Вчера обсъждахме с колеги, клиповете с разни джигити, ниско прелитащи над асфалта. Всички твърдят ;е са снимани в Германия, на прословутите багистрали, които нямат ограничение на скоростта. И искам да попитам- кои са тези магистрали? И как се познават?
Цитат на: Mandor - Събота, 25 Юли, 2015, 17:27:36
Вчера обсъждахме с колеги, клиповете с разни джигити, ниско прелитащи над асфалта. Всички твърдят ;е са снимани в Германия, на прословутите багистрали, които нямат ограничение на скоростта. И искам да попитам- кои са тези магистрали? И как се познават?
Гледаш за знак "Край на всички ограничения, наложени с пътни знаци" и след него настъпваш. Караш наистина без ограничение, но само до следващия знак, който ограничава скоростта. В интерес на истината участъците без ограничение не са чак толкова много.
Или докато не ти излезе някоя баба караща с 130 в най-лявата лента. Иначе съм ги забелязал дойчовците че темпото им е по скоро 150-160 отколкото 130 .
Цитат на: Boroman21 - Събота, 25 Юли, 2015, 20:13:14
Или докато не ти излезе някоя баба караща с 130 в най-лявата лента. Иначе съм ги забелязал дойчовците че темпото им е по скоро 150-160 отколкото 130 .
Имаш в предвид мъж на около 30 с мека китка в тоьота приус ;D
Сексуалната ориентация на 30-годишните, каращи Приус, си е лично тяхна работа.
Някакси оставам с впечатлението, че тези магистрали са като умните блондинки- всички са чували за тях, но никой не ги е виждал.
Като спреш да спиш на немска бензиностанция,с кабината на аутострадата и цяла нощ чуваш УАААААУМ,,,те те това е колега ;D ;D ;D
Работата е че немските аутобани имат препоръчителна скорост а не ограничение 130км/ч.
Е тука http://www.autobahn-speedhunter.com/index.html (http://www.autobahn-speedhunter.com/index.html) е написано ако ви се чете.
Абсолютно вярно - магистралите в Германия са без ограничение на скоростта, 130км/ч е препоръчителна скорост - син квадратен знак с бели цифри.
Ограниченията, които може да има са два вида.
- Постоянни знаци,поставени на места съобразени с терена през който минава магистралата - стеснения, пътни възли и т.н. Обръщайте внимание на указателните табели под знака за ограничение,има ограничения за определена част от денонощието,най често от 22:00 до 06:00.когато аутобана минава покрай/над населено място,или такива свързани с метеорологичната обстановка. Възможно е на такива места полицията да залага радари.
- Временни ограничения - светещите табели над магистралата. Това е една умна система, работеща без човешка намеса, освен тези табели има камери с радари, освен това мерят и дистанцията между превозните средства. Идеята е да намалява скоростта, за да не се получават задръствания, колко е успешна - всеки който е карал знае ;D ;D Тези радари не се ползват за издаване на глоби ! Служат само за управление на трафика,но ако направите някаква голяма беля - ще бъдат прегледани.
Освен това се поставят и временни ограничения, там където има ремонти на пътя, там също има вероятност да има заложени радари.
Освен радари за скорост, полицията в Германия има и радари, мерещи само дистанцията,затова също се налагат глоби.
Ако искате да превишавате скоростта, старайте се да не превишавате с повече от 30км/ч , защото от там нагоре глобите стават три цифрени.
Карайте стриктно в най дясната свободна лента и спазвайте ограниченията за изпреварване с камион, по аутобана щъкат полицаи и в цивилни коли и най много обичат да глобяват за това.
Цитат на: SEMPER - Неделя, 02 Август, 2015, 14:54:41
Освен радари за скорост, полицията в Германия има и радари, мерещи само дистанцията,затова също се налагат глоби.
Интересно! Има ли табели за тях? Знаеш ли какви са глобите и има ли толеранс в разстоянието?
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 05 Август, 2015, 23:00:44
Интересно! Има ли табели за тях? Знаеш ли какви са глобите и има ли толеранс в разстоянието?
Има знаци за задължителна дистанция. Някои от тях са дори комбинирани и показват необходимата дистанция между леки и товарни автомобили.
В Германия не се поставят указателни знаци, които да предупреждават за извършване на контрол. Аз си мисля, че ако има знак, указващ следваща контрола обезмисля самата проверка.
Тук устройствата са с акумулатори, оставят се край пътя без да се замаскирват и после се прибират и им се свалят данните. Разбира се, възможно е да бъдат след завой, или до някакъв друг предмет - ограда, табела или дърво, което ги прави не чак толкова натрапващи се.
По радиото , когато обявяват къде има задръствания, обявяват и къде има устройства. Радарът тук е блитцер, а това за дистанцията е абщандмесунг. По радиото обаче ги обявяват еднократно, ако са обявени на една емисия, на следващата обявяват новите и не повтарят старите. Информацията на радиото идва от съвестни шофьори,които се обаждат в радиото по специална безплатна телефонна линия.
Има също така и приложение за телефон, което ги указва, но не знам колко е актуално, и от къде събират информацията.
Разбира се , прицъкването с фарове и тук е широкоразпространен метод за предупреждение.
Колко точно трябва да е дистанцията не съм се интересувал, защото аз имам навик да спазвам винаги много голяма дистанция. Предполагам, че ги има описани съвсем точно във всички варианти в тукашния правилник.
Основният принцип обаче, който го има на много табели покрай пътищата е ХАЛБЕР ТАХО , тоест дистанцията в метри трябва да е на половината на скороста. Ако караш с 90, трябва да спазваш 45 метра дистанция.
Колко са глобите също не съм се интересувал, и не искам да ги научавам ;D
При дребно отклонение от правилника са двуцифрени суми, при по тежки стават трицифрени.
Единствената глоба,която научих по трудния начин колко струва е при изпреварване с камион на временно забранен участък за изпреварване с камион.
Това удоволствие ми коства точно 100 Евро, разпределени по следния начин - глоба 70 евро,която отива в бюджета, 25 евро отиват в полицията, за труда който са положили полицаите да те глобят и 5 евро за канцеларски и пощенски разходи по изпращането на глобата до адреса ти.
Цитат на: SEMPER - Петък, 07 Август, 2015, 19:03:54
Това удоволствие ми коства точно 100 Евро, разпределени по следния начин - глоба 70 евро,която отива в бюджета, 25 евро отиват в полицията, за труда който са положили полицаите да те глобят и 5 евро за канцеларски и пощенски разходи по изпращането на глобата до адреса ти.
Ето съвсем законен начин, за стимулиране на полицаите. Вместо култовото "И к'во пра'им ся?" Естествено и контрол върху тях де. Морков и тояга.
Цитат на: SEMPER - Петък, 07 Август, 2015, 19:03:54
Това удоволствие ми коства точно 100 Евро, разпределени по следния начин - глоба 70 евро,която отива в бюджета, 25 евро отиват в полицията, за труда който са положили полицаите да те глобят и 5 евро за канцеларски и пощенски разходи по изпращането на глобата до адреса ти.
Имаш ли представа може ли да се плаща от поща или където си платил без адресна регистрация в Германия? От България взимат 26 € за превод и такава е цената и при плащане на служители на Митница (Zoll).
Ако нямаш сметка, единственото което знам е за плащане на данък.
Пример - ако чужденец си купи кола и си вземе митнически номера за износ, освен другите такси дължи и данък за колата за времето за валидността на червените номера. Този данък не може да се плати там където се правят регистрациите, и ако няма сметка в банка го пращат до местното данъчно да плати. Това е малко кофти, защото данъчното обикновено е далече, и работните времена на двете служби могат да се разминават. Тукашните автоджамбази знаят това и предлагат те да оформят всички документи, като си правят малка горница (понякога и голяма, зависи от човека ;D )
За глобите не знам, не е невъзможно и те да могат да се плащат в данъчното.
От поща не знам да могат да се превеждат пари,пощите тук се занимават единствено с разнос на писма и пакети.
Обаче, твоята глоба, или данък, или каквото и да е друго задължение може да я плати абсолютно всеки, който има германска сметка. Просто в основанията на платежното се посочва че се плаща за еди кого си, еди какво си, и т.н.
Mandor , парите за полицията просто отиват директно в бюджета на полицията,не отиват в полицая, който те е глобил. За какво се ползват после - не знам.
Истина е, че тук всеки полицай получава годишна премия но нямам идея как и кой определя размера и, дали на база на прослужени години, дали на база добре изпълнявани задължения,или на друг принцип.