Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: u4enoto - Вторник, 24 Януари, 2017, 16:55:40

Заглавие: Fiat Ducato
Публикувано от: u4enoto - Вторник, 24 Януари, 2017, 16:55:40
Здравейте интересувам се от мнения за Fiat Ducato.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Вторник, 24 Януари, 2017, 19:11:50
Кой от всички ?

По принцип не са лоши. :D
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: u4enoto - Вторник, 24 Януари, 2017, 20:24:21
След 2006/година 120 коня. Макси база.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Вторник, 24 Януари, 2017, 22:03:35
Сравнено с аналогичните Пежо и Ситроен, Дукатото е по добрия избор.
Двигателя е добър, окачването е добро, комфорта на вофача също. Емо Попов твърди че на тези модели скоростната кутия е слабо място, но според мен трябва да си голям карък за да уцелиш  прецакана бройка.

Като разход, ако караш икономично 7-8 е напълно постижимо на извънградско. Има вътък и върви много, спокойно поддържа скорост над 160, но тогава разхода хвръква зверски.

Консумативите не са скъпи, съпоставими са с всеки друг бус.

Внимавай само с избор на конкретен бус. На тези години има доста здраво въртяни. Идеално ще е , ако уцелиш нещо на 150-200 хиляди, но пък няма да е най евтиния ....


Само едно уточнение, не е ли с 130 коня ? По спомен мултидже та май беше 130
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: u4enoto - Сряда, 25 Януари, 2017, 08:41:23
Благодаря за изчерпателния отговор. Надвявам се да имам късмет вярно бюджета е ограничен до 10 000 евро , но...
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 25 Януари, 2017, 15:52:22
Добре ти е бюджета - виж какво слънце се продава за тези пари.
Само радио и климатик няма, но пък е първа ръка и е 2014 първоначална регистрация.

https://m.mobile.de/lkw-inserat/fiat-ducato-l4h2-130-multijet-kasten-lang-maxi-euro-5-bremerv%C3%B6rde/234069287.html?ref=srp (https://m.mobile.de/lkw-inserat/fiat-ducato-l4h2-130-multijet-kasten-lang-maxi-euro-5-bremerv%C3%B6rde/234069287.html?ref=srp)

Даже с 10 000 ще можеш да си го докараш до България.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: admin - Сряда, 25 Януари, 2017, 16:07:45
Ето още един и то от сайта за обяви на форума.

http://www.driver-bg.eu/osclass/index.php?page=item&id=2001
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 25 Януари, 2017, 17:16:27
Това изглежда добро, с големия двигател е, обаче от много хвалене джамбазина е пропуснал да напише от къде е внесен, коя година е и на колко километра е. Дано не е на принципа - на колко километра ти трябва, за да ти го наглася.
Като гледам как е стъкмено камиончето - този тип отхвърлят към 150 000 на година.

Между другото ми е интересно колко е действителният разход на 3.0 мотора. С малкият мотор съм карал всякакви, и съм наясно. Имам познати с голямата версия, обаче там го кара кой го хване, и го настъпват кат линейка - няма как да си направя верен извод.

За туба ми е въпроса, този с джамията и брезента е ясно че ще е поне от 10 нагоре.

И още нещо - някой знае ли макси базите на дукато имат ли различни варианти по височина на задното окачване, защото когато съм се заглеждал винаги ми се струва че макситата са по вдигнати от нормалните версии.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: Dilyan_Zagorchev - Петък, 03 Февруари, 2017, 10:13:46
Номера на полски прилича.Ако написаното е вярно,то има много хляб в бусчето.Особено с този мотор.Разхода по скоро 10.За километрите е така-мой познат има и прави около 15000 на месец
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: Mandor - Петък, 03 Февруари, 2017, 22:35:56
За Ситроен-Пежо има Lexia за четене на елката. Дали ще се справи с  Дукато, или иска друго?
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Събота, 04 Февруари, 2017, 02:20:52
Не би трябвало да може, тъй като от доста време на Дукатото слагат фиатски двигатели, и съответно елката е различна.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: mexks - Понеделник, 06 Март, 2017, 10:21:21
Колега дали ще е Дукато,Джъмпер или Боксер няма разлика особено за двигателя който питаш. 2,2 HDI 120 коня. Това е фордов двигател и се ползва от 3 модела буса които ти казвам. Лично аз преди 3 месеца закупих такъв Боксер от Германия, 2008 година на 300 000км с сервизна история и т.н. прибрах го на ход и с разходи за номера и винетки и гориво ми излезе 6000 евра. Обслужих двигателя и направих 1 курс до Италия и обратно..след което влезе в бокса за смяна на дюза(това май е слабото нещо в този двигател) Иначе като разход е шампион ,даде ми 8,5 на на 100 за 6000км с товар 1200кг. Дано съм ти бил полезен ;)
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Понеделник, 06 Март, 2017, 15:11:11
Човека се интересува за по нов май, и там с двигателите нещата малко се различават - Дукато-тата не са с Пуми, а с Мултиджет.


Междудругото си го понастъпвал май :) Аз със същия мотор като теб държа 7,5 разход - аутобани и градско/селско основно.

Разхода в голяма степен си зависи и от задкормилното устройство. Това важи и за камиони, и за бусове и за леки коли, че даже и за мотоциклети.

Аз когато зареждам гориво за собствена сметка съм суперикономичен шофьор. Обаче като ми падне да карам на някой друг превозното средство винаги се изкушавам да пробвам с колко върви най много. :D :D

Но има хора, които просто не знаят как се кара. Колегата ми е такъв модел - за него или газта, или спирачката трябва да са натиснати докрая. Там дето аз правя 7,5/100 той прехвърля 9,5/100. А в същото време аз се придвижвам по бързо от него от точка А до точка Б
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: mexks - Понеделник, 06 Март, 2017, 15:45:03
Ами за мултиджета може и да си прав...незнам. А относно разхода който ми казваш 120км/ч не си вдигал освен при изпредварване предполагам..ако не е така ,лошо говори за моята машинка ;D Защото гледах да карам икономично но и гонех срок доставка и средна скорост 120... А иначе за служеното каране и зад кормилното устройство съм напълно съгласен с теб ;) Служеното Дукато(3.0  160к.с.) го карах среден разход 12-13 :P :P :P ама не плащах аз нафтата..сега нещата са доста по различни.. 8)
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Понеделник, 06 Март, 2017, 20:06:29
Моето е малко по ново, няма 120 хиляди. Досега освен масло и филтри само накладки и крушки съм сменял

Аутобана ми е 80% от карането, иси го карам 120-130, но доста често се случва и с няма 60, защото задръстванията са почти ежедневие. През другото време карам градове и села с 50, че доста често и с 30 ограничения. Много рядко карам обииновено шосе с оптимална за разхода скорост - 90-100. И в крайна сметка ми показва 65 средна скорост.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Четвъртък, 18 Май, 2017, 23:18:02
Аз пък си купих днес ново Дукато, без да търся съвети от форума.  ;D

Е не съвсем ново, на една година, и на 18 000 км, и с една малка  деруга на страничната врата...   Ни сърце , ни разум  не ми  дава да изсипя една торба пари за съвсем нов.

(http://www.img-share.eu/f/images/356/WP_20170518_16_42_51_ProDPdJaUv_sredna.jpg)
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: juli76 - Петък, 19 Май, 2017, 08:14:25
Честито,буса изглежда добре.Реално е нов след като за една година е минал толкова малко км. Има и обем.С каква работа ще го натовариш ако не е тайна ?
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: динко - Петък, 19 Май, 2017, 14:21:27
Честито,добро бусче.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 21 Май, 2017, 14:35:49
Цитат на: juli76 - Петък, 19 Май, 2017, 08:14:25
Честито,буса изглежда добре.Реално е нов след като за една година е минал толкова малко км. Има и обем.С каква работа ще го натовариш ако не е тайна ?

Не всички бусове въртят по 100 000 на година. Повечето бусове на фирми, които не се занимават пряко с транспортна и превозваческа дейност въртят по 15-20 хиляди годишно. Обаче ако са запазени външно цената им на старо е неприемлива за българските разбирания.

Когато си купуваш кола на старо в Германия чрез документацията и имаш практически достъп до цялата и история - предишни собственици с имена и адреси даже, сервизната и история - периодичното обслужване, и непредвидените ремонти. Това важи за сравнително нови коли.
Естествено за 20 годишни дараци се позагубва хронологията.

И за радост на буса - няма да се занимава с транспортна дейност. Ще ми разнася алатите за по 100-200 км на ден, и чат пат ще дърпа ремаркенце.
Заглавие: Re:Fiat Ducato
Публикувано от: Hino - Сряда, 20 Септември, 2017, 04:28:05

Semper, моите уважения, но "джамбазина" ( все още немога да разбера как в България всеки слага хората под общ знаменател.... ??? ) от тази обява съм аз. Тогава пуснах две обяви тук за два от бусовете които докарах. Конкретно този, това е снимката му ден след като пристигнах в БГ. Ще прикача снимки след като го измих.
Година и километри в обявата няма, понеже в менюто тогава нямаше и затова не съм и писал. Отдавна го продадох, но лично казах, честно и почтенно на клиентите реалните му километри, поради простата причина, че хората бяха много разбрани и точни и нямаше никакъв проблем. Та.... този бус беше на 521.000км, и смея да твърдя, че е най-добрата спална кабина която съм вкарвал досега ( а те са вече над 10) . Дори, честно казано, откровенно ме е яд че го продадох, а не си го оставих. Взеха го клиенти от Ботевград и преди 2 седмици го видях около Турно Северин да се прибира за БГ, все така лъскав и хубав. Страхотен екземпляр.
Пиша всичко това , за да изтъкна, че не е задължително продавачите в БГ да са мошенници и не е задължително екземплярите влизащи в БГ да са боклуци. Продавал съм подобен на 699.000км в отлично състояние, както и на 211.000км ( 2015г.) в лошо състояние ( за щастие на румънци) , така, че всичко е до конкретният екземпляр и цена.

Относно разхода на гориво .... аз вкарвам и използвам за собствени нужди само и единствено F1C 3000 кубика Ивеко мотор. С две думи ще се опитам да споделя какво се получава при мен. Разбира се говоря само за спални кабини, горни.
3.0-156 коня фиксирана геометрия ( до 2012г)     - 12,5 - 13,5/100 ( второто важи за 10 палетовите най-вече).
3.0-177 коня променлива геометрия (след 2012г)  - 10,0 - 11,0/100
... това основно по пътища БЕЗ магистрали или с под 20% магистрали. Традиционно когато карам аз ( тоест когато ги прибирам от чужбина) ми дава около 1 литър по-малко, отколкото когато кара шофьор. В 99% от случайте говоря за натоварени бусове с около тон , тон и половина ( не че с този мотор се усеща някаква разлика де :-)  )
Ако спалната кабина е отзад, поради значително подобрената аеродинамика и ред други неща, разхода може да падне и с 2 литра. И все пак всичко зависи от шофьора и конкретните условия.
Лично съм виждал трипа на един поляк, при това с Ивеко ( което всички знаем, че логично харчи повече), последен модел ( 3-ка 177 коня), със спална отзад.... 6500км на 12/100....! Както и същото Ивеко, но със спална отгоре, на 9,3/100, смао че 8 степенен автомат и 2,93 диф  ;) .

Това което още мога да кажа по темата е, че например новите Дукатото с 2.3 , но 180 коня, ги хвалят много заради разход от порядъка на 8-9/100 със спална отзад и яко каране. Доколко е вярно незнам, но съм склонен да повярвам.

Такъв тип бус, тризнаците, но "туба", макси, напълно нормално е да харчи около 8-8,5/100 средно месечно, при международно каране. Лично аз бих купил поне 3 такива веднага, стига да намеря шофьор мазохист, който би се съгласил да спи на седЯлките  ;D :D . И пак няма да му го причиня :) .