• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на печката

Започната от admin, Понеделник, 07 Март, 2011, 15:01:39

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

admin

Интересува ме какъв е разхода на печките в камионите?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

BoBy_BoY

Цитат на: admin - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:01:39
Интересува ме какъв е разхода на печките в камионите?
Аз съм с водна и е нещо различно! Един път питах в сервиза и ония ми казаха около 2-3,5 на час! Ама и акумолаторите цедят много!

BoBy_BoY


imter

Ако не се лъжа беше 0,600-0,800 гр. на час,но не съм на 100 % сигурен.

antoniyu

MAN TGA суха 600мл на час на максимум така казаха от сервиза в Австрия
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

kRisss

За другите камиони не знам,но на Актроса гори 300мл на час.

admin

Цитат на: boby_yor - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:12:28
Цитат на: admin - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:01:39
Интересува ме какъв е разхода на печките в камионите?
Аз съм с водна и е нещо различно! Един път питах в сервиза и ония ми казаха около 2-3,5 на час! Ама и акумолаторите цедят много!

А не е ли много 2-3.5 литра на час? Ти ако правиш 45 часа пауза с такъв разход, по-добре на хотел да отидеш. :)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Trucker_Boy

Цитат на: admin - Събота, 12 Март, 2011, 13:23:00
Цитат на: boby_yor - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:12:28
Цитат на: admin - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:01:39
Интересува ме какъв е разхода на печките в камионите?
Аз съм с водна и е нещо различно! Един път питах в сервиза и ония ми казаха около 2-3,5 на час! Ама и акумолаторите цедят много!

А не е ли много 2-3.5 литра на час? Ти ако правиш 45 часа пауза с такъв разход, по-добре на хотел да отидеш. :)

Не е възможно печката да харчи 3 кила на час , колегата е прав че просто не е рентабилно.
Аз до колкото знам на Мановете е 200-300 грама на час , не е просто възможно да е по няколко кила освен ако печката няма проблем нещо.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

BoBy_BoY

Цитат на: admin - Събота, 12 Март, 2011, 13:23:00
Цитат на: boby_yor - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:12:28
Цитат на: admin - Понеделник, 07 Март, 2011, 15:01:39
Интересува ме какъв е разхода на печките в камионите?
Аз съм с водна и е нещо различно! Един път питах в сервиза и ония ми казаха около 2-3,5 на час! Ама и акумолаторите цедят много!

А не е ли много 2-3.5 литра на час? Ти ако правиш 45 часа пауза с такъв разход, по-добре на хотел да отидеш. :)
Шефче, мъцкам за водна печка! Слагат ги на ДАФ-вете с голямата кабина. Това е испробвано в сервиза на кръстовището за Лозен. За това пича-мойсторчето ми каза като спра и пускам веднага. Един път истина ли водата гюмка с все сила повече и от час. Тука пак съм с такава печка-много топли, но е душманин на нафтата и акумолаторите.

miki07

#8
Колеги, водната печка е много нерентабилна, голям разход. Сухата печка е истината. Последно пътувах с "Волво". Печката му беше доста икономична. За 3 дни изхарчи около 4 литра.

Основание за редакция: Писането на кирилица е абсолютно задължително!
scania,volvo forever

BoBy_BoY

Цитат на: к100 - Четвъртък, 17 Март, 2011, 22:52:10
Зависи дали е суха или мокра печка.....И двете си имат плюсове и минуси........

Зависи и колко киловата са......По памет сухите са от 2 до 4 КВ , мокрите от 3 до 6...

И двете имат релета за градуси..по високи градуси по-голям разход естествено...
На корпуса има фабрично монтирана табелка с данните..колко КВ-та е и какъв е мин. и макс. разход.........

Най икономична е когато само поддържа температурата , тоест спираш, кабината е топла и веднага я включваш...
Ако я вкл сутринта, когато кабината се е вдървила от студ ,нито ще ти изгори по-малко, нито ще те стопли....
И за двете трябва да имаш здрави акумулатори.....при всички положения сухата гори по-малко и дърпа по-малко ток....
Тъй де отплеснах се........от опит Вебасто суха 2 кв. макс. разход 0,3 литра на час......при положение че работи плътно един час...
Според мен ,ама само според мен мократа е хубава когато:
-----шефа ти е баровец
-----дава ти пари за хотел
-----не ти пука за горивото
-----директно си вързан за ТЕЦ,ВЕЦ,АЕЦ или друг енергиен източник

Значи, ако ти имам дар словото ще се хвана с психология, верно! Ама ти да си кьоркал ДАФ с голяма кабина и оригинал суха печка? Аз, не! Кога купува камиона да си е задал въпроса дали е баровец? Дали той би стоял в студ от -20 градуса с виелица без да си пуска калорифера? В дома си колко плаща за климатик посред зима?

admin

Карам DAF XF 105 с голяма кабина и на - 10 градуса в Германия не съм имал проблеми с топлината. Печката си е обикновена суха.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

BoBy_BoY

Цитат на: admin - Петък, 18 Март, 2011, 13:24:59
Карам DAF XF 105 с голяма кабина и на - 10 градуса в Германия не съм имал проблеми с топлината. Печката си е обикновена суха.
Такава са ти я поръчали! Аз преди 2 години спах на Simanovci (касите преди Белград, от Батровци като идеш). Сутринта като станах на камиона термометъра показваше –28. В самия град е било –36. Врътнах си стартерчета и запали. Верно е че цяла вечер бумкаше печката, но немах проблеми с паленето. Знаете за такаво температура за какво става дума с нафтата. Нема да ви кажа по пътя какво става за замръзнала нафта, парафин и други подобни. Сега пак съм с водна печка, един път закъсах за акмулатори и веднага като се прибрах нови! За такива температури става дума!

BoBy_BoY

Цитат на: к100 - Петък, 18 Март, 2011, 13:46:58


Аз че психолог няма да стана , то е ясно

ама че съм философ също е ясно....

Дафина с такава кабина не съм карал ...тази зима я изкарах с МАН кабина ХХЛ и суха печка  ..
много съм доволен.. и в най-големите студове рядко съм я усилвал до край.......

В предишния си пост не исках да защитавам или опровергавам някого ...
Не бой се, има такива де ги жалят и нема да казвам в студове седат само и само за икономията!
   И аз съм бил на Манчо и съм много доволен от него. Мене ако питаш-чорбаджията си е направил сметката колко ще спечели-с печка или без печка!

rider777

Вебасто е номер 1 ,,, идея си нямам колко харчи а и честно никога не ме е вълнувало,,,, единственото което знам,че изобщо не я гаса,,,,обичам да ми е топличко ;-)))
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

МИНКО ИЛЧЕВ

  Приятел, който работеше в електрокарния, в много далечни времена и в Плевен имаше доста работещи заводи. Казваше, че някой мотокари се поръчват, със суха печка, разхода беше около 340 милилитра/час. За тези на камиона знам около 300-400 мл/ч. Направих пресмятания, при 300 мл/ч печката ще е с близо 3 кВт полезна топлина (КПД го приемам за 80-90% мисля е там някъде).
ЦитатЗависи и колко киловата са......По памет сухите са от 2 до 4 КВ , мокрите от 3 до 6...
Колегата к100, доста пълно е отговорил, интересно, защо си е изтрил публикацията.
  Това е един малък калорифер. Така, че мисля тези 300-400 мл/ч са при много голям студ. Ако някъде чакаш, неопределено време за обратен товар, тогава 24х0,3 е 7-8 литра. Палиш два пъти по половин час и разхода е над 10 л/ден и ако стоиш 20 дена защо имаш 200 литра преразход. Водната печка на градски автобус, Мерцедес Конекто, мисля е около 7-8 кВт и е с разход 1-1,5 л/ч. Пресмятал съм, от -20 до +60 градуса е необходимо най-много 1 литър за загряване на 80 литра антифриз.
ЦитатАз съм с водна и е нещо различно! Един път питах в сервиза и ония ми казаха около 2-3,5 на час! Ама и акумолаторите цедят много!
Това е невъзможно, вероятно има грешка в десетичната запетая - 0,2 до 0.35 л/ч. Преди години карах до Англия нов Скания R 500, борд компютъра даваше, при празен ход на двигателя около 2 л/ч.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!