Здравейте колеги! Срам не срам, но имам въпрос вероятно елементарен за всеки шофьор. Отскоро карам Волво и все не мога да намеря оптималния режим на скоростната кутия. Търсих в нета нещо на български без резултат. Колата е 2008 г. и работи в градски условия. Кутията е 12 степенна, автоматизирана, Ел-Шифт - или както там се произнася. Режима на ретардера също не ми е напълно ясен. Та ако може някакъв линк на български. Предварително благодаря.
Щом караш в градски условия, забрави за ретардера, не ти е нужен. Ако го използваш на мокро в завой, може много неприятно да те изненада.
Тази трянсмисия нали си има компютър да му мисли ? Ти само управляваш :)
Има компютър, но не ми харесва как мисли, а и искам да знам всичко което може да прави. Примерно какво означава N1 и N2 когато е на неутрална. Какво означава второто положение на ретардера Е+. Какви са опциите при натискане на клавиша за ръчно управление при автомотичен режим и т.н. Все ми се струва че нещо не е наред. Отделно от това че самата кутия не е подходяща за градско - всички коли за градско са автоматици.
С две думи не те бива да работиш по усет.
По усет карат глухите, неграмотните и част от слепите. Ако знаеш отговора на това за което питам може просто да отговориш. Ще ти бъда признателен.
Цитат на: zufahrer - Неделя, 02 Ноември, 2014, 21:55:29
По усет карат глухите, неграмотните и част от слепите...
Към изброените скромно да добавя - и шофьорите с опит. ;D
Може да си прав. Но няма електроника за управление която ще се съобразява с усета на шофера. И за това ми е въпроса, елементарен за всеки карал и каращ Волво. Междувременно с ел. техника на фирмата разпарчетосахме джойстика, имаше прекъснати връзки. Вече има и ръчен режим, но пак не всичко ми е ясно и светло.
Цитат на: zufahrer - Неделя, 02 Ноември, 2014, 21:55:29
По усет карат глухите, неграмотните и част от слепите. Ако знаеш отговора на това за което питам може просто да отговориш. Ще ти бъда признателен.
Ти като чуваш и си грамотен как не можеш да се справиш с една машина ! Всяка една електроника се съобразява с желанията на шофьора ! Аз карам Актрос с автоматично упр-е на кутията и камиона ми е с един от най-малките разходи в парка ( дори от тези с Евро 5 ) - всичко зависи от десния ти крак и това което чуваш под капака докато гледаш какво става пред теб , но не пред бронята а малко по-напред ;) !
Справям се добре, но ме дразни факта че не знам всички възможности на системата. И що по дяволите не ме разбирате правилно, управлението на колата е изключително тъпо и просто и всеки любител с едногодишен стаж би се справил перфектно та дори и да е жена или инвалид. Дори няма нужда да зяпа в някакви огледала, има камерки отзад и отстрани. Разхода не ми е проблем, не съм го смятал точно и е около 130/100, напълно в нормата за моя режим на работа, т.е. нямам хабер и не ми пука колко харчи основния двигател. Нямам спешна нужда от съвети извън темата. Не съм начинаещ шофьор.
Въпроса ми беше чисто Т Е Х Н И Ч Е С К И.
Цитат на: zufahrer - Вторник, 04 Ноември, 2014, 13:44:52
Справям се добре, но ме дразни факта че не знам всички възможности на системата. И що по дяволите не ме разбирате правилно, управлението на колата е изключително тъпо и просто и всеки любител с едногодишен стаж би се справил перфектно та дори и да е жена или инвалид. Дори няма нужда да зяпа в някакви огледала, има камерки отзад и отстрани. Разхода не ми е проблем, не съм го смятал точно и е около 130/100, напълно в нормата за моя режим на работа, т.е. нямам хабер и не ми пука колко харчи основния двигател. Нямам спешна нужда от съвети извън темата. Не съм начинаещ шофьор.
Въпроса ми беше чисто Т Е Х Н И Ч Е С К И.
Формулирай си правилно въпроса тогава :)
Примерно какво означава N1 и N2 когато е на неутрална? Какви са опциите при натискане на клавиша +– при автоматичен режим?
Още: Каква е функцията на клавиша намиращ се зад бутона "Пауър/Икономик"? Какво означава символа "F" появяващ се при хоризонтално положение на джойстика?
Ще предположа само.
N1, N2 ти дава информация на коя половинка е изключил. N1 на бавната, N2 на бързата. Тоест ако има хидравлика (PTO) да знаеш на коя половинка работи в момента.
Тъй като скоростната кутия е с 3+3 и половинки, нищо, че компа ги брои за цели.
С клавишите +/- можеш да коригираш избраната скорост когато светнат стрелките на дисплея.
Би трябвало при моментно натискане да избира следващата предавка, а с задържане на бутона най-голямата(малката) възможна предавка.
Тоя бутон зад POWER не го знам.... Карал съм I-shift само на състезанието на Волво. А това F може би ти казва, че лоста не функционира. Обаче може да съм в грешка за всичко.
П.П. Я гледай... хората са писали книга. за експлоатация....http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CFYQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.westsidemotorcoach.com%2FPDF%2520Files%2FVolvo%2520I-Shift%2520Manual.pdf&ei=_rRaVJ-0FsXUOePkgeAL&usg=AFQjCNGoFHMpzuuXp-O1ondge95NSuPu2w&sig2=a6SF2zxgFpBPTMSims0I5w&bvm=bv.78677474,d.ZWU&cad=rja (http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CFYQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.westsidemotorcoach.com%2FPDF%2520Files%2FVolvo%2520I-Shift%2520Manual.pdf&ei=_rRaVJ-0FsXUOePkgeAL&usg=AFQjCNGoFHMpzuuXp-O1ondge95NSuPu2w&sig2=a6SF2zxgFpBPTMSims0I5w&bvm=bv.78677474,d.ZWU&cad=rja)
Много благодаря, разбрах всичко което ме интересува, въпреки че там обяснените конфигурации "Директ драйф" и "Овърдрайф" са за двигатели Д11, 13 и 16, а моя е 9. Но предполагам че разликите са дребни или никакви. Междувременно намерих и шофьорска тетрадка за Волво около 650 страници. :) Положението "F", което ми докара няколко безсънни нощи се оказа предпазна мярка против препъване при разходки в кабината ;D, а бутона "L" е авариен при механични повреди и функцията му буквално преведена означава - "Накуцвайки бавно към къщи". ;D ;D ;D. Определено им свалям шапка на шведите.