Не мога да разбера какъв е проблема. Акумулаторът е напълно изправен и завърта маховика без проблем, горивната помпа в резервоара се чува, че функционира и въпреки това автомобилът не стартира двигателя.
Бобина, компютър. Провери ли дали достига искра до свещите? Сигурен ли си, че достига гориво до дюзите?
Провери си датчика на коляновия вал, ако не отчита няма да запали трябва да се намира в началото на скоростната кутия отгоре, ако не подава сигнал че се върти коляновия вал компа не подава команда за искра. Намери си схема от http://clubcitroen.bg/forum/index.php?sid=2a2d2575fded56d4c1f2b819774bffc9
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Историята се оказва прекалено сложна и все още няма решение на проблема.
Автомобилът стартира (и се движи) само на алтернативно гориво (пропан-бутан, инжекционна система) и то след интервенция със затопляне на изпарителя (топла вода) и с множествено завъртания на стартера.
Предполагам, че основната точка на проблема е имобилайзерът, който не подава електричество към горивната помпа, компютъра на управлението и дюзите, а и като цяло изолира горивоподаващата система (бензин).
Бензиновия клапан как е?Чува ли се като превключва?Автоматично ли ти прехвърля от бензин на газ?
Цитат на: ivopifeca - Събота, 15 Март, 2014, 14:32:21
Бензиновия клапан как е?Чува ли се като превключва?Автоматично ли ти прехвърля от бензин на газ?
За какво му е бензинов клапан при положение, че е с инжекционна помпа?
Цитат на: admin - Събота, 15 Март, 2014, 15:00:54
За какво му е бензинов клапан при положение, че е с инжекционна помпа?
Е като имах Форд Скорпио,пак имаше инжекционна помпа,също така и бензинов и газов клапан,или може би тук е друга системата.Нали все трябва да има "нещо",което да допуска колата да работи само на газ,без да допуска приток на бензин?
Цитат на: ИванТ - Събота, 15 Март, 2014, 14:00:04
Историята се оказва прекалено сложна и все още няма решение на проблема.
Автомобилът стартира (и се движи) само на алтернативно гориво (пропан-бутан, инжекционна система) и то след интервенция със затопляне на изпарителя (топла вода) и с множествено завъртания на стартера.
Предполагам, че основната точка на проблема е имобилайзерът, който не подава електричество към горивната помпа, компютъра на управлението и дюзите, а и като цяло изолира горивоподаващата система (бензин).
Колега, ако беше имобилайзер, нямаше да пали въобще ни на бензин, ни на газ(пропан бутан, метан и т.н), газовия комп. взима инфо от този на колата, а пък и дори да няма газов комп., имото щеше да блокира подаването на искра към запалителните свещи и дори да запалиш стартера от въртене или да се скъсаш да дърпаш колата пак няма да запали. Кучето е заровено някъде другаде- детонационен датчик, датчик за обороти на колянов вал и т.н, и пък за капак ако не работи и коректно моторчето за празен ход(стъпково моторче или такова което с клапа) и бензиновите дюзи "препикават" или въобще са спекли(ако не си я карал често на бензин, има едно старо неписано правило за комбинираните горива бензин/газ, за да нямаш проблеми с бензиновата с-тема, трябва да изгаряш около 20% бензин от количеството което си изгорил на алтернативно гориво иначе нищо добро не те чака -най-малко пикаещи или спечени дюзи това важи за многоточковите инжекциони) щом колата е на газ, при по-ниски темп. нормално трудно да пали или въобще да не пали на бензин и като се съберат един два проблема на куп(тези който са съм изброил по горе- пикаещи бенз. дюзи и не работещо както трябва моторче на празен ход ) ситуацията става "цайтнот" .
А кабели, свещи, бобина(бобини), комутатор как са ? Ако вадиш свещите за проверка и имаш под ръка компресомер, замери и една компресия профилактично, все пак си кола на възраст и пиши как е компресията на всеки цилиндър.
Като запали колата как работи, работили равномерно двг-то във всички темп. режими(студена, топла) ?
Цитат на: ИванТ - Неделя, 15 Декември, 2013, 17:20:19
Не мога да разбера какъв е проблема. Акумулаторът е напълно изправен и завърта маховика без проблем, горивната помпа в резервоара се чува, че функционира и въпреки това автомобилът не стартира двигателя.
Извинявам се за поредния пост, но чак сега прочитам поста на колегата.
Колега, предполагам знаеш, че горивната помпа в резервоара може и да се чува, но това не значи, че работи както трябва- ако я закачиш с манометър мисля, че помпата трябва да прави налягане около 2 атмосфери, за дебит в минута нямам инфо, но сигурно трябва да има инфо и за тези параметри. Друго важно нещо е бензина в резервоара да е "свеж"(ако е на 3-4 месеца в резервоара и помпата не прави необходимото налягане и както писах снощи и дюзите "препикават" и има нещо друго неизправно-износени свещи или бобина( или ако е с дистрибуторна капачка и палец) .
Според мен :
- 1-во да се видят всички "тоци"(кабели, свещи, бобина/ни(или дистрибуторна капачка и палец) , датци-детонационен, за обороти на коляновия вал, "постоянни" плюсове и маси.
- 2-горивна с-тема- помпа в резервоара, дюзи(на стенд)
- 3- газоразпределителна с-тема- замерване на компресия, ако всичко е нормално като компресия и пак няма напредък , проверка на ангренажната група, дали е зацепена правилно.
-4 на края но не и на последно място ако има катализатор- да се откачи от скобата и да се пробва да се стартира двг-то така.
Запалителните свещи и кабелите към тях са сменени преди 6 месеца с такива на Beru. А и както споменах, автомобилът работи добре, когато горивото е пропан-бутан, без прекъсвания, напълно нормално.
Имобилайзерът, както на повече Peugeot и Citroen от тези години е с клавиатура, в която трябва да се въведе код. Този проблем вече го разреших и код не се изисква. По-скоро вариантът за проблемен имобилайзер отпада.
Цитат на: ИванТ - Понеделник, 17 Март, 2014, 21:54:39
Запалителните свещи и кабелите към тях са сменени преди 6 месеца с такива на Beru. А и както споменах, автомобилът работи добре, когато горивото е пропан-бутан, без прекъсвания, напълно нормално.
Имобилайзерът, както на повече Peugeot и Citroen от тези години е с клавиатура, в която трябва да се въведе код. Този проблем вече го разреших и код не се изисква. По-скоро вариантът за проблемен имобилайзер отпада.
Колега, трудното палене на бензин може и да няма нищо общо с трудното палене на газ(пропан-бутан).Така е но запалителната с-тема освен изправни с кабели и свещи трябва да има и изправни бобина/ни, комутатор, ако има дистрибуторна капачка и палец. Според мен ако искаш да си направиш "борчето" да пали на бензини и да работи добре, първо трябва да погледнеш цялата горивна с-тема(написал съм ти в по-горния си пост) измерване на налягането на бенз. помпа в резервоара, ако всички е ок т.е налягането, което прави е около 2 атм., продължаваш към дюзите, проверка на ел.захранването към дюзите, ако всичко е ок със ел. захранването и пак не работи на бензин следва демонтаж и почистването им в ултразвукова ваничка, ако и тогава дюзите не работят добре, нови( или 'Нови" втора употреба) . Най-важното свеж и хубав бензин(най-малко 98 октана и то от големите вериги аз лично чувам добри отзиви от Еко, мой близък е на пропан-бутан и колата му вече 3 г. работи безотказно на бензин, точно спазвайки неписаното правило за "20%" от по-горния ми пост и свеж високо октанов бензин + на всеки 20-30 хил.км третиране с добавки за бензина) в резервоара.Такива са нещата ,,лозета иска мотика..." ;)
Благодаря на всички колеги, благодаря много и на emilpopoff за дългите и аргументирани мнения. Но проблемът се оказа съвсем банален, а именно стопена горивна помпа в резервоара. В заключение, ще посъветвам не просто да има гориво в резервоара, а да бъде запълнен минимум на 50%.
Цитат на: ИванТ - Петък, 21 Март, 2014, 20:21:02
Благодаря на всички колеги, благодаря много и на emilpopoff за дългите и аргументирани мнения. Но проблемът се оказа съвсем банален, а именно стопена горивна помпа в резервоара. В заключение, ще посъветвам не просто да има гориво в резервоара, а да бъде запълнен минимум на 50%.
Колега, благодаря за благодарностите(извинявам се за тавтологията :) ;D ) .По принцип си прав че трябва да има гориво в резервоара, но не задължително да е на 50%, смятам, че и м/у 10 и 20 % е достатъчно и ще се аргументирам. Предполагам, че си обърнал внимание на устройството и закрепването на бенз. помпа в резервоара- тя стои в т.н наречена "кошница" и формата на резервоара също много влияе за това,че дори да има и 10% процента гориво, помпата в резервоара пак да е потопена и да се охлажда това е идеята на поставянето в тази кошничка и легеновидната форма на резервоара.Пиша това не да се заяждам и да се правя на всезнаещ а да ти спестя някой лев(50% резервоар са средно 30 литра) за мен са си много пари и ако не караш много след 3-4 месеца ще имаш около 20- тина литра бензин с не толкова добри качества, като тези от в деня на зареждането му от колонката.
Другия вариант, който щади бенз помпа в резервоара е нейното изключване с реле или с реле и прикасвач-лично аз не го препоръчвам но имам приятели който така си кАрат.