Форум на българските шофьори

Леки автомобили => Renault, Peugeot, Citroen => Темата е започната от: ИванТ - Неделя, 15 Декември, 2013, 17:20:19

Заглавие: Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ИванТ - Неделя, 15 Декември, 2013, 17:20:19
Не мога да разбера какъв е проблема. Акумулаторът е напълно изправен и завърта маховика без проблем, горивната помпа в резервоара се чува, че функционира и въпреки това автомобилът не стартира двигателя.
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: admin - Неделя, 15 Декември, 2013, 18:29:29
Бобина, компютър. Провери ли дали достига искра до свещите? Сигурен ли си, че достига гориво до дюзите?
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: d68 - Неделя, 15 Декември, 2013, 20:05:08
Провери си датчика на коляновия вал, ако не отчита няма да запали трябва да се намира в началото на скоростната кутия отгоре, ако не подава сигнал че се върти коляновия вал компа не подава команда за искра. Намери си схема от http://clubcitroen.bg/forum/index.php?sid=2a2d2575fded56d4c1f2b819774bffc9

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ИванТ - Събота, 15 Март, 2014, 14:00:04
Историята се оказва прекалено сложна и все още няма решение на проблема.
Автомобилът стартира (и се движи) само на алтернативно гориво (пропан-бутан, инжекционна система) и то след интервенция със затопляне на изпарителя (топла вода) и с множествено завъртания на стартера.
Предполагам, че основната точка на проблема е имобилайзерът, който не подава електричество към горивната помпа, компютъра на управлението и дюзите, а и като цяло изолира горивоподаващата система (бензин).
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 15 Март, 2014, 14:32:21
Бензиновия клапан как е?Чува ли се като превключва?Автоматично ли ти прехвърля от бензин на газ?
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: admin - Събота, 15 Март, 2014, 15:00:54
Цитат на: ivopifeca - Събота, 15 Март, 2014, 14:32:21
Бензиновия клапан как е?Чува ли се като превключва?Автоматично ли ти прехвърля от бензин на газ?

За какво му е бензинов клапан при положение, че е с инжекционна помпа?
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 15 Март, 2014, 15:09:16
Цитат на: admin - Събота, 15 Март, 2014, 15:00:54
За какво му е бензинов клапан при положение, че е с инжекционна помпа?
Е като имах Форд Скорпио,пак имаше инжекционна помпа,също така и бензинов и газов клапан,или може би тук е друга системата.Нали все трябва да има "нещо",което да допуска колата да работи само на газ,без да допуска приток на бензин?
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: emilpopoff - Събота, 15 Март, 2014, 22:40:51
Цитат на: ИванТ - Събота, 15 Март, 2014, 14:00:04
Историята се оказва прекалено сложна и все още няма решение на проблема.
Автомобилът стартира (и се движи) само на алтернативно гориво (пропан-бутан, инжекционна система) и то след интервенция със затопляне на изпарителя (топла вода) и с множествено завъртания на стартера.
Предполагам, че основната точка на проблема е имобилайзерът, който не подава електричество към горивната помпа, компютъра на управлението и дюзите, а и като цяло изолира горивоподаващата система (бензин).
Колега, ако беше имобилайзер, нямаше да пали въобще ни на бензин, ни на газ(пропан бутан, метан и т.н), газовия комп. взима инфо от този на колата, а пък и дори да няма газов комп., имото щеше да блокира подаването на искра към запалителните свещи и дори да запалиш стартера от въртене или да се скъсаш да дърпаш колата пак няма да запали. Кучето е заровено някъде другаде- детонационен датчик, датчик за обороти на колянов вал и т.н, и пък за капак ако не работи и коректно моторчето за празен ход(стъпково моторче или такова което с клапа) и бензиновите дюзи "препикават" или въобще са  спекли(ако не си я карал често на бензин, има едно старо неписано правило за комбинираните горива бензин/газ, за да нямаш проблеми с бензиновата с-тема, трябва да изгаряш около 20% бензин от количеството което си изгорил на алтернативно гориво иначе нищо добро не те чака -най-малко пикаещи или спечени дюзи това важи за многоточковите инжекциони)  щом колата е на газ, при по-ниски темп. нормално трудно да пали или въобще да не пали на бензин и като се съберат един два проблема на куп(тези който са съм изброил по горе- пикаещи бенз. дюзи и не работещо както трябва моторче на празен ход ) ситуацията става "цайтнот" .
А кабели, свещи, бобина(бобини), комутатор как са ? Ако вадиш свещите за проверка и имаш под ръка компресомер, замери и една компресия профилактично, все пак си кола на възраст и пиши как е компресията на всеки цилиндър.
Като запали колата как работи, работили равномерно двг-то във всички темп. режими(студена, топла) ?
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: emilpopoff - Неделя, 16 Март, 2014, 19:15:24
Цитат на: ИванТ - Неделя, 15 Декември, 2013, 17:20:19
Не мога да разбера какъв е проблема. Акумулаторът е напълно изправен и завърта маховика без проблем, горивната помпа в резервоара се чува, че функционира и въпреки това автомобилът не стартира двигателя.
Извинявам се за поредния пост, но чак сега прочитам поста на колегата.
Колега, предполагам знаеш, че горивната помпа в резервоара може и да се чува, но това не значи, че работи както трябва- ако я закачиш с манометър мисля, че помпата трябва да прави налягане около 2 атмосфери, за дебит в минута нямам инфо, но сигурно трябва да има инфо и за тези параметри. Друго важно нещо е бензина в резервоара да е "свеж"(ако е на 3-4 месеца в резервоара и помпата не прави необходимото налягане и както писах снощи и дюзите "препикават" и има нещо друго неизправно-износени свещи или бобина( или ако е с дистрибуторна капачка и палец) .
Според мен :
- 1-во да се  видят всички "тоци"(кабели, свещи, бобина/ни(или дистрибуторна капачка и палец) , датци-детонационен, за обороти на коляновия вал, "постоянни" плюсове и маси.
- 2-горивна с-тема- помпа в резервоара, дюзи(на стенд)
- 3- газоразпределителна с-тема- замерване на компресия, ако всичко е нормално като компресия и пак няма напредък , проверка на ангренажната група, дали е зацепена правилно.
-4 на края но не и на последно място ако има катализатор- да се откачи от скобата и да се пробва да се стартира двг-то така.
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ИванТ - Понеделник, 17 Март, 2014, 21:54:39
Запалителните свещи и кабелите към тях са сменени преди 6 месеца с такива на Beru. А и както споменах, автомобилът работи добре, когато горивото е пропан-бутан, без прекъсвания, напълно нормално.
Имобилайзерът, както на повече Peugeot и Citroen от тези години е с клавиатура, в която трябва да се въведе код. Този проблем вече го разреших и код не се изисква. По-скоро вариантът за проблемен имобилайзер отпада.
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: emilpopoff - Понеделник, 17 Март, 2014, 23:26:45
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 17 Март, 2014, 21:54:39
Запалителните свещи и кабелите към тях са сменени преди 6 месеца с такива на Beru. А и както споменах, автомобилът работи добре, когато горивото е пропан-бутан, без прекъсвания, напълно нормално.
Имобилайзерът, както на повече Peugeot и Citroen от тези години е с клавиатура, в която трябва да се въведе код. Този проблем вече го разреших и код не се изисква. По-скоро вариантът за проблемен имобилайзер отпада.
Колега, трудното палене на бензин може и да няма нищо общо с трудното палене на газ(пропан-бутан).Така е но запалителната с-тема освен изправни с кабели и свещи трябва да има и изправни бобина/ни, комутатор, ако има дистрибуторна капачка и палец. Според мен ако искаш да си направиш "борчето" да пали на бензини и да работи добре, първо трябва да погледнеш цялата горивна с-тема(написал съм ти в по-горния си пост) измерване на налягането на бенз. помпа в резервоара, ако всички е ок т.е налягането, което прави е около 2 атм., продължаваш към дюзите, проверка на ел.захранването към дюзите, ако всичко е ок със ел. захранването и пак не работи на бензин следва демонтаж и почистването им в ултразвукова ваничка, ако и тогава дюзите не работят добре, нови( или 'Нови" втора употреба) . Най-важното свеж и хубав бензин(най-малко 98 октана и то от големите вериги аз лично чувам добри отзиви от Еко, мой близък е на пропан-бутан и колата му вече 3 г. работи безотказно на бензин, точно спазвайки неписаното правило за "20%" от по-горния ми пост и свеж високо октанов бензин + на всеки 20-30 хил.км третиране с добавки за бензина) в резервоара.Такива са нещата ,,лозета иска мотика..."  ;)
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: ИванТ - Петък, 21 Март, 2014, 20:21:02
Благодаря на всички колеги, благодаря много и на emilpopoff за дългите и аргументирани мнения. Но проблемът се оказа съвсем банален, а именно стопена горивна помпа в резервоара. В заключение, ще посъветвам не просто да има гориво в резервоара, а да бъде запълнен минимум на 50%.
Заглавие: Re:Citroen Xantia 1.8i не стартира.
Публикувано от: emilpopoff - Неделя, 23 Март, 2014, 10:43:31
Цитат на: ИванТ - Петък, 21 Март, 2014, 20:21:02
Благодаря на всички колеги, благодаря много и на emilpopoff за дългите и аргументирани мнения. Но проблемът се оказа съвсем банален, а именно стопена горивна помпа в резервоара. В заключение, ще посъветвам не просто да има гориво в резервоара, а да бъде запълнен минимум на 50%.
Колега, благодаря за благодарностите(извинявам се за тавтологията  :) ;D ) .По принцип си прав че трябва да има гориво в резервоара, но не задължително да е на 50%, смятам, че и м/у 10 и 20 % е достатъчно и ще се аргументирам. Предполагам, че си обърнал внимание на устройството и закрепването на бенз. помпа в резервоара- тя стои в т.н наречена "кошница"  и формата на резервоара също много влияе за това,че дори да има и 10% процента гориво, помпата в резервоара пак да е потопена и да се охлажда това е идеята на поставянето в тази кошничка и легеновидната форма на резервоара.Пиша това не да се заяждам и да се правя на всезнаещ а да ти спестя някой лев(50% резервоар са средно 30 литра) за мен са си много пари и ако не караш много след 3-4 месеца ще имаш около 20- тина литра бензин с не толкова добри качества, като тези от в деня на зареждането му от колонката.
Другия вариант, който щади бенз помпа в резервоара е нейното изключване с реле или с реле и прикасвач-лично аз не го препоръчвам но имам приятели който така си кАрат.