Често срещани технически грешки
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 13 Юни, 2024, 16:43:33 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Често срещани технически грешки  (Прочетена 30731 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
exon
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +49/-200
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 175
Теми: 7



Активност
0%


« Отговор #75 -: Събота, 05 Април, 2014, 15:02:31 »
ОтговорОтговор

Г-н Илчев,малко със забавяне,но все пак нека Ви дам отговор.Подразни ме това че вместо да дискутирате и разисквате тема върху която хората пишат дисертаций,Вие се опитвате да оборите всяко мнение противоречащо на Вашето.А то всъщност не е подплатено с достатъчно знания за да успеете да убедите мен,а както виждам и повечето колеги.По темата за преобръщането на един автомобил пропускате много фактори които влияят върху едно превозно средство по време на движението му.Някои от тях са центъра на тежестта и неговата височина,инерционните сили и въртящите моменти които те пораждат,напречните и надлъжните колебания,ъгълът на завой и т.н.
Копирам пост от друг форум в които има доста прилична схема на някои от тези фактори.
Целта ми е да дам определение на основните фактори, от които зависят:
- стабилността при движение направо,
- стабилността при движение в завой,
с мисълта да дам отговор на въпросите: на какво се дължат типични състояния на модела в завой, при какви условия може да се вземе завой с по-голяма скорост при еднакво тегло на модела, какво става при изместване на центъра на тежестта на модела (напр. чрез преместване на акумулаторите), значението на материала на гумите.

За да постигна целта си ще дам определение на видовете сили, моменти, тяхната посока, както и от какво зависят. С идеята да се oпрости написаното, няма да взимам предвид аеродинамичното влияние, въздействието от въртящите се маси (колела и пр.), както и трептене.



За описването на силите и моментите, действащи върху един автомобил, е целесъобразно да се въведе локална (прикрепена към тялото, с начало центъра на тежестта-S ) координатна система. Чрез нея се отчитат посоките, големината им, както и тяхното взаимодействие. Умишлено не съм нанесъл векторите им, засега искам само да ги спомена.

1. По нормалната ос (Z) действат силата на тежестта, сила на реакцията на пътя (опората), инерционни сили, породени например от неравности на пътя. Моментът около нормалната ос е известен като момент на рискание (трябваше да проверя в речника Smile ). От този момент зависи стабилността на автомобила при движение направо, както и в завой. Ефектите са:
- "лъкатушене" при движение на право,
- "изхвърляне" на предната част от завоя,
- "изхвърляне" на задната част от завоя (познато с израза "взимам завоя с вратите напред"Smile ).

2. По надлъжната ос (X) действат сили при ускоряване и спиране (закъснение) и момент (Mx) около нея при завиване. Ефектът е накланяне на автомобила странично (напречни колебания).

3. По напречната ос (Y) действат инерционни сили при завиване и момент (My) около нея при ускоряване и закъснение. Ефектът е накланяне на автомобила, потъване или повдигане на предната или задната част (надлъжни колебания).

На скицата прави впечатление ъгъл α-ъгъл на косо движение. Буквалният превод от немски (Schraeglaufwinkel) е ъгъл на косо движение, предполагам и на български е така. Oпростено казано, определен е от теоретичната и фактическата посока на движение на предното колело (в случая) и лежи в основата на обяснението на поведението на автомобила в равнината. Зависи от някои фактори, но за това по-нататък.

Забележка:
Позовавам се на материали на IVK, Universitaеt

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #75 -: Събота, 05 Април, 2014, 15:02:31 »

 Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!