• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход на гориво при атмосферен, турбо и турбо-интеркулер двигател

Започната от Roshko, Събота, 31 Март, 2012, 01:22:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

DeDo Vi

Аман от професори ей, Бригадиро както винаги се уплете като пате у конци. Е то с тия формули и диаграми и мен ме заболе кухарката.
Не че и Дани им разбира на тия кривулици, ама те турил ги е да ни распектира нас простите дапджии.

DeDo Vi


loshdancho

#47
Турил съм ги защото много хора не правят разлика между въртящ момент и мощност.

Въртящият момент е сила и може и по-бавно и с по- малки обороти  ама по- икономично.
Като се свалят скорости се увеличава въртящият момент предаван към колелата.
Мощността  е работата колкото е по-голяма толкова повече работа може да извърши един двигател за това и разхода е по-голям когато имаме повече мощност.
Мощността не се увеличава когато се свалят скорости.
Мощност без разход няма.
При една и съща мощност (работа) може да изтеглите товар на баир примерно 10т.   за един час ако увеличим товара на 20 тона същата работа  за един час би ни стигнала за да го изкачим само на половина за другата трябва гориво.
Ако увеличим мощността  двойно пак бихме го изкачили за един час, но  си трябва гориво за добавените 10т .
Разбира се това е примерен вариант.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

DeDo Vi

#48
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 05 Април, 2012, 23:42:16
Турил съм ги защото много хора не правят разлика между въртящ момент и мощност.

Въртящият момент е сила и може и по-бавно и с по- малки обороти  ама по- икономично.
Като се свалят скорости се увеличава въртящият момент предаван към колелата.
Мощността  е работата колкото е по-голяма толкова повече работа може да извърши един двигател за това и разхода е по-голям когато имаме повече мощност.
Мощността не се увеличава когато се свалят скорости.
Мощност без разход няма.
Леле, стига се пали бре, че ми откинеш главата. Така си кажи та да те разбереме бре Дане, наместо да драскаш криволици и формули. Знаеме че си умен, само требе по просто да ни обясниш.

Причина за редакция: Нецензурна дума!!!

Бриги Магнито

Дане,не ги разбирам ни схемите ни техническите харектеристики,но мислим тоз дзвер от 700 коня,малко на височки обороти ми стига заветната мощ ,нейде къде 1600-1800об/мин. му иде ищака ,тва разбира се ако правилно съм разчел графиката де.


loshdancho

Така е при почти всички 12,14,16 литрови мотори.
Аналогия правя с друга тема- кой кара на 1800об./мин-1 и използва постоянно мощността на 100%? Има ли резерв тогава, колко дълго ще издържи на това натоварване..... Това ,че там е най-мощен  и винаги когато се наложи може да използваме мощността  си е хубаво нещо в нужда.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kkkvd

http://www.vettenet.org/torquehp.html

Обяснено перфектно, на английски, но се разбира, мисля...
Има формулки с разяснение

Най-общо от горното:  Мощността е възможността за извършване на работа, Въртящия момент е възможността за ускорение

loshdancho

Сега остава да се потрудиш и преведеш ,щото с гоогле ми се губят интересните неща.
Нека го има написно  в форума за да се знае.
И малко поправка Въртящият момент не само набира -той тегли.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Арно де тегли,ма мислим въртящият момент е все къде 1100-1300 оборота ,редко нейде е по височко ,та мисълта ми е коньевете на 1800об ко да ги държим они шо праат ,само пасат ли?


loshdancho

Пасат та, за това там е икономията оти те си почиват и не рупат.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Петък, 06 Април, 2012, 21:46:10
Пасат та, за това там е икономията оти те си почиват и не рупат.
Ааааааааааа,аз мойте за тва съм ги изпрегнал да минем метър със зоба. ;)


Roshko

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 05 Април, 2012, 23:42:16
Турил съм ги защото много хора не правят разлика между въртящ момент и мощност.

Въртящият момент е сила и може и по-бавно и с по- малки обороти  ама по- икономично.
Като се свалят скорости се увеличава въртящият момент предаван към колелата.
Мощността  е работата колкото е по-голяма толкова повече работа може да извърши един двигател за това и разхода е по-голям когато имаме повече мощност.
Мощността не се увеличава когато се свалят скорости.
Мощност без разход няма.
При една и съща мощност (работа) може да изтеглите товар на баир примерно 10т.   за един час ако увеличим товара на 20 тона същата работа  за един час би ни стигнала за да го изкачим само на половина за другата трябва гориво.
Ако увеличим мощността  двойно пак бихме го изкачили за един час, но  си трябва гориво за добавените 10т .
Разбира се това е примерен вариант.

Мислех си, че е Нютон, но консултирайки се с чичко Гугъл ме поправи, че именно Архимед е възхликал: "Дайте ми достатъчно дълъг лост и опорна точка и ще повдигна Земята". Та с думи по-простички лостът е там, където движението от праволинейно се превръща във въртеливо, коляновия вал.
По мое мнение и убеждение, в чиито двигатели стойностите мощност и въртящ момент се пресичат на най-ниски обороти - те са най- икономични!!! Ако се съвпадне с нечий нАучен труд - вервайте ми, това никъде не съм го чел, само от личен опит!!!

П.П. Нямаше да пускам тази тема, ако имах техническите данни на по-разпространените автомобили, една частичка от която, предоставена ни от admin.

loshdancho

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Събота, 07 Април, 2012, 00:18:16
.
По мое мнение и убеждение, в чиито двигатели стойностите мощност и въртящ момент се пресичат на най-ниски обороти - те са най- икономични!!! Ако се съвпадне с нечий нАучен труд - вервайте ми, това никъде не съм го чел, само от личен опит!!!
Така мисля и аз , до към тези сметки добавям и диапазона на максималният въртящ момент  в нужда(при набиране от  тръгване и превключване на баир), инерцията преди баир.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.