Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Mercedes-Benz => Темата е започната от: kris_aleks - Петък, 22 Май, 2015, 17:04:53

Заглавие: Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Петък, 22 Май, 2015, 17:04:53
Здравейте колеги, нов съм във форума и дано да съм задал въпросите си правилното място  :)
От скоро баща ми кара МР1 4-ос, 3240(пише на вратите, ама под боята си личи 3243) 2000г.
-Първия въпрос от многото е, как да разберем точно какъв е двигателя, разбрах ме че 2000г няма 400кс или 410кс, а има направо 430кс (съвпада с избелелия надпис)? По номер на двг или ако открием някъде по блока обема, ама къде да ги търсим?
-Втория въпрос е свързан със скоростите, как и кога се работи с врътката която под капачето на което пише внимание (achtung)?
На всички МР1 ли се включва от неутрална към някоя скорост без бутон?
-До скоро камиона беше с изгорял екран на километража, намерихме и сложихме работещ километраж, но излизат грешки които не ги разбирам. Изключваме грешките за износени накладки, защото датчиците са откачени, а даже някои изрязани, има една грешка която е с картинка (прилича на конус) без надпис.  Направих клип с грешките, по- късно ако успея да го прехвърля на компютъра ще кача клипа.  
-Какво е нормалното налягане на маслото, при първо палене показва 5бара, а когато загрее пада на 2-2,1 бара?
-Какво трябва да бъде маслото на ретардера, ретардера е VOITH?
-От скоро се борим с прекъсване на двигателя, когато го гъделичкаш прекъсва, при газ до ламарината върви много. Сменени са горивните филтри и датчик на колянов вал, когато АСР-а е изключен прекъсва малко по-малко, както и когато е откачен датчика на въздушния филтър прекъсва по- малко(за какво е този датчик, бартушките го пишат МАР, ама не отчита вакум или налягане). Това прекъсване е много противно, в града не може да се кара така.
- Вчера се пробвах да обуча скоростите, но при първото натискане на съединителя изписа грешка, за не докрай натиснат съединител, на какво може да се дължи това?
-Къде да търсим датчика на разпределителния вал?
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Събота, 23 Май, 2015, 16:01:27
Какво означава символа след този на износени накладки на 4ти мост.
https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI (https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI)
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 24 Май, 2015, 00:41:12
Цитат на: kris_aleks - Събота, 23 Май, 2015, 16:01:27
Какво означава символа след този на износени накладки на 4ти мост.
https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI (https://www.youtube.com/watch?v=OUYkwr5rgiI)
FR ограничени функции (рестрикция поради проблем), няма въздух,  иска сервиз веднага... сигурно за смяна на консумативи , 4 ос  проблем с спирачки и табло за обучение.
FR е важно и е свързано с педала на газта. Там е мозъка на камиона. А какъв и къде е проблема може да се каже само когато се качи на диагностика...
Може и с диагностиката на камоина, но в България няма кой да го направи, то и никой не се наема да диагностицира само по данните на камиона. Щом се занимава професионално с диагностика си е купил програма с нужният хардуер и  я ползва вместо да се мъчи да гадае през данните  на камиона.

Цитат-Първия въпрос от многото е, как да разберем точно какъв е двигателя
Като го качите на диагностиката ще си покаже, може да е сменяван мотор.
Цитат-Втория въпрос е свързан със скоростите, как и кога се работи с врътката която под капачето на което пише внимание (achtung)?
Когато откажат скоростите ... се натиска съединителя и се включва ръчно-2,5 и задна
Цитат-До скоро камиона беше с изгорял екран на километража, намерихме и сложихме работещ километраж, но излизат грешки които не ги разбирам.
Таблото трябва да се обучи(да се запознае компа с него) иначе може да не показва вярно или въобще да не показва някой функции... тоест трябва да се програмира според камиона.
Цитат-Какво е нормалното налягане на маслото, при първо палене показва 5бара, а когато загрее пада на 2-2,1 бара?
Горе долу е нормално... не е нов камиона, 5 бара е максимума, с ново масло  след баир на празен ход ако падне под 1.5-1бара е зле.
Цитат-Какво трябва да бъде маслото на ретардера, ретардера е VOITH?
Пак трябва да попиташ в Мерцедес... има си каталози не е еднакво за всички, попадал съм на ретардер с двигателно масло 0w/20  и в Вили Бетц навремето правиха запитване в Германия точно за този модел ретардер с какво масло е.
Цитат- Вчера се пробвах да обуча скоростите, но при първото натискане на съединителя изписа грешка, за не докрай натиснат съединител, на какво може да се дължи това?
Камиона познава кога е натиснат, или има проблем с амбреажа... пак си иска диагностика защо.
Закарайте камиона в добър сервиз... За предпочитане Балкан стар или Бетц да ви кажат поне кое е за ремонт и да ви обучат таблото.  Не е скъпо.

А забравих, NR е ниво регулатор. А защо свети.... не се знае.
ЦитатАСР-а е изключен прекъсва малко по-малко, както и когато е откачен датчика на въздушния филтър прекъсва по- малко(за какво е този датчик, бартушките го пишат МАР, ама не отчита вакум или налягане). Това прекъсване е много противно, в града не може да се кара така.
Датчик за замърсен филтър. Работи на вакум и има едно шишенце с скала показва колко е замърсен филтъра. Не му вярвай.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Неделя, 24 Май, 2015, 20:21:08
Мерси много колега!!!
Ще пробваме да отидем до Балкан Стар и ще пиша пак.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Haydutyn - Понеделник, 25 Май, 2015, 13:31:54
   Блокът на Двигателя е един и същ 352, 402 и 428 коня са еднакви, даже ако не съм в грешка за Евро 2 и Евро 3 също са еднакви. Обемът е еднакъв 11967кубика. Щом е 32 тона може да е от Англия с обръщана дирекция, Австрия или Швейцария. Често горят уредите/екрана/ на Ивеко но за първи път чувам да се случва на Актрос.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Понеделник, 25 Май, 2015, 19:22:27
Цитат на: Haydutyn - Понеделник, 25 Май, 2015, 13:31:54
  Щом е 32 тона може да е от Англия с обръщана дирекция, Австрия или Швейцария. Често горят уредите/екрана/ на Ивеко но за първи път чувам да се случва на Актрос.
Швейцария може би, не е от Англия защото да обърнеш дирекция на камион не е просто, не е като на бус.

Как се обучава педала на газта?

Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: IvanovIvan - Вторник, 26 Май, 2015, 10:38:55
400 к.с има и след 2000 г, а по номер на шасито няма как да не излезе информацията . Врътката на скоростите се изполвзва когато се развали джойстика на скоростите(случва се на около 800-900 хил.км) . Преди години и на мене ми е горял екрана докато сменях една от крушките нещо даде на късо . За ретардера може и маслото да е АТФ а може и двигателно , някой колега който е сменял трябва да каже , аз не разполагах с такъв (актрос с ретардер си е рядкост ) . А относно грешките винаги си има нещо което свети , но за разлика от други камиони тва не е глоям проблем защото трудно ще те остави на пътя .
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Monster - Сряда, 27 Май, 2015, 10:58:52
Цитат на: kris_aleks - Понеделник, 25 Май, 2015, 19:22:27Швейцария може би, не е от Англия защото да обърнеш дирекция на камион не е просто, не е като на бус.Как се обучава педала на газта?
Камиони до Евро 3 включително ги обръщат, но аз търся мяйстори над Евро 4. От ударен криво шаси се взима всичко комплект-най-простия начин.
   Друтия вариянт е да е сменяна кабината kris_aleks снимай заден диагонал и преден на Бенца и ще разкриеме мистерията.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 28 Май, 2015, 09:38:29
Педала се обучава като се влезе в менюто на компа.   След датата и настройката за езика.  Пише FR, тогава с една химикалка се натиска в отворчето при бутоните заедно с бутона за ОК. Появяват се  А---А( или *---* не помня) на таблото  щом първата звездичка  се смени със А си натиска газта плавно нна 100%   щом  второто А се промени камиона  е запомнил. Натиска се ОК(не помня дали беше заедно със скритият бутон в дупката) И готово. Ако не я обучиш правилно... оставаш без газ ще работи само на празен ход.  Следва втори опит  До постигане на успешен резултат.

Когато го закарате на диагностика поискайте да ви направят менюто на компа на български, обикновенно влиза в цената на диагностиката
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: IvanovIvan - Четвъртък, 28 Май, 2015, 11:43:10
А защо решихте ,че на камиона му е сменен волана заради това че е с 4 оси и е самосвал или.... ?
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 28 Май, 2015, 13:56:03
Стига сте си чешали езиците. Сменен, променен,обърнат... какво значение има. Има  начин на работа- диагностика, ремонт.  Това не е газка.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Петък, 29 Май, 2015, 13:50:35
От понеделник се занимаваме по цял ден с тоя троскот. Сваляне на турбина, картерни газове, смяна датчик разпределителен вал, нов въздушен филтър и къртене на асфалт (2 кофи асфалт под всмукателния колектор и върху скоростната кутия, дюзите не се виждаха). Проверка на турбина, задръстени картерни газове и заровен под асфалта датчик на разпределителния вал. Резултата е, че почна да работи по- тихо и да не прекъсва. Следва да се разбере защо има проблем със скоростите.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Haydutyn - Вторник, 02 Юни, 2015, 14:33:15
Цитат на: IvanovIvanlink=topic=5260.msg71431#msg71431date=1432802590А защо решихте ,че на камиона му е сменен волана заради това че е с 4 оси и е самосвал или.... ?
kris_aleks каза, че не му съвпада кончетата с избелелия надпис, от което следва че е преправян! 6х6 версията е 33, а не 32 тона, снимката ще изясни всичко.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: kris_aleks - Вторник, 02 Юни, 2015, 18:06:40

http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html (http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html)
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Monster - Петък, 05 Юни, 2015, 10:34:34
Цитат на: kris_aleks - Вторник, 02 Юни, 2015, 18:06:40url=http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html]http://sales.bcpea.org/bg/auto/item4845.html[/url]
Внесен е в България от Швейцария/легена е алуминиев/ № на рама казва че е произведен в Германия. Потдръжката тия преди тебе малко са я изтървали, МР1 са си и малко капризни.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Monster - Събота, 13 Юни, 2015, 12:57:17
   Поради големия зрителски интерес обяснявам :
  Спринтер, Варио и Атего се правят в Бившия завод на Ифа в  Людвигсфелде. Спринтер последен и предпоследен модел се правят в Приволжието.
  В Набрежае Челни/в Завод Камаз/ се правят Атего, Аксор и Актрос. Същите се сглобяват в Аксарай Турция.Аксор и Актрос влекачи само в междуосие 3,6м.-стандартно, колесна формула 6х2 шаси-буге стандартно. Каросерийте и надстройките по поръчка в отделни заводи.
   В завод Вюрт Ам Донау се прави всичко останало/всичко над 4 оси, влекач за тежки товари, пожарникарски, армейски и каквото се сетиш/.

  Първите три символа - WDB е Ваген Даймлер Бенц т.е. произведен е в Европа за Европа/има изключения за Япония Южна Корея и Великобритания междуосията са различни/
  Следвощите три символа - 670-Vario,930-Actros с поне 3 оси, 934-MP2,944-Axor влекач,950 - Axor и Actros Mk1 с поне 3 оси, 954 - Actros Mk1 влекач,957 - Econic, 970 - Atego, 976 - Atego Междинен модел.
  Следвощите три символа са кодове за тегло и дължина.
  Десетия символ определя дирекцията 1 ляв и 2 десен волан.
  К е завод Вюрт Ам Донау. Другите символи са серийния и контролния номер.
  Повече подробности от офицялния вносител, Вили Бетц или западноевропейск сервиз свързан със застрахователите.
Заглавие: Re:Няколко въпроса и проблема за МР1
Публикувано от: Haydutyn - Понеделник, 15 Юни, 2015, 14:48:27
  Един познат търкалял МР1 и кардана почнал да вие, началника естествено иска да му излезе възможно най-тънко смяната. Заявяват от Англия да да им докарат и навсякъде на острова карданът с 10 сантиметра по-къс от колкото трябва. То какво било най-евтиния влекач МР1 е 313 и 352 к.с. ниска и среднодълга кабина, а междуосието е 3,5м при 3,6м стандартно. Има и влекач МР1 с десен волан и нормално междуосие, обаче най-често е с хидравлика.
  В крайна сметка купили кардан от Бенелюкс.