Форум на българските шофьори

Леки автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: МИНКО ИЛЧЕВ в Сряда, 08 Февруари, 2023, 14:21:20



Титла: Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Сряда, 08 Февруари, 2023, 14:21:20
     Тези електромобили много приличат на електрокарите, да речем и доста на тролеите. Тук някои "велики шофьори" и мои "приятели", ама поне след няколко живота, не и в този биха подскочили панически. Ама хайде да приемем, че нямат изобщо нищо общо, а пък категорията за управление се оказа най-висока и да не им се разклати стажчето, което с толкова усилия и писане са успели да закрепят във форуми и социалните мрежи.

     Водещият лозунг е екологията. Лошо, ако работи ДВГ и предава енергията на колата, ама много екологично, ако се добива електрическа енергия по какъвто и да е начин, предава се и се съхранява химически в акумулатори. Екологични бяха например Мерцедес 190 и особено 124, сегашните дори електрически не са. Проектират се от счетоводители и псевдо еколози.

     Ще намаляваме въглеродния отпечатък, ще плащаме квоти. Какво е въглеродът химически състав на графита, саждите и диамантите. Практически всички познати ни форми на живот, в молекулата имат въглеродни атоми. Растенията преработват CO2 въглеродния двуокис, който се получава от горене. Просто казано кръговрат. Очаквайте скоро да ви обяснят да пиете по-малко вода, за да пикаете по-малко. Само да има балъци да вярват.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Петък, 10 Февруари, 2023, 21:08:11
Китайците имат една поговорка. "И най-дългото пътуване започва с една малка крачка".
Много ми е трудно да преценя дали електромобилите са тази малка крачка в правилната посока.
Иска ми се да вярвам, че това е бъдещето, но някак все още съм доста скептичен.
Обаче пък ние като народ си имаме и нашата поговорка, "Докато умните са наумуват, лудите се налудуват".
Струва ми се, че ако имах финансовата възможност за електромобил, бих помислил дали да опитам какво ще се получи.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: цецодебел в Неделя, 12 Февруари, 2023, 15:04:07

Струва ми се, че ако имах финансовата възможност за електромобил, бих помислил дали да опитам какво ще се получи.
Какво да се получи, ако тръгнеш не зареден и трябва да загубиш поне час, ако намериш къде  ;D


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Неделя, 12 Февруари, 2023, 23:24:13
Какво да се получи, ако тръгнеш не зареден и трябва да загубиш поне час, ако намериш къде  ;D

     Повече с електрички се хвалят, като ловци, рибари и шофьори. Един бил минал 30 хиляди километра като всичките пъти когато е плащал е било общо под 100 лв. Толкова хубаво и евтино, дори близо до безплатно, как всички не са се сетили?! Тесли имало под 100 хиляди лева.

     Ето една съветска, ВАЗ на ток.

https://www.facebook.com/groups/430692917135870/permalink/1891776157694198/


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Понеделник, 13 Февруари, 2023, 20:34:49
Какво да се получи, ако тръгнеш не зареден и трябва да загубиш поне час, ако намериш къде  ;D

А защо трябва да тръгнеш с празна батерия? Дай някакви примери.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: цецодебел в Вторник, 14 Февруари, 2023, 22:26:21
А защо трябва да тръгнеш с празна батерия? Дай някакви примери.
Ако не бъркам си от Благоевград, а кажи на колко места можеш да я заредиш там? А за примери.... прибираш се в къщи с мисълта, че утре си на работа и батерията ще ти стигне  да отидеш и да се прибереш и ти се обаждат да тръгнеш спешно за Видин.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Вторник, 14 Февруари, 2023, 23:16:25
Ако не бъркам си от Благоевград, а кажи на колко места можеш да я заредиш там? А за примери.... прибираш се в къщи с мисълта, че утре си на работа и батерията ще ти стигне  да отидеш и да се прибереш и ти се обаждат да тръгнеш спешно за Видин.

Чакай да помисля малко. Значи на Метро, Мосю Бриколаж, Кауфланд, ОМВ и още към 8 места по картата на https://vsichkotok.bg/, на които можеш да заредиш.
На 51 години съм и все още не ми се е случвало да тръгна спешно за Видин. Ама пък нали винаги имало първи път. Обаче зареждането няма да отнеме кой знае колко време дори и да се наложи такава спешност.
Не ме разбирай погрешно, за момента не съм привърженик на електромобилите и просто само си пишем по темата.
Иначе всеки би бил привлечен от идеята да пътува с минимални средства, но дали това е така както сега и дали ще остане така и за в бъдеще ще покаже единствено времето.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Сряда, 15 Февруари, 2023, 10:10:12
     За електрическите автомобили се давало някаква субсидия от 10 000 евро по Европа. За България дали се дава? А пък субсидии са неща, да се регулира "свободния пазар", нещо като социализъм. В България земеделска субсидия си е направо прибиране на пари. Нали не си мислите, че марсианци или някакви други извънземни дават тези пари? Всички ги дават, но само някои взимат. Ако в България субсидията е включена в цена и не искате да се "минете" - взимайте по няколко.
     С ваксините е същото, предвидени са по 10 на човек и вместо да си ги сложат всички плюс и на тези които не искат - така ще е много ще "далаверата"! Ако някой си мисли, че всички в затвора са виновни и наказани пропорционално спрямо вината си, а всичко "навън" са праведни, а политиците направо "светци"?! Погледнете Урсула, тя вместо да отиде в затвора я назначават на някаква нова длъжност.
Да, ама е добра политичка - биха казали, "правилно ориентирани с еврогейските ценности"! Не е учила 4 години за "С" категория, ама пък е учила за гинеколожка - за тези които държат на "образование". Така че като ни каже само електрически коли - само такива. Като каже ще ядете само: скакалци, щурци, брашнени червеи, мухи... - само това ще ядем.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Сряда, 15 Февруари, 2023, 20:29:46
Забравих да напиша, че например в eldrive зареждането е с първоначална такса 50 стотинки и после по 90 стотинки за киловатчас. При разход 15-20 киловатчаса на 100 километра това прави между 13.50 и 18 лева. Струва ми се, че бял пушек излиза от комина.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Четвъртък, 16 Февруари, 2023, 22:13:12
Без нови коли на дизел и бензин в ЕС от 2035 г.


Пазарът на нови коли в ЕС след 2035 г. няма да предлага бензин и дизел. След като още през 2021 г. Европейската комисия изработи план за забраната им, който бе одобрен от страните през октомври 2022 г., вчера Европейският парламент официално гласува регулация за забраната им от 2035 г. Причината е ускоряване на прехода към електромобили в контекста на борбата с климатичните промени.

Приетият пакет мерки реално не забранява автомобилите с ДВГ, а налага 100% намаляване на въглеродните емисии от продаваните нови коли. Което означава, че след 2035 г. ще могат да се продават и други технологии, освен електрически автомобили, които имат нулеви емисии.

Също така приетият документ налага намаляване на въглеродните емисии след 2030 г. с 55% спрямо нивата от 2021 г. До момента целта бе спад на емисиите с 37,5%.

Приетите от ЕП мерки бяха договорени още през октомври 2022 г., а окончателното им потвърждаване се очаква през март. Регулацията е приета с 340 гласа за, 279 против и 21 въздържали се.

Европейската комисия ще следи за разлика в допустимите норми в замърсяването, потреблението на гориво и енергия до декември 2026 г. Предвижда се постепенно отпадане на субсидиите за електрически средства. От 2025 г. до 2029 г. производителите ще получават финансова подкрепа, ако 25% от продадените автомобили и 17% за новите ванове са електрически, от 2030 г. тази мярка ще бъде премахната.

В плакета мерки има изключения за бутиковите производители, чиято продукция е под 10 хил. коли годишно. Повечето от европейските производители вече обявиха, че ще са готови още преди 2035 г. с напълно електрическа гама.


Източник: VSI4KIBRI4KI (https://vsi4kibri4ki.com/news/bez-novi-koli-na-dizel-i-benzin-v-es-ot-2035-g)


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: цецодебел в Петък, 17 Февруари, 2023, 21:50:20
Забравих да напиша, че например в eldrive зареждането е с първоначална такса 50 стотинки и после по 90 стотинки за киловатчас. При разход 15-20 киловатчаса на 100 километра това прави между 13.50 и 18 лева. Струва ми се, че бял пушек излиза от комина.
Искаш да кажеш, че е евтино ли? Според мен доста коли на тая цена ще минат 100км .


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 18 Февруари, 2023, 02:58:11
Искаш да кажеш, че е евтино ли? Според мен доста коли на тая цена ще минат 100км .

     Токът понякога го смятат за безплатен когато е от слънчеви панели, цена на киловатчас около: нощна 14 ст, дневна 20 ст до към 50 на някои места. Имало и напълно безплатни засега, обикновено и първите дози са безплатни (не за ваксини, макар и там е валидно). Безплатна платени зони за паркиране, ама ще бъдат ли вечно?

     Ето примерна цена на магистрала в Нидерландия снимка 1. С разход 15-20 kWh/100 км, докато пречат на камионите, няма да е приятна сметката на разхода.

     Ето на снимки 2 и 3 за някоя немско говоряща, вероятно Германия, но е от преди 7 месеца.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: цецодебел в Събота, 18 Февруари, 2023, 16:04:09
    Токът понякога го смятат за безплатен когато е от слънчеви панели, цена на киловатчас около: нощна 14 ст, дневна 20 ст до към 50 на някои места.
Доколкото знам "зелената" енергия у нас е най скъпа, да даже се носеха слухове за един ( явно пак наш човек, щото случаен ще произвежда ама друг път) който коректно си плащал сметката от електромера, но на другия край продавал енергия като от панели ;D
Не им е чист косъма, щом като не могат да направят някакъв закон като италианците, слагаш панели, инвестираш в това, ЕНЕЛ трябва да сключи с теб договор да изкупува излишната енергия и да ти я препродава с минимална  надценка когато ти е нужна.
 Да си кажа, че от електромобили нищо не разбирам и кажете, може ли да се зарежда в къщи и примерно каква ще е разликата в цената.
Цитат
Имало и напълно безплатни засега, обикновено и първите дози са безплатни (не за ваксини, макар и там е валидно). Безплатна платени зони за паркиране, ама ще бъдат ли вечно?
На теб ли трябва да обяснявам, къде има безплатно сиренце :)


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 18 Февруари, 2023, 22:20:52
Доколкото знам "зелената" енергия у нас е най скъпа,


     Прав си, ако му е безплатно от слънчеви панели, има много пропуснати пари, ако я продава.



Да си кажа, че от електромобили нищо не разбирам и кажете, може ли да се зарежда в къщи и примерно каква ще е разликата в цената.На теб ли трябва да обяснявам, къде има безплатно сиренце :)


     Във вкъщи може да се зарежда на бавно зарядно с щепсел и е доста по-евтино от повече платени. Засега наистина има безплатни зарядни. По-горе бях дал пример, че някой минал 30 хиляди километра и е плащал общо под 100 лв, защото е зареждал на безплатни станции. Вероятно можеш да си зареждаш и в гаража, особено когато токът е към общия електромер.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Понеделник, 20 Февруари, 2023, 15:40:27
Искаш да кажеш, че е евтино ли? Според мен доста коли на тая цена ще минат 100км .

Напротив, прекалено скъпо ми се струва. Нали уж притежателите и поддръжниците на електрически автомобили обясняват предимствата на "евтиното" гориво, с което се движат?

При цена около 14 стотинки нощна тарифа и зареждане у дома може би ще се намери пресечна точка между по-високата цена за придобиване на ЕА и по-ниската цена на "горивото". Която пресечна точка при едни мои груби изчисления се получи около 4 години, но при 5 пъти по-скъпо гориво, нещата стават безнадеждни.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Вторник, 14 Март, 2023, 21:42:51
Топ 10 на най-мощните електрически коли
Преобладават редки автомобили, Tesla е с два, а някои още не са доставени на първите си клиенти



Има дебат доколко стряскащите динамични характеристики на електрическите автомобили са пропорционални на чувството и емоцията, които дават тези с ДВГ.

Не е само до звука от мотора и ауспуха. Мнозина казват, че бързината по права линия, съответно ускорението, както и максималната скорост, не означават “пърформанс”. В това понятие има много повече като характеристики на един автомобил.

Има дебат доколко стряскащите динамични характеристики на електрическите автомобили са пропорционални на чувството и емоцията, които дават тези с ДВГ.

Не е само до звука от мотора и ауспуха. Мнозина казват, че бързината по права линия, съответно ускорението, както и максималната скорост, не означават “пърформанс”. В това понятие има много повече като характеристики на един автомобил.

И все пак така или иначе отиваме към ерата на електромобилите, така няма как да избягаме от разговора за тяхната максимална мощност, тегло, ускорение и т.н. Докато има коли, независимо какво и как ги задвижва, че има и приказка за динамика.

Главозамайващата максимална мощност на спортните (и не само) електромобили идва от големи батерии със съвременна химия и най-често цели четири електромотора.

Много мощ се стоварва още от първото завъртане, а понякога тези машини излизат по-бързи от първоначално обявеното. Така спринт до 100 км/ч за две и по-малко секунди вече е нищо работа.

Производителите казват, че тези луди мощности не са само за права линия, защото колкото по-голям е моторът, толкова по-голяма енергия може да върне към батерията по време на регенеративно спиране. Така че това не само са едни от най-бързите автомобили на планетата, но в много отношения са и най-ефективните.

Британската медия Autocar прави топ 10 на най-мощните електрически автомобили в серийно производство, като “серия” за някои от тях е условно понятие. Други предстои да започнат да се доставят, но идеята е, че производството вече е стартирало.

Едно е сигурно - тази класация няма да остане дълго в този вид.

Челната десетка

1. Lotus Evija - 2039 к.с.
2. Aspark Owl - 2012 к.с.
3. Rimac Nevera - 1913 к.с.
4. Pininfarina Battista - 1902 к.с.
5. Lucid Air - 1111 к.с.
6. Tesla Model S Plaid - 1020 к.с.
7. Tesla Model X - 1020 к.с.
8. Maserati Granturismo Folgore - 761 к.с.
9. Porsche Taycan Turbo S - 761 к.с.
10. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ - 761 к.с.



     Източник: Carmarket.bg (https://carmarket.bg/elektromobili/top-10-na-naj-moshtnite-elektricheski-koli-6449)


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Петък, 24 Март, 2023, 16:50:21
Затова може да завиждаме: “китайският Hummer” е с 1088 к.с.

Гигантският всъдеход не е никак евтин, богатите руснаци ще могат да го имат срещу 16 млн. рубли или 384 000 лв. И е електрически.



В Русия се продава мощният 1088 к.с. всъдеход на Dongfeng, оценен от „Нео Карс” на 16 млн. рубли, които към днешна дата възлизат на 384 000 лева. Моделът M-Hero 917, който в Китай се продава под марката Mengshi, стъпва на рама и по форма и габарити е много близо до Hummer. Близо е и като офроуд възможности с 31 см ъгъл на заход и отход.

Отличава се със същите остри ръбове по корпуса, които са основната характеристика на много агресивния дизайн, в който единствените гладки повърхности са на вратите. Дори кутията за резервната гума върху петата врата е осмоъгълна, заобиколена от стопове, каквито в друг автомобил не сме виждали. Дължината на тежкия офроудър е почти 5 метра, което го прави малко по-дълъг от осемместния Hyundai Palisade. Теглото на „Героя” до 3293 килограма също е впечатляващо.

Но още по-впечатляващо е, че тук говорим за електромобил! Той се задвижва от четири електромотора със сумарна мощност 1088 к.с. и 1400 Нм въртящ момент.Те осигуряват ускорение до 100 км/ч за 4,2 секунди. Батерията (NMC) е дело на CATL и капацитетът й е 140 kWh (енергията на батерията, не капацитетът - бел на прекопировача). Автономният пробег на модела по заводски параметри е 505 км, но тук пак ще уточним, че това чудовище тежи до 3,3 тона.
Друг интересен факт е режимът за движение Crab Walk, който му позволява да се движи по диагонал. С такава характеристика може да се похвали електрическият Hummer.

В Китай M-Hero 917 се предлага и във версия с три електромотора: два на задната ос и един отпред. Максималната мощност тук е 916 к.с. и 1050 Нм метра. Но в сметката има и 1,5-литров бензинов турбомотор, който обаче захранва само батерията с капацитет 66 kWh. Тук пробегът вече достига 800 км.

     Източник CARMARKET.BG (https://carmarket.bg/elektromobili/za-tova-mozhe-da-zavizhdame-kitajskiiat-hummer-e-s-1088-k.s-6532)

     Джип които изначало е бил за места далеч от пътищата, а в Русия има много. Минусите при електрически автомобили са особено очебийни. Свобода на придвижване, остава само идея.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Петък, 24 Март, 2023, 20:07:25
Вече и електрическите мотоциклети са с отделни регистрационни табели.

Снимка: Facebook


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 25 Март, 2023, 06:28:47
Вече и електрическите мотоциклети са с отделни регистрационни табели.

Снимка: Facebook

     Колите за известно време няма да плащат синя (или друга цветна зона), може би нямат винетка и не плащат данъци - за последното номерът не е решаващ. Същите права дават и украинските номера - нямаше да е лошо, ако държавата не се държеше враждебно към плащащите данъци. Ел. моторите какво ще спечелят с такъв номер? В България нямат винетка двуколесните и е ненужно плащане на зона, евентуално влизане срещу знак за забрана на двуколесните? Струва ми се тази забрана е обикновено заради шума.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 13 Май, 2023, 11:06:38
     Доста по-лесно се запалват и горят от бензинови. Във видеото: леки коли, автобуси и мотори.


https://fb.watch/ku-qBdgCT4/


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Понеделник, 27 Ноември, 2023, 00:54:05
     Гледам снега и си мисля, колко щяхме да сме цъфнали и вързали, ако бяхме по-верни евроатлантици. Освен нашите политици-лизачи или еничари, да прегръщаме еврогейските идеи още по-ентусиазирано. Ако снегорините биха били на ток - съвсем друго ще е. Ако вече бяхме затворили ТЕЦ-те и АЕЦ - съвсем друго ще е и без сняг. При: топло, слънчево и лек вятър - ще бива. Тези които нямат ток, а са гласували за или не са гласували срещу еничарите. Приемайте го за репетиции това е еврогейското бъдеще. Ще има ток, ако си внесем на каквато цена ни предложат. Вие сте от модерните и нямате пушещи бракми. Малко е свършил токът в батерията и няма такъв - романтика. Токът и в телефоните свършва, ама те и мобилни мрежи могат да спрат. Нали не мислите, че разговорът върви по някакъв "етер" например?


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Петък, 22 Декември, 2023, 02:29:35
"Иначе всичко е безплатно ????
Батерия за Tesla Model S, (цена 16 500 долара) снимка от сайт за продажби Allegro Poland . За да я произведем, имаме нужда от:
12 тона скали за получаване на литий
5 тона скали за получаване на кобалт
3 тона скали за получаване на никел
12 тона скали за получаване на мед
Преместваме 250 тона пръст и камъни, за да получим:
12 кг литий
30 кг никел
22 кг манган
15 кг кобалт
100 кг мед
200 кг алуминий, стомана и пластмаса
Caterpillar 994A, използван за преместване на земната маса, изразходва 1000 литра дизелово гориво за 12 часа.
Най-накрая имаме мечтаната кола с нулеви емисии, която трябва да зареждаме с ток, за производството на който, отново замърсяваме планетата в приблизително съотношение 10 kW = 1 литър дизл.
Единственият проблем, който остава да решим за планетата, е да премахнем кравите и да ги заменим с щурци."


     Вчера споменаха в едно видео, че Джон Кери, който е голям привърженик на електрически автомобили е произвел с частния си самолет 320 тона или 320 хиляди тона въглеродни емисии. Само него ползва. Като с ваксинирате, препоръчват вие да си слагате. В София тези дни имаше голямо замърсяване на въздуха. Въпреки "гениалните" мерки и ограничения за старите автомобили.


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 30 Декември, 2023, 01:38:21
     Онзи ден по новините казаха, че са купили може би 13 трамвая, дали беше за линия 5 или за друго?! Интересно ми е защо не ги правят на акумулатори, ами традиционните както са били. Нещо няма ли да са "по-модерни", "по-розавички", поне амбреаж да им сложат. Ей го: кмет, финансов министър и много други. А там най-често са жени и още някои.
     Друго е важно. Цената на един трамвай е 3 милиона и още няколко композиции от тези къде ги карат "най-великите". То и повечето трактори са по-скъпи от композиция на камион, за комбайн да не говорим, тролеят също, но не мога да дам в момента конкретна сума. Въпросът е: колко е по шофьор ватманът/ватманката от шофьора на камиона, щом като кара нещо почти 10 и 15 пъти по-скъпо от камион?


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: admin в Сряда, 24 Януари, 2024, 19:48:49
Много интересна статия!
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/53202-zashto-elektromobilat-vse-oshte-e-revolyutsiya-na-kredit


Титла: Re:Електромобили
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 10 Февруари, 2024, 13:36:03
Обвиниха "Мистър Бийн" за слабите продажби на електромобили във Великобритания
Мозъчният тръст Green Alliance заяви, че Роуън Аткинсън уврежда имиджа на по-екологичните коли


Роуън Аткинсън е обвинен, че "уврежда" репутацията на електрическите превозни средства (EV) и допринася за слабите им продажби. Актьорът от "Мистър Бийн" беше привикан в Камарата на лордовете по време на заседанието на комисията по околната среда и изменението на климата, пише Sky News.

Green Alliance разкри, че коментарите на Роуън Аткинсън могат да попречат на правителствения план да спре постепенно бензиновите и дизеловите автомобили преди 2035 г.

Неправителствената организация предоставя като доказателство коментар на актьора от "Мистър Бийн" от юни 2023 година даден пред в. "Гардиън".

"Обичам електромобилите. Бях един от първите, които си взеха такъв. Но все повече се чувствам измамен", гласеше заглавието на статията на Роуън Аткинсън.


Роуън Аткинсън е обвинен, че "уврежда" репутацията на електрическите превозни средства (EV) и допринася за слабите им продажби. Актьорът от "Мистър Бийн" беше привикан в Камарата на лордовете по време на заседанието на комисията по околната среда и изменението на климата, пише Sky News.

Green Alliance разкри, че коментарите на Роуън Аткинсън могат да попречат на правителствения план да спре постепенно бензиновите и дизеловите автомобили преди 2035 г.

Неправителствената организация предоставя като доказателство коментар на актьора от "Мистър Бийн" от юни 2023 година даден пред в. "Гардиън".

"Обичам електромобилите. Бях един от първите, които си взеха такъв. Но все повече се чувствам измамен", гласеше заглавието на статията на Роуън Аткинсън.


По думите му освен "малко бездушни", употребата на литиево-йонни батерии определено не е много екологична. Аткинсън е известен с любовта си към автомобилите.

Според него много по-добре за околната среда е един автомобил да е по-качествен, а собственикът му да го кара по-дълго време. Друга мярка трябва да е навлизането на синтетичните горива.

Актьорът е завършил електротехника и електронно инженерство. Той е посъветвал приятелите си да "се въздържат" от покупката на електромобил, освен ако нямат стар дизел.

"Все по-често чувствам, че нашият меден месец с електрически автомобили е към своя край и в това няма нищо лошо", завърши Аткинсън.

The Guardian публикува отговор на следващата седмица от Саймън Еванс, заместник-редактор и старши редактор по политиката на сайта за климатични новини Carbon Brief, който искаше да развенчае твърденията на Аткинсън.

Г-н Евънс написа: "Най-голямата грешка на Аткинсън е неуспехът му да признае, че електрическите превозни средства вече предлагат значителни глобални ползи за околната среда в сравнение с автомобилите с двигател с вътрешно горене."

Тезата на Роуън Аткинсън също е базирана на научни изследвания.

"Колкото по-често сменяме колата, толкова повече въглероден диоксид се отделя. Това няма да се промени ако колите са електрически, защото щом търсенето на нови автомобили се усили, ще се увеличат и емисиите от производството им", заявява Шигеми Кагава, професор в Икономическия факултет на университета Кюшу и ръководител на изследването.

На практика, това означава, че една 20-годишна кола е по-екологична от електромобил, който има само 10 години живот на батериите си.

Подмяната на автомобили е особено бърза в Япония. Средно, животът на една кола в страната, от производството до завършването ѝ в автоморга е 13 години. Времето, което първият собственик прекарва с чисто новата си кола, е само седем години.

Тези тенденции се дължат до голяма степен на масовото производство, свръхпотреблението и затегнатите регулации над по-старите автомобили.

"Въглеродният отпечатък на автомобила не е само горивото, което той използва. За да се произвеждат коли с алтернативно гориво, целящи намаляване на емисиите от шофиране, са необходими добив на ресурси, производство на суровини, автофабрики и мегаконтейнери за транспорт. Всички тези точки във веригата произвеждат CO2", заявява професор Кагава, допълвайки, че малкият жизнен цикъл на автомобилите влияе особено зле на околната среда.

     Източник: auto.dir.bg (https://auto.dir.bg/novini/obviniha-mistar-biyn-za-slabite-prodazhbi-na-elektromobili-vav-velikobritaniya)