• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Водачът на бъдещето

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 20 Юни, 2011, 23:29:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитат на: В.Димитров - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:46:48
А нима аз съм се подписал, че автомобила е технически изправен, та да обирам пешкира? Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.
Човече не искам да споря по този начин.Опитах се да анализирам положението защо сме на това дередже.И понеже има хора току що изкарали книжки и с огромен мерак искат да се качат на камион . Казах го и по-горе -никога до като сме в положението на гастрбайтери няма да получаваме заплати като нормалните шофьори в дадена страна. И единствения начин да сме конкурентоспособни е да предложим нещо друго. Колкото и грозно да прозвучи трябва се примирим с по малкото заплащане защото се правят икономии от нашите  шефове. а когато има икономии има и мизерия ,дали в техническото състояние или в заплащането все от някъде трябва да се избива... И когато компромисът е с техниката ,човек трябва да е запознат с нея за да се предпази от аварии и др. по-лоши неща.


П.П. а и не го разбрах замисъла ти- в единият пост казваш:От тези работи знам само как се попълва ЧМР.Друго не ми трябва. Усмивчица Аз не съм почнал в тая фирма монтиор, достатъчно ми е да знам как да вдигам и пускам възглавниците.Счупи ли се камиона звъна и да идат да си го праят, ако ми плащат над 3000 евро ще се постарая да изуча всички тези неща, ако не не ми влиза в задълженията.Какво ме касае мене кога и как го гресират, имат си гараж гресират ги.Гума аз на пътя нема сменям, казал съм го като почвах работа.За 1500 евра толкова.

а в дугия : Между впрочем от малък съм по камионите с баща ми, и гуми мога да сменям и филтри, но не ми е в задълженията :) , ако ме карат да го правя по добре да си карам таксито.

Не мисля , че водача на бъдещето трябва да ги знае тези неща.Още по-малко при новите машини.Е те затова не отидох в близкия изток да работя, за там имах добра оферта.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Lorinser

Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 00:13:20
Аз като бях преди 2 години в Испания и се учех.Баща ми бачкаше при един испанец с влекачи,дърпахме ремаркета на френската фирма Breger.На нито 1 ремърке нямаше резервна гума и ние на влекача също нямахме.Когато се наложеше да се сменява гума само се обаждахме на сервиз и казвахме размера.А относно товаренето никога не сме били над 40т тотал но и никога не ни е интересувало осово натоварване,тая глупост на първа толкова,на диференциал толкова, на трета,четвърта и пета по толкова.Не съм я видял на други места освен Унгария,Румъния,България,Украйна,Беларус и Русия.

Това имах в предвид и аз.Тука ако нещо е нередовно с тонажа или по камиона, камиона се дърпа до първата отбивка слага му се скобата и докато шефовете не си платят остава закопчан.Аз нямам грижата за тези неща, а и не е мое задължение.
Дали мога или не мога да сменям гуми в случая няма значение, щото аз гума нема сменя, ако ме накара да го направя му зарязвам камиона с стоката.Не съм дошъл в Европа да сменям гуми. Това е положението.

Lorinser


driver1

Е, това е разликата между испанския и българския работодател! Нашенеца иска да спести пари от всичко като товари с тази работа шофера си, но прибира парите за себе си. Във всички испански фирми в които съм работил не съм имал резервни гуми на ремаркето и камиона. Ако пък съм забелязвал някаква неизправност, докладвам и ако е спешно се отстраняа в първия сервиз, ако не е - след прибирането от курса - във фирмения сервиз.

MagnuM

Цитат на: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 22:07:32
....
6.Гумите се притягат с динамометричен ключ.
....
Преди в 1 от фирмите на който поддържаме камионите имаше 1 шофьор, при него нямаше та с пистолет стягане. взимаше 32 камък за гидорията с 1 метър тръба удължение и рамото за  гидорията и си я стягаше сам. 1 път го питах защо ги стяга така, а той ми отговори " Ако спукам гума, поне да мога да си я сваля и смяня." Разбирасе ако се спука гумата в България, Гърция тука наоколо, иначе спука ли се гумата по Италия Испания вика асистенция, и шофьора опъва сателита и си гледа докато не я сменят.О това разбира се е малка фирма с 2 камиона.
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

Бриги Магнито

Момци четем Ви с интерес,но не вдевам ква е идеята,плашите новите колеги или определяте развитието на професията.
Мъцам тва оти на първата страница има една руса колежка цъкната и силно ме съмнява девойката да се върти нощем с кошмарни мисли от сорта ,,спукана гума ами сега,,
Но щом Ви влече да мъцнем и аз реших по ваще размисли и страсти,та:
1 За гумите има машинки с който и манекенка от ,,Ню фешън,, или,,Визаж,, мое си развие гайките момето
2 Аз също си нямам резервна гума било на влекача било на ремаркето пък асистенция у БГ на некои места е непозната дума и освен неволята да викам ми остава само варианта със зарязването на дръгело,но тъй като съм тъпо парче нашенец у главата ми има тамън 3 варианта как да си маам и с по-малък брой гуметки.
Некога имаше гуметки де беха с обръчи и вътрешна и с кирка,водица,некоя щангица и чук моеха си се правят насред пъто ако проблема на водача на бъдещето са гумите,дайте си ги върнем бря.
3 Говорите за документи ,тонажи и тъй нататък е аз мисля,че е крайно време гусподата товародател и превозвач(разбирайте не шофера,а шефа му) да спрът да се лъжат и да се прават на луди,а да се позапознаят(а мисля,че са запознати) с изискваните тонажи и документи и да си ги прилагат при товарене на мен тъпио шофер примерно,при евентуална проверка(спиране от ДАЙ,BAG,Митница и прочее)от мен да трябва само му изсипем купчината бумаги-ей така мисля,че трябва да е,иначе е хубаво преди да ставате шофер да минете през някоя търговска гимназия или прочее да се ограмотите повечко с търговските бумаги .

Други точки гледам сте стигнали некъв консенсус и мисля да не Ви ги оспамвам.


peev

От прочетените до тук, голяма част от мнения разбирам, че водача на бъдещето може да бъде всеки "взет от улицата". Въпроса е да се качи в кабината и да се хване за волана, а за всичко останало назад и отпред да отговарят другите...

Тонев 88

Според мен шофъора трябва да си има елементарни познания по машината и най-малкото една гума да можи да си смени.Всичко става на пътя и ако нямаш покритие на телефона (примерно) ще пишеш по скаипа ли? А и за някоя дреболия да чакаш на пътя да дойде помощ , ми нали и ти губиш от цялата работа.

Бриги Магнито

Цитат на: peev - Петък, 27 Април, 2012, 07:52:18
От прочетените до тук, голяма част от мнения разбирам, че водача на бъдещето може да бъде всеки "взет от улицата". Въпроса е да се качи в кабината и да се хване за волана, а за всичко останало назад и отпред да отговарят другите...
Баце а малко ли е бре,туй да пипне гевреко и да го позавърта ако е малко шапка ти свалям,но шом си рекъл айде нек водача да пише един болюк докименти,да си товари дръгело съответно да си го разтоварва,нема да е лошо даже преди товарене да си го реди на паленце ,па и да си го фолира,после при разтоварване не е лошинко да го понареди у складо па ако кара тули мое и да ги дзидне.
Арно е пича да знае сите забрани,пътни такси,да владее Ексел,Уърд до съвършенство,да има принтер ,лаптоп и ксерокс та да мое да взима заявки,потвърждава заявки.
Не лошинко да следи и банката ,кой платил кой не,на коя карта за нафта да вкара пароци.
Охххххххххххх pееv баце сите онбашии сакат такъв ценен кадър,а они да люпат семки с бира на Майорката (примерно)
Апропо не е лошо и да си е парче монтьорче,гумаджийче ,а и нощно време от дъжд на ветър да го играе и пазач.


Тонев 88

Баце до някъде съм съгласен с теб,че в тази професия вече трябва да си и счетоводител и се събират много работи . Ама в случая ти си шофъор , а тези глупости с всичките документи дето ги измислиха не трябва да ги вършиш ти по принцип.В трудовия ти договор предполагам че пише ШОФЪОР а не счетоводител . А да ти кажа мен как са ме учили старите кучета - човек,които знае само да кара и си няма хабер от нищо друго,това е КАРАЧ , човек които умее да кара и си има елементарна представа от техника - ШОФЪОР . Сигурен съм че ни си от 1-вите амуи ти е писнало от нагли чорбаджии които искат да им работиш за без пари.Аз камион на пътя не съм оставал и не заради друго ами просто бащами така ме учи.Като карах Камаз ми плащаха да си правя и ремонти и като няма работа защо да не взема едни 20лв . Пък нека да не е моя работа.Събираме се колегите в гаража на една каса бира всеки помага на другия с каквото можи и си спореше работата.А сега момчетата дет са взели категории пишат че не било тяхна работа ама докат не си изцапат ръцете с масълце ще ревът че стаж им искали и незнам си кво , нестава да вземеш Ц+Е и аиде 2000Е заплата. Предполагам че много хора няма да се съгласят с мен ама така ги разбирам ас нещата.

Бриги Магнито

Баце те тука е разковничето у тез 20лв. сещаш ли се,аз кат не ги взимам от да не ги вземе монтьора от сервиза примерно,но номера е че вече стана да си вещ у 10 неща ,а да ти плащат за 1 е малко некак си неиде наникъде,виж кви изисквания вадат из обяви а заплатката някак си постна.
Баце иначе си прав писнало ми е отдавна от чорбаджии хитри,но от 2 месеца съм у категория КАРАЧ или с други думи само газ за друго не ме търси.


pumix

Аз мислим,че всяка жаба трябва да си знае гьола.Мен като са ме взели за шофьор работата ми е да карам,не да свалям скорости като се строшат.А и новите камиони с тия електроники,не всеки ги разбира та да пипа,това не са камазите,където всеки може да си ръчка по тех.
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!