят , но грешката ще остане в паметта. Даже познавам колеги които свалят клемите на акумулаторите и на свалени клеми свързват кабелите +/- за да се разредят кондензаторите в електрониката на камиона. Та надеждата им е, че тогава ще се изтрият грешките, не знам дали обаче е вярно и дали става на всички камиони.
А грешки от паметта се (стари неактуални) само с тестер или със специални манипулации .
Та сега по темата!
.... По спомен до 25грешка бяха механични(от типа : не изпълнение на дадена команда) тоест електрониката познава дали когато си бутнал лоста е подаден въздух, избутана вилка и включено на скорост. Ако това не се случи в рамките на Една секунда процеса се повтаря пак... ако и тогава не се случи се потретва и ако след третият път не се случи това, което е зададено от лоста и изпълнено от компютъра- самият комп отказва да изпълнява повече команди и ти светва червено на таблото с номера на грешката отговарящ за точно определеният възел, който не е изпълнил токовата команда.
От 25 грешка нагоре бяха електрически грешки; късо на маса, късо на + скъсан кабел, сензори, маси и каквото се сетиш още.
Та с обучение няма да стане или ако стане ще е временно, защото грешката се появява само в момента, който отказват скоростите.
Тоест в някакво време и момент става нещо( обороти , напрежение вибрации температура и т.н. , което влияе на електрониката и компютъра го разпознава като неизправност.
Моя съвет е потърси квалифициран сервиз! не си играй , за да не оскъпиш ремонта.
Тази грешка може да е признак или предизвестие за нещо по-голямо!
Ха ха Данка вземи ме пусни, че от тоя захап ще ми паднат дзъркелите брее ;D, а и мен няма к'во да ми сваляш самочувствието, аз не съм дърдоркото на форума :), ами помогни на колегата с грешките. :)
Карал съм 2 каски с EPS скорости и на 2те това обучение ли е дресиране ли е както ти го наричаш не знам, ама на мен ми вършеше работа и ми чистеше грешките. Спомням си, че на една от каските 2433, като понатрупаше някоя и друга грешка и префърлянето от 4та към 5та предавка беше ужас, демек от малък към голям блок, а ако бях на по-голям баир и от 4та към 5та нямаше смисъл да се превключва 3-4сек. и камиона ще спре. И като му правех профилактиката, която описах по горе всичко се оправяше.
Каквото знаех, го казах.
Останалото- това което може да му помогне.....Явно не го знам.