Здравейте колеги, на какви обороти е най-добре да се пуска на ретардер-а ? Аз го правя на около1700-2100 на Скания 124-много ли е, така не ми загрява ?
Причина за редакция:Правопис
Какво значение имат оборотите в случая относно ретардера? Това е все едно да питаш при какви обороти да ползваш моторната спирачка или пък крачната спирачка.
Шеф, има! Ретардера на ,,Сканиата" не е от най-добрия синхрон с охладителната система. Верно си е и друго, че си трябва и скорост!
Според мене не трябва да се префорсира мотора особено при автоматика, където сваля с две, а понякога с три скорости. Хубаво е да се минава в този случай на ръчен режим.
С най-добро впечетление съм останал на Ман ТГА, спира и задържа скоростта без да загрее. Има си добър синхрон с моторна и интардер!
Това си е мое мнение!
Инак за моторната спирачка-определено си трябва обороти! ;)
Аз имах предвид, че кога да се ползва ретардера не зависи точно от оборотите, а е до усещане. Преди 2 години пътувах с един MAN, модела преди TGA и нямаш идея как загряваше по спускане на ретардер. Комбиниране е най-добрия вариант. Малко ретардер, малко повече моторна, половинка или цяла предавка надолу и в краен случай крачна. И въпреки това на порта на Игуменица цялата композиция пак си миришеше на феродо. Доста е тежка тази магистрала.
Цитат на: admin - Сряда, 29 Юни, 2011, 15:29:04
Аз имах предвид, че кога да се ползва ретардера не зависи точно от оборотите, а е до усещане. Преди 2 години пътувах с един MAN, модела преди TGA и нямаш идея как загряваше по спускане на ретардер. Комбиниране е най-добрия вариант. Малко ретардер, малко повече моторна, половинка или цяла предавка надолу и в краен случай крачна. И въпреки това на порта на Игуменица цялата композиция пак си миришеше на феродо. Доста е тежка тази магистрала.
Точно за гръцките релации ТГА си ме шашкаше! Крачна само по обратните завои. Всеки помни стария маршрут на излизане от Сиатиста. Ама и сега си е утрепия– всеки настъпва, пуска като луд! Верно е, че рертардера си иска и чувство за да го ползваш. Инак в мокро и заснежено време може и до тежки последствия да доведе!
О, за стария маршрут не искам и да си спомням. Само веднъж съм минавал по него и повече и не ми се падна. След това пуснаха магистралата и нещата станаха по-нормални. То на всеки завой там има поне по един кръст. А на някои завои кръстовете са много.
Това там си е тренажор реакции, нерви и висок адреналин! Особено когато гониш ферито!
Преди карах ДАФ 95 ръчка и при ползването на ретардер особено ако е тежка загряваше като луда. Сега съм на същия модел, само че автомат и проблема определено е решен. След като включиш ретардера перката моментално се активира, но при автомата както писа колегата Боби задължително е да се премине на ръчен.
С уважение към всички колеги !
Ретардер и моторна спирачка се ползват над 1500 об/мин-1 до 2300 !!! Малко е много ,но така пише в дебелите книги. На моторната спирачка и трябват обороти за да създаде налягане в изпускателния колектор, а на ретардера му трябват обороти за да охлажда перката.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 04 Юли, 2011, 22:49:16
С уважение към всички колеги !
Ретардер и моторна спирачка се ползват над 1500 об/мин-1 до 2300 !!! Малко е много ,но така пише в дебелите книги. На моторната спирачка и трябват обороти за да създаде налягане в изпускателния колектор, а на ретардера му трябват обороти за да охлажда перката.
За моторната съм съгласен за оборотите дори на MAN TGA светват други зелени светлинки когато се включи,а за моторната не съм съгласен зависи от тонажа,наклона и много други условия това си е до усет,когато видиш,че загрява сваляш една на долу ако загрява още една иначе с 5т при най-голямото спускане няма да ти мръдне температурата.
Би трябвало да се отделя много голямо внимание на рязкото натоварването на ретардера .Защото при постяното рязко нагряване и последващо охлаждане алуминия в топлообменика старее много бързо и все някога се пука....
И нещо друго .
Във всички технически тестове и характеристики описват ,че ретардера е максимално ефективен при последна степен само няколко секунди( след това маслото променя вискозитета си)времето е различно за различните камиони и модификации на ретардера .
Не може да се сравнява ретардер на дрехарка и ретардер на тежкотоварен влекач.
И там има измервани стойности на спирачното натоварване и т.н.
Ето пример ретардер .За съжаление ползвах google преводач.
http://www.voithturbo.com/vt_en_paa_road_retarder_sbs.htm (http://www.voithturbo.com/vt_en_paa_road_retarder_sbs.htm)
Ретардер VR 115 HV
Технически данни
Стъпка нагоре съотношение I = 2,13 и = 1,68
Макс. спирачен момент
в ретардер вал 1640 Nm 3500 Nm
в propshaft 1640 Nm 2760 Nm
Максимална скорост при 2480 оборота в минута propshaft 3150 оборота в минута
Standard експлоатация 5-етап ръчната спирачка
+ Строителство функция в
Опция: Педал за управление
Работна среда маслото (виж спецификации за горивата)
Попълнете около процент. 5,6 л
Контрол средни сгъстен въздух
Налягането в резервоара 10.7 бар
Тегло топлообменник, вкл топлина
без работа средно около. 62 кг
Номинално напрежение 24 V
Консумация на ток максимум 1, 0 A
CAN-BUS-специфични електронни
Digiprop система за контрол ВЕРА
Компоненти, система за контрол, размери
Е това и аз за пръв път го виждам, Остава да съм карал такова без да знам... :D(левак , левак)
Значи трябва да се прави разлика между ретардер и интардер ;D.При Ман се работи с интардер,работи с цялото масло в скоростната кутия много добри впечатления имам от Мана,когато го включиш се включва и перката и ако са ти чисти радиаторите ако щеш 20км пускай няма да загряване стрелката не мърда ;D.При Даф се работи с ретардер поне по старите бяха така за новите не знам ;),та ретардера работи с собственото си масло което като количество е малко и при продължително ползване грее ;D.За моторната както са казали колегите,моторна без обороти е неефективна при Ман е дават при 2200 оборота да е най ефективна,но от практиката стигнах до извода че в диапазона 1800-2000оборота е най ефективна ;D