Маркуч за помпане помага да не се сменя гума. Само маркуч, обикновено е много неудобно за помпане, Скания обикновено имат извод за 9 бара, забучва се в този извод, другият във вентила. По някои предприятия имаха такива компресори настроение на 9 бара и като изключат гумата е на такова налягане. Това са редките случаи които става без манометър. Дори да има манометър и маркуч по отделно, най-малко е неудобно. При МАН, маркучът е комбиниран с манометър и чрез лост на манометъра се помпи и при отпускане се вижда налягането. На маркуча който се продава се маха накрайника за вентил, например рязане на маркуча. На това място се слага бърза връзка, а обикновено манометрите имат също такава. При леките коли, на убодени гумите може да се сложи фитил от каучук. След напомпване могат да изкарат стотици и хиляди километри. Гумите за леки автомобили и тежкотоварни, могат да "запълнят" дупка с видия. За всички тези техники е необходимо да имате възможност да я напомпа.
https://youtu.be/qs3IQAamwFY Това видео, реално няма какво да научите, но Спасимир Котлов има такива учебни клипове. В това видео, смешното е, че намерил в Скания маркуч с два накрайника за вентил. В коментарите се казва, че по Америка ползват такива за изравняване налягане между двойни гуми. С няколко включване между гумите може да се направи еднакво налягане и на 4-те гуми на моста. Във видеото, единствено което му дойде на ум, бе да използва извода за пистолета за въздух (Скания обикновено имат и такъв извод). Единствената гума която може да напомпа е предна дясна, при десен волан. Понеже нищо не ми е направил, въобще няма да обръщам внимание. И който не опитва, той не греши!
Как се поставя фитил на автомобилна гума.
https://youtu.be/Knztv4YFO_Y![Share this topic on Facebook Share this topic on Facebook](https://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/facebook.gif)
![Share this topic on Twitter Share this topic on Twitter](https://www.driver-bg.eu/Themes/default/images/share/twitter.gif)