Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси
Форум на българските шофьори
Понеделник, 20 Май, 2024, 20:53:42 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси  (Прочетена 10536 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2288/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2143
Теми: 137



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 25 Септември, 2023, 01:48:23 »
ОтговорОтговор

    При 34 палетни места с размери 1,2 х 0,8 метра, за тези които ги събират, няма много място за творчество. Да не си помисли някой, че има значение как се подреждат - по дължина или на ширина, стига да са еднакви (с еднаква маса)? При 33, пак всичко плътно. При 32 едно отпред "на широко", за предпочитане и следващия ред да са така разложени и още някъде да са два, а другите 27 може да са по дължина наредени, важното е оставащите палети които искаме да са "на дълго" да се делят на 3. Признакът за делене на три е, знаете сборът от цифри да се дели на 3, например - 27 -> 2+7=9. Това хубаво, ама ако са много по-малко, нагоре писах, например 22 Европалети или този размер могат да се сложат по 2 в средата по дължина, аналогично 11 само единични "на дълго" или 16 "на широко". Ако са 1,2 х 1,0 метра може 13 единични в среда, при завъртяно на метър дължина (спрямо полуремаркето) - общо 13 метра или 11 отново като при 1,2 х 0,8 метра. Това е всичко, а и слагаме колани, стягаме, ако позволява стоката. Така, а какво правим, ако товарното пространство не е предвидено за колани, например хладилник и фургон? Ако са 24 например, могат да се слагат 1 "на широко" зад него 2, после пак  1 и т.н. Така ще има 8 празни места и ще заеме място за 32 палетни места (1 200 х 800 мм) или може да се съберат и на 30 палетни места - 6 единични, понеже отпред е по-малко "плътен" товарът. Като че ли в този пример е най-добре да са в 7 единични - 1, 2 после пак 1, 2 и т н. Товарът който е зад средния мост на трите оси надига, на двигателния мост и го разтоварва. При 23, 22, 21 ще останат много единични. Идеално наредено, само че да стои на едно място, а не да се движи, особено у нас. Може, не е желателно, ама може да е единственият начин.

     Има един вид "смяна на палети", когато се разтовари и ти "връчват" съответният брой празни Европалети. Тези палети от товарното пространство се пренасят към сандъци за палети - особено често при хладилник. Ще се товарят тежки палети 20-24 тона, като например 23 броя. Както са палетата вътре в товарното пространство се слагат най-отпред. Имаме 10 по-малко от 33, например ще оставим отпред 6 празни палетни места 2,4 метра и отзад ще бъдат 4 места 1,6 метра и за хладилник става, само че не повече от 22-23 тона, включва и празните палети, всяко е поне 22-23 килограма, когато са сухи. Това е да се запази центъра на масата на правилното място.
     Ако искаме 6 палетни места 6х0,4=2,4 метра, слагат се две купчинки с по 8 палети "на широко" в средата и трети ред с двете остали купчина по 8 (1+1+2). Едно пале остава излишно, много е важно да са с еднаква височина, а тя е 8х144 мм - 1 152 мм. Задължително е особено на единичните да се пристегне по колан на всяка купчина и задължително през трупчета, инак се чупят. Важното е отпред да е малко повече мястото, отколкото оставащото отзад понеже палетите са около 800 килограма. За 2 метра метра отпред и например 1,6 метра отзад - за 27 палети товар, две купчинки по 8 "на дълго" в средата и две по 8 "на широко". За 1,6 метра са три купчинки по 11 палети (1 584 мм високо) - 1 сама и втори ред две купчинки. Съответно могат да са 3 по дължина за 1,2 метра и за 80 сантиметра са на един ред по ширина. Като във всички случаи може да се започне с едно единично от товара най-отпред.

     За фургоните съответно и термофургон с агрегат, най-често се използват щендри за укрепване. Тези масовите с петичките за закрепване са неподходящи и общо взето формална работа вършат - колкото да са сложени. За да не се хлъзгат се натягат здраво, като стане това те стават много слаби на огъване и дори пречупване, отделно при много ниски температури се "скъсяват", отпускат или напълно падат. Точно тези почти никаква работа не вършат. Но празни палети горе-долу ще държат - за единичните палети в ред. На 7-та снимка са истински укрепващи щендри и на 6-та се вижда единият. За тези обаче не всички фургони (съответно хладилници) са предвидени. На последната снимка се виждат, само че за хоризонтално укрепване, още по-рядко има за вертикално с дупки в пода и тавана - тези биха свършили перфектно укрепване на палети които са сами в реда.

     На 4-та снимка се вижда как е на английски, за тези които не могат да за помнят, че е щендър на български, както и за истинските евроатлантици. Както е видно е: карго лоад бар или лоудинг бар. Като чуят "карго" почти всички си мислят, че означава от самолет. Не е, ако е ер карго (air cargo ) само тогава, инак си е просто товар тази дума.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 1a901cd0-ad38-4402-8547-b7ecf91682c5.87115f92cbb9e1ee4dd73808c61a9034.jpeg (9.42 KB, 320x320 - видяно 1473 пъти.)

* H53e85e71b5e648599916c4077ff3b249p.jpg (78.22 KB, 600x600 - видяно 1482 пъти.)

* 20143_full.jpg (51.27 KB, 800x800 - видяно 1481 пъти.)

* 2_6a284d1e-0300-4960-bac6-318a59f9c0a3.jpg (102.35 KB, 1100x1100 - видяно 79 пъти.)

* 17676.jpg (23.58 KB, 756x504 - видяно 1466 пъти.)

* Screenshot_2023-09-25-02-08-37-424_com.miui.gallery.jpg (392.41 KB, 2340x1080 - видяно 89 пъти.)

* v1575717364760562_Nr.jpg (76.38 KB, 800x600 - видяно 1485 пъти.)

* received_1070919274069613.jpeg (124.76 KB, 801x1734 - видяно 77 пъти.)
« Последна редакция: Понеделник, 25 Септември, 2023, 03:22:04 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 25 Септември, 2023, 01:48:23 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!