Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Iveco => Темата е започната от: BISER1975 - Вторник, 29 Юли, 2014, 15:28:54

Заглавие: Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Вторник, 29 Юли, 2014, 15:28:54
Здравейте. Някои може ли да ми подскаже кои са слабите страни на ИВЕКО ЕВРОСТАР с двигател 430 к.с., модел КУРСОР. В смисъл скоростна кутия, диференциал, двигател, турбина, окачване на шаси и кабина. Камионът е без ретардер, с двустепенна мот. спирачка, с полуоски, седлови влекач.  Производство 2001 г., нов внос, голямата кабина. Възможно е евнтуално закупуване.
Благодаря предварително.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: Chefo(SCANIA) - Вторник, 29 Юли, 2014, 20:51:29
Слабите места на Ивеко са много....точно този мотор обаче знам че е надежден,иначе Ивеко варви много ама си пати от слаби места  :)
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: MagnuM - Вторник, 29 Юли, 2014, 22:09:10
Разход 38- 42/100 турбината е малко по слаба, ако не се кара с хубаво гориво започват проблеми, удобна кабина, няма ретардер но моторната е доста силна....
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Сряда, 30 Юли, 2014, 00:04:38
Благодаря за отговорите. Въпрос към MagnuM - ходовата част издръжлива ли е за българските пътища, също и окачването на кабината ?
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: MagnuM - Сряда, 30 Юли, 2014, 00:45:02
Да ти кажа камиона е при нас от половин година при условие, че пътува само Украйна, Молдова е доста издържлива сравнение с Рено Премиум, до момента сме сменили само 2предни амртисьора на 1 година, но имаха 2 години гаранция (Монро рефлекс), но смяната е за 20 мин.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: IvanovIvan - Сряда, 30 Юли, 2014, 11:48:47
Ако не се лъжа това е Евро 3 със мотор и турбина като на стралиса ако е така постоянно ще ти свети EDC и няма оправия светне ли веднъж проблем.... Ако искаш Ивеко вземи това дето е 380 коня разхода е приличен и върви много , доста по безпроблемен двигател , се пак е немски мотора -Магерус двигател . Ако зимаш ивеко само с Магерус мотор . Иначе хората добре са го казали - "От Ивеко бегай далеко " :D .
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: naum4o - Сряда, 30 Юли, 2014, 16:22:58
Дано разбираш руски. Човекът прекрасно е обяснил неговите дертове с Курсор 10, евро троник 1, 2001г. Ако не, пробвай с гугъл преводачката. Най-важните неща ще ги разбереш.
http://dalnoboi.org/2010/04/iveco-eurostar.html
P.S. Но най-важното, е че като тегли чертата е доволен и хвали машината.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: dimich87 - Сряда, 30 Юли, 2014, 20:01:27
Сега стягаме едно ивеко стралис със същия двигател и скоростна кутия. С двустепенна моторна, но не са доволни шофьорите от нея. Разхода за соло е висок, но в композиция си е приличен. Не знам защо така се получава. Соло дава 30-32 в композиция разхода е 36-38. Отремонтирахме всички дюзи, сменихме съединител и накладки. Камиона е вземат преди няколко месеца и след стягането ще пътува към италия. Остават козметични ремонти по кабината и габаритните странични лампички да се оправят.
В наща фирма имаме предимно хенгери и един прицеп. Другите камиони са само манове. Има още едно ивеко за части. Казват че блокирал диференциала от време на време.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: нидялко - Четвъртък, 31 Юли, 2014, 11:21:58
Една година карах Курсор с 380 коня мотор и на пътя не ме е оставял. Веднъж зимата изби една гарнитурка и вкара нафта в охладителната система. В сервиза казаха, че е изключително рядък случай. Пълно-празно даваше среден разход 32-34. Слабо място за мен- много дървена кабина.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Вторник, 05 Август, 2014, 11:50:07
Известно време не бях в близост до компютър. Сега прочетох допълнителните препоръки за Ивекото. Благодаря на всички колеги. Иначе камиона го взех за един месец под наем, и ако съм доволен с опция за изкупуване. За 2 340 км., от които празни 70-80 км., средният разход е 38 л. на 100 км., с тотал около 40-44 т. и поддържана скорост с лекота 80-85 км/ч. Забележки към момента няма. А относно Naum4o, отворих този блог и съм съгласен с руският шофер. Дано да се окаже сполучлива бройка - не трака отникъде върви на "пушка", возията е стегната. Но ще покаже времето.
И пак благодаря на всички помогнали със съвет.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: Chefo(SCANIA) - Вторник, 05 Август, 2014, 12:37:19
Само в България ли пътуваш?Разхода за България горе-долу бива  :)
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Вторник, 05 Август, 2014, 12:48:47
Да, само и единствено в България. Возя метали най-вече. А и разхода вече го закръглих на 37 на 100, но да падне с още литър-два, повече надали. Тежък товар и лоши пътища са кофти комбинация.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 05 Август, 2014, 14:08:38
Цитат на: BISER1975 - Вторник, 05 Август, 2014, 12:48:47
Тежък товар и лоши пътища са кофти комбинация.
Големите обувки също....
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: ivopifeca - Вторник, 05 Август, 2014, 21:06:42
Това просто е един недооценен камион от "разбирачи",които са чували нещо си там... ;)
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Събота, 09 Август, 2014, 19:07:36
Цитат на: loshdancho - Вторник, 05 Август, 2014, 14:08:38
Големите обувки също....

Обувките са 46-ти номер.

Редактиран цитат!
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: loshdancho - Събота, 09 Август, 2014, 19:53:20
Обуваш 37номер и разхода пада.
Сега сериозно, разхода е голям... варианти 2бр
Не можеш да го караш икономично или не е в ред.
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Събота, 09 Август, 2014, 23:53:34
Признавам си, че не съм от най-икономичните шофьори, но горе-долу карам икономично. Наистина отначало ми беше странно с този тип турбина, в смисъл - наема от ниски обороти, но въртящият момент е по-слаб. На камиона диагностика не съм правил. Няма прекъсване, смених пълният комплект филтри, нафтата е читава. Сканията дето я карах, 124 - 420 к.с., с ръчни скорости, със същите тонажи и пътища, но с друго полуремарке даваше среден разход 35-38 л/100 км.
Въпрос към ЛошДанчо - знам че имаш нужните знания и умения - подскажи с някоя диаграма за въртящ момент и скорост - за КУРСОР 10, 430 к.с. Благодаря предварително
Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 10 Август, 2014, 09:17:54
Карам Стралис със същият мотор Евро3.
90км/ч е с 1300об/мин.  Икономичните обороти в равното са ми 1150-1250.
Но надълъг баир... (дали заради турбото или заради малкият мотор) трябва да карам с една половинка надолу от тази на която върви на пълна газ и държи скоростта.
На  къс баир свалям предави и го вкарвам на максимум 1400об/мин. като галя газта и губя(използвам) инерцията.
Максималният разход ми е 3.5л.под твоя.

Заглавие: Re:Ивеко Евростар Курсор 430
Публикувано от: BISER1975 - Неделя, 10 Август, 2014, 10:33:34
Гумите са с размер 315/70, фабрично е с такива. 90 км/ч е с 1300-1350 об/мин. В равното с лекота поддържа 85-90 км/ч с 1250-1300 об/мин. И при мен къде с половинка, къде с цяла в дългите баири. Но тотала последно време е около 45-47 т. На къс баир му ползвам инерцията, но влизам с 1450 об/м. минимум. На дълъг баир започвам с около 1300-1350 об./мин. и го завършвам с 1250 об/мин. Пускам го надолу колкото може да върви, но до 125 км./ч.