Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: Trucker_Boy - Понеделник, 20 Юни, 2011, 23:29:18

Заглавие: Водачът на бъдещето
Публикувано от: Trucker_Boy - Понеделник, 20 Юни, 2011, 23:29:18
Фактът, че има значителен недостиг на водачи на тежкотоварни автомобили не е нещо ново. За много от по-възрастните шофьори наближава времето за пенсиониране и транспортните оператори възлагат надеждите си на по-млади попълнения. Накратко, има търсене на водачи. В същото време за хората, които работят като водачи на тежкотоварни автомобили, има значителни изисквания. Транспортирането на товари по природосъобразен и безопасен начин е съществен въпрос за съвременното общество.Това изисква добре обучен персонал. Говорихме с трима млади водачи за изискванията, които имат към бъдещите си работодатели и за това какво ги прави добри шофьори.

(http://www.picvalley.net/u/2404/20969963423045869281308601554bCHbGeSVbQ5JbKULc5fZ.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2404/20969963423045869281308601554bCHbGeSVbQ5JbKULc5fZ.JPG)

Павел Ханек.
Възраст: 21. Живее в: Простейов, Чехия

Какво е важно, когато си избирате работодател?
,,Най-важно е компанията да има висококачествени автомобили в своя автопарк, колегите ми да бъдат професионалисти и услужливи и работодателят да може да предложи неща като допълнително обучение и редовни медицински прегледи, както и да поощрява водачите, които карат безопасно и с грижа към околната среда. Заплащането и отпуските също са важни, но в това отношение няма голяма разлика между работодателите."

Какво ви прави добър шофьор?
,,Като цяло смятам, че опитът е решаващ. Колкото повече години си шофирал, толкова си по-добър. Но тук работодателят също може да помогне. Мисля, че всички работодатели би трябвало да предлагат три неща. Първото е подходящо обучение за всички нови водачи, за предпочитане няколко седмици преди те да застанат зад волана. Второто е редовно допълнително обучение за онези неща, които подпомагат безопасното и икономично шофиране. Третото е работно място, на което цари професионализъм и ефективност, но няма стрес. Все пак най-голямата отговорност е в ръцете на водача. Трябва да приема работата си сериозно: да планирам маршрутите както трябва, да работя с товара по подходящ начин и да остана фокусиран на сто процента, когато шофирам."

(http://www.picvalley.net/u/2877/153620473811023801571308601593rT4dVg3PaTgN1iBvC9TD.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2877/153620473811023801571308601593rT4dVg3PaTgN1iBvC9TD.JPG)

Вутер Бреммер
Възраст: 26. Живее в: Зьотермеер, Холандия

Как избирате определен работодател?
,,За мен най-важно е да има международна работа, така че компанията трябва да бъде от този тип. Също така бих предпочел да управлявам автомобили Volvo. Това е самата истина! Баща ми също е шофьор на тежкотоварен автомобил, така че първите думи, които се научих да казвам като бебе бяха ,,Volvo" и ,,шофьор на камион".

Какво ви прави добър шофьор?
,,Това е труден въпрос! Предполагам, че е това, че никога не се оплаквам, а вместо това просто се старая да свърша работата. Също така съм отдаден на работата си. Чувствам се влюбен в нея си и обичам свободата, която идва с това да бъдеш водач на тежкотоварен автомобил."

(http://www.picvalley.net/u/1712/14596567573814701371308601696YPVbpq5c6PjAgXjvfpve.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1712/14596567573814701371308601696YPVbpq5c6PjAgXjvfpve.JPG)


Малин Аспман.
Възраст: 21. Живее в: Гьотеборг, Швеция

Според вас кое е най-важното качество за един работодател?
,,Според мен най-важно е аз да имам добра работна среда, работното време да е добро и работата да не е твърде изтощителна физически. И разбира се, наистина е важно колегите ми да са приятни, като това включва и шефовете. Работата не трябва да бъде прекалено стресираща, би трябвало да има много работа за вършене, но без да е необходимо пренапрежение за нея. Разбира се, добрите тежкотоварни автомобили също са важни, както и екипировката, която е подходящо поддържана и чиста."

Какво ви прави добър шофьор?
,,Запазвам самообладание и не се поддавам на стрес. По един или друг начин стигате за същото време. Стресът е много често срещан в тази професия. Има много работа, но инцидентите се случват, когато си под стрес. Иначе обичам работата си и мисля, че и работодателите, и водачите на тежкотоварни автомобили би трябвало да правят повече, за да привлекат млади хора към тази професия."


Източник: www.magazine.volvotrucks.com
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: trenti - Вторник, 21 Юни, 2011, 00:03:21
В България може само да си мечтаем някой да ни зададе тези въпроси с цел да се подобрят условията на труд на професионалните шофьори, а какво остава български работодател да наеме 21г. шофьор/ка ......
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: bad_kras - Понеделник, 29 Август, 2011, 19:55:15
Е този колега може да се каже , че ще е водач на ежедневието. Пък за бъдещето - незнам!  Трудно се намират вече добри водачи особенно на този тип композиция!                                                                              




http://www.vbox7.com/play:c8d7a3d2 (http://www.vbox7.com/play:c8d7a3d2)
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: VOLVO 480 - Вторник, 30 Август, 2011, 12:58:22
Хахахаха тоя бил голям серсем бре искал пъраво Волво да кара още от малък първата му дума била Волво! ;D А моята първа дума беше ЗИЛ и ГАЗКА после стана и КАМАЗ!Трябва първо някой строшляк да покара и  да направи някой друг основен ремонт по пътя и тогава да покара Волво!!!!! ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на 22 години от 4 месеца карам С+Е.Живея в северен Уелс и като си бях в България за да изкарам Е категория имах предложение за работа от бг фирма с опций за един вид обучение.То се састоеше от каране на 2-ка с по-стар и опитен шофьор.Аз предпочетох да се прибера тук в Уелс и да започна работа в Uk фирма.Започнах работа в доста голяма фирма.Отивам първия ден на работа хората ми дават ключовете,номера на ремаркето,дестинацията и казват оправяй се.До сега никога не бях карал прицеп,както знаете на курсовете се кара хенгер.Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Boroman21 - Понеделник, 10 Октомври, 2011, 19:33:36
В България никой не инвестира в младото поколение , гледа се да се изсмуче всичко от старите .Аз лично не съм видял обява която да не изисква 1+ година стаж .Е кажете как аз като млад кадър как да натрупам този стаж като никой не иска да обучава новобранец .Остава само да си купя една композиция и да си се возя из Европа ей така за стаж.Аз се срамувам от отношението на всички родни фирми към младите български шофьори.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: bad_kras - Вторник, 11 Октомври, 2011, 01:58:13
Цитат на: Boroman21 - Понеделник, 10 Октомври, 2011, 19:33:36
В България никой не инвестира в младото поколение , гледа се да се изсмуче всичко от старите .Аз лично не съм видял обява която да не изисква 1+ година стаж .Е кажете как аз като млад кадър как да натрупам този стаж като никой не иска да обучава новобранец .Остава само да си купя една композиция и да си се возя из Европа ей така за стаж.Аз се срамувам от отношението на всички родни фирми към младите български шофьори.
Това е вярно , но от старите нема ко да изсмучат , щото нема кой да им върже. А млади търсят , ама за да ги бастисват дока се научат колко старите!!! И тогава колелото пак се върти ли върти.......
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 12:22:49
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.

И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: !na - Вторник, 11 Октомври, 2011, 14:32:47
Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 12:22:49
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.
И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D
А според мен точно така не трябва.
И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)

Разбрах те много добре, просто използвах твоя пост за цитата :)
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 15:28:12
Цитат на: !na - Вторник, 11 Октомври, 2011, 14:32:47
Цитат на: Уди кълвача - Вторник, 11 Октомври, 2011, 12:22:49
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.
И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D
А според мен точно така не трябва.
И според мен е така, казах го с малко сарказъм....Белким се сети младежа, ма то ти не се сети че той ли :)

Разбрах те много добре, просто използвах твоя пост за цитата :)

Аааа, хуу... прощавам ти ;D
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бобо89 - Сряда, 12 Октомври, 2011, 13:19:47
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
Едва ли вече с тези камери на изпита има платени категорий,защото камерата снима отпред и вътре в кабината на камиона,както и изпитващия снима с мобилна камера упражнението на полигон(закачане,маневра и откачане).Старите шофьори,като не са минали листовки за Е категория това значи ли,че не познават правилата за движение?
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: antoniyu - Сряда, 12 Октомври, 2011, 16:01:53
Цитат на: Бобо89 - Сряда, 12 Октомври, 2011, 13:19:47
Цитат на: !na - Събота, 08 Октомври, 2011, 11:04:50
Цитат на: Уди кълвача - Събота, 08 Октомври, 2011, 10:29:31
Цитат на: Бобо89 - Събота, 08 Октомври, 2011, 00:40:25
Аз съм на мнение,че е по-добре сам да откриеш как стават нещата и кое е правилно и кое не,отколкото някой да ти покаже всичко на готово.

И аз... стига да има кой да плаща за "неправилното" ;D

А според мен точно така не трябва.
Затова има школи, обучения и т.н. За да не "блъскаш" сам.
Иначе защо да ходим и на училище например? Все някога и сами ще достигнем до някои азбучни истини...
А по отношение на младите шофьори без опит и това, че почти никой в България не иска такива си има причини - платени категории (не са изключение), ниско ниво на обучението - всичко това поражда недоверие.
Съмнявам се, че в Западна Европа е така.
Едва ли вече с тези камери на изпита има платени категорий,защото камерата снима отпред и вътре в кабината на камиона,както и изпитващия снима с мобилна камера упражнението на полигон(закачане,маневра и откачане).Старите шофьори,като не са минали листовки за Е категория това значи ли,че не познават правилата за движение?

Преди нямаше листовки за Е категория,листовките бяха едни за В,С,С+Е,Д,Д+Е едни и същи,а сега е направено за пари всичко.Знаците не са се променили мисля или за Е са други знаци.Преди имаше и изпит на правилника не само листовки.
Мисля,че това отговаря на въпроса ти.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бобо89 - Сряда, 12 Октомври, 2011, 16:18:59
Каквото и да говорим виждам,че термин,като 'Водач на бъдещето' не съществува в нашата държава.Все по-малко млади хора искат да се занимават с този вид работа поради редица причини.Една от тях е НЕ коректното оношение на шефовете към работниците си.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Дамян Йончев - Четвъртък, 03 Ноември, 2011, 15:27:05
И при мене е същата история  :( има голям мерак да патувам със голям камион но със тези стажове невиждам как ще стане... до сега със Ц-категорията си намирах постоянно работа но със Ц+Е невиждам как ще стане. Само едно ми остана да се надявам при татко да ме вземат като купя още един прицеп.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: grebeca1912 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 19:14:05
На 19 съм имам и Ц категория.На 21 карам Е дотук добре ми после никой не те учи, къде се слага крик,гума как се сменя,по двигателя,теглене,вързване на товара разпределение работи който са необходими.Дядо е на 63 години по Сирия на самосвали СОМАТ.Испания и сега пенсия пак кара,отивам с него в една фирма с офис в Пловдив имаше 10-12 човека питат дядо къде е работил той сомат,Испания сега пенсионер и го взеха с още 2-ма по млади,а момчета на около на 30 35 не ги взеха.Трябва на курса да се направи практика по устройство на автомобила поне 2-3 седмици да се понаучиш като спре камиона да видиш какво е.Вуйчо беше при дядо ми в Испания караха двамата за начало после сам гори му горивната помпа в германия обажда се да му пратят помпа си е смени сменя е прибира се шефа му казал евала и му беше дал Даф, който той отиде да си вземе от магазина.Обаче е завършил Авто-то и в Горна Митрополия работеше при военните по миг 21 или 29 монтьор.

Причина за редакция : Правопис
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: exon - Понеделник, 02 Януари, 2012, 19:56:56
По стечение на обстоятелствата имам поглед върху завършващите "Двигатели с вътрешно горене" в механотехникума в Горна Оряховица.Ами те в 4-ти курс не различават маховик от притискателен диск,и бутало от биела!Иначе излизат с Ц категория...Пълна трагедия,иначе ако ги питаш за Фейсбук или нещо подобно нямат грешка.Та ученето не е само да има кои да ти каже,трябва да имаш и желание,а имаш ли желание ще намериш начин.Все още има библиотеки,а в тях има и техническа литература.Винаги може да попиташ някои с повече опит или да поръчкаш в нета.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: LKW - Понеделник, 02 Януари, 2012, 20:18:21
Лично аз ще се радвам ако някоя от големите фирми направи курс по теми свързани с транспорта- основна екслоатация на камиона и ремаркето , укрепване на товари ,документи, пътни такси , основна пътна мрежа на Европа , безопасност на шофиране, регламент561.Един такъв курс ще улесни и фирмите и шофьори те , ще намалеят и глобите и главоболията от незнание и не компетентност , освен това ще даде и шанс за работа на млади или не пътува ли колеги.Имам предвид нещо като ПУЦа на Вили Бетц но много по подробно.
Колега шофьора си е шофьор монтьора си е монтьор , всеки шофьор трябва да има основни познания защото почнеш ли да се правиш на майстор при нов камион ти него ремонтираш ти го до повреждаш.За колегите пенсионери , ми нека си гледат пенсията като им се кара има маршрутки ,училищни автобуси и др.Лично аз ако съм шеф на фирма и ако ми се наложи да избирам за шофьори млади и възрасни колеги винаги ще избера младите и ако нямат опит ще ги пусна с шофьори с опит да се научат от колкото да взимам пенсионери.Лично мнение.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: grebeca1912 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 20:56:16
Ами те поради тази причина разбрах,че затварят училището по транспорт в Пловдив излиза се и почти 70% от кадрите не са компетентни не казвам,че аз знам по устройството на автомобила ама да си учил за монтьор и едно масло да не може да смениш познавам такива хора
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Boroman21 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 21:24:17
Всичко това се научава в движение , в България няма такива курсове.Работодателите разчитат на това да понаучиш нещо като те прати с някого двойка.Вече дали нещо ще се научи зависи от времето  дето ще си двойка (обикновено месец или 2 курса) , човека с когото ще пътуваш и собственото ти КПД.Това за монтьорските умения са глупости .Трябва да се знаят основни неща като смяна на гуми/крушки , слагане на вериги , укрепване на товар и документация.Другите дейности дето ги правят шофьоро-монтьорите само пълнят джоба на шефа нищо друго.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Don_Bazilio - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:05:14
Няма значение дали си стар или млад. За мен е важно да си разбираш от работата и да я вършиш съвестно. А тези, които са свикнали да крадат я от товара, я дизелче - трудно си намират работа...Никой не се родил научен! Нашата професия се учи по взаимоучителния метод. Така го направиха от ИААА ( ДАИ ), защото им е по-изгодно да са монополисти в издаването на разните документи и разрешителни (срещу солидни такси, разбира се). На практика те са държава в държавата и се чудя защо спи Ивайло Московски???
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: LKW - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:25:10
След написания от мен пост по темата получих -(минус) много ми е интересно от кого и защо.Поста ми случайно да не би да не е истина или да не би да е лъжа.Имам съмнения защо се появи този минус , но нека човека който ми писа  ;D - да си каже ,интересно ми е кой е.
Извинявам се за спама.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: abator - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:11:02
LKW, просто приеми, че има хора, които раздават плюсове и минуси. Понякога са заслужени, а понякога не. Въпреки това живота е прекрасен. Наслаждавай му се и майната му на рейтинга  ;D
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:15:43
Цитат на: LKW - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:25:10
След написания от мен пост по темата получих -(минус) много ми е интересно от кого и защо.Поста ми случайно да не би да не е истина или да не би да е лъжа.Имам съмнения защо се появи този минус , но нека човека който ми писа  ;D - да си каже ,интересно ми е кой е.
Извинявам се за спама.

Сложих ти веднага един плюс, за да компенсираме неправдата. Както каза Abator, приеми, че животът е несправедлив. Ударната група не спи и дебне да сложи някой и друг минус. :)
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Уди кълвача - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:29:21
Цитат на: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:15:43
Цитат на: LKW - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:25:10
След написания от мен пост по темата получих -(минус) много ми е интересно от кого и защо.Поста ми случайно да не би да не е истина или да не би да е лъжа.Имам съмнения защо се появи този минус , но нека човека който ми писа  ;D - да си каже ,интересно ми е кой е.
Извинявам се за спама.

Сложих ти веднага един плюс, за да компенсираме неправдата. Както каза Abator, приеми, че животът е несправедлив. Ударната група не спи и дебне да сложи някой и друг минус. :)

Не че нещо, ама това не е ли малко шуробаджинащина?
Дори и да си му дал + не е нужно да се самоизтъкваш, очакваш да ти отговори с + ли?
"Ударната група" сами си я създадохте, не е нужно да я обвинявате за всеки минус във форума!
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:30:41
LKW добре дошъл в клуба баце,надам се не ти минават идеи да ме настигаш с минусчетата.
Един +м и от мойта особка та да си надалавера от целият калабалък.

Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: georgi87 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:44:22
Тва с тоя рейтинг е страшна глупост.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Уди кълвача - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:47:16
Цитат на: georgi87 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:44:22
Тва с тоя рейтинг е страшна глупост.

Ще се изненадаш, колко държат тука  на тази система... та чак твърдят че по-добре да са на минус...  :)
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:49:23
Цитат на: Уди кълвача - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:47:16
Цитат на: georgi87 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:44:22
Тва с тоя рейтинг е страшна глупост.

Ще се изненадаш, колко държат тука  на тази система... та чак твърдят че по-добре да са на минус...  :)

Държим... Като на стара Шкода Мадара спирачките държим...
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:53:48
Цитат на: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:49:23
Цитат на: Уди кълвача - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:47:16
Цитат на: georgi87 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:44:22
Тва с тоя рейтинг е страшна глупост.

Ще се изненадаш, колко държат тука  на тази система... та чак твърдят че по-добре да са на минус...  :)

Държим... Като на стара Шкода Мадара спирачките държим...
:D :D :D :D :D :D А они мноо държат ,мъдър чешки инженер ги е сделал,нема тая оная.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 16:57:21
От много време си мисля как да го кажа, без да обидя някой и същевременно да съм обективен.
Първо си задавам въпроса (задайте си го и вие) -Защо български фирми работят вътрешно в ЕС  А не обратното?
Защо български шофьори работят в ЕС  а не обратното ?
За мен отговора  само един- Цената!
И като изхождам от тази мисъл  стигам до заключение ,че няма да сме  бели хора  до тогава до като са  такива условията на пазара. Няма как да стане колкото и да ни се иска да получаваме европейски заплати. Ние в Европа сме Гастербайтери.
Единственото което можем да предложим е : малко заплащане и нарушаване за да сме конкурентни.
Иначе защо ще ни взимат ?
Та   в този ред а мисли си -Кой и как докара нещата до там?? Кой е Основателя на тази порочна система?
Ако се върнете малко назад може да видите отговора и той е кристално ясен.
Алчността човешка която заслепява  погледа в бъдещето. Спомнете си Големия комбинатор WILI BETZ той е родителят на тази практика с работата на бг шофьори в европа с туристически визи и заплащане на осигуровки в България. С това той създаде практиката , после бяха фирми като FIXIMER ,KARLOWETZ,биомет.
Аз съм реалист в случая ,ако не е бил той ще бъде друг, такива бяха и са обстоятелствата .
Колкото и да ненавиждам работодатели, които по някакъв  начин ограничават разходите или спестяват от поддръжката, може даже да ни карат да товарим по-повече- друг начин за транспортните фирми няма.Или има, но това не са транспортни фирми и там транспорта минава за разход . Там може да се бориш да работиш като бял човек и техниката да е перфектна по простата причина ,че не се печели от транспорта..
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 18:05:51
Данчо мани цените и заплащането , идеята на темата е такава , че малко Български транспортни фирми взимат млади колеги без стаж или с малко.Има млади колеги без стаж но с голям мерак да пътуват.Лично аз ще се радвам ако повече Български фирми започнат да взимат млади колеги и да ги убочават.Едно младо момче ще е с пъти по добре за една фирма от колкото един пенсионер.Защо , защото възрасния колега е вече в опасна възрас(риск от инфаркт , по е болнав ,реакци , зрение) , почват да схващат по бавно (особено по нови технологий) , доста добре познават системата "помпа-туба-нафта" , много от тях на интервюто се изхвърлят "Аз това ,Аз онова" а после става друго.Нека БГ фирмите взимат пример от Западно Европеиските фирми , при тях млади колеги са често срещани.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 18:35:48
Не могат да вземат пример за съжаление . Искат да ограничат разходите и ги е страх ,че  в един млад шофьор трябват инвестиции а после дали ще работи при тях като се научи.Отделно няма как младия шофьор да е научен на терикатлъци за добро или за лошо. Според моя опит е лошо да се качиш  40 тонна композиция без опит.При мен стана така и след време осъзнавам какъв късмет съм имал( Имам една жестока и абсурдна катастрофа с брак на влекача и после по свое желание плащах, все пак сме хор а и не всичко пада от небето).И  от тогава гледам да не допускам компромиси с техническото състояние на камиона.
Затова  хората разчитат на стари шофьори (понеже са направили други компромиси) и някой трябва да поеме премерен риск.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 19:12:17
За да нестане така , че една фирма учи даден млад колега и после той напуска има един начин това да не стане , подписва договор , че ще работи 2,3 години за тях.За 40тонна композиция- нито при млад нито при стар колега няма гаранция , че няма да стане грешка.Кара ли се с акъл възможноста за грешка намалява.Грешно е мисленето ,че стар шофьор кара по добре от млад шофьор.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Дамян Йончев - Вторник, 03 Януари, 2012, 19:21:55
Цитат на: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 19:12:17
За да нестане така , че една фирма учи даден млад колега и после той напуска има един начин това да не стане , подписва договор , че ще работи 2,3 години за тях.За 40тонна композиция- нито при млад нито при стар колега няма гаранция , че няма да стане грешка.Кара ли се с акъл възможноста за грешка намалява.Грешно е мисленето ,че стар шофьор кара по добре от млад шофьор.


То ако ще става и при младия и при стария няма оправия... просто такива мераклий като мене със малък стаж на камион със ремарке трудно ще се намери работа или поне да се каже платена работа.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 20:38:08
Спред мен не е само карането.
Защото в тази професия това е най-лесното. По-трудното е  погледа на нещата.
Примери много:
За по младите -ако са квалифицирани не е трудно да отгорят на следните въпроси:
Какво ще направите ако при товарене ,след като сте натоварили половината камион разберете (ако въобще разберете (без да се обиждате)), че стоката е повече като килограми от това което може да натоварите?
През коло време и къде се гресира един автомобил(не е нужно да го гресирате за да знаете).
Какъв е нормалният пробег на една гума в зависимост от условията на експлоатация и как да запазиш гумата от износване?
Как и кога се натягат спирачки?
Кога се проверяват акумулаторите и как?
Колко се стяга и кога се проверява дали е стегната джантата  след смяна на гума?
Колко е нормалното налягане в гумата  и кога трябва а е по-твърда или по мека?
Можете ли без манометър да напомпате гума?
Какво се прави когато нафтата "замръзне" и как се избягва това?
Кога , как и кое преглеждате на автомобила сутрин?
Имате ли резервни  горивни филтри и можете ли да ги смените и обезвъздушите системата после?
Към документалната част:
Какви док и разрешителни ви трябват как се попълват и от къде се взимат.
Как се работи с CMR, TIRcarnet , TO-1 и т.н.
Митническа годност къде кога и как?
Какви разходи предварително очаквате да направите за курса и дали ще ви стигнат парите?
Къде  и какви забрани и ограничения има по трасето?
Има и още въпроси но ако отговорите без да се колебаете на тези  сте готови за международен превоз.

Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 22:07:32
1.Знае се колко тона може да товари композицията (примерно 24 тона нето).Преди да се товари ,празната композиция се качва на кантар и се вижда колко е тарата на композицията (като се има и напредвид след като натовариме да ли ни се налага да зарежда ме нафта) след това се разбира колко тежи една палета с товар или при течните товари колко е плътноста на продукта (обеснилсъм го подробно в раздела за АДР) смята се и се товари.След което композицията се качва отново на кантара и се гледа колко е брутото(по натам ще пусна тема).
2.При всеки камион е различно ,зависи колко са мо амортизирани подвижните части налага щи гресиране.Дори и да гресираш по рано няма проблем ,когато системата се напълни с грес ,греста избива пре гресьорките и спираме да помпаме не текламита.
3.Срока на годност на една гума е различен според това на какъв път ,на какви температури и натоварвания се кара.Има си указатели на гумата.Рески спирания ,буксувания вредът на гумата.
4.Накладките се натягат когато почна да не държат хубаво и феродото е износено.Има гайка зад барабана и се стяга с ключе.
5.Акумолатурите се проверяват когато ти е кеф ,като отвиваме тапите им и следиме нивото не електролита и при нужда долива ме дестилирана вода.
6.Гумите се притягат с динамометричен ключ.Като ни се е наложило да смени ме гума тя се допритяга.Точно колко километра след това всеки казва различно.Лятото сменях местата не предните гуми на Axorа и ги притегнах след 100км. ,а на колко беше настроен динамометричния ключ чесно не помня.
7.8,5;9 бара.Зависи от температурата на асфалта и товара.Колкото се загрява гумата повече толкова въздуха трябва в гумата да е по малък.8; 8,5; 9 ,това са границите , но и зависи и от гумата и предписаните параметри на производителя.
8.Нещо си играеме с късмета.
9.Караме нови камиони , номера с кофата с запалени парцали под въздушния филтър, газовия котлон на резервоара , керосина спирта загорене и газта в нафтата ,вариянта с крушка от фар в резервоара не стават.Вариянтите са или добавки за нафта или припалване от време на време за да може излишната затоплена нафта която се връща в резервоара да грее.
10.Гуми ,светлини , лафет, сандъци ,течове.
11.Караме нови камиони.
12.Дукоменталната част е много за писане тя се учи като те пратят с някой колега с опит.
13.Забрани :забрани за изпреварване ,има знаци с час на тях :за минаване има електрони табели на магистралите и има и сайтове (пример сайта на LKW Walter).

Данчо точно като се направи един курс от голямите транспорт фирми всичко това ще се разяснява там , а и след това младия колега като почне да пътува с по опитен колега ще види и на практика.Ако му харесва ще помни ще си записва и нещата ще си дойдат на мястото.Поне така бях аз и продължавам да се уча и ще продължавам докато съм жив(човек се учи докато е жив и не научен си заминава).
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Lorinser - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:16:23
Цитат на: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 20:38:08
Спред мен не е само карането.
Защото в тази професия това е най-лесното. По-трудното е  погледа на нещата.
Примери много:
За по младите -ако са квалифицирани не е трудно да отгорят на следните въпроси:
Какво ще направите ако при товарене ,след като сте натоварили половината камион разберете (ако въобще разберете (без да се обиждате)), че стоката е повече като килограми от това което може да натоварите?
През коло време и къде се гресира един автомобил(не е нужно да го гресирате за да знаете).
Какъв е нормалният пробег на една гума в зависимост от условията на експлоатация и как да запазиш гумата от износване?
Как и кога се натягат спирачки?
Кога се проверяват акумулаторите и как?
Колко се стяга и кога се проверява дали е стегната джантата  след смяна на гума?
Колко е нормалното налягане в гумата  и кога трябва а е по-твърда или по мека?
Можете ли без манометър да напомпате гума?
Какво се прави когато нафтата "замръзне" и как се избягва това?
Кога , как и кое преглеждате на автомобила сутрин?
Имате ли резервни  горивни филтри и можете ли да ги смените и обезвъздушите системата после?
Към документалната част:
Какви док и разрешителни ви трябват как се попълват и от къде се взимат.
Как се работи с CMR, TIRcarnet , TO-1 и т.н.
Митническа годност къде кога и как?
Какви разходи предварително очаквате да направите за курса и дали ще ви стигнат парите?
Къде  и какви забрани и ограничения има по трасето?
Има и още въпроси но ако отговорите без да се колебаете на тези  сте готови за международен превоз.



От тези работи знам само как се попълва ЧМР.Друго не ми трябва. :) Аз не съм почнал в тая фирма монтиор, достатъчно ми е да знам как да вдигам и пускам възглавниците.Счупи ли се камиона звъна и да идат да си го праят, ако ми плащат над 3000 евро ще се постарая да изуча всички тези неща, ако не не ми влиза в задълженията.Какво ме касае мене кога и как го гресират, имат си гараж гресират ги.Гума аз на пътя нема сменям, казал съм го като почвах работа.За 1500 евра толкова.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:18:40
Ще си поиграя да ти отговоря и дано да няма обидени не това е целта.За теб съм сигурен ,че си много старателен и последователен но има хора които сега се захващат с този бизнес и нещата са им "пълна Индия".
Не това ми беше въпроса. Става дума товариш палетизирана стока и на всяко пале си пише колко тежи. И ти или аз през това време с елката седим до ремаркето и смятаме  но се оказва, че искат да ни излъжат и последните палета са в повече .... Не е задължително да се минава през кантар . За мен правилния отговор е  -дърпам камиона от рампата и преставам да товаря!след което се обаждам на шефа и  прехвърлям отговорността на него      
За мен и по старите изисквания за ЕО и ТО с гресира на 10 000 км. в идеални условия. За лоши условия може и много по-чест. за машини по кариери  даже през няколко дни(багери и фадроми всекидневно) Греста в главините се сменя всеки път когато се сменя феродо и тогава задължително се преглеждат лагерите на главините
[/list]
ЦитатКакъв е нормалният пробег на една гума в зависимост от условията на експлоатация и как да запазиш гумата от износване?
Нормалният пробег при 100% натоварване в идеални условия е 1мм. на 10 000 км. Или за  една гума това са около 200 000 км.Разбира се това са лабораторни данни и  в зависимост от условията на работа се променят.  За предна гума пробега може да стигне 250 00-280 000 км. но за диференциал  около 150000 км. е нормално. При претоварване препомпване на гумата с 0,5-1.0 bar води до повишаване на товароносимостта но  влошава износването. На всяка гума пише за колко тона е и за какво налягане  и за каква максимална скорост. При превишаване на показателите е нужно лятно време  при големи жеги да се спира  за да се охладят гумите(става дума за претоварване 10-15%от максималното) Мека гума се допуска единствено за  техника която работи само на  кал и сняг за по добро сцепление
Цитат4.Накладките се натягат когато почна да не държат хубаво и феродото е износено.Има гайка зад барабана и се стяга с ключе
За проверка  на барабанните спирачки си има специално прозорче и ръб на феродото, до който е предвидено да се износва .Нормалният ход на тресчотката е 30-35мм. ход на стеблото на буталото.Като препоръчително е да се вдига на крик при реглаж поне първият път.
Цитат6.Гумите се притягат с динамометричен ключ.Като ни се е наложило да смени ме гума тя се допритяга.Точно колко километра след това всеки казва различно.Лятото сменях местата не предните гуми на Axorа и ги притегнах лед 1000км. ,а на колко беше настроен динамометричния ключ чесно не помня.
В  всеки камион има щанга за гуми и тя е така преценена,че с тежестта на нормален 80-85кг. човек да стяга и при претягане почва да пружинира.
А  големи лепенки е описано кога да става това  след 50 км. обезателно.
Как се помпа гума без манометър -с щангата... Трябва да кънти така както гумата  до нея..(за която сме сигурни ,че е напомпана както трябва)
Цитат9.Караме нови камиони , номера с кофата с запалени парцали под въздушния филтър, газовия котлон на резервоара , керосина спирта загорене и газта в нафтата ,вариянта с крушка от фар в резервоара не стават.Вариянтите са или добавки за нафта или припалване от време на време за да може излишната затоплена нафта която се връща в резервоара да грее.
Спасението дори и при новата техника е да си подготвен с филтри и дифтунки обезателно и евентуално бензин до 10% за голям студ -30 градуса като не забравиш после да си досипеш нафта когато се затопли.. И обезателно да попиташ ако не знаеш къде да зареждаш.
Това са моите забележки с другото съм съгласен .Учил съм се от 3-ма  в последствие (след като се качих на камион) в самото начало бях сам и не не питай колко пари и нерви  ми е струвало да се науча по трудния начин.
За Турция съм чувал че тази професия се чиракува и до като стария шофьор не каже ,че си готов никой не те допуска  сам на камион а до тогава турчина е подпетил обувките и е шеф  а чирака върши само черната работа.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Lorinser - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:24:27
Значи синдикат ще правим па ще учим шефовете по Български? В кой век живеем да си сменяме сами гумите на пътя  ??? После що ни ебавали!? Ми ще ни ебават като се натягаме.В една нормална европейска транспортна фирма каквото и да се счупи по камиона се вика пътна помощ, дори ще те глобят , ако ти пипаш по камиона.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:31:41
Цитат на: В.Димитров - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:24:27
Значи синдикат ще правим па ще учим шефовете по Български? В кой век живеем да си сменяме сами гумите на пътя  ??? После що ни ебавали!? Ми ще ни ебават като се натягаме.В една нормална европейска транспортна фирма каквото и да се счупи по камиона се вика пътна помощ, дори ще те глобят , ако ти пипаш по камиона.
Никой не е казал да пипаш по камиона, а с предишният си пост показваш завидна техническа неграмотност.
Благодари се че работиш в такава фирма и ти имат доверие. защото при една кофти ситуация не вярвам друг да опере пешкира. Примерно какво ще стане когато ти изпадне гумата ,защото не си я притегнал и избиеш народа?
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Lorinser - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:46:48
А нима аз съм се подписал, че автомобила е технически изправен, та да обирам пешкира? Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: admin - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:56:33
Цитат на: В.Димитров - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:46:48
А нима аз съм се подписал, че автомобила е технически изправен, та да обирам пешкира? Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.

И аз си мислех, че "шефа" ще ми уреди сервиз в Италия, за да ремонтират една гума. Обаче нищо подобно не се случи и се наложи да викам неволята. И да ти кажа честно, очаквах да са по-стегнати гайките. Не че бяха хлабави, но някак много леко се отвиха всички.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:13:20
Аз като бях преди 2 години в Испания и се учех.Баща ми бачкаше при един испанец с влекачи,дърпахме ремаркета на френската фирма Breger.На нито 1 ремърке нямаше резервна гума и ние на влекача също нямахме.Когато се наложеше да се сменява гума само се обаждахме на сервиз и казвахме размера.А относно товаренето никога не сме били над 40т тотал но и никога не ни е интересувало осово натоварване,тая глупост на първа толкова,на диференциал толкова, на трета,четвърта и пета по толкова.Не съм я видял на други места освен Унгария,Румъния,България,Украйна,Беларус и Русия.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:15:27
Цитат на: В.Димитров - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:46:48
А нима аз съм се подписал, че автомобила е технически изправен, та да обирам пешкира? Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.
Човече не искам да споря по този начин.Опитах се да анализирам положението защо сме на това дередже.И понеже има хора току що изкарали книжки и с огромен мерак искат да се качат на камион . Казах го и по-горе -никога до като сме в положението на гастрбайтери няма да получаваме заплати като нормалните шофьори в дадена страна. И единствения начин да сме конкурентоспособни е да предложим нещо друго. Колкото и грозно да прозвучи трябва се примирим с по малкото заплащане защото се правят икономии от нашите  шефове. а когато има икономии има и мизерия ,дали в техническото състояние или в заплащането все от някъде трябва да се избива... И когато компромисът е с техниката ,човек трябва да е запознат с нея за да се предпази от аварии и др. по-лоши неща.


П.П. а и не го разбрах замисъла ти- в единият пост казваш:От тези работи знам само как се попълва ЧМР.Друго не ми трябва. Усмивчица Аз не съм почнал в тая фирма монтиор, достатъчно ми е да знам как да вдигам и пускам възглавниците.Счупи ли се камиона звъна и да идат да си го праят, ако ми плащат над 3000 евро ще се постарая да изуча всички тези неща, ако не не ми влиза в задълженията.Какво ме касае мене кога и как го гресират, имат си гараж гресират ги.Гума аз на пътя нема сменям, казал съм го като почвах работа.За 1500 евра толкова.

а в дугия : Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Lorinser - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:36:43
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:13:20
Аз като бях преди 2 години в Испания и се учех.Баща ми бачкаше при един испанец с влекачи,дърпахме ремаркета на френската фирма Breger.На нито 1 ремърке нямаше резервна гума и ние на влекача също нямахме.Когато се наложеше да се сменява гума само се обаждахме на сервиз и казвахме размера.А относно товаренето никога не сме били над 40т тотал но и никога не ни е интересувало осово натоварване,тая глупост на първа толкова,на диференциал толкова, на трета,четвърта и пета по толкова.Не съм я видял на други места освен Унгария,Румъния,България,Украйна,Беларус и Русия.

Това имах в предвид и аз.Тука ако нещо е нередовно с тонажа или по камиона, камиона се дърпа до първата отбивка слага му се скобата и докато шефовете не си платят остава закопчан.Аз нямам грижата за тези неща, а и не е мое задължение.
Дали мога или не мога да сменям гуми в случая няма значение, щото аз гума нема сменя, ако ме накара да го направя му зарязвам камиона с стоката.Не съм дошъл в Европа да сменям гуми. Това е положението.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: driver1 - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:51:45
Е, това е разликата между испанския и българския работодател! Нашенеца иска да спести пари от всичко като товари с тази работа шофера си, но прибира парите за себе си. Във всички испански фирми в които съм работил не съм имал резервни гуми на ремаркето и камиона. Ако пък съм забелязвал някаква неизправност, докладвам и ако е спешно се отстраняа в първия сервиз, ако не е - след прибирането от курса - във фирмения сервиз.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: MagnuM - Сряда, 04 Януари, 2012, 01:00:41
Цитат на: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 22:07:32
....
6.Гумите се притягат с динамометричен ключ.
....
Преди в 1 от фирмите на който поддържаме камионите имаше 1 шофьор, при него нямаше та с пистолет стягане. взимаше 32 камък за гидорията с 1 метър тръба удължение и рамото за  гидорията и си я стягаше сам. 1 път го питах защо ги стяга така, а той ми отговори " Ако спукам гума, поне да мога да си я сваля и смяня." Разбирасе ако се спука гумата в България, Гърция тука наоколо, иначе спука ли се гумата по Италия Испания вика асистенция, и шофьора опъва сателита и си гледа докато не я сменят.О това разбира се е малка фирма с 2 камиона.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 04 Януари, 2012, 07:20:11
Момци четем Ви с интерес,но не вдевам ква е идеята,плашите новите колеги или определяте развитието на професията.
Мъцам тва оти на първата страница има една руса колежка цъкната и силно ме съмнява девойката да се върти нощем с кошмарни мисли от сорта ,,спукана гума ами сега,,
Но щом Ви влече да мъцнем и аз реших по ваще размисли и страсти,та:
1 За гумите има машинки с който и манекенка от ,,Ню фешън,, или,,Визаж,, мое си развие гайките момето
2 Аз също си нямам резервна гума било на влекача било на ремаркето пък асистенция у БГ на некои места е непозната дума и освен неволята да викам ми остава само варианта със зарязването на дръгело,но тъй като съм тъпо парче нашенец у главата ми има тамън 3 варианта как да си маам и с по-малък брой гуметки.
Некога имаше гуметки де беха с обръчи и вътрешна и с кирка,водица,некоя щангица и чук моеха си се правят насред пъто ако проблема на водача на бъдещето са гумите,дайте си ги върнем бря.
3 Говорите за документи ,тонажи и тъй нататък е аз мисля,че е крайно време гусподата товародател и превозвач(разбирайте не шофера,а шефа му) да спрът да се лъжат и да се прават на луди,а да се позапознаят(а мисля,че са запознати) с изискваните тонажи и документи и да си ги прилагат при товарене на мен тъпио шофер примерно,при евентуална проверка(спиране от ДАЙ,BAG,Митница и прочее)от мен да трябва само му изсипем купчината бумаги-ей така мисля,че трябва да е,иначе е хубаво преди да ставате шофер да минете през някоя търговска гимназия или прочее да се ограмотите повечко с търговските бумаги .

Други точки гледам сте стигнали некъв консенсус и мисля да не Ви ги оспамвам.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: peev - Петък, 27 Април, 2012, 07:52:18
От прочетените до тук, голяма част от мнения разбирам, че водача на бъдещето може да бъде всеки "взет от улицата". Въпроса е да се качи в кабината и да се хване за волана, а за всичко останало назад и отпред да отговарят другите...
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Тонев 88 - Петък, 27 Април, 2012, 19:26:35
Според мен шофъора трябва да си има елементарни познания по машината и най-малкото една гума да можи да си смени.Всичко става на пътя и ако нямаш покритие на телефона (примерно) ще пишеш по скаипа ли? А и за някоя дреболия да чакаш на пътя да дойде помощ , ми нали и ти губиш от цялата работа.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 27 Април, 2012, 19:36:10
Цитат на: peev - Петък, 27 Април, 2012, 07:52:18
От прочетените до тук, голяма част от мнения разбирам, че водача на бъдещето може да бъде всеки "взет от улицата". Въпроса е да се качи в кабината и да се хване за волана, а за всичко останало назад и отпред да отговарят другите...
Баце а малко ли е бре,туй да пипне гевреко и да го позавърта ако е малко шапка ти свалям,но шом си рекъл айде нек водача да пише един болюк докименти,да си товари дръгело съответно да си го разтоварва,нема да е лошо даже преди товарене да си го реди на паленце ,па и да си го фолира,после при разтоварване не е лошинко да го понареди у складо па ако кара тули мое и да ги дзидне.
Арно е пича да знае сите забрани,пътни такси,да владее Ексел,Уърд до съвършенство,да има принтер ,лаптоп и ксерокс та да мое да взима заявки,потвърждава заявки.
Не лошинко да следи и банката ,кой платил кой не,на коя карта за нафта да вкара пароци.
Охххххххххххх pееv баце сите онбашии сакат такъв ценен кадър,а они да люпат семки с бира на Майорката (примерно)
Апропо не е лошо и да си е парче монтьорче,гумаджийче ,а и нощно време от дъжд на ветър да го играе и пазач.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Тонев 88 - Петък, 27 Април, 2012, 20:44:44
Баце до някъде съм съгласен с теб,че в тази професия вече трябва да си и счетоводител и се събират много работи . Ама в случая ти си шофъор , а тези глупости с всичките документи дето ги измислиха не трябва да ги вършиш ти по принцип.В трудовия ти договор предполагам че пише ШОФЪОР а не счетоводител . А да ти кажа мен как са ме учили старите кучета - човек,които знае само да кара и си няма хабер от нищо друго,това е КАРАЧ , човек които умее да кара и си има елементарна представа от техника - ШОФЪОР . Сигурен съм че ни си от 1-вите амуи ти е писнало от нагли чорбаджии които искат да им работиш за без пари.Аз камион на пътя не съм оставал и не заради друго ами просто бащами така ме учи.Като карах Камаз ми плащаха да си правя и ремонти и като няма работа защо да не взема едни 20лв . Пък нека да не е моя работа.Събираме се колегите в гаража на една каса бира всеки помага на другия с каквото можи и си спореше работата.А сега момчетата дет са взели категории пишат че не било тяхна работа ама докат не си изцапат ръцете с масълце ще ревът че стаж им искали и незнам си кво , нестава да вземеш Ц+Е и аиде 2000Е заплата. Предполагам че много хора няма да се съгласят с мен ама така ги разбирам ас нещата.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 27 Април, 2012, 20:50:31
Баце те тука е разковничето у тез 20лв. сещаш ли се,аз кат не ги взимам от да не ги вземе монтьора от сервиза примерно,но номера е че вече стана да си вещ у 10 неща ,а да ти плащат за 1 е малко некак си неиде наникъде,виж кви изисквания вадат из обяви а заплатката някак си постна.
Баце иначе си прав писнало ми е отдавна от чорбаджии хитри,но от 2 месеца съм у категория КАРАЧ или с други думи само газ за друго не ме търси.
Заглавие: Re:Водачът на бъдещето
Публикувано от: pumix - Събота, 28 Април, 2012, 12:58:09
Аз мислим,че всяка жаба трябва да си знае гьола.Мен като са ме взели за шофьор работата ми е да карам,не да свалям скорости като се строшат.А и новите камиони с тия електроники,не всеки ги разбира та да пипа,това не са камазите,където всеки може да си ръчка по тех.