Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: Emcho_K - Сряда, 05 Април, 2017, 23:44:06

Заглавие: Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Сряда, 05 Април, 2017, 23:44:06
Здравейте колеги,

Поздрави от най-новия ви колега във форума :)
Решил съм да се спусна в дебрите на транспорта. В тази връзка, се интересувам от закупуването на нов бус (бордови с брезент) с единична гума до 3.5т
До този момент съм получил оферти от Рено Ситроен Пежо и Vw. Чудя се дали да питам Мерцедес изобщо предвид цените :)
Но все пак с приоритет за мен е Реното 2.3dCI.

Мнения препоръки и т.н?

Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: admin - Четвъртък, 06 Април, 2017, 08:41:22
Би ли споделил някакви примерни цени?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Четвъртък, 06 Април, 2017, 10:10:35
Разбира се :

Мастър : 51 000 с включено изработване на шпригли, брезент и т.н Говорим за дължина на каросерия 4.30, ширина 2.2 височина 2.3. Базово ниво на оборудване + климатик. (с ДДС)

Boxer - 2.2HDI 130 кс със същите параметри е 40 473 + 6000 евро за трансформирането (цените са с ДДС)

Jumper : 2.0 дизел 130 кс - 41 000 лв с ДДС + трансформация 4550 лв

Vw Crafter : тук предложиха 2 варианта : Crafter 50 с двойна гума наличен на склад за 66 000 лв с ДДС (не стана ясно с или без трансформация. Най вероятно без. За новия Крафтър 35 с единична гума цената е 64 470.

Гаранцията на Реното е 2 год или 100 000км. Като съответно може да бъде удължена срещу допълнително заплащане. На останлите е 2 години без ограничение на пробега.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Rammbon - Четвъртък, 06 Април, 2017, 12:55:26
Основно разучи за гаранция, какво влиза в  нея, какво покрива, че при Пежо имаше една шашма, не покриват проблеми при ел.инсталацията, а тя не е евтина, макар, че отчасти се прави в Турция и България. За Крафта ще имаш проблеми, общо като МПС. Чести и скъпи ремонти. Потърси и оферта за Ивеко!
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: down_shiftеr - Четвъртък, 06 Април, 2017, 13:08:00
Поляците са лидери в този вид транспорт (до 3,5 т.) и като гледам масово ползват Рено
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Четвъртък, 06 Април, 2017, 13:14:34
Изгледах доста клипчета и в YouTube и сайтове изчетох. Наистина масово возят с въпросния Мастър. Не мисля че са глупаци да вземат най-големия дарак.
Иначе като цяло Ивеко мисля да го пропусна.  Срещу 2300 лв повече, гаранцията не Реното става 5г и 250 000 хилки което мисля е доста приемлив вариант.
Все си мисля че като за първоначална инвестиция няма смисъл да се изхвърлям със Спринтер/Крафтър.
Живот и здраве като станем с 10 буса може  ;D
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: skumri - Четвъртък, 06 Април, 2017, 17:48:51
Ивекото е 70 000
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Четвъртък, 06 Април, 2017, 18:10:34
Цитат на: skumri - Четвъртък, 06 Април, 2017, 17:48:51
Ивекото е 70 000

Ако е тоя новия HiMatic гаранция ше бъде и повече. Въпреки че за мен, товарен бус автомат...малко не се връзва.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Петък, 07 Април, 2017, 22:54:11
Аз съм карал нов Мастер, от 0 докъм 35 000 километра.

Има много хубаво ускорение на старт, но на високи скорости поиздъхва. Над 140 км/ч си е мъка да поддържа.

Нищо не му се е чупило, не е правил никакви проблеми.

Единственото против дето имам е, че не ми беше удобен. Седалката уж някаква гъзарска и ергономична, а нещо хич не ми беше удобна.

Друго кофти - пластмасите в кабината са склонни към раздръкване и резонанси. Не е болка голяма, с отверка и разни картончета за подлагане тук там му решавах успешно тези проблеми.
Но все пак не е приятно на чисто нов автомобил да се появяват дрънканици хлопаници в кабината.

За разход нищо категорично не мога да кажа, беше служебен и го карах с тежките обувки. Но се върти някъде около 8, по мое скромно мнение е доволко икономичен.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Петък, 07 Април, 2017, 23:13:59
Хахаха , SEMPER той няма да го купува за да участва на Париж-Дакар.
А и нали се сещаш ,че такива скорости от 140км/ч. с 8 палета по 200кг. няма как да се развиват.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Събота, 08 Април, 2017, 00:00:07
Много добре знаем че никой от нас няма да кара със 140 ако е тръгнал да изкарва пари.

Днес получих оферта за спринетер 314 2.2цди 160 кс. Нов с каросерия и всичко 42 000 евро с ДДС. Единствен и съществен минус който видях е, че
в офертата за лизинг ДДС се плаща авансово при подписване. Което прави 13 000 евракис при договор за лизинг (6000 и малко отгоре му е ДДСто).
Ще питам дали има опция за разсрочване.

Но тъй или иначе, Мастъра май ми е фаворит :)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 08 Април, 2017, 06:39:14
Аз бих заложил на по-комфортния бус , все пак това ще ти бъде и къщата за известен период от време.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Събота, 08 Април, 2017, 11:31:54
Аз точно от Спринтер се качих на Мастер и може би точно затова ми се струваше ужасно некомфортно.

Спринтера е много по комфортен и удобен, обаче пък в случая е 30 000 лева по скъп. Не знам за колко хиляди километра ще се избие тази разлика, но ми се струва доста. Отделно, че и харчи повече от Реното. Не знам за брезента колко е разликата, възможно е заради кофтито аеродинамика да се изравняват нещата, но за затворен бус разликата е 1-2 на 100 повече нафта за Спринтера

ДДС че се плаща наведнъж не мисля че е голяма драма - защото пък после се тегли наведнъж. Тъй че реално не участва в сметката. Малко неприятно че са затворени пари за месец, или там за колкото се възстановява ДДС в България, но не влияят на финансовия резултат.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Rammbon - Събота, 08 Април, 2017, 15:18:31
Преди 3 години, една фирма в Бургас беше купила чисто нов Спринтер, макси база фургон, 313 или 314 не си спомням, но с хладилна инсталация и всичко им струваше 80 000лв с ДДС и пак на лизинг. Как сега един бордови бус ще е 42 000 евро?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Събота, 08 Април, 2017, 15:49:14
Почти съм убеден че говорим за цена с изработката на шпригли,брезент и т.н
И Мерцедес и Рено работят с Иваго България ЕООД - Ямбол които май излизат най-големите скъпчий.

В Ситроен искаха 4500 лв без ДДС за същата изработка.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Събота, 08 Април, 2017, 23:47:21
А добре де, не ти ли е минало през акъла да го поръчаш само на гола рама, и сам да си потърсиш варианти за каросерия.

Например тези http://www.bmd-dobrich.com/ (http://www.bmd-dobrich.com/) поне преди време се справяха доста добре с такива задачи.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Kaspian - Събота, 08 Април, 2017, 23:52:56
Предполагам,че ще го използваш за курсове в Европа. Ако е така от съществено значение и собствената маса на буса,тъй като всеки килограм е от значение.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Неделя, 09 Април, 2017, 00:34:50
Принципно по оферта Иваго дават на тяхната конструкция около 500 кг (+/-)

В интерес на истината искам да взема готов бус, не ми се занимава да го размотавам насам натам (съгласете се,че времето ни е най-скъпо)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 09 Април, 2017, 00:42:06
Цитат на: Kaspian - Събота, 08 Април, 2017, 23:52:56
Предполагам,че ще го използваш за курсове в Европа. Ако е така от съществено значение и собствената маса на буса,тъй като всеки килограм е от значение.

Шансът в Европата да те качат на кантара с 3,5 тонен бус, освен ако не се влачи по корем от претоварване е долу горе колкото е шанса догодина в Шампионската лига да участват отборите на Вихър - Вълчи дол и Устрем - Караманите.

И да - времето е ценно, но примерно аз винаги си съпоставям нещата - доколко е разумно да се спести нещо при възможност.
Естествено всеки доставчик те убеждава колко неговият вариант е най добър и изгоден, но аз предпочитам да си правя поръчките на 3-4 различни фирми, вместо да разчитам, че ще получа всичко "най изгодно" от един доставчик.  Може да съм малко като чичо Скруч, но държа каквото купувам да е на възможно най изгодната за мен цена.

За мен остава неудобството да напиша 3-4 мейла вместо само един, но някак си съм претръпнал към това неудобство.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: down_shiftеr - Неделя, 09 Април, 2017, 22:40:31
Цитат на: Emcho_K - Неделя, 09 Април, 2017, 00:34:50Принципно по оферта Иваго дават на тяхната конструкция около 500 кг (+/-)В интерес на истината искам да взема готов бус, не ми се занимава да го размотавам насам натам (съгласете се,че времето ни е най-скъпо)
Колега ,а ти проверил ли си че рено,ивеко,спринтер имат НАЛИЧНО това което ти трябва.?
Практиката е следната - разбирате се с продавача какво точно ти трябва,после той праща шасикабината на кароцеристка фирма . И   трябва да имате уточнен срок за изпълнение (предаване) на готовото возило.

По мое мнение добричките надстройки са по добри от ямболските.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Понеделник, 10 Април, 2017, 12:32:21
Най-дълъг срок на доставка имат Мерцедес (или вече Силвър Стар).
Реното е в рамките на месец :) Понеже ме сърбят пръстите да обикалям по Европата, май Рендака ще бъде.

Друг въпрос относно документалното (бюрократичното) пътуване : като ходите да товарите, освен ЧМР нещо друго като документи ? Идеята ми е фактурата за транспорта от мойта фирма кога и на кой се представя? Договори за превоз правят ли се?
Как стоят нещата с транспорта в страни извън евро зоната (Сърбия например)

Благодарен съм предварително :)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: down_shiftеr - Понеделник, 10 Април, 2017, 14:54:03
Цитат на: Emcho_K - Понеделник, 10 Април, 2017, 12:32:21Понеже ме сърбят пръстите да обикалям по Европата, май Рендака ще бъде.
Друг въпрос относно документалното (бюрократичното) пътуване : като ходите да товарите, освен ЧМР нещо друго като документи ?
За да товариш трябва да представиш номер на заявка (референция) И не си мисли че като караш бус може да въртиш нонстоп - трябва да се попълва тахо дневник.
Начините на плащане трябва да си уточниш със спедицията която ще ти осигурява товари.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Неделя, 16 Април, 2017, 13:36:09
За Германия разбрах, че за всеки ден(час) прекаран там за транспорт или товаро-разтоварна дейност, искали документи за това че се дава заплата не по-малко от 8.5 евро на час.
Такива работи има ли наистина?
И ако да има ли източник на информация за изискванията в различните страни ?

Благодаря и Христос Воскресе! Здраве и щастие от мен :)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 16:27:45
Това за референцията и тахото как го разбра че ми е чудно!?  Може би визираш само Германия?  Лично аз съм товарил и продължавам да товаря само с изпратен номер на буса.  Като цяло където и да товариш или разтоварваш  из Европа, важното е да знаеш фирмата получател и да си гледаш размерите на товара дали съвпада с заявката.  Другите работи са ги свършили спедициите, дали са номер на МПС, име на фирма и т. Н.  В редки случаи са ми искали лична карта и талон на бус.  ...а за тахото, никъде в Европа освен Германия не могат да ти държат сметка колко си карал и кога си почивал.  То ако можеше как според теб се правят експреси, Торино - Смолян за 30 часа? 
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 17:06:48
Колега Emcho_k, относно товаро- разтоварната дейност из Европа  са ти нужни освен ЧМР-та и чмр застраховка, печат на латиница на фирмата ти, адр обувки, жилетка, някъде и каска искат.. Ама тези последните предимно по Германия, Австрия и големи фирми и заводи.. В Южна и централна Италия може и по джапанки и гол до кръста да товариш >:( не правят проблем.  Като цяло е забавна работата, винаги има нещо дето не е както в описано в заявките.  Затова е важно да ги следиш нещата, килограмите и размврите на товарите, спедициите имат навика ако може да минат метър.. Примерно в заявка дават едно евро пале с размери Х н Х и тежащо 200кг, отиваш на адреса гледаш размерите така ама кг са 260..ако не се обадиш и си го вземеш така е супер за тях,  ама тези кг са важни за теб доста защото от 2 -3 разминавания такива ще качиш едни 150-200 кг повече а те за бус за много, може да ти струва няколко стотинин евра и главоболия.  Задължително слагай обезопасителни колани когато е възможно(ако те напълнят с 12-13м3 кашони е ясно че няма как) словенците, немците, австрийци гледат стриктно за тях. Винетки купувай винаги на излизане от дадена държава преди да влезеш в друга че понякога може да попаднеш на номер в който просто плащаш дебела глоба(давам ти пример ,влизаш от Унария в Румъния след границата в дясно от където се купуват винетки ти казват че няма интернет и да си вземеш от някоя бензиностанция.. Ама по пътя натам бензиностанция има след 120км като слезнеш.. Няколко км след като си тръгнал от въпросната будка полицията спира за винетки.. И познай, глоба и пожелания за лек път)  има доста неща с които  мисля че може да съм ти полезен относно работата с бус по Европа ,така че питай ако се сетиш нещо което те интересува.  Весели празници и леки и без аварийни пътища!
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 18:18:49
Цитат на: SEMPER - Неделя, 09 Април, 2017, 00:42:06Шансът в Европата да те качат на кантара с 3,5 тонен бус, освен ако не се влачи по корем от претоварване е долу горе колкото е шанса догодина в Шампионската лига да участват отборите на Вихър - Вълчи дол и Устрем - Караманите.

Колега значи догодина ще ги гледаме тия отбори в шампионската лига ;D..последните 5-6 месеца из Европата ни разбраха че ние балканските субекти с бусовете си караме редовно с 200-300 кг претоварени и все по често ни спират за кантар.. Словения, Италия, Унгария.. Да не говорим че ако излизаш към Гърция още на границата си на кантара.. Иначе за преди си прав, ама всичко е до време..
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 20:41:02
Цитат на: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 16:27:45
Това за референцията и тахото как го разбра че ми е чудно!?  Може би визираш само Германия?  Лично аз съм товарил и продължавам да товаря само с изпратен номер на буса.  Като цяло където и да товариш или разтоварваш  из Европа, важното е да знаеш фирмата получател и да си гледаш размерите на товара дали съвпада с заявката.  Другите работи са ги свършили спедициите, дали са номер на МПС, име на фирма и т. Н.  В редки случаи са ми искали лична карта и талон на бус.  ...а за тахото, никъде в Европа освен Германия не могат да ти държат сметка колко си карал и кога си почивал.  То ако можеше как според теб се правят експреси, Торино - Смолян за 30 часа? 
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 21:07:12
Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 20:41:02
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?

Ми може да се каже.. Все пак е експрес.. Има един завод в Смолян който правят дръжките на различни  марки автомобили (опел, vw, и други немски май) заготовките ги правят в 2 фирми в Италия в района на Торино.  Като се обадят за заявката ти казва товариш 3 палета в 8 часа от Торино и след 30 часа ги искам в Смолян ,плащат навлото за целият бус но  в заявките неустойката за закъснение при доставка не е дни а в часове и е 100€ на час!!!  Ако искаш ги взимай!  Много  пъти се е случвало в Италия отиваш  на адреса в часа за товарене вместо 3 палета само 1 е готово.  Звъниш и ти казват, взимай го и тръгвай цената е същата за целият бус.Явно гонят някви срокове хората незнам... В повечето случаи като пристигна на адреса в в Смолян ме чакат на обороти да ме разтоварят.
Иначе си е тегава работа... Натискаш здраво, спиш по 30-40 мин на пресекулки и пак газ.. После два дни съм като пребит... Ама кво да се прави, такава ми е работата  :)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 21:13:00
Добре ,че стигаш!
Карал съм 3 г. бус някой колеги нямаха този шанс да стигнат!
Казваш плащат за цял бус......хахаха.
Късмет ти желая.


п.п   ...да не спамим темата ,ама знаеш ли какво става когато няма кой да закара стоката?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 22:05:25
Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 21:13:00
Добре ,че стигаш!
Карал съм 3 г. бус някой колеги нямаха този шанс да стигнат!
Казваш плащат за цял бус......хахаха.
Късмет ти желая

Ами колега това ми е работата!  Експреси е имало и винаги ще има.. Сам преценяваш дали ще успееш или не( поне това което зависи от теб). Съжалявам за колегите  :'( 
И да плащат за цял бус.. Все пак не съм отишъл там на екскурзия а да изкарам.. Пари.. Ако не се бъркам всички работим за ПАРИ!!  Не са най важното но без тях нестава... При бусовете както явно знаеш почти винаги има срок доставка.  Така че рядко не се бърза.  А и предпочитам експрес (макар че са на изчезване)  пред нормален курс!  Бусовете са предимно групажни както знаеш.. И като се почне днес едно пале от Болония, утре 2 от Милано, после кашончета от Падова и т. Н.  Става така че това дето си качил от Болония трябва го доставиш до 2 дни в София... Само дето ти си спал 3 дни на седалките в буса, схванат си целият, навъртял си 500-600 км и се чувстваш скапан.. И пак трябва натискаш към бг.. Експреса го взимаш и газ.. Преценяваш си силите и почивките.. И така.. Млад съм още и затова ги вземам без тези курсове.. Като усетя че почва ми тежи толко карането.. Ще откажа разбира се, няма се пребия или да затрия някой около мен за някви пари.  Пак казвам всеки сам си преценява! 
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 22:15:28
Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 21:13:00п.п   ...да не спамим темата ,ама знаеш ли какво става когато няма кой да закара стоката?

Почти няма такава опция да няма кой!  Бусовете в тази релация не сме никак малко цените са изпилени на макс.. Има колеги които от Анкона са ходили до Торино да го вземат и пак обратно към България... По принцип практиката е следната, звънят на превозвачи които са го возили вече, ако нямат бус в района тогава товара се пуска в спедитор. Нет.. А там повярвай ми е голяма цигания и пазърлък.. Товари като този изчезват за около 15мин.. Почва се едно аз ще го воза за толко, звъни друг с по ниска цена...мазало е.. Така че не мисля че има вариант да не го вземат.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 23:09:53
Така е ,че всички работим за пари,ама по ми хареса израза "не всичко е пари".
Фирмата в която работих,все още карат бусове и спят на хотела на Cenad(RO).
Това е така,защото са си научили клиентите,как се работи!
Предлагам да спрем да пишем тука,все пак темата е друга.
Моля админа да ни извини :)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 16 Април, 2017, 23:26:31
Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 20:41:02
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?

Колко бързо да е карал - цялата релация до Пловдив е аутобан,120 може си ги поддържаш ако има кой да плаща нафъата.
Единствено според кое време си в Белград трябва да прецениш да го избикаляш ли, или да цепиш през него.

Аз подобен километраж, само че през цяла Румъния го минавам за под 24 часа винаги, само че за собствена сметка - не се налага да съобразявам с час за товарене и си избирам така тръгването, че да си планирам по кое време да минавам през трудните участъци.

И през цялото време настъпвам, тъй като си знам че времето ми за каране е до 24 часа, след това вече съм тотално сдухан и трябва да почивам.
Но това го правя само за себе си - за пари не бих се навил да си го причинявам, тъй като както каза колегата следващия ден - ден и половина си труп.
В интерес на истината с лек автомобил по същия маршрут го правя за долу горе същото време каквото и с бус, няма практическа разлика.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Понеделник, 17 Април, 2017, 00:02:42
Цитат на: SEMPER - Неделя, 16 Април, 2017, 23:26:31
Колко бързо да е карал - цялата релация до Пловдив е аутобан,120 може си ги поддържаш ако има кой да плаща нафъата.
Единствено според кое време си в Белград трябва да прецениш да го избикаляш ли, или да цепиш през него.

Горе долу за скоростта си прав колега.  Само че 90% от бусовете не караме през Сърбия поради факта че някои от стоките са само за през ЕС, а и в Сърбия нямаш представа кога и как ще минеш границите. Заради това цепим само през Румъния.. А от Видин до Смолян са си едни 5-6 часа кофти каране..
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Понеделник, 17 Април, 2017, 00:47:15
Хм, гадно си е да влизаш през Видин.

Какъв е сега режима за минаване през Сърбия ?
Преди си спомням, че беше голяма дивотия. Преди 20-25 години карахме стоки от Австрия с бусове, и помня че на влизане в Сърбия внасяхме пари като гаранция за стоката, после на излизане само отбелязваха че стоката е изнесена, обаче парите можеше да се изтеглят само от пункта на който са внесени - реално чак на следващотото ходене. Затова направихме единия бус на TIR - с карнети, пломби, табели :D , по изгодно беше :D

След това знам че облекчиха ситуацията покрай ЕС, но как точно е реда не знам.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Понеделник, 17 Април, 2017, 08:08:37
Цитат на: SEMPER - Понеделник, 17 Април, 2017, 00:47:15

Какъв е сега режима за минаване през Сърбия ?

Нямам идея колега как е положението сега колега.  От както съм почнал тязи релация още като бачках за разни началници, всички ми казаха през Румъния ще минаваш.  Питал съм защо не мога през Сръбско, казваха че няма как да си направиш сметка кога ще минеш. Бусовете се редели при тировете, много чакане било, документи, митници и неможе да си сигурен дали ще стигнеш с разтоварването навреме.  Преди 5 месеца ходих да си купя бус от Германия, на връщане си викам ще мина през Сърбия щото съм празен. Да ама не, на границата ми казаха да мина при товарните да оправям документи, да плащам някви неща там, нищо че съм празен.  Директно направих обратен и си минах на Румънската.  Така че Сърбия ми е непозната като начин на минаване . А много ми се иска скоро да измислят нещо за минаването транзит от там, защото от Лугож до Ботевград ми е най омразният участък.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Понеделник, 17 Април, 2017, 19:03:12
Колега mexks много благодаря за споделената информация!

Ясно ми е че сме малко или много конкуренция, и никой не разкрива тайните на занаята току така :)
Иначе живот и здраве края на тези седмица ще ходя да подписвам договор за лизинг.
Реших да бъде Рено Мастър, за спринтер по-натам. Повозих се и аз празничните дни, много поляци видях с Рено Мастър, с дългата база, 'джамийте' и газ....
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Chefo(SCANIA) - Понеделник, 17 Април, 2017, 23:14:57
То ще излезе че буса си е по далавера от голям камион  :D ;D :D
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: SEMPER - Понеделник, 17 Април, 2017, 23:43:35
Със сигурност е по голяма, стига да имаш сигурни товари.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Вторник, 18 Април, 2017, 07:38:06
Цитат на: Chefo(SCANIA) - Понеделник, 17 Април, 2017, 23:14:57
То ще излезе че буса си е по далавера от голям камион  :D ;D :D
Естественно ,не само бусовете ,а и малките камиони до 7,5т.Погледнато и като условия на работа,даже си мисля ,че  7,5т. камион е по-голяма далаверата.
Минал съм и през двете,за предпочитане е камиона.
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Вторник, 18 Април, 2017, 09:48:59
Цитат на: Emcho_K - Понеделник, 17 Април, 2017, 19:03:12
Колега mexks много благодаря за споделената информация!

Ясно ми е че сме малко или много конкуренция, и никой не разкрива тайните на занаята току така :)
За нищо колега!  Дори да сме конкуренция, сме колеги и трябва да си помагаме! 
А тайната на занаята ти е я казвам веднага.  Гледай винаги да си точен с хората които ти дават товари, опитвай се да стигаш на време на адресите и гледай стоката да не е увредена(скъсан кашон и т.н.)  след няколко курса сам ще видиш как телефона ти ще почне да звъни и да те питат къде ти е буса че има товар! 
Още от сега да ти е ясно че с един бус е трудно ще огрееш навсякъде. Съвета ми е  когато ти се обадят за товар направи максималнито да го вземеш, избягвай да отказваш товари. 
Аз лично правя следното, когато ми се обадят и ми кажат има пале от точка Х а аз съм на точка Y, казвам че ще върна обаждане до 10 мин.  Прозвънявам на нялкоко колеги с които си помагаме и работим, питам кой е във въпросния район и дали иска едно пале и така.  Това значително ще повиши рейтинга ти при спедиторите и ще те търсят за работа все по често.
Друго важно нещо е, знай си цената и дръж на нея.  По добре да направиш 2 курса в месеца до да има за какво от колкото 3 ама да вдигаш прах по пътя!
Като звъниш за товари често ще ти казват " ама еди кой си това ми го вози за X пари пък ти ми искаш Y" изобщо не им се връзвай, да им го вози който иска, дръж си цената която те устройва, направи си един минимум на курс и се старай да не падаш под него.  Дори и нов да е буса както в твоя случай, амортизацията си е едно сериозно перо.
Само за пример ти давам, един мой курс България -Италия -България е минимум 5000 км, като направя 3 в месеца си стават 15 000 км, което е моя случай си е влизане в сервиз поне веднъж месечно.
Общо взето това се сещам зс момента, ако има нещо питай!
Сподели ако не е тайна, каква релация ще караш?  Товарите как мислиш да взимаш? 
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 10:23:14
Товарите на първо време мисля да вися по въпросните борси които сте засягали не един път.
Въпроса е че се чудя с коя да започна, тъй като спедитор.нет искаха и от пиле мляко, май няма да се разберем за там :)
Релация, знам че звъчи много общо но Западна Европа (Гремания,Франция и т.н)
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: mexks - Вторник, 18 Април, 2017, 11:23:34
Цитат на: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 10:23:14
Товарите на първо време мисля да вися по въпросните борси които сте засягали не един път.
Въпроса е че се чудя с коя да започна, тъй като спедитор.нет искаха и от пиле мляко, май няма да се разберем за там :)
Релация, знам че звъчи много общо но Западна Европа (Гремания,Франция и т.н)

Моя съвет е да опиташ да им дадеш млякото от пиле на спедитор. Нет Като за начало те ще са ти най-полезени!
Тимо .ком е скъпа и трудно ще пробиеш там на малките товари заради огромната конкуренция от румънци и поляци.  Имаше едни транс-карго. Еу които ми дадоха пробен период, ама за 2 седмици не взех товар от там.
От спедитора ще ти се получат нещата защото като направиш няколко товара за дадена спедиция от която си взел вече товар, след това ще те търсят да ти дадат товар преди да публикуват товара.
Да не те отчайвам но в началото ще е тегаво.. Във въпросните борси се публикуват товари които предимно са "увиснали" . Повечето спедиции имат лист с превозвачи с които работят.  Когато им излезне товар от Милано примерно, почват да звънят на хора които са им возили от там и са работили и преди.  Ако никой от тези не е в района или неможе да го вземе тогава го публикуват! 
Ще се сблъскаш и с това че си нова фирма и трудно се дават товари на такива.  Често ще ти задават въпроса " работили ли сме с вас? " след което ти виждат новата регистрация в борсата и ти казват да питаме клиента и ще се обадим.. И не чакай обаждане, няма да звъннат!
Като вземеш товар колега, винаги гледай това което са ти изпратили в заявката дали съвпада с това което сте уговорили!  Двата  на доставка е много важна често има разминаване, разбирате се за доставка 20-ти на заявката пише 19-ти.  Веднага звъниш да я преправят!  В повече то случай неустойката за ден е 200€!
Като взимаш товари винаги гледай в какво състояние са (повредена опаковка и т. Н)  ако забележиш такива веднага искай да ти го напишат в ЧМР-то, защото при доствака ако не си го упоменал ще го напишат те в ЧМР- то ти като в случая ще излезне твоя вината за състоянието на товара!
Като си уговаряш плащането на дадена стока, стреми се да скъсяваш сроковете, често ще ти казват след 45 дни или след 30 дни, настоявай за по бързо плащане.  Пак за плащането гледай като се договориш да гледаш дали са упонемали дните работни ли са календарни ли са, защото често в заявките пише просто 30дни и като дойде ден за плащане се оказва че били 30 работни.. Така че уговаряй тези неща и искай да ти ги пишат в заявката!
За сега май е това!

П. С.  Имаш да черпаваш бира за детайлната информация  ;D
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 20:56:52
Хаха, пиши едно телефонче на ЛС като минаваш през Софето да пием по една.

Оценявам найстина помощта. А за препоръките които искат спедитор? Как процедираме?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: micyri - Вторник, 18 Април, 2017, 21:26:37
Цитат на: Emcho_K - Вторник, 18 Април, 2017, 20:56:52
Хаха, пиши едно телефонче на ЛС като минаваш през Софето да пием по една.

Оценявам найстина помощта. А за препоръките които искат спедитор? Как процедираме?
Тука влизат и спедитори,не им ставайте интересни!
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Hino - Сряда, 20 Септември, 2017, 11:58:24

Лично моето мнение по темата - Мастър/Мовано е .... крайно негативно. А и не само моето де. Аз мисля, че само и единствено психично болен или крайно некомпетентен по темата човек може да изкара КЕШ пари и да ги зароби в това "нещо", при наличието на цялата конкуренция към момента. В 90% от случайте, когато съм купувал спални кабини, понеже аз купувам само и единствено от собственици и никога от фирми, хората са си купили я Мастър , а Мовано и честно да Ви кажа..... ревът като карпатски мечки. Дори е меко казано това. Как и един човек не ми го е похвалил този бус. При това пак казвам собственици, а не флийт фирми, дето им се изреждат по 20 шофьора на година. Рекорда за който знам, беше Мовано на 6 месеца от които 3 в сервиза. И човека, на възраст, го болеше главата от нерви вече. И си представете подобни ситуации, когато сте на път и Ви стои буса, гаранционен при това с месеци навън. А тънък момент за който никога не Ви казват е, че гаранцията си е гаранция, но в чужда държава най-често си плащате труда по ремонта по местни ставки. И въпреки всичко и ви тече лизинга...... красота.

Обаче има едно голямо НО! Тези бусове са най-евтините на пазара, а често и с отличен лизинг. Лично аз, дори аз, да хехехе, бих купил два такива, само и единствено ако ми ги дадат ГОТОВИ за работа без или със смешна първоначална вноска и задължително 5 годишна ПЪЛНА гаранция. Тогава вече, въпреки всичко и поради факта, че не съм инвестирал практически нищо в тях, чисто финансово има смисъл. И пак не съм сигурен, че ще го направя ( но поне ще се замисля), като знам какво представляват "тризнаците" например...!

Има един чешки лаф по темата за Мастър/Мовано, в превод значи нещо от сорта - "направо оре земята" :-) , а контекста е, че турбините му хвърчат и орат всичко наоколо :-) . А пък за непрестанните проблеми от всякакво естество за които знам и съм чувал от собственици, не ми се и споменава.
Сега като се замисля по сериозно, аз към момента, все още не съм виждал Мастър/Мовано ( както и Крафтър) на над 200, камо ли 300 хил.км., с оригинален мотор и безпроблемен след такъв пробег. За разлика от тризнаци или камо ли Ивеко, при който тогава им минава "разработката" горе долу  ;D ;) .


Апропо, вас сериозно ли Ви карат да пишете ЧМР-та, при товари под 3,5 тона и липса на лиценз?
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: skumri - Сряда, 20 Септември, 2017, 17:21:20
Да бе , пишем си ЧМР-та. Веднъж реших да не пиша и нямах проблеми на границата
Заглавие: Re:Рено Мастър (Нов) - отзиви
Публикувано от: Тариката - Вторник, 24 Октомври, 2017, 15:14:32
   Cамо Тойота дава 6 годишна гаранция или 200хил.км. Вярно техните микробуси имат къса и дълга база като на транстпортер и два пъти съм виждал висока база, но може да му сложиш теглич. От последния модел Про-айс никой няма впечетления, така че е рано да се каже колко е сполучлив.