Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси
Форум на българските шофьори
Понеделник, 20 Май, 2024, 20:53:37 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси  (Прочетена 10535 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2288/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2143
Теми: 137



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 20 Юни, 2022, 14:59:35 »
ОтговорОтговор

... Товарил съм в Германия и ми направи впечатление, че човекът с мотокара си носеше лист хартия, рулетка и много внимателно мереше разстоянията и слагаше подложки против хлъзгане на точно определени места и след това качваше товара.

     Това всъщност е много добре за шофьора. Много често в Германия схемата на товаренето е съгласувана с тяхната служба BAG и ако е натоварен по тази схема няма как шофьор да бъде глобен. Друга страна която нейният президент е много "загрижен" за шофьорите - Макрон. При тях, ако има правилно и грешно ще те натоварят грешно. Ако е брезент и има възможност да се натовари от едната страна, ще е отдясно, в почти всички останали от двете страни. В Германия и Австрия как товарят и разтоварват почти винаги отляво?

     Много често притесненията са претоварване на оста на диференциала, само че има и минимално натоварване. На много места не се интересуват, водачът се заинтересува когато забоксува, ама в Швейцария направо си глобяват. Изискванията са да са поне 25% от общата маса да бъде там, алинея (3).
     За единична ос може да се говори когато е на повече от 1,8 метра една от друга и тогава може да се натоварва до 10 тона. Много често си нямат на идея, че при по-малко разстояние от 1,8 метра са по-различни. Разстояние при група оси, като не съм сигурен дали е българска или руска, по-долу се наричат двойни и тройни оси е 1,31 метра, в интервала 1,3 и 1,8 метра.


НАРЕДБА № 11 ОТ 3 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ИЗВЪНГАБАРИТНИ И/ИЛИ ТЕЖКИ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 67 ОТ 2007 Г.)

Чл. 7. (1) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС с допустими максимални маси по чл. 6, ал. 1 с пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по всички пътища, отворени за обществено ползване, както и за ППС със същите маси без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение само по дадените в приложение № 2 отворени за обществено ползване пътища, е за:
1. единична ос - незадвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,0 m - 11 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t;
4. единична ос - задвижваща:
а) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 2 и 3 - 11,5 t;
б) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 4, 5, 6 и 7 - 11,5 t;
5. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1 m - 11,5 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t (19 t);
6. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, които не са дадени в приложение № 2, е за:
1. единична ос, незадвижваща или задвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,3 m - 13 t;
б) от 1,3 m включително до 1,4 m - 16 t;
в) от 1,4 m включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 19,5 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(3) Натоварването на задвижващата ос или на задвижващите оси на моторни превозни средства или на състав от ППС не трябва да бъде по-малко от 25 на сто от общата маса на моторното превозно средство или на състава от ППС.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Стойността в скоби по ал. 1, т. 5, буква "в" се отнася за случаите, когато задвижващата ос е оборудвана със сдвоени гуми и пневматично окачване или окачване, което е признато за еквивалентно, в съответствие с изискванията, посочени в приложение № 1, или когато всяка задвижваща ос е оборудвана със сдвоени гуми и максималното натоварване на всяка ос не надвишава 9,5 t.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 20 Юни, 2022, 14:59:35 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!